شرکت گیتی توان سرمایه گذاری بلند مدت میانه مدت کوتا مدت خرید سهام شرکت گیتی توان ( بیت کوین تتر )
نهنگ‌ها در ده ساعت گذشته ۵۱۵ میلیون دلار بیت کوین جابجا کرده‌اند
دو شنبه 1 دی 1399 ساعت 13:12 | بازدید : 35 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

نهنگ‌ها در ده ساعت گذشته ۵۱۵ میلیون دلار بیت کوین جابجا کرده‌اند

 

نهنگها - نهنگ‌ها در ده ساعت گذشته ۵۱۵ میلیون دلار بیت کوین جابجا کرده‌اند

سرویس ردیابی محبوب Whale Alert متوجه شده است که در ۱۰ ساعت گذشته مقدار چشمگیر ۲۲,۵۲۹ بیت کوین جابجا شده است.

سرویس ردیابی Whale Alert دو تراکنش عظیم که در کمتر از یک ساعت انجام شده را گزارش کرده است. این نقل و انتقالات ۲۲,۵۲۹ بیت کوین یا ۵۱۵.۱ میلیون دلار را جابجا کرده‌اند.

تراکنش اول توسط یک نهنگ ناشناس کریپتویی انجام شده است، اما تراکنش بعدی پول را به شرکت نگهداری ارز دیجیتال Xapo ارسال کرده است.

خروجی صرافی‌ها به بالاترین سطح ۱۶ ماهه رسیده است

طی دو روز گذشته، بیت کوین در حدود ۲۳,۰۰۰ دلار، کمی پایین‌تر یا بالاتر از آن، با بالاترین اوج ۲۳,۵۸۶ دلار، معامله شده است.

شرکت Glassnode گزارش داده است که میزان بیت کوین خارج شده از صرافی‌ها افزایش یافته است و به بالاترین سطح طی شانزده ماه گذشته رسیده است.

اکنون میزان خروجی بیت کوین حدود ۸۰,۶۵۳,۴۹۱.۰۳ دلار است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد
دو شنبه 1 دی 1399 ساعت 13:11 | بازدید : 45 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد

 

کارمزد تراکنشها - بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد

همانگونه که شاهد بوده اید، طی چند روز گذشته قیمت بیت کوین رکورد تاریخ خود را شکسته و قلمروی 20000 دلاری را فتح کرد. اکنون بیت کوین در منطقه ۲۳,۰۰۰ دلاری در حال ترید شدن است. ولی همزمان با این افزایش قیمت، کارمزد تراکنش ‌های این شبکه بلاکچین نیز افزایش چشمگیری داشته است.

نمودار قیمت بیتکوین 1 - بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد

کارمزد تراکنش های بیت کوین از قیمت آن پیروی می کند

تقریبا از ۵ روز گذشته، متوسط کارمزد تراکنش ‌ها در شبکه بیت کوین از ۲.۷۱ دلار روز 13 دسامبر (23 آذر) به ۱۱.۹ دلار افزایش یافته است که رشدی بالغ بر ۴۳۰ درصد را نشان می دهد. به عبارت دیگر، به طور متوسط هر روز هزینه تراکنش‌ ها در شبکه بیت کوین ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در پی این افزایش، هزینه ارسال تراکنش در شبکه بیت کوین به بالاترین سطح ثبت شده در اواخر ماه اکتبر (مهر ماه) یعنی در حدود ۱۳.۱۵ دلار بسیار نزدیک شده است.

 هرچند این عدد بالاترین رکورد کارمزد تراکنشی نیست که‌ در شبکه بیت کوین ثبت شده است؛ در رالی صعودی سال ۲۰۱۷ مبلغ کارمزدها به ۵۵ دلار رسیده بود. این کارمزد بالا در نهایت منجر به  هاردفورک شبکه و تقسیم آن به فورک هایی مثل بیت کوین کش شد که با نوید کارمزدهای پائین تر و سرعت بیشتر پردازش در بلوک هایی با اندازه بزرگ تر آغاز به کار کردند.

افزایش کارمزد تراکنش ‌ها در شبکه بیت کوین تصادفی نبوده و عمدتاً دو دلیل اصلی دارد:

  • قیمت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است، به همین دلیل با افزایش قیمت هر واحد بیت کوین، کارمزد انجام تراکنش‌ ها بر حسب قیمت دلاری این ارز نیز افزایش می یابد.
  • حجم معاملات بیت کوین اکنون بیش از هر زمان دیگری است. اما این شبکه محدودیت هایی از نظر طراحی داشته و هر بلوک تنها قادر است حجم اندکی از اطلاعات را در خود جای دهد. وقتی کاربران بیشتری برای ارسال بیت کوین تلاش کنند، جدال برای قرارگیری در نزدیک ترین بلوک نیز بیشتر می شود. از این رو هرکس کارمزد تراکنش بالاتری را به ماینرها پرداخت کند، تراکنش آن در زمان کوتاه تری تایید خواهد شد.

طی چند ماه گذشته، کارمزدهای بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه کرده است. اگر روند این نوسانات همچون گذشته دنبال شود، طی چند روز آتی شاهد بازگشت آن به سطوح نرمال خواهیم بود.

کارمزد تراکنش بیتکوین - بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد

پیروی اتریوم از بیت کوین

به دنبال افزایش قیمت بیت کوین، قیمت اتریوم نیز افزایش یافته و کارمزد تراکنش ها در این شبکه نیز متعاقب آن افزایش داشته است.

اما این ظاهراً یک بازی عادلانه و دوطرفه است، به ویژه با توجه به اینکه پس از سقوط بازار ناشی از پاندمی کرونا، این بیت کوین بود که تاثیرات اثرگذاری اتریوم را احساس کرده و به لطف رونق استیبل کوین ها و پروژه های دیفای (DeFi) که بر بستر دومین بلاکچین بزرگ بازار اجرا می شوند، شروع به افزایش قیمت نمود.

در اوج شکوفایی دیفای، متوسط کارمزدهای اتریوم به 14.5 رسید. هرچند از آن زمان شاهد کاهش این هزینه ها بودیم، اما طی چند روز گذشته بار دیگر کارمزدها به طور قابل توجهی افزایش یافته اند و این دقیقاً همان چیزی است که برای بیت کوین اتفاق افتاد.

روز 13 دسامبر (23 آذر)، متوسط کارمزد تراکنش ها در بلاکچین اتریوم 1.59 دلار بود و 17 دسامبر (27 آذر)، این رقم به 5.3 دلار افزایش یافت.

کارمزد اتریوم - بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد

البته شایان ذکر است که اتریوم با راه‌اندازی شبکه اتریوم ۲ و تبدیل به گواه اثبات سهام می‌تواند مسئله مقیاس پذیری خود را حل کرده و در نتیجه هزینه انجام تراکنش ‌ها را تاحد زیادی کاهش دهد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


داستان از دست رفتن ۱.۳ میلیارد دلار سود به‌دلیل فروش زودهنگام بیت کوین
دو شنبه 1 دی 1399 ساعت 13:11 | بازدید : 30 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

داستان از دست رفتن ۱.۳ میلیارد دلار سود به‌دلیل فروش زودهنگام بیت کوین

داستان از دست رفتن ۱.۳ میلیارد دلار سود به‌دلیل فروش زودهنگام بیت کوین

یکی از توسعه‌دهندگان اولیه بیت کوین، از اینکه ۵۵,۰۰۰ واحد بیت کوین خود را خیلی زود فروخت، سخت پشیمان است. او می‌گوید اگر آنها را نگه می‌داشت، حالا میلیاردر بود!

به گزارش کوین تلگراف، مارتی مالمی (Martti Malmi)، از توسعه‌دهندگان اولیه بیت کوین که با نام مستعار سیریوس (Sirius) شناخته می‌شود، در تازه‌ترین صحبت‌های خود به تشریح داستان بیت کوین‌هایش می‌پردازد.

مالمی در رشته توییتی اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و زمانی ارزش بیت کوین نزدیک به صفر بوده است، حدود ۵۵,۰۰۰ واحد از این ارز دیجیتال استخراج کرده بود. او می‌گوید اکتبر سال ۲۰۰۹ و زمانی که قیمت بیت کوین ۵ دلار بود، ۵,۰۵۰ بیت کوین فروخت و ۳۰,۰۰۰ بیت کوین دیگر را هم در یک صرافی از دست داد! به‌گفته وی، در آن زمان هیچ صرافی «درست‌وحسابی» وجود نداشت و به‌همین دلیل به سراغ دم‌دست‌ترین صرافی موجود رفت! او در این باره می‌نویسد:

قصد داشتم بقیه بیت کوین‌هایم را هودل کنم، ولی از آنجایی که سال ۲۰۱۲ پیدا کردن شغل بیش از حد انتظار طول کشید، مجبور شدم بیت کوین‌هایم را به قیمت ناچیز (حدود ۵ دلار) بفروشم. از آن زمان پس‌انداز بیت کوین‌هایم متغیر بود. چیز زیادی از آنها نمانده است ولی در این سال‌ها سود خوبی کرده‌ام.

مهمترین سرمایه‌گذاری او را شاید بتوان فروش ۱۰,۰۰۰ بیت کوین در سال ۲۰۱۱ و خرید یک آپارتمان در هلسینکی دانست. او در توییتر می‌نویسد:

احتمالا حالا گران‌ترین استودیو در جهان است.

اگر مالمی هنوز ۵۵,۰۰۰ بیت کوین خود را نگه داشته بود، با توجه به قیمت ۲۴,۰۰۰ دلاری بیت کوین، حالا ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه در اختیار داشت. صد البته او می‌گوید هیچ‌وقت پشیمانی «جدی» نداشته است.

شاید آن طور که به نظر می‌رسد، سخت نباشد. اینطور نبود که طی یک شب ۱ میلیارد دلار از دست بدهم. جدای از موفقیت بیت کوین، خیلی خوشحال بودم که در سن ۲۱ سالگی برای خودم خانه خریدم. شاید به واسطه فرهنگ فنلاندی، ذهنیت ایده‌آل‌گرایانه و نداشتن تجربه در زندگی، هیچ وقت به فکر پول درآوردن نیافتادم. این اتفاق تصادفی و زمانی که ساتوشی از من خواست نودم را اجرا کنم تا بقیه هم بتواند وصل شوند، رخ داد.

مالمی تنها فرد مشهور در حوزه ارزهای دیجیتال نیست که از روی نیاز ارزهای دیجیتال خود را در قیمت‌های پایین فورخته است. ماه اکتبر (مهر)، دیوید شوارتز (David Schwartz)، اذعان کرد که ۴۰,۰۰۰ اتر خود را زمانی که قیمت اتریوم ۱ دلار بود فروخت. او می‌گوید این تصمیم را با همسرش و برای مدیریت ریسک گرفت. در حال حاضر و با توجه به قیمت ۶۰۰ دلاری اتریوم، اگر او اترهای خود نمی‌فروخت، ثروتی ۲۶ میلیون دلار داشت.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فردی برای انتقال ۱ دلار بیت کوین ۸۲,۰۰۰ دلار کارمزد پرداخت کرد!
دو شنبه 1 دی 1399 ساعت 13:10 | بازدید : 24 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

فردی برای انتقال ۱ دلار بیت کوین ۸۲,۰۰۰ دلار کارمزد پرداخت کرد!

فردی برای انتقال ۱ دلار بیت کوین ۸۲,۰۰۰ دلار کارمزد پرداخت کرد!

فردی برای تراکنش ۱.۱۸ دلاری خود، کارمزدی معادل ۸۲,۰۸۲ دلار پرداخت کرد. گفته می‌شود که ممکن است این تراکنش با هدف پول‌شویی انجام شده باشد.

به گزارش یوتودی، یک فرد به‌شدت بدشانس، برای تراکنش ۰.۰۰۰۰۵۰۰۰ بیت کوینی خود، ۳.۴ بیت کوین کارمزد پرداخت کرده است. استخر استخراج بی‌تی‌سی دات‌کام مسئولیت تأیید این تراکنش را بر عهده داشته است.

ماه گذشته هم یک کاربر دیگر برای انجام یک تراکنش ۱۹۴ دلاری، ۴۷,۰۰۰ دلار کارمزد پرداخت کرد.

معمولاً وقتی پای چنین تراکنشی در بیان باشد، یکی از احتمالات پول‌شویی است. این در حالی است که یکی از کاربران ردیت، مورد اخیر را باورکردنی و منطقی می‌داند. او در این باره می‌نویسد:

اگر این کارمزد را قبول کنید، واضح است که برای این کار به شما پول پرداخت شده است. بخاطر همین «تصادفی بودن»، تنها احتمال است. منطقی است که یک نفر به اشتباه ۸۳,۰۰۰ دلار برای یک تراکنش پرداخت کرده باشد. منطقی نیست ۸۳,۰۰۰ دلار به شما پرداخت کند و هیچ دلیلی هم برای این کار ارائه نکند.

در گذشته نیز شاهد این قبیل اشتباه بودیم و ماینر هم پول را به فرد مذکور پس داده است. مثلا در سال ۲۰۱۷، پس از آنکه فردی که ۲.۵ بیت کوین کارمزد را به‌اشتباه در ازای انجام تراکنش خود پرداخت کرد، استخر انت پول (Antpool)، این مبلغ را به او بازگرداند.

نباید فراموش کرد که اشتباهات در وارد کردن مبلغ در ارزهای فیات به وفور یافت می‌شود؛ از طرف دیگر، بسیاری از کیف پول‌ها امکان تعیین کارمزدها توسط کاربران را فراهم می‌کنند. به همین دلیل جای نگران نیست.

کارمزد تراکنش‌های بی تکوین
میانگین کارمزدهای شبکه بیت کوین

میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین طی هفته گذشته با جهشی قابل‌توجه به ۱۱.۹ دلار رسیده است. سیر صعودی کارمزدها از اوایل ماه جاری میلادی آغاز شده است.

پس از رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار و عبور از این مقاومت، شاهد افزایش فعالیت در شبکه بیت کوین بودیم. در روزهای گذشته، حجم تراکنش‌های تأییدنشده بیت کوین در ممپول (Mempool) به ۱۴۳,۱۵۰ رسید. برخی از تراکنش‌ها هم بخاطر کارمزد اندک رد شدند.

طی دو روز گذشته، تنها ۱۱,۰۲۲ تراکنش از ممپول تأیید شدند. این در حالی است که میانگین کارمزدها هم همچنان در سطوح بالایی قرار دارد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مدیر شرکت سرمایه‌گذاری Jefferies طلاهای خود را می‌فروشد تا در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند
دو شنبه 1 دی 1399 ساعت 13:10 | بازدید : 34 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

مدیر شرکت سرمایه‌گذاری Jefferies طلاهای خود را می‌فروشد تا در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند

مدیر شرکت سرمایه‌گذاری Jefferies طلاهای خود را می‌فروشد تا در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند

گزارش‌های تازه حاکی از آن است که کریستوفر وود (Christopher Wood)، از مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری جفریز (Jefferies)، با فروش بخشی از طلاهای خود، به‌دنبال خرید بیت کوین رفته است.

به گزارش کوین دسک، وود قرار است سرمایه‌گذاری خود را در حوزه طلا در صندوق‌های بازنشستگی از ۵۰ به ۴۵ درصد کاهش دهد. مبلغ حاصل از فروش از این سرمایه‌ها را صرف خرید بیت کوین خواهد کرد.

وود در عین حال که نسبت به عملکرد صعودی طلا در آینده امیدوار است، می‌گوید در صورت کاهش قیمت شدید بیت کوین، به سرمایه‌گذاری خود در این ارز دیجیتال اضافه خواهد کرد.

شرکت جفریز

بیزنس اینسایدر (Business Insider) در گزارشی می‌نویسد که وود پیش‌تر به‌دلیل خطراتی همچون هک‌شدن و غیرقانونی اعلام شدن بیت کوین، علاقه‌ای به ورود به این حوزه نداشت. به‌عقیده وی، استفاده از بیت کوین با هدف انجام جرایم مختلف ممکن است باعث شود آن را غیرقانونی اعلام کنند.

از سرمایه‌گذاری باقی‌مانده وی در صندوق مذکور، ۳۰ درصد صرف سرمایه‌گذاری در بازارهای آسیا (به جز ژاپن) و ۲۰ درصد هم در سهام شرکت‌های استخراج طلا، به‌صورت غیر پوششی، سرمایه‌گذاری می‌شود.

گفته می‌شود که وود معتقد است پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، شاهد احیای گسترده بازارها به‌صورت چرخه‌ای خواهیم بود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چه زمانی آمازون بیت کوین را می‌پذیرد؟
دو شنبه 1 دی 1399 ساعت 13:10 | بازدید : 34 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

چه زمانی آمازون بیت کوین را می‌پذیرد؟

چه زمانی آمازون بیت کوین را می‌پذیرد؟

تا به امروز آمازون، بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان، از استفاده از بیت کوین به‌عنوان روش پرداخت اجتناب کرده است. با این حال، آیا ورود پی‌پل (PayPal) به فضای ارزهای دیجیتال می‌تواند آمازون را هم به پذیرش بیت کوین ترغیب کند؟ وب‌سایت دیکریپت در مقاله‌ای که اخیراً منتشر کرده، با مطرح‌کردن دیدگاه برخی صاحب‌نظران، احتمال پذیرش بیت کوین در آمازون را بررسی کرده است.

آمازون با درآمد ۲۸۰ میلیارد دلار در سال، بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک در جهان است. با این حال، این پلتفرم تاکنون از پذیرش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال طفره رفته است؛ اگرچه آمازون مشکلی با فروش کالاهایی که با لوگوی بیت کوین تزیین شده‌اند ندارد.

چشم‌انداز پذیرش بیت کوین به‌عنوان واسطه پرداخت در بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی جهان برای طرفداران بیت کوین بسیار جذاب است، زیرا می‌تواند زمینه‌ساز جلب توجه بیشتر ارزهای دیجیتال برای عامه مردم و ایجاد موج جدیدی از پذیرش این ارز دیجیتال باشد.  

سهام آمازون از بازار تجارت الکترونیک ایالات متحده، ۴۷ درصد و درآمد خالص این پلتفرم بیش از ۲۸۰ میلیارد دلار (تا سال ۲۰۱۹) است. آمازون میزبان بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر ویژه (Prime user) در سراسر جهان است و این فقط تعداد کاربران ویژه این غول تجارت الکترونیک است. با درنظرگرفتن کاربران معمولی، پایگاه کاربری آمازون را می‌توان بسیار بیشتر از این میزان برآورد کرد.

فرایند پذیرش بیت کوین برای آمازون چگونه طی خواهد شد؟
تعداد کاربران ویژه آمازون (به میلیون) در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸. منبع: Statista

خوشبختانه نسل هزاره (متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی)، که خود را بزرگترین طرفداران بیت کوین می‌دانند، به آمازون نیز علاقه دارند و میزان عضویت این نسل در پلتفرم آمازون، نسبت به نسل‌های پیش و پس از خود بیشتر است.

با بیش از ۱۵۰ میلیون مشتری شناخته‌شده که بسیاری از آنها علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال هستند، تأثیر فوق‌العادهٔ پذیرش بیت کوین توسط آمازون کاملاً آشکار است. با این همه، از سال ۲۰۱۴ تاکنون، آمازون از ایدهٔ پذیرش بیت کوین استقبال نکرده‌ است. اما علت چیست؟

موانع پذیرش بیت کوین توسط آمازون

ظاهراً، موانع بسیاری بر سر پذیرش بیت کوین توسط آمازون وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، نوساناتِ نه‌چندان ‌مطلوب این ارز دیجیتال است.  

شان رولند (Sean Rolland)، مدیر محصول سرویس پرداخت بیت کوین بیت‌پی (BitPay)، در مصاحبه‌ای اظهار داشت:

برای اینکه آمازون بتواند به‌طور مستقیم بیت کوین بپذیرد، باید فرایندها و روال مشخصی ایجاد کند. علاوه بر این، این پلتفرم باید بیت کوین و هزاران ارز دیجیتال دیگر را نگهداری و مدیریت کند. آمازون باید برای نگهداری ارزهای دیجیتال، خطرهای مربوط به نوسانات بازار بیت کوین را که بخشی از ماهیت این ارز دیجیتال است بپذیرد و آن را در ترازنامه شرکت در نظر بگیرد. علاوه بر این، فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال به ارزهای فیات از طریق صرافی ارزهای دیجیتال یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن رسیدگی شود.  

قطعاً بیت‌پی با مشکلات پذیرش بیت کوین آشنا است، زیرا یکی از ارائه‌دهندگان اصلی خدمات پرداخت بیت کوین به هزاران کسب‌وکار مختلف در سراسر جهان محسوب می‌شود. درواقع، بیت‌پی راهی برای خرید از آمازون با استفاده از بیت کوین، البته به‌شکل غیرمستقیم، مهیا کرده است. این روش از کارت‌های هدیه‌ پیش‌پرداخت استفاده می‌کند که از طریق ارزهای دیجیتال خریداری می‌شوند. با این حال، رولند خاطرنشان کرد که نقایص فنی از نوسانات بازار مهم‌تر هستند و برخی از بزرگترین موانع در پذیرش بیت کوین از سوی آمازون، مربوط به رعایت تمامی جوانب فنی است.

مواردی که آمازون به‌ عقیده رولند باید در نظر بگیرد، عبارتند از: پشتیبانی نودها (کامپیوترهای متصل‌ به شبکه)، مدیریت بلاک چین، پذیرش پرداخت از کیف پول‌های امانی (کاستودی) و غیرامانی و حتی پشتیبانی از کوین‌های دیگر؛ کوین‌هایی که کاربران درخواست فراهم‌شدن امکان پرداخت با آنها را خواهند داشت.

مطابقت با قوانین مختلف نظارتی نیز به احتمال زیاد یکی از نگرانی‌های بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است. با این حال، در نظر دنی اسکات (Danny Scott)، بنیان‌گذار مرکز خدمات بیت کوین کوین‌کرنر (CoinCorner)، بزرگترین مشکل بیت کوین، ناتوانی در مقیاس‌پذیری (تراکنش‌های سریع و کم‌کارمزد) است. او در این خصوص گفت:

از منظر واسطهٔ پرداخت، بیت کوین برای این سطح از مقیاس‌پذیری چندان آماده نیست.

در روز مخصوص کاربران ویژه در سال ۲۰۱۶ (Prime Day ۲۰۱۶)، میزان تراکنش‌های پلتفرم آمازون به رکورد ۶۳۶ تراکنش در ثانیه رسید. در حال حاضر، بیت کوین فقط می‌تواند ۷ تراکنش در ثانیه پردازش کند، که در مقایسه با سرعت پردازش ۶۵,۰۰۰ تراکنش در ثانیه که شبکه‌های پرداختی همچون ویزا و مسترکارت ارائه می‌کنند، چیزی کمتر از قطره‌ای در یک اقیانوس است.

با این همه، اسکات همچنان خوش‌بین است که راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری، همچون شبکه‌ٔ لایتنینگ، بتوانند میزان مقیاس‌پذیری مورد نیاز در شبکه بیت کوین را حتی تا حدی بیشتر از ویزا و مسترکارت فراهم کنند. در وایت‌پیپر لایتنینگ نوشته شده است که به‌هنگام عملی و کاربردی‌شدن شبکه، راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه‌ دوم می‌تواند سرعتی تا حد میلیون‌ها تراکنش در ثانیه داشته باشد.

در ژوئن ۲۰۱۸ (خرداد ۹۷)، مایکل ساپو (Michael Suppo)، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی، در حمایت از شبکهٔ لایتنینگ نوشت:

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وزارت دادگستری آمریکا: FBI باید برای ارزهای دیجیتال استراتژی تعیین کند
دو شنبه 1 دی 1399 ساعت 13:8 | بازدید : 46 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

وزارت دادگستری آمریکا: FBI باید برای ارزهای دیجیتال استراتژی تعیین کند

وزارت دادگستری آمریکا: FBI باید برای ارزهای دیجیتال استراتژی تعیین کند

گزارش تازه اداره بازرسی وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که استراتژی اف‌بی‌آی در مبارزه با جرایم سایبری دارای اشکالات فراوانی است و این نهاد باید استراتژی‌های جامع‌تری در این حوزه تدوین کند.

به گزارش کوین دسک، اداره بازرسی وزارت دادگستری آمریکا به اف‌بی‌آی اعلام کرد که این نهاد موظف به توسعه یک استراتژی مخصوص برای دارک وب است تا بتواند به‌شکلی کارآمدتر با قاچاقچیان کودکان، قاچاقچیان جنسی، موادمخدر، جرایم رایانه‌ای و قاچاقچیان سلاح‌هاش کشتار جمعی که از دارک وب استفاده می‌کنند، مبارزه کند. این مجرمان معمولا به‌خاطر اینکه وب‌سایت‌های دارک وب در اینترنت فهرست نمی‌شوند، از این لایه استفاده می‌کنند.

اداره بازرسی وزارت دادگستری آمریکا همچنین اعلام کرد که اف‌بی‌آی، باید یک استراتژی هم برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال ارائه کند. همه ساله شاهد استفاده از بیت کوین برای اهداف مجرمانه هستیم و این مسئله روندی افزایش دارد. به‌عنوان مثال، سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین توسط مراجع قضایی ضبط شده بود؛ از همین رو، مراجع قانونی نظیر اف‌بی‌‌آی باید آمادگی بیشتری برای مقابله با جرایم این چنینی داشته باشند.

اف‌بی‌آی نگران است که هزینه‌های بالای استفاده از ابزارهای ره‌گیری باعث شود تا با بودجه اندک فعلی برای مبارزه با جرایم ارزهای دیجیتال، نتوان به‌خوبی در این حوزه عمل کرد. در سال ۲۰۱۹، این نهاد ۱.۵ میلیون دلار برای ابزارهای ره‌گیری بودجه مستقیم دریافت کرد و این در حالی است که طبق برآوردها، بودجه موردنیاز این بخش ۴.۵ میلیون دلار است. اداره بازرسی وزارت دادگستری معتقد است:

منابع روبه‌کاهش، این مسئله را هم روشن کرده‌اند که اف‌بی‌آی نگران است که استراتژی جامعی برای مقابله با تهدید‌های ارزهای دیجیتال در آینده ندارد.

در این گزارش آمده است که اف‌بی‌آی در حال طی‌کردن مراحل قانونی برای دریافت بودجه‌ای ۲ میلیون دلاری برای ادامه تلاش‌های خود برای مقابله با جرایم ارزهای دیجیتال است.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اوج قیمت بیت کوین؛ ۳ نمودار که نشان می‌دهند همچنان آگاهی از این حوزه کم است
دو شنبه 1 دی 1399 ساعت 13:7 | بازدید : 27 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

اوج قیمت بیت کوین؛ ۳ نمودار که نشان می‌دهند همچنان آگاهی از این حوزه کم است

اوج قیمت بیت کوین؛ ۳ نمودار که نشان می‌دهند همچنان آگاهی از این حوزه کم است

داده‌های توییتر، ویکی پدیا و گوگل نشان می‌دهد که علیرغم ثبت اوج قیمت تازه، عموم مردم همچنان درباره بیت کوین آگاه نیستند. با تکیه بر این داده‌ها می‌توان گفت که برای ورود سرمایه‌گذاران خرد جدید باید منتظر بمانیم.

به گزارش کوین تلگراف، با وجود جهش ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین در هفته گذشته و رسیدن به قیمت ۲۳,۷۷۷ دلاری، داده‌های ویکی پدیا، گوگل و توییتر نشان می‌دهد که هنوز سرمایه‌گذاران خرد وارد بازار نشده‌اند. برخی نیز معتقدند که عموم مردم از اتفاقاتی که در هفته‌های گذشته در بازار افتاده است، بی‌خبرند.

بر اساس نمودارهایی که به‌تازگی منتشر شده است، تقاضا برای کسب آگاهی نسبت به بیت کوین، همچنان کمتر از سال ۲۰۱۷ و اوج پیشین قیمت است.

توییتر و ارزهای دیجیتال

طرفداران ارزهای دیجیتال که در توییتر حضوری فعال دارند، احتمالا متوجه این مسئله شده‌اند که پس از ثبت رکورد قیمتی تازه، توییتر هم از توییت‌های مرتبط با جهش قیمت بیت کوین پر شد. این در حالی است که داده‌های تازه نشان می‌دهد که به جز این افراد، هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به میزان فعالیت‌های توییتری در چرخه صعودی سال ۲۰۱۷ داریم.

میزان فعالیت‌ها در واکنش به جهش قیمتی اخیر، رفته‌رفته در حال تغییر است. نمودار تازه تای (TheTie) نشان می‌دهد که سطح فعالیت‌ها در توییتر، در نزدیکی اوایل سال ۲۰۱۸ قرار دارد. در آن زمان قیمت بیت کوین در محدوده‌ای پایین‌تر از ۲۰,۰۰۰ دلار قرار داشت.

فعالیت‌های توییتری با محوریت بیت کوین
فعالیت‌های توییتری با محوریت بیت کوین

وقتی که صحبت از بیت کوین و ورود آن به جریان اصلی باشد، فعالیت توییتر را می‌توان به‌عنوان یک معیار برای برآورد احساسات و کنجکاوی کاربران به حساب آورد. این در حالی است که رفته‌رفته شاهد همسوشدن احساسات و فعالیت‌ها در توییتر هستیم. به نظر می‌رسد دیگر خبری از تیترها در مورد حباب قیمت بیت کوین و فعالیت‌های مجرمانه با استفاده از این ارز دیجیتال نیست. صد البته همچنان شاهد آگهی‌های عجیب‌وغریب ارزهای دیجیتال در این شبکه اجتماعی هستیم.

کسی در ویکی پدیا به بیت کوین علاقه‌مند نیست

وقتی به داده‌های مربوط به بیت کوین در ویکی پدیا نگاه کنیم، می‌فهمیم که کسی دلش نمی‌خواهد در مورد بیت کوین چیزی بداند. بازدید صفحه بیت کوین در ماه جاری میلادی نوسانات بسیار کمی دارد و کمتر از ۵۰,۰۰۰ است.

بازدید صفحه بیت کوین در ویکی پدیا
بازدید صفحه بیت کوین در ویکی پدیا

نکته جالب اینجاست که بحران کرونا، سقوط ماه مارس (اسفند ۹۸)، احیای قیمت و رسیدن آن به اوج تاریخی هم نتوانست توجه اکثریت جامعه را به خود جلب کند.

افراد کمی در گوگل بیت کوین را جستجو می‌کنند

با نگاهی به جستجوها در سطح اینترنت می‌توان به برآوردی نسبی از میزان سرمایه‌گذاری‌ها در بیت کوین و پتانسیل‌ها برای تغییر آن رسید.

داده‌های گوگل ترندز (Google Trends) نشان می‌دهد که جستجو برای عبارت «Bitcoin» در هفته گذشته، از جستجوهای اوایل دسامبر و حتی ماه گذشته هم کمتر است.

طبق این اطلاعات، هاوینگ ماه مه هم محبوبیت بیشتری از ثبت اوج تاریخی جدید قیمت بیت کوین داشته است. این مسئله نشان‌دهنده آن است که افرادی که تمایل به جستجو در مورد بیت کوین داشته‌اند، پیش‌تر تا حدودی به‌سمت بازار ارزهای دیجیتال کشیده شده‌اند. این در حالی است که عموم مردم، مشوقی برای ورود به بازار ندارند یا شاید هم این گونه تصور می‌کنند.

داده‌های گوگل ترندز در ارتباط با جستجو عبارت «بیت کوین»
داده‌های گوگل ترندز در ارتباط با جستجو عبارت «بیت کوین»

آمارهایی که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم، نشان می‌دهد که علیرغم تغییراتی که طی سه سال گذشته در بیت کوین به‌عنوان یک دارایی ایجاد شده است، همچنان این دارایی نتوانسته است خود را به زندگی عموم مردم وارد کند. نباید فراموش کرد که مؤسسات و شرکت‌ها از این قاعده مستثنا هستند و مدتی است بیت کوین را با ‌آغوش باز پذیرفته‌اند.

پولکادات براون (Polkadot Brown)، از شخصیت‌های محبوب توییتری، اخیراً‌ اعلام کرد اقوام و آشنایان او آماده‌اند در اوج قیمت، بیت کوین بخرند!

این ذهنیت بیشتر سرمایه‌گذاران خرد است.

در حال حاضر، مؤسسات به‌دنبال ورود به بازار در کف قیمت هستند تا پس از دوبرابر شدن قیمت، ارزهای خود را بفروشند. بازار نزولی بعد تا زمانی که قیمت بیت کوین به ۵۰,۰۰۰ دلار نرسد، ایجاد نخواهد شد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیت کوین با متوسط بازدهی ۲۰۰ درصدی سالانه در حال بلعیدن جهان است
دو شنبه 1 دی 1399 ساعت 13:7 | بازدید : 41 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

بیت کوین با متوسط بازدهی ۲۰۰ درصدی سالانه در حال بلعیدن جهان است

بیت کوین با متوسط بازدهی ۲۰۰ درصدی سالانه در حال بلعیدن جهان است

خلاصه‌ عملکرد سرمایه‌گذاری‌های کلان از سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که بیت کوین بهترین بازدهی را به همراه داشته و برنده نهایی حوزه سرمایه‌گذاری بوده است.   

به گزارش کوین تلگراف، رائول پال (Raoul Pal)، تحلیل‌گر حوزه سرمایه‌گذاری، گفته است که بیت کوین «در حال بلعیدن دنیاست». او این اظهارنظر را با توجه به بازده ۶,۲۰۰,۰۰۰ درصدی این ارز دیجیتال در ۱۰ سال گذشته و بازده سالانه تقریباً ۲۰۰ درصدی آن بیان کرده است.

رائول پال در توییتی در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) با ذکر عبارت فوق که بسیار معروف شده است نوشت که اطلاعات جدید نشان می‌دهد بیت کوین عملکرد بهتری نسبت به دیگر دارایی‌‌های اصلی داشته است.

گفتنی است چارلی بیللو (Charlie Bilello)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت کامپاند کپیتال ادوایزر (Compound Capital Advisors)، هم بیان کرده است که یک سرمایه‌گذاری در بیت کوین در سال ۲۰۱۱ بازده ۶,۲۷۱,۲۳۳ درصدی به همراه داشته است. او می‌گوید هیچ نوع دیگری از سرمایه‌گذاری با بیت کوین قابل مقایسه نیست. بورس نزدک با بازدهی ۵۱۲ درصدی در رده بعدی قرار می‌گیرد.

رائول پال با انتشار تصویری نوشت:

بیت کوین در حال بلعیدن جهان است.

بیت کوین با متوسط بازدهی 200 درصدی
بازدهی بیت کوین در برابر بازدهی دارایی های کلان

همچنین اگر بخواهیم از شاخص میانگین هزینه دلار استفاده کنیم و یا یک سرمایه‌گذاری ۱۰۰ دلاری در ۱۰ پیش سال را در حوزه‌های سرمایه‌گذاری مختلف در نظر بگیریم، بیت کوین همچنان بهترین گزینه سرمایه‌گذاری است. برای مثال میزان بازدهی بیت کوین از بازدهی خرید سهام شرکت‌های اپل یا آمازون در یک دهه گذشته، بیشتر بوده است.  

بازدهی سرمایه‌گذاری بیت کوین

بر اساس نظرات مفسران مشهور بازار، ماندن قیمت بیت کوین زیر ۲۰ هزار دلار به این معنی است که شکستن این مقاومت بسیار سخت است.

الکس کروگر (Alex Krueger)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، در توییتی که روز سه‌شنبه منتشر کرده است این استدلال را مطرح کرده است که نوسانات فعلی قیمت نشان می‌دهد که بیت کوین در حال آماده شدن برای رسیدن به بالاترین رقم تاریخی خود است؛ مسئله‌ای که امروز شاهدش بودیم.

بر اساس اظهارنظر کروگر، فشاری که پشت ۲۰ هزار دلار وجود دارد، کاملاً این موضوع را تضمین می‌کند. اتفاقی که تاکنون سابقه نداشته است.

او در همین زمینه نوشت:

هر چه بیت کوین زمان بیشتری را پشت ۲۰ هزار دلار باقی بماند و سرمایه‌گذاری و قراردادهای آتی به عدد ۲۰ هزار دلار نزدیک شود، روند صعودی قوی‌تری خواهیم داشت.

خریداران نهادی که در حال ذخیره کردن بیت کوین هستند به اولین خط دفاعی بازار صعودی فعلی تبدیل شده‌اند و همین موضوع احتمال ادامه این روند صعودی را افزایش می‌دهد. بازارهای آتی که نقطه ورودی مهمی برای خریداران نهادی هستند، در ماه‌های اخیر شاهد رکوردهای جدیدی به لحاظ فعالیت بوده‌اند.

همان‌طور که کروگر اشاره می‌کند، علی‌رغم اینکه بیت کوین سقف تاریخی خود را مجدداً باز پس گرفته است، اما برخی از شاخص‌های قیمت نظیر کارمزدهای پرداختی سرمایه‌گذاران پلتفرم‌های آتی، سیگنال‌های نزولی به همراه دارند.

یک استثنا در اواخر ماه نوامبر (ابتدای آذر) رخ داد و آن هم زمانی بود که این نرخ کمی قبل از اینکه قیمت بیت کوین به پایین‌تر از ۱۶,۵۰۰ دلار برسد، افزایش پیدا کرد.

این اظهارات، دیدگاه‌های توسعه‌دهنده‌ای به نام ویجای بویاپاتی (Vijay Boyapati) را تأیید می‌کند که اوایل این ماه گفته بود که تثبیت قیمت بیت کوین زیر ۲۰,۰۰۰ دلار، نشانه‌ای از سلامت بازار و عاملی مثبت است.

او نوشته بود:

هر چه بیت کوین مدت‌زمان بیشتری در زیر ۲۰ هزار دلار معلق بماند، انرژی بیشتری در زیر آن جمع شده و باعث می‌شود گذشتن از سد مقاومتی ۲۰ هزار دلار به‌صورت انفجاری باشد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیت کوین توانست به قیمت ۲۴۰۰۰ دلار برسد؛ ۳ دلیل برای صعودی بودن این ارز
دو شنبه 1 دی 1399 ساعت 13:5 | بازدید : 33 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

بیت کوین توانست به قیمت ۲۴۰۰۰ دلار برسد؛ ۳ دلیل برای صعودی بودن این ارز

همان چیزی است که تریدرها انتظار دارند اتفاق افتاد، پس از افزایش بیت کوین به بالاتر از ۲۳۶۰۰ دلار، فشار ۱۳۸ میلیون دلاری به موجب لیکویید شدن قراردادهای کوتاه سبب شد قیمت BTC به ۲۴۲۰۰ دلار برسد.

قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۹ آذر از ۲۴۰۰۰ دلار فراتر رفت و به یک بالاترین رکورد جدید در تاریخ رسید. در Coinbase ، قیمت BTC به ۲۴۲۰۰ دلار رسید و از آن زمان در محدوده ۲۳۵۰۰ تا ۲۳۸۰۰ دلار در حال نوسان است. سه عامل باعث افزایش قیمت BTC در کوتاه مدت شد و آن را به بالاترین رکورد خود رساند. این عوامل شامل یک فشار کوتاه مدت بزرگ، سفارشات فروش انباشته با قیمت ۲۳۶۰۰ دلار و واکنش بازار به پیشنهاد قانون‌گذاری کیف پول خصوصی از طرف خزانه داری ایالات متحده بودند.

فشار بسیار بزرگ و رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۳۶۰۰ دلار

قیمت بیت کوین

طبق اطلاعات سایت Bybt.com، امروز قراردادهای شورت به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار لیکویید شدند. نقد شدن گسترده قراردادهای شورت دقیقاً زمانی رخ داد که بیت کوین از ۲۳۶۰۰ دلار فراتر رفت. منطقه ۲۳۶۰۰ دلاری به دلیل سفارشات انباشته فروش در صرافی‌های بزرگ، سطح مقاومت کلیدی بود.

لیکویید شدن

در Bitfinex، سطح مقاومت ۲۳۶۰۰ و ۲۳۸۰۰ دلار، سفارشات فروش زیادی قبل از وقوع رالی صعودی داشت. با شروع افزایش قیمت بیت کوین، باعث شد فروشندگان و قراردادهای کوتاه در محدوده مقاومت ۲۳۶۰۰ تا ۲۳۸۰۰ دلار  دستور فروش خود را کنسل کنند.

به طور معمول، یک فشار کوتاه زمانی اتفاق می‌افتد که فروشنده مجبور شود پوزیشن خود را بخرد زیرا قیمت بیت کوین بالا رفته است. این امر باعث می شود که تقاضای خریدار در مدت کوتاهی افزایش یابد، که اغلب منجر به شکست صعودی می‌شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

لطفآ به خدمات ما رای بدهید.؟

آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

Alternative content


تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت گیتی توان و آدرس gititavan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 348
:: کل نظرات : 36

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 16
:: بازدید ماه : 13
:: بازدید سال : 169
:: بازدید کلی : 1857