شرکت گیتی توان سرمایه گذاری بلند مدت میانه مدت کوتا مدت خرید سهام شرکت گیتی توان ( بیت کوین تتر )
آیا اصلاح پیش بینی شده برای بیت کوین شروع شده است؟
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 16:2 | بازدید : 37 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

آیا اصلاح پیش بینی شده برای بیت کوین شروع شده است؟

 

بیتکوین 4 - آیا اصلاح پیش بینی شده برای بیت کوین شروع شده است؟

بیت کوین در چند ساعت گذشته در صرافی کراکن به سطح ۱۷,۶۵۰ دلار رسید.

تحلیلگر هلندی، Michael van de Poppe، بر این باور است که این شروع اصلاح طولانی مدت بیت کوین پس از رسیدن به اوج ۱۹,۹۳۳ دلار در ۳۰ نوامبر(۱۰ آذر) است.

در تحلیل اخیر خود، این متخصص میگوید نمودار نشان میدهد واگرایی نزولی تأیید شده و حجم‌ها نیز در حال افت هستند.

اکنون، با رسیدن بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی، سرمایه گذاران سود خود را تثبیت کرده‌اند و BTC خود را نقد میکنند، بنابراین به بازیکنان بزرگی مانند Grayscale و MicroStrategy اجازه میدهند تا بیت کوین خریداری کنند.

کارشناسانی از جمله PlanB و WhalePanda در این باره اظهار نظر کرده‌اند و معتقدند که موسسات بزرگ اکنون بیت کوین را از دست سرمایه گذاران خرد خارج میکنند تا آن را برای بلند مدت سرمایه گذاری کنند.

در زمان نوشتن این متن بیت کوین کمی بهبود یافته و به سطح ۱۸,۰۰۰ دلار نزدیک شده است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اتفاقی نادر در شبکه بیت‌کوین! ارسال 166 میلیون دلار بیت‌کوین با کارمزد 1.25 دلار
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 16:1 | بازدید : 29 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

اتفاقی نادر در شبکه بیت‌کوین! ارسال 166 میلیون دلار بیت‌کوین با کارمزد 1.25 دلار

 

Bitcoin fee - اتفاقی نادر در شبکه بیت‌کوین! ارسال 166 میلیون دلار بیت‌کوین با کارمزد 1.25 دلار

متوسط هزینه معاملات بیت‌کوین در 7 دسامبر (17 آذر) حدود 4.32 دلار بود.

دیروز در اتفاقی نادر، شخصی 8,692 بیت‌کوین را تنها با پرداخت کارمزد 0.0000652 بیت‌کوین ارسال کرده است.

با توجه به قیمت چند روز اخیر بیت‌کوین در حدود 19,000 دلار، این امر معادل پرداخت کارمزد 1.25 دلار برای ارسال 166 میلیون دلار می‌باشد.

BTC Chart - اتفاقی نادر در شبکه بیت‌کوین! ارسال 166 میلیون دلار بیت‌کوین با کارمزد 1.25 دلار

فرستنده مانند یک راهزن، عمل کرد. بر اساس داده‌های BitInfoCharts، میانگین کارمزد معاملات دیروز (8 دسامبر – 18 آذر)، 0.00023 بیت‌کوین (معادل 4.32 دلار) بود.  

برخلاف مؤسسات مالی سنتی، برای ارسال رمزارز بر روی شبکه بیت‌کوین، هیچ قیمت یا درصد تعیین شده مشخصی وجود ندارد. بطور دقیق، هزینه‌ای مورد نیاز نیست، با این حال توسط ارسال‌کننده به منظور تشویق ماینرها جهت انجام فرآیند پرداخت‌ صورت می‌پذیرد. تراکنش‌های بیشتر به معنی رقابت بیشتر برای درج معاملات بیشتر در یک بلوک می‌باشد.

با وجود اینکه بیت‌کوین در این ماه، بالاترین قیمت خود را ثبت کرد، با این حال، حجم معاملات در سطح بالایی نیستند. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، دیروز (8 دسامبر)، حدود 27.2 میلیارد دلار بیت‌کوین از طریق شبکه بیت‌کوین ارسال شده است. اگرچه این حجم، چیزی برای گفتن ندارد، با این حال، یک روز پر سر و صدا در تاریخ شبکه است.  

معامله 163 میلیون دلاری که هش آن 4cd6be7 شروع و در بلوک شماره  660,422 رخ داده است، انجام شد. به همان نسبت کارمزد کم، دیگر معاملات همان بلوک، هزینه‌ای را در بر نداشتند. به عنوان مثال، شخصی 481 بیت‌کوین (9 میلیون دلار) را با هزینه‌ای اندک، ارسال کرده است.

از طرفی دیگر، شخصی که برای 1 بیت‌کوین، 0.003 بیت‌کوین را پرداخت کرد، احتمالاً احساس می‌کند که می‌توانست روش‌های بهتری را برای پرداخت 56 دلار پیدا کند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: decrypt

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحلیل تکنیکال اتریوم؛ چهارشنبه، 19 آذر
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 16:1 | بازدید : 25 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

تحلیل تکنیکال اتریوم؛ چهارشنبه، 19 آذر

 

تحلیل اتریوم 1 - تحلیل تکنیکال اتریوم؛ چهارشنبه، 19 آذر

پس از شکست های پی در پی، بیت کوین و اتریوم به ترتیب تا زیر سطوح حمایتی 19000 و 585 دلار کاهش یافتند. قیمت ETH زیر سطح 580 دلار شتابی نزولی پیدا کرد و کاملاً زیر میانگین متحرک ساده 100 (ساعتی) قرار گرفت.

خرس ها توانستند قیمت را به زیر حمایت 565 دلار بکشانند. قیمت اتر حتی به زیر حمایت 550 دلار رسید و با قیمت 541 دلار نیز معامله شد. در حال حاضر این ارز با اصلاحی صعودی بالاتر از سطح 545 دلار ترید میشود.

مقاومت اولیه نزدیک به سطح 552 و 555 دلار است. سطح اصلاحی 23.6٪ فیبوناچی روند نزولی 595 دلار به 541 دلار نیز نزدیک به سطح 554 دلار قرار دارد. در روند صعودی، اولین مقاومت اصلی نزدیک به سطح 565 دلار است (منطقه شکست اخیر).

نمودار قیمت اتریوم 1 - تحلیل تکنیکال اتریوم؛ چهارشنبه، 19 آذر

سطح اصلاحی 50٪ فیبوناچی مرتبط با روند نزولی اخیر از سقف نوسانی 595 دلار به کف قیمت 541 دلار نیز نزدیک به سطح 568 است. علاوه بر این، در نمودار ساعتی جفت ارز ETH/USD، یک خط روند نزولی اصلی با مقاومتی در نزدیکی 590 دلار در حال تشکیل است.

ازاینرو، قیمت اتر در صورت بازیابی سطح 555 دلار و صعود به سمت 565 و 570 دلار در کوتاه مدت، با فشار فروش قابل توجهی روبرو خواهد شد.

اگر اتریوم نتواند سطوح مقاومتی 555 و 565 دلار را پشت سر بگذارد، می تواند به روند نزولی خود ادامه دهد. در این حالت، حمایت اولیه نزدیک به سطح 542 و 540 دلار قرار دارد.

شکست نزولی تا زیر منطقه حمایتی 540 دلار می تواند منجر به کاهش بیشتر تا سطح 525 دلار گردد. حمایت مهم بعدی نزدیک منطقه 500 دلاری است. در این منطقه احتمالاً گاوها موضع گیری خواهند کرد.

اندیکاتورهای تکنیکال

MACD چهار ساعته: MACD برای جفت ارز ETH/USD کم کم در منطقه نزولی نشانه های منفی نشان می دهد.

RSI چهار ساعته: RSI برای جفت ارز ETH/USD در حال حاضر زیر سطح 40 قرار دارد.

حمایت اصلی: 540 دلار

مقاومت اصلی: 565 دلار

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:newsbtc

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دلیل ریزش شدید قیمت ریپل و توکن های DeFi، همزمان با اصلاح قیمتی بیت کوین!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 16:0 | بازدید : 43 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

دلیل ریزش شدید قیمت ریپل و توکن های DeFi، همزمان با اصلاح قیمتی بیت کوین!

 

717 aHR0cHM6Ly9zMy5jb2ludGVsZWdyYXBoLmNvbS91cGxvYWRzLzIwMjAtMTIvNjc3NWZhMTEtNWYwYi00NDBlLTllNmItM2U3OTZlNTk2NmQ3LmpwZw - دلیل ریزش شدید قیمت ریپل و توکن های DeFi، همزمان با اصلاح قیمتی بیت کوین!

با شروع اصلاح قیمتی بیت کوین به زیر 18000 دلار، آلت کوین های اصلی مانند ریپل و توکن های DeFi، افت قیمتی بین 10 تا 30 درصد را تجربه می کنند. 

با پول بک قیمتی بیت کوین تا سطح 17650 دلار در روز 9 دسامبر(19 آذر)، برخی از آلت کوین ها با افت شدید مواجه شدند. 

از این ارز ها می توان به ریپل(XRP) و توکن های DeFi با نام های YFI و AAVE اشاره کرد. در 18 ساعت گذشته و با افت حداکثر 7 درصدی بیت کوین، این  ارز ها افت قیمتی 10 تا 20 درصدی را تجربه کردند. 

Screenshot 2020 12 09 165948 300x137 - دلیل ریزش شدید قیمت ریپل و توکن های DeFi، همزمان با اصلاح قیمتی بیت کوین!

دو دلیل اصلی برای اصلاح آلت کوین ها در کوتاه مدت می تواند سطح بالای عدم اطمینان در میان معامله گران و میزان  حجم معاملات پایین باشد. 

Screenshot 2020 12 09 170007 300x187 - دلیل ریزش شدید قیمت ریپل و توکن های DeFi، همزمان با اصلاح قیمتی بیت کوین!

قیمت بیت کوین در دو راهی قرار دارد. خبر بد برای آلت کوین ها؟

معمولا آلت کوین ها با شدت بیشتری روند حرکتی بیت کوین را چه به سمت پایین و چه به سمت بالا دنبال می کنند. بنابراین، با بالا رفتن قیمت بیت کوین، آلت کوین ها رالی قیمتی بزرگتری را شروع می کنند. 

به عنوان مثال، ارز ریپل(XRP) با رشد 91 درصدی در یک بازه ی تنها یک ماهه مواجه شد. این رشد همزمان با حرکت قیمتی بیت کوین به سمت سقف قیمتی تاریخی خود در تاریخ 23 نوامبر(3 آذر) رخ داد. سطح روانی بازار در خصوص بیت کوین باعث شد تا آلت کوین ها با حجم بازار مناسب، با رشد بسیار خوبی همراه شوند. 

با این حال، هر موقع که پول بک قیمتی بیت کوین شروع می شود و عدم قطعیت، بازار را فرا می گیرد، آلت کوین ها با اصلاح قیمتی سنگین مواجه می شوند. 

به عنوان مثال بیت کوین در 24 ساعت گذشته افت قیمتی 7 درصدی را تجربه کرده است. این در حالی می باشد که ارز ریپل(XRP) با افت قیمتی 15 درصدی در مدت زمان مشابه مواجه شده است. 

دلیل این اصلاح های سنگین تر، پایین بودن نسبی حجم معاملات می باشد. میزان نقدینگی در بیت کوین همچنان با اختلاف بسیار زیاد از تمامی ارز های بازار بالاتر است. 

در صرافی بایننس، حجم معاملات روزانه برای جفت ارز BTC/USDT در تازیخ 9 دسامبر(19 آذر) به میزان 1.5 میلیارد دلار به ثبت رسیده است. این درحالی است که حجم معاملات روزانه در مدت زمان مشابه برای ارز های اتریوم و ریپل، 600 میلیون و 433 میلیون دلار به ثبت رسیده است. 

همچنین ارز های دیجیتال با حجم بازار کوچک تر، با اصلاح قیمتی بیت کوین در خطر ریزش های شدید تری نیز قرار دارند. 

آیا آلت کوین ها می توانند به زودی بازیابی قیمتی خود را شروع کنند؟

اگر بیت کوین بتواند به زودی رالی قیمتی خود را از سر بگیرد، آلت کوین ها نیز می توانند بازیابی قیمتی خود را شروع کنند. نشانه هایی وجود دارد که بیت کوین می تواند بازار آلت کوین ها را در کوتاه مدت با رشد چشمگیر مواجه کند.

یکی از معامله گران بازار با نام Scott Melker معتقد است که آخرین کندل 4 ساعته ی بیت کوین سیگنال خریدی را می دهد که تا کنون هیچ کندل قرمز دیگری نداده است. اگر این حجم خرید بالا در کف قیمتی ادامه یابد، رالی احتمالی آلت کوین ها قوت می گیرد. 

دیگر عامل برای بازیابی بازار آلت کوین ها می تواند کم شدن پوزیشن های معاملاتی Short در مارکت فیوچرز بیت کوین باشد. 

یکی از تحلیلگران پایگاه داده ای Glassnode گزارش داده است که میزان نقد شدن پوزیشن های Long در بایننس از 130 میلیون دلار گذر کرده است. 

” من فکر می کنم که با نقد شدن پوزیشن های Long در صرافی بایننس و آن هم به میزان 130 میلیون دلار، وقت آن است که در کف قیمتی خرید انجام دهیم. این یک استراتژی قابل اعتماد می باشد و می توانیم بیت کوین را با تخفیف خریداری کنیم.”

با این حال یکی دیگر از معیار هایی که باید در کوتاه مدت در نظر گرفت، شاخص چیرگی بیت کوین بر بازار می باشد. بعد از یک افت موقتی در اواخر ماه نوامبر(اوایل آذر)، این شاخص توانست خودش را بازیابی کند. این می تواند در کوتاه مدت، خبر بدی برای آلت کوین هایی مانند XRP و XLM باشد.

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد.

منبع: Cointelegraph

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا اصلاح پیش بینی شده برای بیت کوین شروع شده است؟
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 16:0 | بازدید : 41 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

آیا اصلاح پیش بینی شده برای بیت کوین شروع شده است؟

 

بیتکوین 4 - آیا اصلاح پیش بینی شده برای بیت کوین شروع شده است؟

بیت کوین در چند ساعت گذشته در صرافی کراکن به سطح ۱۷,۶۵۰ دلار رسید.

تحلیلگر هلندی، Michael van de Poppe، بر این باور است که این شروع اصلاح طولانی مدت بیت کوین پس از رسیدن به اوج ۱۹,۹۳۳ دلار در ۳۰ نوامبر(۱۰ آذر) است.

در تحلیل اخیر خود، این متخصص میگوید نمودار نشان میدهد واگرایی نزولی تأیید شده و حجم‌ها نیز در حال افت هستند.

اکنون، با رسیدن بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی، سرمایه گذاران سود خود را تثبیت کرده‌اند و BTC خود را نقد میکنند، بنابراین به بازیکنان بزرگی مانند Grayscale و MicroStrategy اجازه میدهند تا بیت کوین خریداری کنند.

کارشناسانی از جمله PlanB و WhalePanda در این باره اظهار نظر کرده‌اند و معتقدند که موسسات بزرگ اکنون بیت کوین را از دست سرمایه گذاران خرد خارج میکنند تا آن را برای بلند مدت سرمایه گذاری کنند.

در زمان نوشتن این متن بیت کوین کمی بهبود یافته و به سطح ۱۸,۰۰۰ دلار نزدیک شده است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بنیان گذار Messari: آخرین دشمن بیت کوین، دولت آمریکا است!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 16:0 | بازدید : 24 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

بنیان گذار Messari: آخرین دشمن بیت کوین، دولت آمریکا است!

 

بیت کوین

بیت کوین تا کنون موفقیت طوفانی را تجربه کرده است اما اقدامات دولت آمریکا می تواند این موفقیت را تهدید کند. 

Ryan Selkis، هم بنیان گذار موسسه تحقیقی و داده ای Messari، اخیرا فرضیه خود را در خصوص ارز های دیجیتال در سال 2021(1399-1400) بیان کرده است. او در این فرضیه به وضعیت کلی صنعت و پیشبینی چالش های رو به رو پرداخته است. او در این فرضیه به این امر اشاره کرده است که بیت کوین باید دولت آمریکا را به عنوان آخرین رقیب خود شکست دهد. 

” برای آمریکا، بیت کوین به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم های بین المللی محسوب می شود و هم اکنون 80 درصد ظرفیت استخراج بیت کوین در اختیار دشمنان آمریکا یعنی چین، روسیه و ایران قرار دارد. آیا دوران بایدن مانند بیت کوین درخشان خواهد بود؟ مشخص خواهد شد.”

بیت کوین در حال تلاش برای به دست آوردن مقبولیت در میان دولت ها در 12 سال حیات خود می باشد. بیت کوین به عنوان یک کالا، محبوبیت خوبی را کسب کرده است. نگرانی ها در خصوص ممنوعیت بیت کوین در آمریکا، همچنان در حال افزایش است اما اخیرا یکی از مدیران دولتی با نام Brian Brooks گفت که قوانین به سود بیت کوین تصویب می شوند. 

با این حال ممکن است اتفاقی مشابه با سال 1933 که در آن طلای شهروندان مصادره شد، اتفاق بیافتد. اگر چه مصادره ی بیت کوین از جانب دولت کار ساده ای نمی باشد اما ممنوعیت آن می تواند به شدت قیمت آن را تحت تاثیر قرار دهد. 

در سوی دیگر او به خصوصیات بیت کوین اشاره کرد و گفت: “بیت کوین یک فرم از پول است که کشتن این پول بسیار سخت می باشد. این دارایی توانسته است در تاریخ کوتاه خود از هر دارایی بهتر عمل کند و هم اکنون مومنتوم قیمتی خوبی دارد.”

” به عنوان یک شخص حرفه ای در مدیریت پول، کار امن تر این است که دارایی ها را از مکان های قانونی و مشهور خریداری کنیم. برخلاف فدرال رزرو، نرخ تورم بیت کوین خارج از اتفاقات سال آینده رقم می خورد. اگر شما به بیت کوین در مقابل طلا نگاه کنید و به میزان رشد آن در مقابل M1 و M2 جهانی، و به موجودی بانک های مرکزی توجه کنید، خواهید فهمید که بیت کوین یک دارایی بسیار رقابتی است.”

قیمت بیت کوین در سال 2020(1399) در پی چاپ بی رویه پول در آمریکا و نگرانی های اقتصادی با رشد قابل توجهی مواجه شد. همچنین تعدادی از مهمترین بازیگران در این زمینه مانند Microstrategy و Paul Tudor Jones، مبالغ پول زیادی را صرف خرید بیت کوین کردند و موجب بالا رفتن اعتبار آن شدند. 

بیت کوین توانست در دسامبر 2017(آذر 96) به قیمت 20000 دلار برسد و بعد از آن چندین بار به زیر 5000 دلار سقوط قیمتی کرد. امسال بیت کوین توانست تمامی سطوح قیمتی تاریخی خود را بشکند که این نشانگر نامیرا بودن این دارایی است. Anthony Pompliano در مورد بیت کوین می گوید: ” سرمایه گذاران باهوش در سال 2017(1396) در مورد بیت کوین اطلاعات داشتند. بیت کوین در سه سال گذشته توانست بالا و پایین های زیادی را تجربه کند و دوباره توجهات را به خود جلب کند. من فکر می کنم خیلی از افراد بیت کوین را به دلیل شکست نخوردنش تحسین می کنند.”

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد.

منبع: Cointelegraph

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


علائم حیاتی استخر ماینینگ بیت‌کوین صرافی OKEx
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:59 | بازدید : 27 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

علائم حیاتی استخر ماینینگ بیت‌کوین صرافی OKEx

 

OKEX

صرافی رمزنگاری OKEx، شاهد علائمی جزئی از فعالیت استخر ماینینگ خود پس از کاهش هش‌ریت 99.5 درصدی در پاییز امسال و همزمان با تعلیق برداشت‌ها از حساب معاملاتی، می‌باشد.

تنها دو هفته پس از تعلیق برداشت‌ها، با توجه به فعالیت ماینرهای استخر بیت‌کوین OKEx در اواخر ماه اکتبر (آبان) و اوایل ماه نوامبر (آبان)، هش‌ریت استخر از 5,000 پتاهش (Petahashes) در ثانیه (PH/s) به زیر 20 تنزل یافت.

اکنون، علائم حیاتی در استخر مشاهده می‌شود.

اگرچه، هنوز هم به میزان قابل توجهی در زیر سطح هش‌ریت قبلی خود قرار دارد، با این حال، هش‌ریت استخر OKEx به 198.67 PH/s با ضریب 11 نسبت به پایین‌ترین مقدار خود در ماه نوامبر به میزان 18 PH/s، افزایش یافت.

مدیرعامل این صرافی، Jay Hao در یک ایمیل به CoinDesk اعلام کرد که استراتژی شرکت به منظور بهبود تدریجی و حصول اطمینان از بازیابی، “ارتباط عمیق با ماینرها” جهت درک “نیازهای جاری و آتی” آنها می‌باشد. به گفته Hao، به لطف این امر، استخر به تدریج در حال بازیابی است.

اما مسیر بهبود کامل، طولانی است.

بر اساس داده‌های Bitcoin.com، پیش از ماه اکتبر، استخر OKEx یکی از ده استخر بزرگ ماینینگ در جهان بود که در سال 2020، بطور میانگین بیش از 250 بلوک در ماه را استخراج می‌کرد.

در ماه نوامبر، استخر تنها 3 بلوک پیدا کرد. در ماه دسامبر، تاکنون، هیچ بلوکی، استخراج نشده است.

 

OKEx - علائم حیاتی استخر ماینینگ بیت‌کوین صرافی OKEx

 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: coindesk

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ونزوئلا برای پرداخت هزینه ی واردات از ایران و ترکیه، از بیت کوین استفاده می کند!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:59 | بازدید : 36 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

ونزوئلا برای پرداخت هزینه ی واردات از ایران و ترکیه، از بیت کوین استفاده می کند!

 

ونزوئلا

گزارش شده است که ونزوئلا در حال پرداخت پول به شرکت های مستقر در کشور های هم پیمانش می باشد. این کشور ها شامل ایران و ترکیه می شوند و ونزوئلا توانسته است با استفاده از بیت کوین، تلاش آمریکا برای تحریم ها علیه اقتصاد این کشور را تا حدودی خنثی کند. همچنین دولت ونزوئلا قصد دارد تا استفاده از بیت کوین را با تاسیس مرکز اختصاصی استخراج ارز های دیجیتال، افزایش دهد. 

ونزوئلا از بیت کوین برای پرداخت هزینه های واردات استفاده می کند!

بعد از تاسیس مرکز اختصاصی اسخراج ارز های دیجیتال توسط ارتش ونزوئلا، دولت نیکولاس مادورو قصد دارد تا استفاده از بیت کوین را در مبادلات تجاری این کشور افزایش دهد. بانک مرکزی این کشور نیز در خبری اعلام کرده بود: “پرداخت ها به شرکت های مستقر در کشور های دوست مانند ایران و ترکیه، از طریق بیت کوین انجام می شود.”

مادورو توضیح داده است که قانون ضد تحریمی این کشور به او این اجازه را می دهد تا از تمامی ارز های دیجیتال در جهان به منظور مبادلات داخلی و بین المللی استفاده کند. او همچنین اعلام کرد که پروژه های مهمی در این خصوص در حال توسعه یافتن می باشند. 

این قانون در ماه اکتبر(مهر) توسط کمیته ی ملی فرادولتی این کشور تصویب شد. این قانون ابزار های زیادی را در اختیار دولت قرار می دهد تا بتواند از تاثیرات تحریم های آمریکا که علیه اقتصاد ونزوئلا وضع شده است، در امان بماند. 

در میان الزامات این قانون، آمده است که این قانون به کمیته ی ویژه(مادورو و وزیران کابینه) این قدرت را می دهد تا به ساخت و به کار گیری هر نوع مکانیزم مالی، شامل استفاده از ارز های دیجیتال بر بستر تکننولوژی بلاک چین، اقدام کنند. 

ونزوئلا تنها کشوری نمی باشد که قصد دارد با استفاده از ارز های دیجیتال، تحریم ها را دور بزند. ایران نیز چندی پیش قانونی را وضع کرده است که در آن بانک مرکزی می تواند مستقیما از ماینر ها بیت کوین خریداری کند و از آن برای واردات استفاده کند. 

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع: News.bitcoin

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هولدر های بلند مدت بیت کوین در حال فروش دارایی های خود هستند!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:59 | بازدید : 33 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

هولدر های بلند مدت بیت کوین در حال فروش دارایی های خود هستند!

 

Screenshot 2020 12 09 184851 - هولدر های بلند مدت بیت کوین در حال فروش دارایی های خود هستند!

معیار ها نشان می دهد که بیت کوین هایی که برای مدت زمان طولانی جابه جا نشده اند، در حال جا به جایی می باشند و دارندگان آن ها در حال سود بردن از قیمت فعلی بیت کوین می باشند. 

نام این معیار Bitcoin Coin Days Destroyed نام دارد و نشان می دهد که چه مقدار از بیت کوین هایی که برای مدت طولانی جا به جا نشده اند، در حال فروخته شدن هستند. هر چقدر که تعداد و مدت زمان نگه داری بیت کوین در یک آدرس، بالاتر باشد و به آن میزان بیت کوین به فروش رسیده باشد، این معیار بالاتر می رود. اخیرا این معیار به میزان قابل توجهی بالا رفته است. 

glassnode studio bitcoin coin days destroyed cdd 7 d moving average 300x169 - هولدر های بلند مدت بیت کوین در حال فروش دارایی های خود هستند!

در تاریخ 26 سپتامبر(5 مهر)، که قیمت بیت کوین 10754 دلار بود، عدد به ثبت رسیده در این معیار 8 میلیون بوده است. یک ماه بعد و در تاریخ 26 اکتبر (5 آبان)، قیمت بیت کوین به 13072 دلار و میزان این معیار به 18 میلیون رسیده است.

در تاریخ 26 نوامبر(6 آذر) و تنها چند روز قبل از به ثبت رسیدن سقف قیمتی تاریخی، قیمت بیت کوین 17106 دلار بود و عدد به ثبت رسیده در این معیار به 21 میلیون رسیده است. 

این به معنی رشد 162 درصدی در این معیار و همزمان با سه ماهه ی منتهی به ثبت رسیدن سقف قیمتی تاریخی بیت کوین می باشد. 

این پدیده می تواند بیانگر دلیل  کاهش قیمت بیت کوین و ناتوانی این ارز در شکستن سطح 20000 دلاری باشد. تعجبی ندارد که ذخایر بلند مدت بیت کوین تنها چند هفته بعد از به ثبت رسیدن سقف قیمتی تاریخی به فروش برسد. 

Igor Runets، مدیر عامل BitRiver در این خصوص گفت: ” من این را دلیلی برای نگرانی سرمایه گذاران و گاو های بیت کوین نمیدانم. بعد از رسیدن مجدد قیمت به سقف تاریخی خود بعد از سه سال، این امر بسیار طبیعی است که هولدر های بیت کوین به فکر سرمایه گذاری مجدد و یا فروش بیت کوین هایشان باشند.”

همچنین در بخش خبری وبسایت Glassnode آمده است: ” بسیاری از هولدر های طولانی مدت بیت کوین با سود قابل توجهی رو به رو شده اند. رنج شدن و یا کاهش قیمت می تواند ناشی از فروش این افراد در بازار باشد.”

اگر چه این مورد می تواند برای برخی تحلیلگران عامل نگرانی باشد اما در مقایسه با ماه ژانویه سال 2018 (دی 97)، عدد به ثبت رسیده در این معیار بسیار پایین تر است. 

تحلیلگر پایگاه Quantum Economics، در این خصوص گفت: ” در آن زمان این معیار به 85 میلیون نیز رسید. از دیدگاه ما، این یک نشانه ی مثبت است و بیانگر اعتماد بیشتر به بیت کوین در بلند مدت می باشد.”

اما در هفته ای که گذشت، عدد به ثبت رسیده در این معیار از 19 میلیون به 12 میلیون کاهش یافت. شاید دلیل این امر این باشد که باقی هولدر های بیت کوین در انتظار قیمت های بالاتر برای فروش هستند. 

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد.

منبع: Decrypt

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتاب بیت کوین به یکی از 3 کتاب پرفروش اقتصادی در سایت آمازون تبدیل شد!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:58 | بازدید : 28 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

کتاب بیت کوین به یکی از 3 کتاب پرفروش اقتصادی در سایت آمازون تبدیل شد!

 

12233

به نظر می رسد امروزه افراد بیشتری در حال مطالعه در مورد بیت کوین هستند. یک کتاب جدید با موضوع بیت کوین به یکی از سه کتاب پر فروش اقتصادی در وبسایت مطرح آمازون تبدیل شد. این می تواند نشان از علاقه ی بیشتر مردم به این دارایی دیجیتال باشد. این کتاب در تاریخ 2 دسامبر 2020(12 آذر) در دسترس عموم قرار گرفت. عنوان این کتاب “بیت کوین: پول سختی که نمیتوانید سر به سرش بگذارید: چرا بیت کوین ارز ذخیره ای آینده ی جهان است.”می باشد. این کتاب در حال حاضر سومین کتاب پر فروش در بخش اقتصادی وبسایت آمازون می باشد. 

Screenshot 2020 12 10 180845 300x137 - کتاب بیت کوین به یکی از 3 کتاب پرفروش اقتصادی در سایت آمازون تبدیل شد!

در دسته بندی کتاب های تازه منتشر شده نیز این کتاب در رتبه ی اول پر فروش ها قرار دارد. 

Screenshot 2020 12 10 181020 300x124 - کتاب بیت کوین به یکی از 3 کتاب پرفروش اقتصادی در سایت آمازون تبدیل شد!

این کتاب توسط یکی از عاشقان بیت کوین با نام  Jason A. Williams، نوشته شده است. این شخص یک کارافرین و هم بنیان گذار Morgan Creek Digital Assets می باشد. این شخص اخیرا در اقدامی ماشین شورلت مدل 2007(1386) خود را در ازای 0.4 بیت کوین فروخت. همچنین او امسال در حساب توئیتریش اشاره کرده بود که بیت کوین های زیادی را جمع آوری کرده است. 

این کتاب می تواند به افرادی که تا کنون زیاد با بیت کوین سر و کار نداشته اند بسیار مفید باشد. در بخش توضیحات وبسایت آمازون در مورد این کتاب این گونه نوشته شده است.

” پول سختی که نمی توانید سر به سرش بگذارید، بیت کوین را به شکل ساده و خواندنی توضیح می دهد و به شما نشان می دهد که چگونه این پول اینترنتی جادویی به بهترین شکل ممکن رشد خواهد کرد و از هر پولی که ما تا کنون داشته ایم مطمن تر عمل خواهد کرد.”

این کتاب از سه بخش تشکیل شده است که شامل “چرا بیت کوین اهمیت دارد؟”، “تاریخ خلاصه ی پول” و ” چگونه بیت کوین به ارز ذخیره ای آینده ی جهان تبدیل می شود؟” می باشد. 

به نظر می رسد علاقه ی عموم مردم به بیت کوین در حال افزایش دوباره است. این می تواند در نتیجه ی حرکت قیمتی مناسب بیت کوین در ماه های اخیر باشد. میزان جستجوی کلمه ی بیت کوین در گوگل در ماه سپتامبر(شهریور) و همچنین نوامبر(آبان) به بیشترین میزان خود در سال جاری رسید. 

Screenshot 2020 12 10 182351 300x101 - کتاب بیت کوین به یکی از 3 کتاب پرفروش اقتصادی در سایت آمازون تبدیل شد!

FOMO ی عموم مردم در سال 2017(1396)، یکی از عوامل بسیار حیاتی برای شروع رشد فوق العاده ی این ارز در آن سال بود. اما این FOMO در سال میلادی جاری تاثیر آنچنانی بر رشد قیمت بیت کوین نداشته است. 

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع:Cointelegraph

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ پنجشنبه 20 آذر
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:58 | بازدید : 25 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ پنجشنبه 20 آذر

 

BTC10 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ پنجشنبه 20 آذر

قیمت بیت کوین پیش از اصلاح بالاتر در برابر دلار آمریکا، سقوط به سمت سطح 17650 دلار را گسترش داد. BTC هم اکنون در نزدیکی 18600 دلار (حمایت کلیدی قبلی) با موانعی روبروست.

موانع پیش روی قیمت بیت کوین

دیروز، شاهد یک سقوط شارپی در قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایتی 18500 دلار بودیم. BTC حتی سقوط به زیر حمایت 18000 دلار را گسترش داد و زیر میانگین متحرک ساده ی 100 ساعته قرار گرفت.

سقوط زیر 18000 دلار شدت گرفت و قیمت نزدیک به سطح 17650 دلار نیز معامله شد. یک کف نزدیک 17644 دلار تشکیل شد و یک موج بازیابی قوی به وجود آمد. قیمت دوباره به بالای سطوح 18000 دلار و 18200 دلار برگشت.

با این حال، بیت کوین برای عبور از مانع 18600 دلار (آخرین ناحیه ی شکست نزولی کلیدی) مبارزه کرد. یک سقف نزدیک 18639 دلار تشکیل شد و قیمت در حال حاضر نشانه های خرسی دارد. بیت کوین نزدیک به سطح اصلاحی فیبو 23.6 درصد بازیابی اخیز ازکف 17644 دلار به سقف 18639 دلار معامله می شود.

Bitcoin 8 1024x486 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ پنجشنبه 20 آذر

حمایت اصلی بعدی نزدیک به 18150 دلار است. این سطح به سطح اصلاح فیبو 50 درصد از بازیابی اخیر از کف 17644 دلار به سقف 18639 دلار نزدیک است.

در سمت صعودی، قیمت در نزدیکی حمایت قبلی در 18500 دلار و 18600 دلار با موانعی روبروست. یک خط روند خرسی نیز با مقاومت در نزدیکی 18560 دلار بر روی نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD در حال شکل گرفتن است. یک شکست کامل بالای سطوح مقاومت 18500 و 18600 دلار می تواند درها را به روی یک حرکت به سمت سطح 19000 دلار باز کند.

ریزش در BTC؟

اگر بیت کوین نتواند از ناحیه مقاومتی 18600 دلار عبور کند، سقوط دوباره ی بیت کوین رقم می خورد. یک حمایت اولیه در نزدیکی سطوح 18150 و 18100 دلار وجود دارد.

اولین حمایت کلیدی نزدیک به 18000 دلار قرار دارد که زیر این سطح قیمت ممکن است به سمت کف نوسانی 17644 دلار ریزش کند. هر ریزش بیشتر می تواند قیمت را به سمت سطح 17400 دلار هدایت کند.

اندیکاتورهای تکنیکال:

اندیکاتور میانگین متحرک هم گرایی واگرایی ساعتی تقلا می کند در ناحیه ی گاوی شتاب بگیرد.

شاخص قدرت نسبی ساعتی هم اکنون درست بالای سطح 50 قرار دارد.

سطوح حمایت اصلی: 18,150 دلار و متعاقب آن 18,000 دلار است.

سطوح مقاومت اصلی: 18,500 دلار، 18,600 دلار و 18,800 دلار.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:newsbtc

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


موجودی بیت کوین در صرافی ها به پایین ترین میزان خود از جولای 2018(تیر 97) سقوط کرد!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:57 | بازدید : 33 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

موجودی بیت کوین در صرافی ها به پایین ترین میزان خود از جولای 2018(تیر 97) سقوط کرد!

 

رپدبیتکوین - موجودی بیت کوین در صرافی ها به پایین ترین میزان خود از جولای 2018(تیر 97) سقوط کرد!

میزان کل موجودی بیت کوین در صرافی ها به 2.3 میلیون بیت کوین رسیده است. این میزان پایین ترین سطح از تاریخ جولای 2018(تیر97) می باشد. 

در یک دهه ی گذشته، میزان بیت کوین نگهداری شده در صرافی ها در حال افزایش بوده است. اما همچنان با فراز و نشیب هایی  نیز همراه بوده است. در جولای سال 2018(1397)، این میزان به 2.3 میلیون بیت کوین رسیده است. از آن به بعد این میزان افزایش یافته است و بعد از یک سال نیم و در فوریه 2020(بهمن 98) به تقریبا 3 میلیون بیت کوین رسیده است. بعد از آن نیز با کاهش مواجه شده است.

در ادامه ی سال 2020(1399)، بیت کوین ها در حال خارج شدن از صرافی ها بوده اند. از ماه فوریه(بهمن98) به بعد، تعداد بیت کوین های موجود در صرافی ها به 2.3 میلیون رسیده است که این امر بیانگر افت 21 درصدی در این دوره زمانی می باشد. 

این روند به شکل چشمگیری در چند روز گذشته افزایش یافته است. از تاریخ 5  دسامبر(15 آذر) به بعد، میزان موجودی بیت کوین در صرافی ها با افت 2.4 درصدی مواجه شده است که این روند نسبت به قبل از این تاریخ شیب تند تری گرفته است.

Bitcoin on Exchanges Data Glassnode 300x169 - موجودی بیت کوین در صرافی ها به پایین ترین میزان خود از جولای 2018(تیر 97) سقوط کرد!

 

Jason Deane، تحلیلگر Quantum Economics، در این خصوص گفت: “این می تواند دلیلی بر جابه جایی بیت کوین ها به کیف پول های سخت افزاری باشد. این می تواند همچنین یک نشانه از آگاهی امنیتی کاربران  صرافی ها باشد و دلیلی بر آن باشد که کاربران می خواهند کلید خصوصیاشان نزد خودشان باشد.”

این دیدگاه می تواند در نتیجه ی مشکلات صرافی های ارز های دیجیتال در زمان شکسته شدن رکورد قیمتی بیت کوین باشد. در ماه سپتامبر(شهریور)، صرافی KuCoin با حمله ی هکر ها مواجه شد و این امر باعث افت 21 درصدی حجم معاملات در این صرافی شد. این می تواند دلیلی بر ترس کاربران از هک شدن صرافی ها نیز باشد.

برخی دیگر نیز بر این باورند که این اتفاق، امری مثبت برای آینده ی  بیت کوین تلقی می شود زیرا که این اتفاق می تواند دلیلی بر ذخیره ی بلند مدت بیت کوین باشد. همچنین، این موضوع می تواند صرافی ها را با بحران کمبود منابع بیت کوین نیز مواجه کند. 

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع:Decrypt

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحلیل تکنیکال بیت‌کوین کش (BCH)؛ جمعه ۲۱ آذر
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:57 | بازدید : 19 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین کش (BCH)؛ جمعه ۲۱ آذر

 

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین‌کش - تحلیل تکنیکال بیت‌کوین کش (BCH)؛ جمعه ۲۱ آذر

فشار فروش در بازار ارزدیجیتال بیت‌کوین کش علیرغم رسیدن به سطح حمایتی ۲۶۰$، وجود دارد. علاوه بر این، تشکیل یک الگوی نزولی در تایم فریم چهار ساعته احتمال رسیدن قیمت به ۲۰۰$ را افزایش داده است.
کلوز قیمت زیر سطح ۲۶۰$ باعث افزایش سفارش‌های فروش می‌شود. در صورت شکست سطح حمایتی افقی الگوی مثلث نزولی، معامله‌گران بیشتری وارد پوزیشن فروش خواهند شد. این الگو به عنوان یک الگوی نزولی شناخته می‌شود.
تنها حمایت مهم زیر سطح ۲۶۰$، سطح حمایتی ۲۴۰$ می‌باشد. از سوی دیگر، با توجه به این الگو، قیمت می‌تواند تا با ۲۵٪ ریزش به ۱۹۴$ برسد.

چارت بیت‌کوین‌کش 300x126 - تحلیل تکنیکال بیت‌کوین کش (BCH)؛ جمعه ۲۱ آذر
در همین حین، اندیکاتور RSI احتمال تشکیل یک روند کم نوسان را نشان می‌دهد. این موضوع می‌تواند نشان از یک وقوع یک حرکت بزرگ پس از اتمام روند کم نوسان باشد.
با توجه به اندیکاتور TCI، یک حمایت محکم در ۲۵۸$ مانع ریزش قیمت شده است. این سطح محل تلاقی سطح پایین اندیکاتور بولینگر باند در تایم فریم یک ساعته با پیوت هفتگی حمایت می‌باشد.

سطوح حمایت مقاومت بیت‌کوین‌کش 300x170 - تحلیل تکنیکال بیت‌کوین کش (BCH)؛ جمعه ۲۱ آذر
در صورت تثبیت قیمت بالای ۲۶۰$، یک روند صعودی تشکیل خواهد شد. با این وجود خریداران باید بتوانند قیمت را از محدوده حمایتی ۲۶۱.۴$ الی ۲۶۱.۸$ عبور دهند.
این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ جمعه 21 آذر
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:57 | بازدید : 33 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ جمعه 21 آذر

 

BTC11 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ جمعه 21 آذر

 قیمت بیت کوین در برابر دلار نشانه های خرسی دارد. BTC احتمالا به روند نزولی خود ادامه می دهد و حتی ممکن است به 17500 دلار نیز برسد.

نشانه های خرسی در قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین بعد از تلاش برای عبور از مقاومت 18600 دلار یک سقوط شدید را استارت زد. یک سقف نزدیک 18640 پیش از معامله ی قیمت زیر سطح 18400 دلار آغاز شد. به نظر می رسد  گاوها کنترل بازار را از دست داده اند، چون قیمت هم اکنون زیر سطح 18500 دلار و میانگین متحرک ساده ی 100 ساعته معامله می شود. یک شکست زیر سطح اصلاح فیبو 50 درصد روند صعودی از کف 17644 دلار به سقف نوسانی 18640 دلار اتفاق افتاد.

قیمت زیر سطح 18000 دلار معامله می شود و ریزش های بیشتری را نشان می دهد. قیمت بیت کوین همچنین زیر سطح اصلاحی فیبو 76.4 درصد حرکت صعودی از کف 17644 دلار به سقف نوسانی 18640 دلار قرار دارد.

Bitcoin 9 1024x486 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ جمعه 21 آذر

یک خط روند خرسی عمده نیز با مقاومت نزدیک 18380 دلار بر روی نمودار ساعتی BTC/USD در حال تشکیل شده است. در سمت نزولی، کف نوسانی 17644 دلار یک محدوده ی حمایتی کوتاه مدت است. اگر یک شکست نزولی زیر کف اخیر رخ دهد، خطر سقوط شارپی به زیر سطح 17500 دلار نیز وجود دارد. حمایت کلیدی بعدی نزدیک سطح 17200 دلار است.

موانع صعود BTC

اگر بیت کوین یک حرکت روبه بالا را در کوتاه مدت آغاز کند، باید با مانع 18000 دلاری مبارزه کند. اولین مقاومت نزدیک به سطح 18200 دلار است.

مقاومت اصلی هم اکنون در نزدیکی خط روند و 18400 دلار تشکیل می شود. شکست کاملا بالای 18400 و 18500 دلار می تواند در جلسات معاملاتی بعدی سخت باشد.

اندیکاتورهای تکنیکال:

اندیکاتور میانگین متحرک هم گرایی واگرایی ساعتی به آهستگی در ناحیه ی خرسی شتاب می گیرد.

شاخص قدرت نسبی ساعتی هم اکنون زیر سطح 50 قرار دارد.

سطوح حمایت اصلی: 17,650 دلار و متعاقب آن  17,200 دلار است.

سطوح مقاومت اصلی: 18,000 دلار، 18,200 دلار و 18,400 دلار.

 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:newsbtc

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تایلر وینکلووس: باهوش ترین افراد کسانی هستند که بی سر و صدا بیت کوین می خرند!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:56 | بازدید : 45 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

تایلر وینکلووس: باهوش ترین افراد کسانی هستند که بی سر و صدا بیت کوین می خرند!

 

خرید بیتکوین - تایلر وینکلووس: باهوش ترین افراد کسانی هستند که بی سر و صدا بیت کوین می خرند!

در طول سال 2020، تعدادی از شرکت های بزرگ مالی سنتی انبوهی از بیت کوین (BTC) را جمع آوری کرده اند، از آن جمله میتوان به میلیاردر معروف، پل تودور جونز و شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) اشاره کرد. تایلر و کامرون وینکلووس ، بنیانگذاران صرافی جمینی (Gemini)، اخیراً اظهار داشته اند که این سرمایه گذاری ها بخشی از جریان عظیم پولی هستند که اخیراً به سمت BTC سرازیر شده است.

تایلر در مصاحبه خود با CNBC که روز جمعه منتشر شد، گفت: “اکنون ماهرترین سرمایه گذاران و باهوش ترین افراد در خفا، بی سر و صدا بیت کوین می خرند، بنابراین این جریان را نمیتوان FOMO [ترس از دست دادن] تلقی کرد.” تایلر توضیح داد، برخلاف بازار گاوی سال 2017 که با همت سرمایه گذاران خرد ایجاد شد، در حال حاضر، سازمان های بزرگ نقش مهمی ایفا می کنند.

امسال، علاوه بر تودور جونز و مایکرو استراتژی، استنلی دراکن مایلر، شرکت اسکوئر جک دورسی ، MassMutual و Guggenheim Partners همگی برای خرید بیت کوین اقدام کرده اند. ورود آنها به عرصه ارزهای رمزنگاری همزمان با فضای ناپایدار اقتصاد جهانی صورت پذیرفت.

بیت کوین اغلب به عنوان یک  منبع ذخیره ارزش و سپری محافظ در برابر تورم با طلا مقایسه می شود. تایلر وینکلووس افزود:

“علاوه بر این، شاهد بوده ایم که شرکت های عمومی مانند Square و MicroStrategy نقدینگی خزانه خود را روی بیت کوین سرمایه گذاری می کنند، زیرا به شدت نگران تورم های آینده و ضررهای ناشی از چاپ پول و محرک های مالی ارائه شده در دروان قرنطینه هستند.”

وقتی از برادران وینکلووس در مورد نوسانات بیت کوین به عنوان یک دارایی تجاری سوال شد، آنها در جواب بیت کوین را در مقایسه با طلا، یک استراتژی “خرید و نگهداری” دانستند. تایلر گفت: ” در حال حاضر بیت کوین به عنوان یک منبع ذخیره ارزش درخشان در نظر گرفته می شود که با مختل کردن بازار طلا باعث گردیده است ارزش بازار بیت کوین به سمت 9 تریلیون دلار پیش رود.” وی افزود: “بنابراین در واقع لازم نیست که بیت کوین به عنوان یک ارز استفاده شود، و اگر به واقع به عنوان یک منبع ذخیره ارزش تلقی گردد، دیگر این نوسانات اهمیت چندانی نخواهند داشت.” این میلیاردر انتظار دارد که با گذشت زمان سطح نوسانات رو به کاهش بگذارد.

در زمان انتشار این مطلب، ارزش بازار بیت کوین در حدود 335 میلیارد دلار است و مشخصاً هنوز تا 9 تریلیون دلار فاصله زیادی دارد، اگرچه این دارایی اخیراً توانست قیمت تمام شده خود در سال 2017 را بشکند و رکورد تازه را به ثبت برساند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: cointelegraph

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پذیرش بیت کوین توسط موسسات تازه آغاز شده است
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:56 | بازدید : 41 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

پذیرش بیت کوین توسط موسسات تازه آغاز شده است

 

بیتکوین 5 - پذیرش بیت کوین توسط موسسات تازه آغاز شده است

بلومبرگ در مقاله‌ی اخیر خود، از نیکولاس پانیگیرتزوگلو(Nikolaos Panigirtzoglou)، تحلیلگر JP Morgan، که اخیراً اعلام کرده است بیت کوین به عنوان یک منبع حفظ ارزش پول سرمایه بیشتری در آینده جذب خواهد کرد، نام برد.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که موسسات مالی و افراد با سرمایه‌ی بالا به تدریج به سمت بیت کوین می‌آیند و شروع به خرید آن میکنند و علاقه بیشتری نشان میدهند.

او اظهار داشت که پذیرش بیت کوین توسط موسسات مالی تازه آغاز شده است.

از جمله بسیاری از موارد پر سر و صدا شرکت‌های بزرگ و میلیاردرهای قدیمی که به بیت کوین در سال جاری روی آورده‌اند و یا رویکرد خود را نسبت به آن تغییر داده‌اند، شرکت‌های MicroStrategy و Massachusetts Life هستند.

علاوه بر اینها، Grayscale است که به طور فعال در حال خرید بیت کوین است و Square که مدیرعامل آن، جک دورسی، از پیش طرفدار بیت کوین بوده است.

نیکولاس پانیگیرتزوگلو در گزارش خود نوشت که بیت کوین ۰.۱۸ درصد از دارایی‌های نگهداری شده توسط دفاتر خانوادگی را در اختیار دارد و میتوان آن را با ۳.۳ درصدی که در ETFهای طلا است، مقایسه کرد.

بنابراین، او اشاره کرد که اگر سرمایه‌ها از طلا به سمت بیت کوین سرازیر شود، برابر میلیاردها وجه نقد خواهد بود.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مایکرواستراتژی سرمایه گذاری 650 میلیون دلاری در بیت کوین را تایید کرد
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:56 | بازدید : 49 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

مایکرواستراتژی سرمایه گذاری 650 میلیون دلاری در بیت کوین را تایید کرد

 

microstrategy - مایکرواستراتژی سرمایه گذاری 650 میلیون دلاری در بیت کوین را تایید کرد

کمپانی هوش تجاری مایکرواستراتژی روز جمعه با فروش بدهی ممتاز قابل تبدیل با سررسید 2025 توانسته است 650 میلیون دلار برای خرید بیت کوین، سرمایه جمع کند. (بدهی ممتاز نوعی اوراق قرضه است که قابل تعویض با سهام شرکت است)

مایکرواستراتژی برآورد می کند که پس از کسر تخفیف و کمیسیون اولیه ی خریدار و هزینه های برآورد شده ای که توسط شرکت قابل پرداخت هستند، از فروش این اوراق مبلغ خالص 634.9 میلیون دلار کسب درآمد کرده است.

این کمپانی مجددا بر این نکته تاکید کرده است که قصد دارد بر اساس «خط مشی ذخیره ی خزانه» درآمد خالص حاصله از فروش اوراق را در بیت کوین سرمایه گذاری کند. به نقل از گزارشات، این کمپانی پیش از این نیز تقریبا BTC 40,824 (معادل 735 میلیون دلار) خریداری کرده است. در این میان، مدیرعامل این شرکت، مایکل سیلر فاش کرد که خودش هم نزدیک به 175 میلیون دلار از سرمایه ی شخصی اش را بیت کوین خریده است.

به گفته ی او، عوامل کلانی همچون بحران اقتصاد و سلامت ایجاد شده از پاندمی کرونا، اقدامات حمایتی مالی دولت مثل تسهیل کمی در سراسر دنیا و نامشخص بودن اوضاع اقتصادی و سیاسی دنیا این شرکت را برآن داشته تا نسبت به سرمایه گذاری در بیت کوین اقدام کند.

اخیرا کوین بیس اعلام کرد که این صرافی در تابستان گذشته، به عنوان شریک اجرایی اصلی مایکرواستراتژی برای سرمایه گذاری چند میلیون دلاری در بیت کوین انتخاب شده بود.

در لحظه ی نوشتن این مطلب، بیت کوین به قیمت 18002 دلار و با کاهش 1.5 درصدی در روز و 5 درصدی در هفته معامله می شود؛ 13 درصد از سود ماهیانه ی این رمزارز کاسته شده است. میزان رالی بیت کوین در سال جاری 148 درصد بوده است.

صحبت های مایکل سیلر درباره ی بیت کوین را در اینجا مشاهده کنید.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:cryptonews

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحلیل بیت کوین؛ شنبه 22 آذر
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:55 | بازدید : 30 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

تحلیل بیت کوین؛ شنبه 22 آذر

 

Bitcoin Price Analysis Can BTCUSD Rebound - تحلیل بیت کوین؛ شنبه 22 آذر

قیمت بیت کوین قبل از ثبت یک سقف جدید، مجبور به پولبک شد. پدیدار شدن کف های بالاتر بر روی نمودار قیمت بلند مدت بیت کوین همچنان نشانه های صعودی دارد، اما قبل از آن از یک سقوط احتمالی بیشتر نمی توان چشم پوشی کرد.

بعد از اینکه بیت کوین نتوانست دوباره مدعی رکورد قبلی خود یعنی 19000 شود، هم اکنون در قیمت 18030 دلار قرار دارد. یک ناحیه ی حیاتی که بر روی نمودار هفتگی بیت کوین بسیار برجسته به نظر می رسد، 16200 دلار است. قبل از یک حرکت به سمت سقف های قبلی، این ناحیه می توانست یک سطح کلیدی حمایتی تشکیل دهد، چون قیمت بالای خط شکسته شد و یک ریتست اتفاق افتاد.

یک پولبک احتمالی به این نقطه ممکن است شاهد فشار فروش کافی برای حفظ این نقطه و در نتیجه دور شدن خرس ها باشد.

fxbtceth 1024x518 - تحلیل بیت کوین؛ شنبه 22 آذر

حرکت در این ناحیه حمایتی می تواند درها را برای قیمت های پایین تر باز کند که در این صورت سرمایه گذاران باید انتظار سقوط بیت کوین را به 13500 دلار داشته باشند.

سقوط قیمت در این سطوح می تواند فرصت بسیار خوبی برای خرید سرمایه گذاران فعال بازار باشد. ممکن است همانطور که در 28 سپتامبر (7 مهر) هم مشاهده شده بود، یک بازیابی دیگر بر روی میانگین متحرک 21 روزه اتفاق بیفتد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:fxstreet

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شرکت بیمه MassMutual میتواند آغازکننده ورود جریان عظیمی از سرمایه به بیت کوین باشد
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:55 | بازدید : 44 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

شرکت بیمه MassMutual میتواند آغازکننده ورود جریان عظیمی از سرمایه به بیت کوین باشد

 

بیمه عمر - شرکت بیمه MassMutual میتواند آغازکننده ورود جریان عظیمی از سرمایه به بیت کوین باشد

دیروز MassMutual با خرید بیت کوین برای تکمیل حساب سرمایه گذاری عمومی خود، این صنعت را در شوک فرو برد.

شرکت بیمه زندگی متقابل ماساچوست که با نام MassMutual نیز شناخته می شود، یک شرکت بیمه عمر با سابقه است که به بیش از پنج میلیون مشتری خدمات بیمه ارائه می دهد. این مرکز با بیش از 7000 کارمند در شهر اسپرینگ فیلد ماساچوست واقع شده است. طبق داده های ویکی پدیا، این شرکت بیش از 675 میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد.

هرچند این میزان سرمایه گذاری روی BTC، تنها بخش کوچکی از تراز مالی این شرکت را تشکیل می دهد، ولی به عقیده بسیاری، این رقم برای خرید بیت کوین، عدد زیادی است.

به گزارش وال استریت ژورنال، سایر شرکت های بیمه نیز تقریباً همزمان با MassMutual بیت کوین خریداری کردند هرچند نامی از آن شرکت ها برده نشده است.

همانطور که محقق و مدیر سابق صندوق بیت کوین، Tuur Demeester می گوید، اگر کل صنعت بیمه عمر 0.1٪ از دارایی های خود را به بیت کوین اختصاص دهند، این ارز رمزنگاری شده شاهد ورود جریان عظیمی از سرمایه خواهد بود:

” اگر کل بخش بیمه عمر فقط 0.1٪ از دارایی های خود را با سطح قیمت فعلی به بیت کوین اختصاص دهد، می تواند 251،400 واحد BTC را به قیمت 4.5 میلیارد دلار در بازار خریداری کند (این میزان 1.35٪ از کل موجودی در گردش بیتکوین را تشکیل میدهد).”

نکته قابل توجه این است که خرید MassMutual فقط 0.04٪ از حساب سرمایه گذاری عمومی این شرکت را شامل می شود. گرچه، به هر حال این رقم قابل توجه است.

شرکت های بیمه عمر تازه اول راه هستند

MicroStrategy نشان داد که با ارائه اوراق بدهی خصوصی به مشتریان این سازمان، 650 میلیون جمع آوری کرده است. این شرکت خدمات بازرگانی آمریکایی، BTC را با این سرمایه خریداری خواهد کرد. تحلیل های دیگر نشان می دهد که اگر تمام شرکت های عمومی 1٪ از ترازنامه خود را به بازار بیت کوین وارد کنند، ده ها میلیارد دلار سرمایه به سمت این ارز رمزپایه پیشرو جریان خواهد یافت.

این واقعیت که در معاملات حاشیه ای، سرمایه زیادی در جریان است، نشان می دهد که اگر بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش جهانی یا حتی به عنوان جایگزین ذخیره ارزش گسترش یابد، تا چه اندازه پتانسیل رشد خواهد داشت.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: newsbtc

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پس از انتشار خبر خرید 650 میلیونی مایکرواستراتژی، روند صعودی بیت کوین از سر گرفته شد
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:54 | بازدید : 52 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

پس از انتشار خبر خرید 650 میلیونی مایکرواستراتژی، روند صعودی بیت کوین از سر گرفته شد

 

بیتکوین 6 - پس از انتشار خبر خرید 650 میلیونی مایکرواستراتژی، روند صعودی بیت کوین از سر گرفته شد

پس از سقوط قیمت بیت کوین در اواخر هفته گذشته تا مرز 17،600 دلار، این ارز بار دیگر مسیری صعودی را در پیش گرفته است. در زمان نگارش این مطلب، قیمت این ارز رمزنگاری شده به 18800 دلار رسیده و بالاترین قیمت طی چند روز اخیر را به ثبت رسانده است.

هفته گذشته، در حالی که دلار آمریکا جهش اندکی را تجربه می کرد، قیمت بیت کوین با افت قابل توجهی روبرو شد. بعلاوه، بسیاری استدلال می کردند که با توجه به احتمال تنظیم قوانین سختگیرانه درباره دارایی های رمزنگاری شده، بسیاری از خریداران حاشیه ای درخصوص افزودن به پوزیشن های خود مردد خواهند بود.

در همین زمان، با انتشار اخبار مربوط به خرید بیش از 600 میلیون دلار BTC دیگر توسط کمپانی مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، روند افزایشی قیمت بیت کوین از سر گرفته شد.

پس از اصلاحی شدید، قیمت بیت کوین رو به افزایش است

پس از افت شدید هفته گذشته، قیمت بیت کوین بار دیگر به سمت مقاومت کلیدی 19000 دلاری در حال افزایش می باشد. در حال حاضر، این ارز رمزنگاری شده با قیمت 18800 دلار ترید می شود که کمی کمتر از سقف قیمت روزانه 18،900 دلار ثبت شده است.

نمودار بیتکوین 2 - پس از انتشار خبر خرید 650 میلیونی مایکرواستراتژی، روند صعودی بیت کوین از سر گرفته شد

ظاهراً، بسیاری از صاحب نظران، رالی اخیر را به خبر خرید 650 میلیون دلار بیت کوین توسط کمپانی مایکرواستراتژی در هفته ها و ماه های آینده نسبت می دهند. نیک کارتر، هم-بنیانگذار Castle Island  Ventures و یکی از بنیانگذاران Coin Metrics ، اخیراً در توییتر خود نوشته است:

“پیش از این هرگز ندیده بودیم که یک نهنگ پیشاپیش علناً اعلام کند که قصد دارد پوزیشنی خاص با اندازه ای مشخص اتخاذ کند. بدیهی است که بازار باید این اطلاعات را با دقت در نظر بگیرد. منظور من این است که بازار باید تأثیر این خرید از پیش مشخص شده را بر بازار پیش بینی کند، چرا که چنین حرکتی بدون شک بی تاثیر نخواهد بود. “

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: newsbtc

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خرید بیت‌کوین و اتریوم از طریق Apple Pay
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:54 | بازدید : 42 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

خرید بیت‌کوین و اتریوم از طریق Apple Pay

 

Apply Pay

استارتاپ رمزنگاری Lumi، خرید بیت‌کوین، اتریوم و یک لیست طولانی از آلت‌کوین را برای کسانی که از Apple Pay استفاده می‌کنند، فراهم می‌سازد.

ویژگی جدید کیف پول Lumi نسخه iOS، به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های رمزنگاری را از طریق خدمات پرداخت محبوب اپل، خریداری نمایند.

این برنامه همچنین به سرمایه‌گذاران امکان خرید USD Coin (USDC), Tether (USDT), Stably (USDS), Binance (BUSD), Wrapped Bitcoin (WBTC), Wrapped Ether (WETH), Yearn.finance (YFI), Uniswap (UNI), DAI, AAVE, Basic Attention Token (BAT), Compound (COMP), Curve (CRV), Gemini Dollar (GUSD), HUSD, Chainlink (LINK), Maker (MKR), Paxos Standard Token (PAX), Synthetix (SNX) و Universal Market Access (UMA) را می‌دهد.

کاربران کیف پول Lumi در ایالات متحده بصورت محدود، امکان خرید تا سقف 500 دلار در روز و یا هفته و همچنین 5,000 دلار در سال را دارند. محدودیت برای کاربران خارج از ایالات متحده، 1,000 دلار در هفته و 7,500 دلار در سال می‌باشد.

در حالی که خریدها در اغلب کشورهایی که خدمات Apple Pay در دسترس است، انجام می‌گردد، با این حال این گزینه برای افراد در Vatican, Ukraine, Montenegro, Monaco, Malta, Man of Isles, Jersey, Liechtenstein, Romania, Russia, Serbia, China, Taiwan, Macao و Kazakhstan غیرفعال است.

Apple Pay یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت از طریق تلفن همراه در جهان می‌باشد. به گفته Statista، این پلتفرم که در سال 2014 توسط اپل معرفی گردیده، بیش از 383 میلیون کاربران در سراسر جهان به آن دسترسی دارند.

 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: dailyhodl

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حرکت نهنگ ها نشانه ی خوبی برای بیت کوین نمی باشد!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:54 | بازدید : 28 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

حرکت نهنگ ها نشانه ی خوبی برای بیت کوین نمی باشد!

 

نهنگ

بسیاری از گاو های بیت کوین و همچنین بسیاری از هلدر های بیت کوین با رسیدن قیمت بیت کوین به بالای 19000 دلار به اهداف خود رسیده اند. مدیر عامل پایگاه تحلیلی بلاک چینی CryptoQuant معتقد است که فعالیت نهنگ های بازار نشان دهنده ی بازاری نزولی است. 

Ki Young Ju در این خصوص گفت که نسبت کلیدی نهنگ های بازار بالای 95 درصد است. این به این معنی می باشد که در کوتاه مدت بازار رنج می شود و یا فشار فروش افزایش می یابد. 

” نسبت کلیدی نهنگ ها از تقسیم 10 تراکنش برتر کاربران در صرافی ها بر مجموع پول در جریان محاسبه می شود. این نسبت نشان می دهد که چه تعداد نهنگ در بازار وجود دارند و چه مقدار بیت کوین توسط آنها واریز شده است. وقتی که این نسبت به بالای 95 درصد می رسد، به این معنی می باشد که 95 درصد واریز ها از 10 واریز با حجم بزرگ در بازار است و در نتیجه ی این موضوع و بنابر اطلاعات تاریخی، بازار به حالت رنج و یا نزولی در خواهد آمد.”

او همچنین معتقد است که ماینر های بزرگ بازار بر روی فشار فروش بازار تاثیر می گذارند. آنها امیدوارند تا با نگهداری قیمت بیت کوین در سطح مشخصی، انگیزه ی ماینر های جدید برای ورود به این صنعت را کاهش دهند.

“حتی اگر من یک نهنگ بیت کوین بودم، قصد فروش و یا نقد شدن را نداشتم. اما به نظر می رسد که برخی نهنگ های بازار در حال فروش بیت کوین هایشان هستند. من معتقدم که بسیاری از ماینر ها می خواهند قیمت بیت کوین پایین تر از 20000 دلار حفظ شود. از آنجایی که آن ها می خواهند رقبای جدید وارد صنعت استخراج نشوند، آنها ترجیح می دهند قیمت بیت کوین پایین تر از 20000 دلار حفظ شود. همچنین برخی نهنگ ها و دستکاری کنندگان بازار می خواهند که قیمت بیت کوین در این ناحیه تثبیت قیمتی بیشتری بکند. 

ما نمی توانیم به طور دقیق دلیل این همه فروش در بازار را بفهمیم. داده های زنجیری به ما میزان سرمایه موسسات بزرگ را نشان نمی دهد اما به ما، جنگ میان نهنگ ها و سرمایه گذاران کوچک را نشان می دهد.”

این تحلیلگر گفت که دوست دارد نشانه هایی را قبل از صعودی شدن روند بیت کوین ببیند.

“من فکر می کنم که وقتی نسبت نهنگ ها به پایین 95 درصد برسد و تغییرات زیاد در میزان خروجی و ورودی صرافی ها صورت نگیرد، مخصوصا میزان ورودی و وقتی که نهنگ ها به برداشت از صرافی ها اقدام کنند، این ها می تواند نشانه های صعودی کوتاه مدت برای بیت کوین باشد. 

من همچنان در کوتاه مدت دیدگاه رنج و یا نزولی به بازار دارم. اما چیزی که من را نگران می کند عدم توانایی داده های زنجیری از فعالیت موسسات سرمایه گذاری بزرگ مانند MicroStrategy می باشد. بنابراین فشار خرید از سوی این موسسات جریان ورودی پول به صرافی ها را افزایش می دهد و همچنین باعث ایجاد FOMO در بین مردم می شود. این موضوع من را واقعا می ترساند و من فکر می کنم که اگر بازار سه روز متوالی به حالت رنج باشد، من معاملات Short خود را می بندم.”

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع: DailyHODL

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حرکت نهنگ ها نشانه ی خوبی برای بیت کوین نمی باشد!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:54 | بازدید : 32 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

حرکت نهنگ ها نشانه ی خوبی برای بیت کوین نمی باشد!

 

نهنگ

بسیاری از گاو های بیت کوین و همچنین بسیاری از هلدر های بیت کوین با رسیدن قیمت بیت کوین به بالای 19000 دلار به اهداف خود رسیده اند. مدیر عامل پایگاه تحلیلی بلاک چینی CryptoQuant معتقد است که فعالیت نهنگ های بازار نشان دهنده ی بازاری نزولی است. 

Ki Young Ju در این خصوص گفت که نسبت کلیدی نهنگ های بازار بالای 95 درصد است. این به این معنی می باشد که در کوتاه مدت بازار رنج می شود و یا فشار فروش افزایش می یابد. 

” نسبت کلیدی نهنگ ها از تقسیم 10 تراکنش برتر کاربران در صرافی ها بر مجموع پول در جریان محاسبه می شود. این نسبت نشان می دهد که چه تعداد نهنگ در بازار وجود دارند و چه مقدار بیت کوین توسط آنها واریز شده است. وقتی که این نسبت به بالای 95 درصد می رسد، به این معنی می باشد که 95 درصد واریز ها از 10 واریز با حجم بزرگ در بازار است و در نتیجه ی این موضوع و بنابر اطلاعات تاریخی، بازار به حالت رنج و یا نزولی در خواهد آمد.”

او همچنین معتقد است که ماینر های بزرگ بازار بر روی فشار فروش بازار تاثیر می گذارند. آنها امیدوارند تا با نگهداری قیمت بیت کوین در سطح مشخصی، انگیزه ی ماینر های جدید برای ورود به این صنعت را کاهش دهند.

“حتی اگر من یک نهنگ بیت کوین بودم، قصد فروش و یا نقد شدن را نداشتم. اما به نظر می رسد که برخی نهنگ های بازار در حال فروش بیت کوین هایشان هستند. من معتقدم که بسیاری از ماینر ها می خواهند قیمت بیت کوین پایین تر از 20000 دلار حفظ شود. از آنجایی که آن ها می خواهند رقبای جدید وارد صنعت استخراج نشوند، آنها ترجیح می دهند قیمت بیت کوین پایین تر از 20000 دلار حفظ شود. همچنین برخی نهنگ ها و دستکاری کنندگان بازار می خواهند که قیمت بیت کوین در این ناحیه تثبیت قیمتی بیشتری بکند. 

ما نمی توانیم به طور دقیق دلیل این همه فروش در بازار را بفهمیم. داده های زنجیری به ما میزان سرمایه موسسات بزرگ را نشان نمی دهد اما به ما، جنگ میان نهنگ ها و سرمایه گذاران کوچک را نشان می دهد.”

این تحلیلگر گفت که دوست دارد نشانه هایی را قبل از صعودی شدن روند بیت کوین ببیند.

“من فکر می کنم که وقتی نسبت نهنگ ها به پایین 95 درصد برسد و تغییرات زیاد در میزان خروجی و ورودی صرافی ها صورت نگیرد، مخصوصا میزان ورودی و وقتی که نهنگ ها به برداشت از صرافی ها اقدام کنند، این ها می تواند نشانه های صعودی کوتاه مدت برای بیت کوین باشد. 

من همچنان در کوتاه مدت دیدگاه رنج و یا نزولی به بازار دارم. اما چیزی که من را نگران می کند عدم توانایی داده های زنجیری از فعالیت موسسات سرمایه گذاری بزرگ مانند MicroStrategy می باشد. بنابراین فشار خرید از سوی این موسسات جریان ورودی پول به صرافی ها را افزایش می دهد و همچنین باعث ایجاد FOMO در بین مردم می شود. این موضوع من را واقعا می ترساند و من فکر می کنم که اگر بازار سه روز متوالی به حالت رنج باشد، من معاملات Short خود را می بندم.”

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع: DailyHODL

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همبستگی بیت کوین و شاخص S&P 500 به کمترین میزان 10 ماه گذشته رسیده است
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:53 | بازدید : 60 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

همبستگی بیت کوین و شاخص S&P 500 به کمترین میزان 10 ماه گذشته رسیده است

 

بیتکوین شاخص سهام - همبستگی بیت کوین و شاخص S&P 500 به کمترین میزان 10 ماه گذشته رسیده است

به گزارش وبسایت تحلیل داده سنتیمنت (Santiment)، همبستگی بین بیت کوین (BTC) و شاخص S&P 500 به پایین ترین سطح خود طی 10 ماه گذشته رسیده است. از قدیم، این اتفاق یک سیگنال صعودی برای این ارز رمزپایه برجسته بوده است.

همبستگی پائین بیت کوین با S&P 500 از آن جهت یک عامل خوش بینانه برای این ارز به شمار می رود که نشان میدهد BTC این بازار ریسک پذیرتر را دنبال نمی کند. تحلیلگران سانتیمنت می گویند:

“همبستگی بین بیت کوین و شاخص S&P 500 معیاری عالی برای مشخص کردن زمان نوسان بیت کوین مستقل از بازارهای سنتی است. می دانیم که وقتی این همبستگی کمتر باشد، ارزهای رمزپایه در بهترین حالت خود قرار خواهند داشت… و مدل همبستگی 30 روزه ما نشان می دهد که این همبستگی در کمترین حد 10 ماه اخیر می باشد. “

چرا بیت کوین در میان مدت از S&P 500 بهتر عمل می کند

به دو دلیل ممکن است همبستگی بیت کوین با S&P 500 در کوتاه مدت کاهش یابد یا در حداقل میزان خود باقی بماند.

اولاً، بازار سهام ایالات متحده می تواند همزمان با پولبک برداشت سود اصلاح شود، در حالی که بیت کوین همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد.

دوماً، روند افزایشی بازار سهام ایالات متحده می تواند همزمان و هم راستا با BTC پیش رود، اما در مدت زمان طولانی، بیت کوین سود بیشتری کسب می کند. بانک های سرمایه گذاری مهمی همچون JPMorgan معتقدند که بازار سهام ایالات متحده در میانه یک دوره گاوی قرار دارد. استراتژیست ها می گویند بازار سهام ایالات متحده در صورت تداوم ازدحام در معاملات لانگ، احتمالاً شاهد یک پولبک قابل توجه خواهد بود.

 با این وجود، استراتژیست ها پیش بینی می کنند که شتاب حرکت بازار سهام تا سال 2021 ادامه می یابد. در این صورت، عملکرد بیت کوین برای حفظ همبستگی پایین خود باید از S&P 500 پیشی بگیرد.

چرخه پس از هاوینگ همچنان قانع کننده ترین دلیل برای ادامه روند صعودی بیت کوین در سال 2021 است که می تواند به BTC اجازه دهد عملکرد به مراتب بهتری نسبت به S&P 500 نشان دهد. بیت کوین به طور معمول 12 تا 15 ماه پس از هر هاوینگ روند صعودی در پیش می گیرد. با توجه به اینکه آخرین هاوینگ در ماه مه سال 2020 (اردیبهشت) بود، اگر چرخه های گاوی گذشته دنبال شود، BTC می تواند تا اواسط سال 2021 به رشد خود ادامه دهد.

لازم به ذکر است، بیت کوین طی 24 ساعت گذشته 3.72٪ رشد داشته است. ارزش بازار این ارز 342.29 میلیارد دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن نیز 22.29 میلیارد دلار می باشد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: cryptoslate

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همزمان با آغاز روند بهبود بازار، ارزش توکن (SUSHI) 10 درصد افزوده شد
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:53 | بازدید : 35 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

همزمان با آغاز روند بهبود بازار، ارزش توکن (SUSHI) 10 درصد افزوده شد

 

سوشی 2 - همزمان با آغاز روند بهبود بازار، ارزش توکن (SUSHI) 10 درصد افزوده شد

هفته گذشته توکن SushiSwap (SUSHI) همچون بیت کوین، اتریوم و بقیه بازار دیفای (DeFi) افت شدیدی را تجربه کرد، به گونه ای که طی یک حرکت نزولی قوی، قیمت این ارز رمزنگاری شده از یک اوج چند ماهه در حدود 2.50 دلار به 1.95 دلار سقوط کرد.

این حرکت بسیار سریعتر و عمیق تر از افت قیمت سایر ارزهای رمزپایه بود. اما وضعیت بازار به سرعت رو به بهبود قرار گرفت. با معکوس شدن جریان بازار، توکن SUSHI طی 24 ساعت گذشته 10 درصد رشد داشته و از منطقه 2.00 دلاری به 2.22 دلار رسیده است.

در زمان نگارش این مطلب، BTC با قیمت 18،800 دلار معامله می شود. بسیاری بر این باور هستند که خبر خرید دوباره بیت کوین، این بار به ارزش 650 میلیون دلار، توسط شرکت بزرگ مایکرواستراتژی (MicroStrategy) عامل اصلی شروع دوباره رالی این ارز است. این خرید حتی اگر به صورت الگوریتمی انجام شود احتمالاً تأثیر مهمی بر بازار خواهد داشت.

با این توضیحات، احتمال می رود SUSHI نیز همگام با بیت کوین و بقیه بازار دارایی های رمزنگاری، روند رشد را در پیش گیرد. علاوه بر این، ترندهای فاندامنتالی وجود دارد که می تواند به رشد بیشتر این ارز کمک کند.

ترندهای فاندامنتال به رالی اخیر SUSHI افزوده شده است

در حال حاضر، توسعه دهندگان SushiSwap روی یک محصول اصلی به نام BentoBox کار می کنند که به استفاده کنندگان از صرافی غیرمتمرکز اصلی، ارزش افزوده همراه خواهد داشت.

BentoBox در تلاش است تا به یک راه حل بازار پولی تبدیل شود که به کاربران امکان می دهد معاملات مارجین short هر توکنی که در بازار موجود باشد را انجام دهند. توسعه دهنده اصلی این محصول جدید می نویسد:

“پلتفرم هایی همچون Compound و Aave به کاربران این امکان را می دهند که دارایی ها را به عنوان وثیقه سپرده گذاری کرده و دارایی های دیگر را در مقابل آن وام بگیرند. این پروتکل ها توانسته اند میلیاردها دلار سرمایه را به سمت خود جذب کنند، اما در عین حال محدودیت های مهمی نیز دارند. برداشتن این محدودیت ها می تواند موجب پذیرش و کاربرد بیشتر آنها گردد. هدف این پروپوزال انجام همین کار است … در واقع این پروپوزال امکان ایجاد هزار جفت ارز وام دهی برای هر توکن را فراهم کرده و قابلیت ایجاد پوزیشن های short مارجین در انواع توکن ها را به همراه خواهد داشت. این همان چیزی است که با تقاضای زیادی روبرو است ولی در حال حاضر برای اکثر توکن ها در دسترس نیست. “

مشارکت SushiSwap

SushiSwap به تازگی با یرن.فایننس (Yearn.finance) که یکی از پروتکل های برجسته دیفای به شمار می رود، وارد همکاری و با آن ادغام شده است. این مشارکت به هر دو پروتکل اجازه می دهد تا بین محصولات و توسعه دهندگان هم افزایی ایجاد کنند و به این صورت بر ارزش هر دو محصول افزوده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: newsbtc

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پاسخ فعالان بازار ارز های دیجیتال در پی هک شدن اداره خزانه داری آمریکا “بیت کوین هرگز هک نمی شود!”
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:52 | بازدید : 36 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

پاسخ فعالان بازار ارز های دیجیتال در پی هک شدن اداره خزانه داری آمریکا “بیت کوین هرگز هک نمی شود!”

 

بیت

فعالان بازار ارز های دیجیتال سریعا به خبر نفوذ هکر ها به اداره ی خزانه داری آمریکا واکنش نشان دادند. 

طبق گزارشات پایگاه رویترز، یک گروه از هکر های حرفه ای که توسط یک دولت(احتمالا روسیه) پشتیبانی می شدند، توانسته اند از طریق اداره ی بازرگانی، به اداره ی خزانه داری و وزارت ملی ارتباطات و اطلاعات آمریکا، نفوذ کنند. 

این اتفاق در کمتر از یک ماه بعد از اخراج شدن Chris Krebs، ریاست اداره ی ملی امنیت سایبری، توسط دونالد ترامپ، رخ می دهد. با این حال رویترز گزارش داده است که ایمیل های کارکنان این وزارت خانه که بر روی Microsoft’s Office 365 قرار داشته است، چندین ماه توسط هکر ها تحت نظر بوده است. همچنین اشاره شده است که احتمال دارد تا دیگر آژانس های دولتی نیز در جریان این هک مورد حمله قرار گرفته باشند. 

 در پاسخ به این حمله به یکی از قوی ترین آژانس های دولتی، فعالان بازار ارز های دیجیتال به بیان کردن مزیت های بیت کوین پرداختند. 

Dan Held، رئیس بخش کسب و کار صرافی Kraken در توییتر خود گفت: “بیت کوین هرگز هک نمی شود.” 

همچنین Anthony Pompliano نیز گفت: “بیت کوین تا کنون، هرگز هک نشده است.”

همچنین پایگاه ارز دیجیتال Blockfolio، به امنیت سایبری این وزارت خانه اشاره کرد و گفت که آن ها از الگوریتم های قدیمی برای امنیت رمزنگاری، استفاده می کنند.

“بیت کوین یعنی اعتماد به الگوریتم SHA256 بیشتر از خزانه داری آمریکا!”

هنوز مشخص نیست که آیا در جریان این حمله پولی دزدیده شده است یا خیر. تا زمان انتشار این خبر، به نظر می رسد که در جریان این هک، تنها اطلاعاتی از ایمیل های دولتی به سرقت رفته است.

Taylor Monahan، بنیانگذار و مدیر عامل MyCrypto در این خصوص گفت: “مسخره است. خزانه داری آمریکا قبل از این اتفاق توسط بازیگران داخلی هک شده است.” این جمله ی او به چاپ بی رویه پول در سال 2020(1399) توسط دولت آمریکا اشاره دارد.

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع: Cointelegraph

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حضور فعال نهنگ‌ها در معاملات عظیم بیت‌کوین و ریپل
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:52 | بازدید : 33 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

حضور فعال نهنگ‌ها در معاملات عظیم بیت‌کوین و ریپل

 

Bitcoin-Whales

با ادامه تحکیم بازار گسترده رمزارزها، نهنگ ها در حال انجام معاملات بیت‌کوین و ریپل هستند.

در مجموع، طی 36 ساعت گذشته، 22,860 بیت‌کوین به ارزش 419.4 میلیون دلار منتقل شده است. بزرگترین معامله در این بازه زمانی، شامل انتقال 11,723 بیت‌کوین به ارزش 216.2 میلیون دلار از یک کیف پول با مبدا ناشناخته به کیف پول دیگر بوده است.

در یک معامله دیگر، یک نهنگ 3,000 بیت‌کوین به ارزش 55 میلیون دلار را از یک کیف پول ناشناخته به کیف پول بیت‌کوین مبتنی بر وب Xapo منتقل کرد.

در یک معامله جداگانه، یک دارنده بزرگ بیت‌کوین 2,500 بیت‌کوین به ارزش 45.2 میلیون دلار را از یک کیف پول با مبدا ناشناخته به صرافی Bitfinex منتقل کرد.

در همین حال، حضور نهنگ های Ripple نیز پس از انتقال بیش از 821 میلیون XRP به ارزش 435 میلیون دلار در همان بازه زمانی، احساس شد. بزرگترین معامله، شاهد جابجایی 246.85 میلیون XRP به ارزش 134.5 میلیون دلار بین دو کیف پول ناشناخته بوده است.

در معامله ای دیگر، یک دارنده رمز ارز، 70 میلیون XRP به ارزش 36.3 میلیون دلار را بین دو کیف پول ناشناخته جابجا کرد.

در یک معامله متفاوت، یک نهنگ 59.69 میلیون XRP به ارزش 32.9 میلیون دلار از یک کیف پول ناشناخته به صرافی CEX.io منتقل نمود.

 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: dailyhodl

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پلن بی معتقد است رالی قیمتی بزرگ بیت کوین در سال 2021 آغاز خواهد شد!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:52 | بازدید : 28 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

پلن بی معتقد است رالی قیمتی بزرگ بیت کوین در سال 2021 آغاز خواهد شد!

 

بیت

پلن بی، سازنده ی مدل پیشبینی قیمتی stock-to-flow، معتقد است که کمیابی بیت کوین موجب رشد قیمتی این ارز دیجیتال در سال 2021(1399-1400) می شود. 

او در مصاحبه ی جدیدی با SALT Talks، در مورد رالی قیمتی بزرگ بیت کوین در سال 2021(1400) صحبت کرد. فرضیه ی این تحلیلگر آلمانی این است که قیمت بیت کوین تا قبل از انتهای سال 2021(دی 1400)، به 300,000 دلار می رسد. 

“اگر شما به عملکرد بیت کوین در ده سال گذشته نگاه کنید، می توان دید که اگر این دارایی بتواند با سطوح قیمتی طلا و ملک پیش برود، در نهایت خواهد توانست رشد 10 برابر و یا 20 برابر قیمت فعلی داشته باشد. بنابراین، بیت کوین به خوبی می تواند به سمت 100,000 دلار و بعد از آن به سوی 300,000 دلار تا قبل از تمام شدن سال میلادی بعدی، برسد. این پیشبینی خیلی صعودی به نظر می رسد. این می تواند برای بسیاری از مردم مضحک به نظر برسد اما ما توانسته ایم سه مرتبه قبل از این هم درست پیش بینی کنیم. این یک بازگشت نامتقارن است. سال ها بدون تغییر، چندین سقوط قیمتی و سپس، یک رشد عظیم قیمتی که من فکر می کنم در سال میلادی آینده اتفاق خواهد افتاد”

این نظریه پلن بی مبتنی بر محدود بودن ذخایر بیت کوین می باشد. تعداد کل مشخص بیت کوین ها در جهان و رویداد هالوینگ که تعداد بیت کوین های استخراج شده در هر سال را به نصف می رساند، عواملی بر محدودیت ذخایر بیت کوین می باشند. 

“بیت کوین در ابتدای خلق شدن یعنی در ژانویه2009(دی 1388)، 25 عدد بوده است و بعد از آن ساتوشی ناکاموتو اقدام به استخراج 50 بیت کوین در هر ده دقیقه کرد. این میزان هم اکنون 6.25 بیت کوین در هر 10 دقیقه می باشد و این تقسیم شدن ها تا 100 سال دیگر ادامه می یابد. بنابراین،دیگر بیت کوینی تولید نمی شود و اگر شما می خواهید بیت کوین داشته باشید، باید یا آن را بخرید و یا کسی را قانع کنید تا آن را به شما بدهد.

البته که این مورد بر روی قیمت بیت کوین تاثیر می گذارد اما از نظر بنیادی، یکی از اصول، این است که کمیابی یک دارایی، قیمت آن را از دیگر دارایی ها بیشتر می کند. بیت کوین تنها دارایی جهان است که ذخایر آن به شکل واقعی محدود می باشد. شما نمی توانید ذخایر آن را تغییر دهید زیرا که این امر به صورت ریاضیاتی در پروتکل ها ثبت شده است و بسیار یکتاست.”

پلن بی همچنین معتقد است که او یک “ایده آل گرای بیت کوین” می باشد و این امر باعث شده تا او بیت کوین را در همه حال برنده ببیند. 

” من فکر می کنم که بیت کوین در همه حال برنده است. ابهام زیادی وجود دارد که مردم، بیت کوین و دیگر ارز ها را مانند یک محصول و یا شرکت تلقی می کنند. شما می توانید چندین محصول داشته باشید و از میان آن ها برخی برنده شوند و برخی نیز ببازند. شما همچنین می توانید چندین شرکت داشته باشید و با یکدیگر  هم زیستی کنند. این یک راه بسیار منطقی می باشد.

اما به نظر من بیت کوین یک شرکت نیست. بیت کوین یک پروتکل است. شما می توانید یک پرتوکل داشته باشید و این پروتکل، پرتوکل پول است. داشتن چندین پول و ارز، مانند آنچه که امروز داریم، در سال 2020(1399) و سال های آتی منطقی نمی باشد. داشتن یک پرتوکل پولی در جهان، بازدهی بسیار بیشتری دارد. این پرتوکل، بیت کوین است. بسیاری از مردم، من را یک ایده آل گرای بیت کوین می دانند اما من از این عبارت خوشم نمی آید.”

او معتقد است که بیت کوین آماده است تا مانند هر نوآوری در تاریخ، روند صعودی بگیرد اما او از سوی دیگر بیت کوین را در زمینه ی قانون گذاری دولت ها، آسیب پذیر می بیند. 

“بزرگترین ریسک در خصوص بیت کوین، ممنوعیت و یا قانون گذاری آن توسط دولت است. دولت ها همیشه بر ضد بیت کوین بوده اند. همچنین آن ها تلاش کرده اند تا پیشتازی بیت کوین را متوقف کنند. بیت کوین اولین ارز دیجیتال در جهان نبوده است. بیت کوین، چهارمین، پنجمین و حتی ششمین ارز دیجیتال بوده است. تمامی پروژه های قبلی توسط دولت ها نابود شده اند و دلیل آن این بوده است که این سیستم ها یا همتا به همتا نبوده اند و یا سرمایه گذار در آن ها ناشناس نبوده است. ببینید که دولت چه بلایی بر سر پروژه ی Libra شرکت Facebook آورد. بیت کوین به صورت اختصاصی برای این هدف طراحی شده است. 

با این حال، پلن بی معتقد است که قانون گذاران در حال مجبور شدن برای ساده سازی قوانین در این زمینه هستند. دلیل این امر آن است که آن ها نمی توانند جلوی تکنولوژی هایی را بگیرند که در حال ایجاد تغییر مثبت در جهان اند. 

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع: DailyHODL

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همبستگی بیت کوین و شاخص S&P 500 به کمترین میزان 10 ماه گذشته رسیده است
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:52 | بازدید : 47 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

همبستگی بیت کوین و شاخص S&P 500 به کمترین میزان 10 ماه گذشته رسیده است

 

بیتکوین شاخص سهام - همبستگی بیت کوین و شاخص S&P 500 به کمترین میزان 10 ماه گذشته رسیده است

به گزارش وبسایت تحلیل داده سنتیمنت (Santiment)، همبستگی بین بیت کوین (BTC) و شاخص S&P 500 به پایین ترین سطح خود طی 10 ماه گذشته رسیده است. از قدیم، این اتفاق یک سیگنال صعودی برای این ارز رمزپایه برجسته بوده است.

همبستگی پائین بیت کوین با S&P 500 از آن جهت یک عامل خوش بینانه برای این ارز به شمار می رود که نشان میدهد BTC این بازار ریسک پذیرتر را دنبال نمی کند. تحلیلگران سانتیمنت می گویند:

“همبستگی بین بیت کوین و شاخص S&P 500 معیاری عالی برای مشخص کردن زمان نوسان بیت کوین مستقل از بازارهای سنتی است. می دانیم که وقتی این همبستگی کمتر باشد، ارزهای رمزپایه در بهترین حالت خود قرار خواهند داشت… و مدل همبستگی 30 روزه ما نشان می دهد که این همبستگی در کمترین حد 10 ماه اخیر می باشد. “

چرا بیت کوین در میان مدت از S&P 500 بهتر عمل می کند

به دو دلیل ممکن است همبستگی بیت کوین با S&P 500 در کوتاه مدت کاهش یابد یا در حداقل میزان خود باقی بماند.

اولاً، بازار سهام ایالات متحده می تواند همزمان با پولبک برداشت سود اصلاح شود، در حالی که بیت کوین همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد.

دوماً، روند افزایشی بازار سهام ایالات متحده می تواند همزمان و هم راستا با BTC پیش رود، اما در مدت زمان طولانی، بیت کوین سود بیشتری کسب می کند. بانک های سرمایه گذاری مهمی همچون JPMorgan معتقدند که بازار سهام ایالات متحده در میانه یک دوره گاوی قرار دارد. استراتژیست ها می گویند بازار سهام ایالات متحده در صورت تداوم ازدحام در معاملات لانگ، احتمالاً شاهد یک پولبک قابل توجه خواهد بود.

 با این وجود، استراتژیست ها پیش بینی می کنند که شتاب حرکت بازار سهام تا سال 2021 ادامه می یابد. در این صورت، عملکرد بیت کوین برای حفظ همبستگی پایین خود باید از S&P 500 پیشی بگیرد.

چرخه پس از هاوینگ همچنان قانع کننده ترین دلیل برای ادامه روند صعودی بیت کوین در سال 2021 است که می تواند به BTC اجازه دهد عملکرد به مراتب بهتری نسبت به S&P 500 نشان دهد. بیت کوین به طور معمول 12 تا 15 ماه پس از هر هاوینگ روند صعودی در پیش می گیرد. با توجه به اینکه آخرین هاوینگ در ماه مه سال 2020 (اردیبهشت) بود، اگر چرخه های گاوی گذشته دنبال شود، BTC می تواند تا اواسط سال 2021 به رشد خود ادامه دهد.

لازم به ذکر است، بیت کوین طی 24 ساعت گذشته 3.72٪ رشد داشته است. ارزش بازار این ارز 342.29 میلیارد دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن نیز 22.29 میلیارد دلار می باشد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: cryptoslate

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت “واقعی” بیت کوین به رکورد تاریخی جدیدی رسید!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:51 | بازدید : 31 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

قیمت “واقعی” بیت کوین به رکورد تاریخی جدیدی رسید!

 

بیتکوین

قیمت بیت کوین صعودی است. اما این تنها رکوردی نیست که در حال شکسته شدن است. 

طبق داده های سایت Glassnode، امروز، قیمت “واقعی” بیت کوین رکورد تاریخی زد و در 7670.15 دلار قرار گرفت.

قیمت “واقعی” با قیمتی که ما در صرافی ها مشاهده می کنیم متفاوت است. این قیمت بر مبنای بیت کوین هایی که به صورت فعال در شبکه وجود دارند، محاسبه می شود. در این محاسبه، از بیت کوین های گمشده و بیت کوین هایی که برای سالیان سال در درون یک آدرس نگهداری شده اند، صرف نظر می شود. 

این قیمت از نقسیم حجم بازار “واقعی” بر تعداد بیت کوین های در گردش به دست می آید. 

همچنین در امروز  حجم بازار “واقعی” بیت کوین، نیز رکورد زد و به 142.43 میلیارد دلار رسید.

این قیمت توسط یکی از تحلیلگران پایگاه Coin Metrics، ابداع شده است. در این معیار، تجمیع ارزش ارز های دیجیتال شبکه با ضرب ارز ها در قیمت آنها در آخرین زمانی که جا به جا شده اند، به دست می آید. 

برای مثال اگر ارزی در سال 2018(1397) و در زمانی که قیمت بیت کوین 4000 دلار بوده است، جا به جا شده است، این معیار آن قیمت را فارغ  از قیمت کنونی بیت کوین، مد نظر قرار می دهد. 

ثبت این رکورد های جدید نشان دهنده ی سلامت بازار می باشد. بیت کوین توانست در سال میلادی جاری و در نتیجه ی علاقه ی عمومی مردم، اقتصاد غیر متمرکز و همچنین علاقه ی موسسات سرمایه گذاری، رکورد قیمتی جدید را به ثبت برساند و مردم بیشتری را علاقه مند به سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال بکند. 

 

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع: Decrypt

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


موسسات میتوانند ۶۰۰ میلیارد دلار به بازار بیت کوین وارد کنند
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:51 | بازدید : 34 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

موسسات میتوانند ۶۰۰ میلیارد دلار به بازار بیت کوین وارد کنند

 

بیتکوین 7 - موسسات میتوانند ۶۰۰ میلیارد دلار به بازار بیت کوین وارد کنند

به گزارش بلومبرگ، JPMorgan Chase، بزرگترین بانک ایالات متحده، تخمین زده است که تا ۶۰۰ میلیارد دلار میتواند به بازار بیت کوین سرازیر شود.

برای انجام این اتفاق، کافیست شرکت‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی در ایالات متحده، اروپا و ژاپن فقط‌ یک درصد از دارایی‌های خود را در بزرگترین ارز دیجیتال جهان قرار دهند.

شرکت MassMutual آغازگر یک روند است

نیکلاس پانیگیرتزوگلو(Nikolaos Panigirtzoglou)، تحلیلگر JPMorgan، اخیراً نوشت که بیت کوین برای رشد تقاضای شرکتی در سالهای آینده آماده است.

شرکت بیمه MassMutual ماساچوست- که ۲۳۵ میلیارد دلار در حساب سرمایه گذاری خود دارد – با خرید ۱۰۰ میلیون دلاری خود صنعت کریپتو را متحیر کرد.

او پیش بینی میکند که موسسات بیشتری از MassMutual پیروی میکنند، بنابراین باعث یک اثر دومینووار میشود:

“خرید بیت کوین MassMutual نشان دهنده‌ی یک نقطه عطف دیگر در تایید بیت کوین توسط سرمایه گذاران شرکتی است. میتوان تقاضای احتمالی را که ممکن است طی سالهای آینده اتفاق بیفتد مشاهده کرد، زیرا سایر شرکت‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی از امثال MassMutual پیروی خواهند کرد.”

تهدیدی برای طلا

با وجود این که جیمی دیمون(Jamie Dimon)، مدیرعامل JPMorgan، هنوز نسبت به بیت کوین تردید دارد، اما نظرات او لزوماً با نظرات استراتژیست‌های این بانک که به نظر میرسد بیش از پیش در مورد این ارز نظر صعودی دارند، همسو نیست.

آنها اخیراً نوشتند که پذیرش شرکتی بیت کوین تازه شروع شده است:

“پذیرش بیت کوین توسط سرمایه گذاران شرکتی تازه آغاز شده است، در حالی که از زمان آغاز پذیرش طلا توسط سرمایه گذاران شرکتی بسیار گذشته است.”

این به نوبه خود میتواند تهدید قابل توجهی برای طلا باشد. صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) که فلز زرد را معامله میکنند، شاهد خروج شدید پول هستند، در حالی که صندوق‌های کریپتو اخیراً دومین هفته‌ی عالی خود را از نظر ورود پول تجربه کردند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مجری برنامه‌ی Mad Money توضیح داد که چرا در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:50 | بازدید : 40 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

مجری برنامه‌ی Mad Money توضیح داد که چرا در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است

 

کرامر - مجری برنامه‌ی Mad Money توضیح داد که چرا در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است

جیم کرامر(Jim Cramer)، مجری برنامه‌ی Mad Money از CNBC و بنیانگذار سایت خبری TheStreet، در مصاحبه‌ای در سایت خبری خود توضیح داد که چرا بیت کوین را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده است.

کرامر که میزان سرمایه گذاری خود را اعلام نکرد، گفت: “شما میخواهید در انواع مختلف دارایی‌ها سرمایه گذاری کنید.

این موقعیت بزرگی برای من نیست، اما قطعاً تنوع در سرمایه گذاری بسیار مهم است و بیت کوین یک دارایی است و من میخواهم در دارایی‌ها تعادل داشته باشم.”

برای سرمایه گذاران مردد، کرامر گفت “ادبیات وسیعی” در مورد بیت کوین وجود دارد، اما تاریخ نوسانات بیت کوین داستان خاص خود را بیان میکند.

از جمله کسانی که در این مورد نظر دادند میتوان به آنتونی پامپلیانو(Anthony Pompliano)، بنیانگذار Morgan Creek Digital و جیسون سکستون(Jason Sexton) اشاره کرد که در توئیت خود نوشت: “بیت کوین بخرید !!!!”.

در سال ۲۰۱۷ که بیت کوین اوج گرفت، پیش از سقوط ابتدای سال ۲۰۱۸، کرامر گفت: ” پول زیادی وارد آن شده است، بسیار محبوب شده است. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که منتظر بمانید تا دوباره سقوط کند.”

بنابراین، چرا او بیت کوین را در نزدیک اوج خود، در حدود ۱۷,۰۰۰ دلار خریداری کرد؟ او میگوید: “وقتی تصمیم بگیرم چیزی بخرم، آن را در قیمت بالا خریداری میکنم و زمانی که شروع به ریزش کند، من بیشتر میخرم.”

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ دوشنبه 24 آذر
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:50 | بازدید : 37 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ دوشنبه 24 آذر

 

Btc14 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ دوشنبه 24 آذر

قیمت بیت کوین در ناحیه ی مثبت بالای 19000 دلار معامله می شود. شکست الگوی صعودی کلیدی توسط BTC نشان از تغییرات بیشتر در سمت صعودی دارد.

قیمت بیت کوین نشانه های صعودی دارد

بعد از تشکیل یک کف در نزدیکی 17600  دلار، قیمت بیت کوین یک افزایش تصاعدی را آغاز کرد. BTC از بسیاری از موانع کلیدی نزدیک به سطوح 18000 و 18500 دلار عبور کرد و وارد منطقه ی صعودی شد.

حرکت صعودی اخیر به شکلی بود که قیمت بالای مقاومت 19000 دلار  و میانگین متحرک ساده ی 100 ساعته رفت. علاوه بر این، یک شکست بالای مثلث انقباضی کلیدی با مقاومت نزدیک 19150 دلار بر روی نمودار ساعتی BTC/USD وجود داشت.

قیمت بیت کوین هم اکنون بالای سطح اصلاحی فیبو 50 درصد سطح اصلاح نزولی اخیر از سقف 19433 دلار به کف 18959 دلار معامله می شود. قیمت نشانه های زیاد مثبتی بالای سطوح 19150 و 19200 دلاردارد.

Bitcoin 11 1024x486 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ دوشنبه 24 آذر

یک مقاومت آنی نزدیک سطح 19320 دلار یا سطح اصلاحی فیبو 76.4 درصد اصلاح نزولی اخیر از سقف 19433  دلار به کف 18959 دلار وجود دارد. شکست بالای این مقاومت درها را به سوی صعود بیشتر بالای سقف 19433 دلار باز می کند.

در این صورت، تغییرات زیادی از یک حرکت قدرتمند بالای مقاومت 19500 دلار رخ می دهد. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح 19800 دلار و بعد از آن 20000 دلار است.

حمایت از ریزش ها در بیت کوین؟

اگر بیت کوین یک اصلاح نزولی را در کوتاه مدت آغاز کند، می تواند در نزدیکی سطح 19200 دلار یا خط روند مثلث شکسته شده از یک حمایت برخوردار شود. اولین حمایت کلیدی نزدیک به سطح 19150 دلار است.

حمایت اصلی هم اکنون در نزدیکی سطح 19000 دلار در حال شکل گرفتن است. یک کلوز مناسب روزانه زیر سطح 19000 دلار می تواند قیمت را به سمت حمایت  18500 دلاردر کوتاه مدت ببرد.

اندیکاتورهای تکنیکال:

اندیکاتورمیانگین متحرک هم گرایی واگرایی ساعتی به آهستگی در ناحیه گاوی شتاب می گیرد.

شاخص قدرت نسبی ساعتی هم اکنون به خوبی بالای سطح 50 قرار دارد.

سطوح حمایت اصلی: 19,150 دلار و متعاقب آن 19,000 دلار است.

سطوح مقاومت اصلی: 19,320 دلار، 19,500  دلار و 19,800 دلار.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:newsbtc

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رایان سلکیس: در مقام پول، اتریوم هنوز از بیت کوین عقب تر است
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:50 | بازدید : 34 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

رایان سلکیس: در مقام پول، اتریوم هنوز از بیت کوین عقب تر است

 

برتری اتریوم - رایان سلکیس: در مقام پول، اتریوم هنوز از بیت کوین عقب تر است

در حالی که شاهد بودیم قیمت بیت کوین روزهای آخر هفته افزایش یافته و از سطح 19،000 دلار نیز فراتر رفته است، اما اتریوم از این روند عقب مانده است. بیت کوین در حال حاضر با قیمت 19117 دلار ترید می شود در حالیکه اتریوم با قیمت 585 دلار معامله می شود که هنوز هم 15 دلار پایین تر از سطح حساس 600 دلار است.

به گزارش وبسایت خبری Blockchain.News، شرکت تحلیل داده مساری (Messari) اعلام کرده است که امسال اتریوم تحت تاثیر پلتفرم پرداخت پی پال (PayPal)، بیش از 1 تریلیون دلار انتقال ارزش واقعی را پردازش می کند.

رایان سلکیس (Ryan Selkis)، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مساری اخیراً متذکر شده است که مایکل سایلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، که در حال حاضر مجموع  40824 واحد بیت کوین را در اختیار دارد، به زودی یک میلیارد دلار بیت کوین خواهد داشت. سلکیس می گوید سایلور سرانجام به اتریوم نیز روی خواهد آورد.

سلکیس افزود هنوز ETH به عنوان پول از بیت کوین عقب تر است و معکوس شدن این حالت در سال 2017 یک اتفاق نادر بود. این چرخش وضعیت به زمانی اشاره دارد که اتریوم از نظر سرمایه بازار از بیت کوین پیشی می گیرد.

رائول پال مدیرعامل Real Vision معتقد است اتریوم می تواند طی 10 سال آینده به لحاظ ارزش بازار از بیت کوین پیشی بگیرد. وی توضیح داد که به این دلیل چنین اعتقادی دارد که اتریوم در نقاط متعددی از اکوسیستم جهانی ، از جمله زنجیره های تأمین جهانی، توکنیزه کردن دارایی ها از املاک و مستغلات گرفته تا حقوق مالکیت معنوی، بدهی های غیر دولتی و غیره فعالیت می کند.

سلکیس توضیح داد که ETH یک دارایی دفاعی است، ETH به بلاکچین اتریوم قدرت می بخشد، و آن را با ارزش می کند. ETH برای سهام گذاری و امنیت تراکنش ها مورد نیاز است. با این حال، سلکیس معتقد است که تراست اتریوم گری اسکیل (Grayscale) باعث ایجاد “سرابی” از تقاضای سازمانی برای ETH شده است. حجم معاملات استیبل کوین هنوز هم در بلاکچین اتریوم بالاتر از حجم ETH است.

همانگونه که می دانید، زنجیره بیکن اتریوم 2.0 به تازگی راه اندازی شده است، در حالیکه تاکنون بیش از 1.5 میلیون ETH در آن سپرده گذاری شده است. به گفته سلکیس، این پاداش سهام 13 درصدی ETH را به همراه دارد.

چیرگی اتریوم در پلتفرم قراردادهای هوشمند در حال حاضر 70٪ است، در حالی که پولکادات(Polkadot )، ATOM ، آلگراند و کاردانو نیز کار روی قراردادهای هوشمند را آغاز کرده اند. از آنجا که صنعت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) امسال 15 برابر رشد کرده است، این پرسش مطرح می شود که آیا ETH برنده نهایی این صنعت خواهد بود؟

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: blockchain

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا ۱۷,۰۰۰ دلار با توجه به وضعیت بازار آتی
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:49 | بازدید : 43 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا ۱۷,۰۰۰ دلار با توجه به وضعیت بازار آتی

احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا ۱۷,۰۰۰ دلار با توجه به وضعیت بازار آتی

قیمت بیت کوین پس از سقوط اخیر، در محدودهٔ ۱۸,۳۰۰ در حال تثبیت است، اما وضعیت بازارهای آتی نشان می‌دهد که احتمال سقوط تا ناحیه ۱۷,۰۰۰ دلاری محتمل است.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین پس از آنکه چند روز در یک کانال کوچک در حال نوسان بود، با شکستن الگوی پرچم، در زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه (MA20) و ناحیه‌ای پایین‌تر از ۱۸,۶۰۰ دلار بسته شد.

پس از ثبت اوج ۱۹,۸۸۸ دلاری، برخی از تحلیل‌گران هشدار دادند که اگر قیمت بیت کوین بالاتر از ۱۹,۵۰۰ یا حداقل ۱۹,۰۰۰ دلار بسته نشود، احتمال سقوط بیشتر وجود دارد.

در صعود اخیر، قیمت بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه بسته شده بود، از همین رو، اگر شاهد بسته‌شدن قیمت زیر این میانگین متحرک باشیم، نشانه تغییر روند در کوتاه‌مدت است. نباید فراموش کرد که خریداران بازار در نظر دارند تا در کف فعلی قیمت، به اندوخته‌های بیت کوین خود اضافه کنند.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

در حال حاضر و با توجه به اینکه فرصت چندانی تا بسته‌شدن کندل روزانه نمانده است، الکس سندرز (Alex Sanders)، تحلیل‌گر بازار، معتقد است در صورتی که قیمت ۱۸,۷۰۰ دلار حفظ نشود، کاهش بیشتر قیمت و شکل‌گیری الگوی مثلث نزولی محتمل خواهد بود.

از سوی دیگر، مایکل ون دپوپ (Michael Van de Poppe)، تحلیل‌گر بیت کوین و بازارهای مالی، با اشاره به سقوط قیمت بیت کوین گفت:

قیمت بیت کوین همچنان در محدوده مشخصی در حال نوسان است، اما هر چه حمایت‌های بیشتری تست شوند، شاهد ضعیف‌تر شدن آنها خواهیم بود. احتمالا بین ۱۹,۵۰۰ تا ۱۸,۵۰۰ دلار شاهد افزایش نوسانات خواهیم بود.

کاهش نوسانات قیمت بیت کوین در پایین‌تر از ۲۰,۰۰۰ دلار، باعث شده است تا پیش‌بینی جهت حرکت آن سخت‌تر باشد.

در حال حاضر می‌توان گفت که قیمت بیت کوین در محدوده یک مثلث نزولی در نوسان است. تحلیل‌گران منتظرند تا ببیند که آیا قیمت در ۱۸,۰۳۱ دلار از مثلث حمایتی، الگوی کف دوقلو را ثبت می‌کند یا نه. پایین‌تر از این ناحیه، ساختار بازار و شاخص VPVR‌ نشان می‌دهد که شاهد سقوط تا ۱۷,۸۰۰ دلار خواهیم بود.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم فریم ۴ ساعته نشان می‌دهد که وارد محدوده اشباع فروش شده‌ایم؛ این یعنی می‌توان منتظر جهش ناشی از این اتفاق بود، اما این اتفاق نیازمند افزایش شدید در حجم سفارش‌های خرید است تا قیمت به‌واسطه آن تا میانگین متحرک ۲۰ روزه اوج بگیرد. این میانگین به‌عنوان یک مقاومت عمل می‌کند.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

عامل دیگری که به‌گفته برخی از کارشناسان نشانه‌ای نزولی در بازار تلقی می‌شود، شکاف قراردادهای آتی در CME است. این شکاف در محدوده ۱۶,۹۹۵ و ۱۸,۲۷۵ دلار شکل گرفته است. ون دپوپ در این باره می‌گوید:

معمولاً در ۹۵ درصد مواقع، شکاف‌های CME‌ پر می‌شوند. همین مسئله احتمال کاهش قیمت بیت کوین به این سطوح در کوتاه‌مدت را قوت می‌بخشد.

در صورتی که حمایت‌های پیش روی بیت کوین به‌خوبی عمل نکنند، می‌توان گفت که باید منتظر رسیدن به کانال ۱۷,۰۰۰ دلاری باشیم.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نشریه اسپانیایی: ونزوئلا توسط بیت کوین با ایران و ترکیه معامله می‌کند
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:48 | بازدید : 31 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

نشریه اسپانیایی: ونزوئلا توسط بیت کوین با ایران و ترکیه معامله می‌کند

نشریه اسپانیایی: ونزوئلا توسط بیت کوین با ایران و ترکیه معامله می‌کند

گزارش‌های تازه حاکی از آن است که ونزوئلا برای پرداخت هزینه کالا و خدمات وارداتی از ایران و ترکیه، بیت کوین پرداخت می‌کند.

به گزارش کریپتونیوز، همزمان با افزایش قیمت بیت کوین، دولت مادورو به این ارز دیجیتال به‌عنوان یک راهکار پرداخت جایگزین نگاه می‌کند. گفته می‌شود که ونزوئلا از این ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه‌های واردات کالا و خدمات از کشورهای ایران و ترکیه استفاده می‌کند.

خبرگزاری اسپانیایی ران‌ران (RunRUn) گزارش داده است که افزایش تحریم‌های آمریکا در قبال ونزوئلا یکی از عمده دلایلی است که ونزوئلا به استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های بین‌المللی روی ‌آورده است.

پیش‌تر، این کشور ارز دیجیتال مخصوص به خود را عرضه کرد که پترو (Petro) نام داشت. پترو با استفاده از نفت ونزوئلا پشتوانه‌سازی می‌شود و به‌عنوان پاسخ این کشور در مقابل تحریم‌ها عرضه شده است.

بانک مرکزی ونزوئلا ادعا می‌کند که کمبود تقاضا برای بیت کوین‌های این کشور در بازارهای جهانی وجود ندارد.

برخی از منابع گزارش کرده‌اند که مادورو به‌تازگی «قانون ضد محاصره اقتصادی» را تصویب کرده است. این قانون به مقامات این کشور اجازه «ایجاد و استفاده» از «هرگونه مکانیزم مالی» را برای پرداخت می‌دهد. «دارایی‌های رمزنگاری‌شده و توکن‌های مبتنی بر بلاک چین» از جمله این مکانیزم‌ها هستند.

پیش‌تر نیز طارق العيسمی، وزیر دارایی و معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود که این کشور برنامه‌ای را برای ساخت سیستم پرداخت یارانه کشاورزی و اعطای وام آغاز کرده است. این سیستم با پشتوانه‌ای از دارایی‌های رمزنگاری‌شده نظیر پترو و دیگر توکن‌های بین‌المللی محبوب، کار خواهد کرد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت بیت کوین بیش از ۱۰۰۰ دلار سقوط کرد
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:48 | بازدید : 33 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

قیمت بیت کوین بیش از ۱۰۰۰ دلار سقوط کرد

قیمت بیت کوین بیش از ۱۰۰۰ دلار سقوط کرد

قیمت بیت کوین طی چند ساعت، سقوطی ۱,۰۰۰ دلاری داشت. این سقوط باعث شد تا شاهد رسیدن پادشاه ارزهای دیجیتال به حمایت روانی ۱۸,۰۰۰ دلاری باشیم. در حال حاضر هم هر واحد بیت کوین در محدوده ۱۸,۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش کوین دسک، دیروز قیمت بیت کوین از ۱۸,۷۷۰ دلار کاهش یافت و به ۱۸,۰۳۱ دلار رسید. در حال حاضر شاهد احیای اندک قیمت و رسیدن آن به ۱۸,۲۰۰ دلار هستیم.

آخرین باری که بیت کوین چنین سقوطی را تجربه کرد، ۱ دسامبر (۱۱) آذر بود. در آن زمان قیمت بیت کوین اوج تاریخی ۱۹,۹۲۰ دلاری را ثبت کرد و پس از آن سقوطی ۱,۰۰۰ دلاری داشت.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل کریپتوکوانت (CryptoQuant)،‌ از حجم بالای بیت کوین‌هایی که نهنگ‌ها در بازار عرضه کرده‌اند، به‌عنوان عاملی برای این کاهش قیمت یاد کرده است. او در این باره می‌گوید:

وقتی که بحث کاهش قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت پیش می‌آید، فکر می‌کنم که مهمترین مسئله، داده‌های عرضه و تقاضا باشد. فکر می‌کنم که این سقوط از نهنگ‌هایی آغاز شد که بیت کوین‌های خود را در صرافی‌ها و آماده برای ایجاد موقعیت‌های فروش نگه داشته بودند.

برخی دیگر عنوان کردند که برداشت سود از سوی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از دیگر دلایل این سقوط قیمت بود. لوکاس هوانگ (Lucas Huang)، مدیر بخش رشد صرافی غیرمتمرکز توکنلون (Tokenlon)، با اشاره به رویکرد سرمایه‌گذاران خرد، گفت:

با تکیه بر این رویکرد، صعود ۸۰ درصدی قیمت بیت کوین در عرض ۲ ماه، بیش از اندازه وسوسه برانگیز است که بشود آن را برداشت نکرد.

از سوی دیگر، نگرش وال استریتی‌ها هم در این کاهش قیمت بی‌تأثیر نبوده است. تایلر رادکی (Tyler Rodke)، تحلیل‌گر سیتی بانک (Citibank)، به مایکرواستراتژی پیشنهاد کرده بود که بیت کوین‌های خود را بفروشد. به‌عقیده وی، خوشنودی آنها از قیمت بیت کوین در شرایط فعلی بیش از اندازه است.

صد البته نباید فراموش کرد که در این بین برخی از کارشناسان دیدگاه صعودی نسبت به بازار دارند. جیهان چو (Jehan Chu)، هم‌بنیان‌گذار کنتیک کپیتال (Kenetic Capital)، در اظهارنظری گفت:

حرکت نزولی اخیر قیمت بیت کوین، نفس‌گرفتن برای شروع جهش به سطوح ۳۰,۰۰۰ دلاری تا اواسط سال ۲۰۲۱ است. سرمایه‌گذاران باتجربه بیت کوین به این سقوط‌ها عادت دارند و آنها را به‌عنوان فرصتی برای خرید در کف می‌دانند. در بلندمدت، می‌توان انتظار داشت که این نوسانات با ورود سرمایه‌های بیشتر از جانب سرمایه‌گذاران دانه‌درشت کم شده و شاهد ثبات بیشتری در بازار باشیم.

در کوتاه‌مدت و برای تحلیل‌گران تکنیکال، نوسانات اخیر بیت کوین نشانه‌ای از وقوع سناریوی ثبت اوج‌های بالاتر در تایم فریم روزانه است. این مسئله حاکی از کاهش علاقه خریداران در میانهٔ افزایش حجم فروش روزانه است.

اگر خریداران نتوانند قیمت را تا ۱۸,۶۰۰ دلار بالا ببرند، احتمال کاهش قیمت وجود دارد؛ چراکه در کوتاه‌مدت شاهد تغییر روند صعودی به نزولی بودیم.

از دیگر ارزهایی که قیمتشان کاهش یافت، ریپل و لایت کوین بودند. قیمت ریپل ۹.۵۷ درصد و قیمت لایت کوین ۸.۵۷ درصد سقوط کرد. در طول این مدت، ۱۷ ارز دیجیتال با سقوط قیمتی ۸ الی ۱۲ درصدی مواجه شدند.

از سوی دیگر، بازارهای سنتی نظیر شاخص صنعتی داو جونز و S&P500 روزی نسبتاً باثبات را پشت سر گذاشتند. روز گذشته این شاخص‌ها به ترتیب ۰.۳۵ و ۰.۲۸ درصد صعود کردند.  

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سیگنال نزولی برای بیت کوین؛ انتقال بیش از ۲.۵ میلیارد دلار بیت کوین مربوط به Mt.Gox
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:48 | بازدید : 37 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

سیگنال نزولی برای بیت کوین؛ انتقال بیش از ۲.۵ میلیارد دلار بیت کوین مربوط به Mt.Gox

سیگنال نزولی برای بیت کوین؛ انتقال بیش از ۲.۵ میلیارد دلار بیت کوین مربوط به Mt.Gox

به‌گفته بسیاری از کارشناسان، ضرب‌الاجل جبران خسارت هک صرافی «Mt. Gox» ممکن است باعث عرضه ۲.۶ میلیارد دلار بیت کوین و به تبع آن کاهش قیمت این ارز دیجیتال شود.

به گزارش کوین تلگراف، احتمال دارد که روزهای آینده و به‌واسطه ضرب‌الاجل آخر جبران خسارت ناشی از هک صرافی Mt. Gox، قیمت بیت کوین با روندی نزولی همراه شود.

شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، دیروز خاطرنشان کرد که تنها یک هفته با مهلت پرداخت خسارت از جانب صرافی Mt. Gox فاصله داریم.

۱۵ دسامبر (۲۵ آذر)، افرادی که در هک سال ۲۰۱۴ این صرافی سرمایه‌های خود را از دست داده بودند، تاریخ دقیق دریافت [تمام یا بخشی از] بیت کوین‌های خود را خواهند فهمید؛ این در حالی است که احتمال دارد بخش عمده‌ای از آنها بلافاصله پس از دریافت سرمایه‌های از دست رفته خود، اقدام به فروش و کسب سود کنند و این مسئله ممکن است باعث ایجاد هرج‌ومرج در صرافی‌ها شود.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل کریپتوکوانت، در توییتر خود با اشاره به این مسئله هشدار داد:

منتظر [بازپرداخت] سرمایه‌های Mt. Gox باشید. ریسک‌های خود را کنترل کنید.

این صرافی تا پیش از آنکه هک شود، بزرگترین صرافی بیت کوین به شمار می‌رفت. پس از هک، حدود ۸۶۰,۰۰۰ بیت کوین از این صرافی سرقت شد. حالا و پس از سال‌ها دعوی قانونی، برنامه جبران خسارت، Mt. Gox‌ را ملزم به پرداخت ۱۴۰,۰۰۰ واحد از بیت کوین‌های سرقتی کرده است.

از زمان هک تا به امروز، قیمت بیت کوین به‌شدت افزایش یافته است و همین مسئله باعث شده است تا ۱۴۰,۰۰۰ واحد بیت کوینی که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم، ارزشی معادل ۲.۶۳ میلیارد دلار داشته باشد.

بیت کوین های گری اسکیل
بیت کوین‌های گری اسکیل در مقایسه با بیت کوین‌هایی که در ماه نوامبر استخراج شدند

برای مقایسه بهتر، کریپتوکوانت خاطرنشان کرده است که در هر ماه حدود ۲۸۰۰۰ بیت کوین استخراج می‌شود. با توجه به حجم بالای بیت کوین‌هایی که با نام جبران خسارت به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود، حجم این بیت کوین‌ها پنج برابر بیت کوین‌هایی است که طی یک ماه استخراج می‌شود. این موضوع می‌تواند فشار فروش بسیار زیادی را در صرافی‌ها ایجاد کند. کریپتوکوانت در توییتی دیگر نوشت:

ورود ۱۵۰,۰۰۰ بیت کوین به بازار، می‌تواند سیگنالی نزولی باشد.

طی هفته گذشته و پس از یک دوره پرنوسان، شاهد کاهش نوسانات قیمت بیت کوین و تثبیت بیشتر قیمت بیت کوین بودیم.

در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بسیاری از طرفداران بیت کوین موقعیت‌های خود را دو برابر کرده‌اند. به‌عنوان مثال، شرکت مایکرواستراتژی چندی پیش اعلام کرد که طی برنامه افزایش سرمایه خود ۴۰۰ میلیون دلار بیت کوین می‌خرد. گری اسکیل (Grayscale) از دیگر شرکت‌هایی است که به‌صورت مداوم بر سرمایه‌های بیت کوین خود می‌افزاید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر)
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:47 | بازدید : 43 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر)

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر)

بیت کوین و چندین آلت کوین دیگر از کف روزانه خود بازیابی قیمت داشته‌اند که این نشانه‌ای مبنی بر وجود تقاضای قوی و سالم در سطوح پایین‌تر است.

به گزارش کوین تلگراف، در بخش پرسش و پاسخ اخیر ردیت (Reddit)، ری دالیو (Ray Dalio)، سرمایه‌گذار سرشناس به سرمایه‌گذاران هشدار داده که بعید است سرعت نجومی فعلی چاپ پول در آینده نزدیک متوقف شود، بنابراین نگه‌داشتن پول به‌صورت نقد می‌تواند در نهایت به ضررشان تمام شود. دالیو همچنین گفته است که بیت کوین می‌تواند به‌عنوان یک کلاس تنوع‌سازی دارایی در کنار طلا و سایر دارایی‌های مالی قرار بگیرد.

گزارش جدید صندوق‌ سرمایه‌گذاری کوین شیرز (CoinShares)، نشان می‌دهد که جریان انتقال سرمایه از طلا به حوزه ارزهای دیجیتال ممکن است حتی از مدتی قبل آغاز شده باشد. این گزارش جریان خروجی ۹.۲ میلیارد دلاری از سرمایه موجود در طلا و ورودی ۱.۴ میلیارد دلاری به بازار ارزهای دیجیتال را در یک بازه زمانی یکسان نشان می‌دهد. جالب اینجاست که همراه با بیت کوین، سرمایه‌گذاری در اتریوم نیز توجهات را به خود جلب کرده است.

درحالی‌که مؤسسات در حال افزایش تزریق سرمایه خود به این فضا هستند، مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، اخیراً طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان اذعان داشته است که سرمایه‌گذاران باید حدود ۵٪ از ارزش خالص دارایی‌های خود را در بیت کوین و مقداری دیگر را در اتریوم سرمایه‌گذاری کنند. وی احتمال اصلاح قیمت سی الی چهل درصدی قیمت بیت کوین را رد نکرده، اما ادعا کرده است که قیمت به صفر نخواهد رسید.

در همین راستا تایلر و کامرون وینکلواس، دوقلوهای مشهور حوزه بیت کوین و مدیران ارشد صرافی جمینی، به شرکت‌کنندگان جشنواره فین‌تک سنگاپور توصیه کردند که دانش خود را در مورد بیت کوین با آموزش افزایش دهند، زیرا معتقدند که قیمت بیت کوین در آینده به رقم عجیب ۵۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. در عین حال که این تصویر بلندمدت صعودی به نظر می‌رسد، معامله‌گران خرد ممکن است در شرایطی مثل سقوط شدید قیمت طی دو روز گذشته، با رویکرد HODL کردن (خرید و نفروختن یک ارز دیجیتال) با مشکلاتی مواجه شوند.

حال در ابتدای بحث تحلیل تکنیکال قصد داریم شما را با یکی از افراد تأثیرگذار علم تحلیل تکنیکال آشنا کنیم. توماس بالکوفسکی (Thomas N. Bulkowski) به‌ اعتقاد بسیاری از معامله‌گران، یکی از برجسته‌ترین نویسندگان جهان در حوزه الگوهای نموداری است. وی سرمایه‌گذاری موفق و معامله‌گری با بیش از سی سال تجربه در بازار سهام است. سالنامه معامله‌گران سهام، کتاب تحسین‌برانگیز آقای بالکوفسکی به نام دایره‌المعارف الگوهای نموداری در سال ۲۰۰۳ را به‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب کرده است. الگویی که در ادامه قصد مطالعه آن را داریم در وب‌سایت آقای بالکوفسکی تحت عنوان مثلث متقارن نیمه‌کاره (Busted Symmetrical Triangles) معرفی شده است. اکثریت معامله‌گران الگوی مثلث متقارن را الگوی ادامه‌دهنده روند می‌شناسند اما نحوه خاصی از حرکت قیمت بعد از بریک اوت، ما را با الگویی دیگر تحت عنوان مثلث متقارن نیمه‌کاره آشنا می‌کند.

امکان شکست قیمت به خارج از الگو یا به‌اصطلاح بریک اوت قیمت در این الگو از هر جهتی امکان‌پذیر است. هنگامی‌که قیمت کمتر از ۱۰ درصد نوسان کرده، جهت خود را تغییر می‌دهد و در جهتی مخالف جهت بریک اوت بسته می‌شود، الگو نیمه‌کاره می‌ماند. بالکوفسکی به‌منظور بهبود ریسک و اطمینان بیشتر، از سقف و کف اصلی مثلث برای تشخیص نیمه‌کاره بودن الگو استفاده می‌کند. به‌هرحال بریک اوت از اضلاع مثلث نیز در نظر گرفته می‌شود.

الگوی مثلث متقارن در یک بازار صعودی در ۳۰ درصد اوقات نیمه‌کاره می‌ماند و اغلب از پایین شکسته می‌شود.

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر)
نمونه مثلث متقارن نیمه‌کاره (Busted Symmetrical Triangles) در یک سهم

قیمت در نقطه A از این الگو بریک اوت کرده و سپس تا نقطه B ریزش می‌کند. این حرکت (از A تا B) کمتر از ۱۰ درصد است. قیمت از B چرخش کرده و دوباره به داخل الگو حرکت می‌کند و در نقطه C (بالای سقف اصلی مثلث) بسته می‌شود. در چنین شرایطی گفته می‌شود که الگو نیمه‌کاره مانده است چرا که هدف اصلی الگو را در مسیر نزول ندیده است. قیمت در نهایت به‌اندازه حداقل ۱۰ درصد رشد می‌کند و در نقطه D الگوی مثلث متقارن نیمه‌کاره همراه با هدف آن تکمیل می‌شود. حال به قسمت جالب ماجرا می‌رسیم.

به نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم چهارساعته توجه کنید. قیمت مشابه حرکات تصویر قبل را تا نقطه B نشان می‌دهد. قیمت در نقطه A از الگو خارج شده و به‌مقدار ۵.۴۷ درصد تا نقطه B ریزش داشته است و در وضعیت فعلی در تلاش برای بازگشت به الگو است. در نهایت با توجه به این الگو و اهداف آن می‌توان انتظار رشد قیمت بیت کوین را تا ۱۹,۷۹۰ دلار (نقطه C) و ۲۱,۷۸۰ دلار (نقطه D) داشت. البته در تحلیل تکنیکال همه الگوها بر پایه اصل تکرار تاریخ هستند و با قطعیت نمی‌توان وقوع یک الگو را اعلام کرد و تنها احتمالات با توجه به شواهد نموداری بررسی می‌شوند.

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر)
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در کنار دید کلاسیک، اگر در همین تایم فریم به‌سراغ هم‌نشینی سطوح اصلاحی فیبوناچی دو موج مختلف قیمت بیت کوین برویم، متوجه هم‌نشینی این سطوح در ۱۷,۷۰۰ و ۱۸،۵۰۰ دلار (مشخص‌شده با پیکان‌های آبی) می‌شویم. قیمت از سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی موج صعودی اخیر قیمت در ۱۷,۷۰۰ دلار به سمت بالا جهش کرده است. این نقطه در واقع همان نقطه B در الگوی مثلث متقارن نیمه‌کاره است. در وضعیت فعلی نیز با مقاومت محکم ۱۸,۵۰۰ دلار رو‌به‌رو هستیم، بنابراین احتمال نوسانات کوتاه مدت قیمت در این محدوده به‌منظور پرشدن ظرف زمان وجود خواهد داشت.

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر)
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر پس از این نوسانات، مومنتوم (شتاب) صعودی قیمت نفس تازه‌ای بگیرد و به‌سرعت قیمت را به بالای ناحیه مقاومتی ۱۸،۵۰۰ الی ۱۹,۰۰۰ دلار برساند، این امر می‌توان مهر تأییدی بر اهداف الگوی مثلث در ۱۹,۷۹۰ دلار (نقطه C) و ۲۱,۷۸۰ دلار (نقطه D) باشد. واگرایی مخفی مثبت (+HD) در اندیکاتور RSI نیز ادامه روند صعودی را هشدار می‌دهد.

در طرف مقابل اگر قیمت در زیر حمایت ۱۷,۷۰۰ دلاری خود تثبیت شود، ایستگاه‌های بعدی قیمت به‌ترتیب ۱۷,۱۶۰ و ۱۶,۵۴۰ دلار خواهد بود. در آخر توجه داشته باشید در وضعیتی که اخیراً توجه افراد بسیار زیادی به این بازار جلب شده است، امکان دستکاری در بازار از این پس زیاد خواهد بود، همان‌گونه که بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم. بنابراین حتماً با آموزش دیدن چه در مباحث تحلیلی چه مدیریت سرمایه، از دارایی‌های خود حفاظت کنید.

پیشنهاد نهایی این است که با تنظیم بهینه حد ضرر، ریسک خود را در معاملات کنترل کنید و با ورود و خروج پله‌ای در حمایت و مقاومت‌ها، سرمایه خود را مدیریت کنید. اگر دانش کافی برای معامله‌گری در اختیار ندارید، از ورود به معاملات خودداری کنید و با مراجعه به بخش آموزش تحلیل بازار به‌تدریج این دانش را فرا گیرید. این تحلیل نباید به‌عنوان سیگنالی مبنی بر خرید یا فروش در نظر گرفته شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت بیت کوین دوباره به سطوح بالا برگشت؛ تحلیلی از بازار
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:47 | بازدید : 30 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

قیمت بیت کوین دوباره به سطوح بالا برگشت؛ تحلیلی از بازار

قیمت بیت کوین دوباره به سطوح بالا برگشت؛ تحلیلی از بازار

قیمت بیت کوین پس از سقوط به ۱۷,۶۵۰ دلار توانست بخشی از این کاهش قیمت را احیا کند. در حال حاضر هر واحد بیت کوین در محدوده ۱۸,۳۰۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش نیوز‌بی‌تی‌سی، قیمت بیت کوین پس از آنکه دیروز حمایت ۱۸,۵۰۰ دلار را شکست، از حمایت ۱۸,۰۰۰ دلاری هم عبور کرد و در ناحیه‌ای پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته تثبیت شد.

این سقوط باعث شد تا شاهد رسیدن قیمت بیت کوین به نزدیکی محدوده ۱۷,۶۵۰ دلار باشیم. پایین‌ترین قیمت هم در ناحیه ۱۷,۶۴۴ دلار ثبت شد. بعد از ثبت این قیمت، بیت کوین احیای خود را آغاز کرد و پس از فتح مقاومت ۱۸,۰۰۰ دلار و ۱۸,۲۰۰ دلار به نواحی بالاتر روی نمودار رسید.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

با این حال، قیمت بیت کوین برای عبور از مقاومت ۱۸,۶۰۰ دلار با چالش زیادی دست و پنجه نرم کرد؛ چرا که این ناحیه مقاومت شدیدی داشت. در حال حاضر قیمت بیت کوین با اصلاح دوباره همراه شده است و همزمان با مشاهده نشانه‌های نزولی در بازار، نزدیک به محدوده ۱۸۳۰۰ دلار در نوسان است. ناحیه قیمتی فعلی نزدیک به فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی است که از احیای قیمت از ۱۷,۶۴۴ تا ۱۸,۶۳۹ دلار شکل گرفته بود.

حمایت اصلی بعدی ۱۸,۱۵۰ دلار است. این حمایت به فیبوناچی ۵۰ درصدی است که از احیای قیمت از ۱۷,۶۴۴ تا ۱۸,۶۳۹ دلار شکل گرفته بود، نزدیک است.

از سوی دیگر، اگر شرایط صعودی بر بازار حاکم باشد، نواحی ۱۸,۵۰۰ و ۱۸,۶۰۰ دلار که قبلا به‌عنوان حمایت عمل کرده بودند، چالش‌های پیش روی قیمت بیت کوین خواهند بود. در نزدیکی مقاومت ۱۸,۵۶۰ دلار در تایم فریم ۱ ساعته هم روند نزولی شکل گرفته است. عبور قیمت بیت کوین از ۱۸,۵۰۰ و ۱۸,۶۰۰ دلار، ممکن است راه را برای رسیدن به ۱۹,۰۰۰ دلار هموار کند.

اگر بیت کوین نتواند از سد مقاومت ۱۸,۶۰۰ دلاری عبور کند، احتمال تداوم روند نزولی وجود دارد. در این صورت اولین مقاومت ۱۸,۱۵۰ دلار و پس از آن ۱۸,۱۰۰ دلار خواهد بود.

اولین حمایت پراهمیت هم در ناحیه ۱۸,۰۰۰ دلار قرار دارد. پس از عبور از این حمایت، سقوط تا ۱۷,۶۴۴ دلار محتمل خواهد بود. اگر این حمایت هم به‌خوبی عمل نکند، ناحیه حمایتی بعدی ۱۷,۴۰۰ دلار است.

مکدی (MACD) در تایم فریم ساعتی با سرعت بالا در حال ورود به ناحیه صعودی است. شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در حال حاضر بالاتر از ۵۰ قرار دارد.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، ۱۸,۱۵۰ و ۱۸,۰۰۰ دلار حمایت‌های کلیدی هستند و ۱۸,۵۰۰ و ۱۸,۶۰۰ دلار مقاومت‌های پراهمیت پیش روی قیمت بیت کوین هستند. پس از این مقاومت‌ها، ۱۸,۸۰۰ دلار مقاومت بعدی است

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مایکرواستراتژی دوباره بیت کوین می‌خرد؛ این بار ۶۵۰ میلیون دلار!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:46 | بازدید : 26 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

مایکرواستراتژی دوباره بیت کوین می‌خرد؛ این بار ۶۵۰ میلیون دلار!

مایکرواستراتژی دوباره بیت کوین می‌خرد؛ این بار ۶۵۰ میلیون دلار!

فروش اوراق بهادار از سوی مایکرواستراتژی (MicroStrategy) روز گذشته به پایان رسید. این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که از عواید حاصل برای خرید بیت کوین استفاده می‌کند.

به گزارش کوین تلگراف، مایکرواستراتژی روز گذشته اعلام کرد که ۶۵۰ میلیون دلار از طریق فروش اوراق بهادارِ‌ قابل‌تبدیل به دست آورده است. از این مبلغ برای خرید بیت کوین استفاده خواهد شد.

مایکرواستراتژی تأیید کرده است که ۶۵۰ میلیون دلار بدهی ممتاز با نرخ سود ۰.۷۵ درصد و با سررسید ۲۰۲۵ فروخته است. سود این اوراق به‌صورت شش‌ماهه پرداخت می‌شود. ۱۵ ژوییه و ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ اولین سررسید‌های پرداخت سود خواهد بود. در بیانیه مطبوعاتی مایکرواستراتژی می‌خوانیم:

مایکرواستراتژی قصد دارد تا سود خالص از فروش [اوراق بهادار] را در راستای سیاست‌های خزانه‌داری، نیازهای سرمایه در گردش و دیگر اهداف تجاری، بیت کوین بخرد.

فروش این اوراق تحت بند اول از قانون اوراق‌بهادار آمریکا صورت گرفت و تنها مخصوص سرمایه‌گذاران نهادی بود.

این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که برای تأمین سرمایه جهت خرید بیت کوین بیشتر، اقدام به عرضه این اوراق بهادار می‌کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت ابتدا قرار بود ۴۰۰ میلیون دلار اوراق بفروشد.

انتشار خبر تبدیل بخش بیشتری از ترازنامه‌های مایکرواستراتژی به بیت کوین، باعث تعجب بسیاری شد. در آن زمان، مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی، اعلام کرد که شرکتش روی ۵۰۰ میلیون دلار پول نقدی نشسته بود که «آب می‌رفت».

 طبق برآوردها، این شرکت ۴۰,۸۲۴ واحد بیت کوین، معادل ۷۴۳ میلیون دلار، در اختیار دارد. این در حالی است که مایکرواستراتژی تنها ۲۶۰ میلیون دلار برای خرید آنها پرداخت کرده بود.

بسیاری از تحلیل‌گران وال استریتی عنوان می‌کنند که مایکرواستراتژی بیش از اندازه روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. آنها از بیت کوین به‌عنوان یک دارایی «پرنوسان» یاد کرده‌اند و گفته‌اند همین ویژگی باعث شده است تا طی یک دهه اخیر سرمایه‌گذاران نهادی از آن فاصله بگیرند. گروه مالی سیتی‌بانک (Citibank) چندی پیش اعلام کرد که نسبت به موضع «نامتناسب» مایکرواستراتژی و «تمرکز بیش‌ازاندازه» این شرکت روی بیت کوین هشدار داده بود.

شاید مایکرواستراتژی بزرگترین شرکت عمومی باشد که بیت کوین در اختیار دارد، اما نمی‌توان آن را تنها شرکت موجود دانست. پنجشنبه شرکت بیمه مس میوچوال (MassMutual) اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین خریده است. گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، اسکوئر (Square) و هایت ایت (Hut ۸)، هر یک بین ۳۶ تا ۱۳۴ میلیون دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیت پی، بزرگترین درگاه پرداخت بیت کوین، تبدیل به یکی از بانک‌های ملی آمریکا می‌شود
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:46 | بازدید : 26 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

بیت پی، بزرگترین درگاه پرداخت بیت کوین، تبدیل به یکی از بانک‌های ملی آمریکا می‌شود

بیت پی، بزرگترین درگاه پرداخت بیت کوین، تبدیل به یکی از بانک‌های ملی آمریکا می‌شود

شرکت بیت پی (Bitpay) که در حوزه پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، برای تبدیل‌شدن به یک بانک ملی در آمریکا اقدام کرده است.

به گزارش کوین دسک، بر اساس اعلامیه حقوقی که در تاریخ ۸ دسامبر (۱۸ آذر) در روزنامه آتلانتا ژورنال منتشر شده است، بیت پی به اداره بازرسی ارز (OCC) که مسئولیت قانون‌گذاری بانک‌ها را در سطح فدرال بر عهده دارد، مراجعه کرده است تا بتواند مجوز فعالیت به‌عنوان یک بانک ملی را دریافت کند.

پرونده بیت پی برای یک دوره ۳۰ روزه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این دوره ۳۰ روزه، نظرات مختلف جمع‌آوری و پس از بررسی، مسئول بخش اخذ مجوز این نهاد، نتیجه نهایی را به بیت پی ابلاغ خواهد کرد.

برایان بروکس، (Brian Brooks) سرپرست OCC، در اوایل سال جاری اعلام کرد که به‌دنبال ایجاد یک چهارچوب مجوزدهی است که با استفاده از آن فعالیت استارت‌آپ‌های فین‌تک از جمله شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در ایالات متحده آسان‌تر شود. در حال حاضر صرافی‌های ارز دیجیتال و دیگر شرکت‌های پرداخت دیجیتال معمولاً باید مجوز انتقال پول را در هر یک از ایالات و مناطقی که می‌خواهند در آنجا فعالیت کنند، به‌طور جداگانه دریافت کنند.

در اطلاعیه بیت پی آمده است که مجموع ارزش بازار بانک بیت پی کمتر از ۱۲ میلیون دلار خواهد بود و ۱۲۰ میلیون سهم هم برای این بانک عرضه خواهد شد.

شرکت‌هایی مانند بیت پی با تبدیل‌شدن به یک بانک ملی، می‌توانند فرایند دریافت مجوز برای هر ایالت را دور زده و در سطح ملی فعالیت کنند.

رئیس ستاد کنترل ارز در ماه سپتامبر (شهریور) اعلام کرد که این ستاد آماده است تا این قبیل درخواست‌ها را بررسی کند. اخیراً او در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی گفته بود که حوزه ارزهای دیجیتال می‌تواند اخبار خوبی را تا پایان سال داشته باشد.

با این حال، این اقدامات اعتراض بانک‌ها و قانون‌گذاران دموکرات را در پی داشت که معتقدند تمرکز بیش‌ازحد او به ارزهای دیجیتال ممکن است به بی‌قانونی منجر شود.

هفته گذشته مکسین واترز (Maxine Waters) عضو مجلس نمایندگان ایالات‌متحده که ریاست کمیته خدمات مالی را نیز بر عهده دارد در همین رابطه نامه‌ای به جو بایدن رئیس‌جمهور بعدی ارسال کرد. او در این نامه از بایدن خواست که تعدادی از اقداماتی را که رؤسای پیشین این کمیته انجام داده‌اند از جمله همه اقدامات برایان بروکس را در حوزه ارزهای دیجیتال لغو کند. هنوز مشخص نیست که آیا بایدن در این دوره این کار را انجام می‌دهد یا خیر.

بروکس همچنین قرار است ریاست یک دوره پنج‌ساله را در OCC بر عهده بگیرد. دونالد ترامپ ماه گذشته وی را برای بر عهده گرفتن این سمت معرفی کرد. هر چند هنوز رأی‌گیری برای تأیید وی انجام نشده است. اگر بروکس تأیید نشود، جو بایدن یا جانت یلن (Janet Yellen)، نامزد وزارت خزانه‌داری، ممکن است نام دیگری را اعلام کنند. شایان ذکر است که بروکس پیش‌تر مشاور عمومی صرافی کوین بیس بوده است.

رشیده طلیب (Rashida Tlaib)، دیگر عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده، هفته گذشته طرح قانونی استیبل (STABLE) را معرفی کرد. طبق این قانون، همه صادرکنندگان استیبل کوین ملزم هستند منشور بانکی دریافت کنند.

بیت پی این اقدام را در بیانیه‌ای تأیید کرد. در این بیانیه آمده است:

عملیات ما به‌عنوان یک بانک اعتماد ملی منوط به رعایت موارد سخت‌گیرانه در حوزه امنیت و همچنین الزامات صحت و درستی است. این موضوع به مشتریان ما اطمینان می‌دهد که خدمات ما در سطح عالی خواهد ماند و به ما این امکان را خواهد داد تا از یک چارچوب قانونی متحدالشکل استفاده کنیم.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وضعیت بازار: قیمت بیت کوین همچنان ۱۸,۰۰۰ دلار را حفظ کرده است
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:45 | بازدید : 43 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

وضعیت بازار: قیمت بیت کوین همچنان ۱۸,۰۰۰ دلار را حفظ کرده است

وضعیت بازار: قیمت بیت کوین همچنان ۱۸,۰۰۰ دلار را حفظ کرده است

قیمت بیت کوین در حالی در تلاش برای مهیاکردن شرایط برای جهش بعدی خود است که حجم پایین معاملات، مانعی بزرگ برای رشد بیشتر قیمت ایجاد کرده است. از سوی دیگر، همچنان شاهد افزایش آدرس‌های فعال در شبکه اتریوم هستیم.

به گزارش کوین دسک، قیمت بیت کوین که شب گذشته در محدوده ۱۸,۰۱۹ دلار معامله می‌شد، حالا به محدوده ۱۸,۴۰۰ دلار رسیده است. طی ۲۴ گذشته شاهد پادشاه ارزهای دیجیتال در بازه‌ای میان ۱۷,۵۹۳ دلار تا ۱۸,۴۰۴ دلار در نوسان بوده است. در حال حاضر هم قیمت بیت کوین اندکی بالاتر از میانگین متحرک ۱۰ ساعته قرار دارد. این در حالی است که قیمت بیت کوین پایین‌تر از میانگین متحرک ۵۰ ساعته معامله می‌شود. این شرایط نشان‌دهنده نوسانات عرضی قیمت است.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

روز جمعه، قیمت بیت کوین تا کمینه قیمت ۱۷,۵۹۳ دلار هم سقوط کرد. از آن زمان تا به حال شاهد احیای نسبی و رسیدن به ۱۸,۴۴۰ دلار بودیم.

میشا آلفیرنکو (Misha Alefirenko)، هم‌بنیان‌گذار ولوت فرمولا (VelvetFormula)، در این باره می‌گوید:

اگر خریداران به‌زودی وارد بازار نشوند، احتمالا رسیدن به بازه ۱۶,۹۰۰ تا ۱۶,۴۰۰ دلار در آخر هفته (میلادی) وجود خواهد داشت.

طبق داده‌های بازار، دیروز شاهد رسیدن حجم معاملات به بیش از ۱ میلیارد دلار در صرافی‌های مطرح بودیم. این در حالی است که روز پنجشنبه این رقم ۹۶۵ میلیون دلار بود. نکته حائز اهمیت اینجاست که در روزهای پایان هفته، حجم معاملات معمولاً کمتر از روزهای دیگر است؛ مثلا آخر هفته [میلادی] گذشته، میانگین حجم معاملات روزانه ۵۷۸ میلیون دلار بود.

حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌ها
حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌ها

ژان مارک بونفوس (Jean-Marc Bonnefous)، از مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری تلوریان کپیتال (Tellurian Capital)، در این باره گفت:

با توجه به نرخ سرمایه ورودی از جانب سرمایه‌گذاران نهادی و برداشت سودِ دیگر سرمایه‌گذاران دانه‌درشت و اقدامات پوششی بیشتر از سوی ماینرها می‌توان گفت که در حال حاضر بازار تعادل قابل‌قبولی دارد.

بونفوس از بازارهای مشتقه بیت کوین هم به‌عنوان عاملی پراهمیت یاد کرد و افزود:

شاهد تجمع در قراردادهای اختیار با سررسید ۲۵ دسامبر و قیمت توافقی ۱۶,۰۰۰ دلار بودیم که می‌توان آن را دوگانگی اهداف در کوتاه‌مدت خواند.

وضعیت بازار: قیمت بیت کوین همچنان ۱۸,۰۰۰ دلار را حفظ کرده است
قیمت توافقی قراردادهای اختیار

بنا بر داده‌های شرکت تحلیلی اسکیو (Skew)، قیمت توافقی ۱۶,۰۰۰ دلار، سومین قیمت توافقی پرطرفدار در بازارهای مشتقه است.

عملکرد تاریخی قیمت بیت کوین
عملکرد تاریخی قیمت بیت کوین

مایکل گورد (Michael Gord)، مدیرعامل شرکت گلوبال دیجیتال استز (Global Digital Assets)، در اظهارنظر اخیر خود گفت:

شاهد آن هستیم که شرکت‌هایی مثل مایکرواستراتژی که در بازارهای بورس عرضه شده‌اند از اهرم برای ایجاد موقعیت‌های بزرگتر در بازار بیت کوین استفاده می‌کنند.

گورد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه احتمال تداوم روند کم‌نوسان ماه دسامبر وجود دارد گفت:

سال آینده و با توجه به مشخص‌شدن بودجه‌های سالیانه جدید، انتظار دارم که شاهد افزایش شدید تقاضا نسبت به بیت کوین از جانب شرکت‌ها و مؤسسات سرمایه‌گذاری باشیم.

دنیس وینوکوروف (Denis Vinokourov)، مدیر بخش تحقیقات کارگزاری ارزهای دیجیتال بیکوانت (Bequant)، در مصاحبه‌ای گفت:

بحث‌های کلان [اقتصادی] و ریسک‌ها پیرامون مسئله برگزیت ممکن است بازارهای سهام را دچار لغزش کند و در نتیجه این لغزش، شاهد قوت‌گرفتن دلار آمریکا خواهیم بود.

او در ادامه افزود:

اما با توجه به عملکرد بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و انتخابات آمریکا، انتظار می‌رود که بیت کوین هم مقاومت مشابهی از خود نشان دهد.

آدرس‌های فعال اتریوم

قیمت اتریوم، ارز شماره ۲ بازار، دیروز در محدوده ۵۴۸ دلار معامله شد. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاهد رشد ۳ درصدی این ارز دیجیتال بودیم.

این در حالی است که تعداد آدرس‌های فعال در شبکه اتریوم به ۳۷۹,۲۴۹ آدرس رسیده است. در ابتدای سال جاری میلادی تنها ۱۵۸,۰۳۹ آدرس فعال روی شبکه اتریوم وجود داشت؛ این یعنی رشدی ۱۴۰ درصدی!

تعداد آدرس‌های فعال اتریوم
تعداد آدرس‌های فعال اتریوم

وینوکوروف، در مصاحبه خود با اشاره به این آمار، گفت که داده‌های تازه نشان می‌دهد که کاربران در حال انتقال ارزهای خود از صرافی‌های متمرکز به پلتفرم‌های غیرمتمرکز هستند و این مسئله نقدینگی بسیار زیادی را برای این اکوسیستم ایجاد می‌کند. او در ادامه افزود:

داده‌های گلاسنود (Glassnode) در ارتباط با کارمزدهای پرداختی برای عملیات واریز در صرافی‌های متمرکز نشان می‌دهد که این میزان از حدود ۲۶ درصد در اواخر اکتبر ۲۰۱۷، به کمتر از ۱ درصد در ۹ دسامبر امسال (۱۹ آذر) رسید. نقدینگی زیادی در بازار وجود دارد. از همین رو می‌توان گفت که توکن‌های دیفای، با توجه به سقوط اخیر بازار، همچنان محبوب هستند.

دیگر بازارها

شاخص نیکی ۲۵۵، دیروز با کاهشی ۰.۴ درصدی همراه بود. سقوط ۴.۷ درصدی سهام سافت بانک گروپ (SoftBank Group)، عامل اصلی این کاهش ارزش این شاخص بود.

FTSE100 اروپا هم ۰.۸ درصد کاهش یافت. نزدیک‌شدن به تاریخ ضرب‌الاجل برگزیت باعث ایجاد بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران در بازارهای اروپایی شده است و همین مسئله بر این سقوط دامن زد.

شاخص S&P500 هم ۰.۱۳ درصد کاهش پیدا کرد. ابهامات پیرامون برنامه‌های حمایتی دولت برای کمک به پاگیری دوباره اقتصاد، به‌عنوان عامل این سقوط عنوان شده است.

در بازارهای ارزهای دیجیتال هم کازماس با رشدی ۲.۶ درصدی و کایبرنتورک با رشدی ۱.۱ درصدی، برندگان دیروز بازار نام گرفتند. این در حالی بود که سقوط ۵.۱ درصدی استلار، کاهش قیمت ۴.۴ درصدی لایت کوین و سقوط ۴.۳ درصدی چین لینک باعث شد تا این ارزها بازندگان روز جمعه لقب بگیرند.

قیمت نفت با کاهشی ۰.۸۲ درصدی در محدوده ۴۶.۵۷ دلار برای هر بشکه معامله شد. طلا هم رشدی ۰.۱۴ درصدی داشت و توانست به قیمت ۱,۸۳۴ دلار برسد.

نرخ سود اوراق ده‌ساله وزارت خزانه‌داری هم با رسیدن به ۰.۸۹۰، حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحلیل قیمت بیت کوین؛ مشاهده شاخص‌های صعودی در بازار
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:44 | بازدید : 42 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

تحلیل قیمت بیت کوین؛ مشاهده شاخص‌های صعودی در بازار

تحلیل قیمت بیت کوین؛ مشاهده شاخص‌های صعودی در بازار

واگرایی صعودی و شاخص TD9‌ هر دو در تایم فریم ۴ ساعته نشان می‌دهد که احتمال جهش دوباره قیمت بیت کوین وجود دارد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین طی دو روز گذشته توانست از ۱۷,۶۰۰ دلار تا ۱۸,۴۰۰ دلار اوج بگیرد. در حال حاضر هم وضعیت دو شاخص پراهمیت نشان می‌دهد که بیت کوین خود را برای یک جهش آماده می‌کند.

تایم فریم ۴ ساعته نشان می‌دهد که واگرایی صعودی و سیگنال خرید TD9‌ روی نمودار شکل گرفته است. هر دو شاخص معمولاً پس از افزایش فشار فروش در بازار و فروکش کردن این فشار شکل می‌گیرند و مشاهده آنها نشانه‌ای صعودی به حساب می‌آید.

از لحاظ مفهومی، واگرایی صعودی و سیگنال خرید TD9 در تایم فریم ۴ ساعته، شباهت‌های زیادی دارند و معمولاً پس از اصلاح قیمت شدید مشاهده می‌شوند.

واگرایی صعودی به شاخص قدرت نسبی (RSI) وابسته است. شاخص قدرت نسبی هم اطلاعاتی نظیر وضعیت خرید و فروش یک دارایی را نشان می‌دهد. این شاخص دارای مقیاسی از ۰ تا ۱۰۰ است. اگر این شاخص زیر محدوده ۳۵ قرار داشته باشد، به معنی اشباع فروش است و بالاتر رفتن آن از عدد ۷۵، اشباع خرید را نشان می‌دهد؛ حالا اگر این شاخص به زیر ۳۵ بیاید و پس از آن احیا شود، باعث ایجاد واگرایی صعودی می‌شود.

اسکات ملکر (Scott Melker)، معامله‌گر ارزهای دیجیتال، در اظهارنظر خود، با بیان اینکه در تایم فریم ۴ ساعته و همزمان با احیای خود تا بالای ۱۸,۱۵۰ دلار، شاهد واگرایی صعودی بودیم، افزود:

همه ما می‌دانیم که یک واگرایی زیبای صعودی در وضعیت اشباع فروشِ شاخص قدرت نسبی رخ داده است. شاخص قدرت نسبی در حال حاضر قیمت را به‌سمت مقاومت نزولی خود سوق می‌‌دهد. اگر موفق به عبور از این محدوده شویم، قیمت تا محدوده بالاتری صعود می‌کند. قصدی مبنی بر بستن موقعیت‌های خرید (لانگ) خودم ندارم.

طبق گزارش‌ها، هفته گذشته بسیاری از ماینرها و نهنگ‌ها اقدام به فروش بیت کوین‌های خود کردند و این مسئله باعث شد تا فشار فروش در بازار افزایش یابد. در دو روز گذشته هم قیمت بیت کوین کاهش چشم‌گیری داشت و همین مسئله باعث شد تا در تایم فریم‌های کوچک‌تر، فشار فروش بیشتر شود. تایم فریم ۴ ساعته، یکی از همین تایم فریم‌ها بود.

کریپتوایزو (CryptoISO)، یکی از تحلیل‌گران مطرح بازار، در اظهارنظر خود با تأکید بر سیگنال خرید TD9، گفت که این سیگنال حاکی از افزایش بیش از اندازه فشار فروش در بازار است.

TD9‌ که کوتاه‌شده شاخص تام دیمارک (Tom Demark ۹) است، همچون شاخص قدرت نسبی، اشباع خرید یا اشباع فروش روی نمودار را نشان می‌دهد. وقتی ۹ کندل قبلی، همگی از ۴ کندل قبل از خود پایین‌تر باشند، سیگنال صعودی TD9‌ شکل می‌گیرد.

مثلا فرض کنید قیمت بیت کوین در ۳۶ ساعت گذشته زیر ۱۹,۰۰۰ دلار در نوسان بوده است. اگر در تایم فریم ۴ ساعته، کندلی که ۵۲ ساعت قبل بسته شده است، بالای ۱۹,۰۰۰ دلار باشد، می‌گوییم سیگنال خرید TD9‌ شکل گرفته است.

وقتی همزمان واگرایی صعودی و سیگنال خرید TD9 را روی نمودار ۴ ساعته داشته باشیم، می‌توان گفت که در ۳ روز پیش از آن، اشباع فروش شدید بر بازار حاکم بوده است.

خوشه‌های نهنگ‌ها نشان می‌دهد که ۱۷,۱۷۰ و ۱۷,۷۰۰ دلار، دو حمایت پراهمیت قیمت بیت کوین هستند؛ از همین رو، تا زمانی که بیت کوین در محدوده‌ای بالاتر از این دو حمایت بماند، همچنان شانس خوبی برای تداوم روند صعودی وجود دارد.

علاوه بر حمایت‌هایی که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم، حجم رو به افزایش تتر هم عامل صعودی دیگری به حساب می‌آید. در حال حاضر ارزش بازار تتر به ۲۰ میلیارد دلار نزدیک می‌شود و فاصله چندانی با آن ندارد.

در صرافی‌های بزرگی همچون بایننس، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران معمولاً سرمایه‌های خود را به‌صورت تتر از بازار خارج می‌کنند. استفاده از تتر به جای ارزهای فیات یا ارزهای دیجیتال دیگر، به آنها این امکان را می‌دهد که در زمان که بخواهند موقعیت جدید ایجاد کنند. عرضه بیشتر تتر، نشانه‌ای مثبت از افزایش اعتماد به‌سمت بیت کوین تلقی می‌شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شرکت بیمه MassMutual هم به جمع‌ خریداران بیت کوین پیوست؛ ۱۰۰ میلیون دلار!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:44 | بازدید : 34 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

شرکت بیمه MassMutual هم به جمع‌ خریداران بیت کوین پیوست؛ ۱۰۰ میلیون دلار!

شرکت بیمه MassMutual هم به جمع‌ خریداران بیت کوین پیوست؛ ۱۰۰ میلیون دلار!

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شرکت بیمه آمریکاییِ مس میوچوال (MassMutual)، چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین خریده است.

به گزارش «The Block»، شرکت بیمه مس میوچوال، که سهام آن در بورس اوراق بهادار معامله نمی‌شود، حدود ۲۳۵ میلیارد دلار در حساب بیمه خود موجودی دارد. این خرید از طریق شرکت سرمایه‌گذاری «NYDIG» مستقر در نیویورک انجام شده است که خدمات امانت داری (کاستودی) و خرید و فروش ارزهای دیجیتال هم ارائه می‌دهد. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این شرکت بیمه‌ای ۵ میلیون دلار از سهام NYDIG را هم خریده است.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است:

این سرمایه‌گذاری در این جنبه در حال رشد اقتصادِ دنیای دیجیتالی امروز، کنترل‌شده و در عین حال گسترده است.

راس استیونز (Ross Stevens)، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی NYDIG و مدیر‌عامل شرکت مادر استون ریج (Stone Ridge)، در رابطه با سرمایه‌گذاری شرکت بیمه مس میوچوال می‌گوید:

 مس میوچوال شرکت فوق‌العاده‌ای برای استفاده از پلتفرم سرمایه‌گذاری گسترده استون ریج است. با‌توجه به سابقه آنها در استفاده از فناوری‌های نوین، جای تعجبی ندارد که این شرکت سیاست‌های خود را با نگاه و فعالیت نسبت به ارزش بلندمدت حق بیمه ویژه بیت کوین تنظیم کند.

مس میوچوال یک شرکت آمریکایی بیمه عمر متقابل، با بیش از ۵ میلیون مشتری است که در سال ۱۸۵۱ تأسیس شده است.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیت کوین هرگز هک نشده است؛ واکنش‌ها نسبت به رخنه امنیتی در وزارت خزانه‌داری آمریکا
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:43 | بازدید : 35 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

بیت کوین هرگز هک نشده است؛ واکنش‌ها نسبت به رخنه امنیتی در وزارت خزانه‌داری آمریکا

بیت کوین هرگز هک نشده است؛ واکنش‌ها نسبت به رخنه امنیتی در وزارت خزانه‌داری آمریکا

پس از آنکه دیروز گروهی از هکرها موفق شدند به وزارت خزانه‌داری آمریکا و اداره ارتباطات و اطلاعات ملی این کشور نفوذ کنند، بسیاری از طرفداران ارزهای دیجیتال با انتقاد از سیستم‌های متمرکز، خاطرنشان کردند که بیت کوین تا به حال هرگز هک نشده است.

به گزارش کوین تلگراف و به نقل از رویترز، یک گروه از هکرهای ماهر که احتمالا توسط یک دولت خارجی حمایت می‌شوند، موفق شدند به وزارت خزانه‌داری، اداره ارتباطات و اطلاعات ملی آمریکا و وزارت بازرگانی این کشور نفوذ کنند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که روسیه مسئول این حملات سایبری است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که یک ماه پیش، دونالد ترامپ، کریس کربز (Chris Krebs)، رئیس بخش امنیت سایبری وزارت امنیت میهن را برکنار کرده بود. رویترز در گزارش خود عنوان می‌کند که هکرها یک ماه بود که ایمیل‌های کارمندان اداره ارتباطات در پلتفرم آفیس ۳۶۰ را رصد می‌کردند. در بخش دیگری از این گزارش آمده است که احتمالا دیگر بخش‌های دولتی هم درگیر این رخنه امنیتی شده‌اند اما جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

عده زیادی از طرفداران ارزهای دیجیتال در واکنش به این اتفاق، با تمجید از ارزهای دیجیتال به مزیت‌های پلتفرم‌های غیرمتمرکز اشاره کردند.

دن هلد (Dan Held)، مسئول بخش کسب‌وکار صرافی کراکن (Kraken)، در اظهارنظر خود گفت:

بیت کوین هیچ وقت هک نمی‌شود.

آنتونی پومپلیانو (Anthony Poplliano)، از مشهورترین چهره‌های حوزه ارزهای دیجیتال، در اظهارنظری مشابه هلد نوشت:

بیت کوین تا به حال هیچ گاه هک نشده است.

بلاکفولیو (Blockfolio) هم ضمن اشاره به امنیت نه‌چندان مناسب اداره ارتباطات آمریکا، اعلام کرد که این اداره از الگوریتم‌های امنیتی قدیمی برای رمزنگاری استفاده می‌کند.

بیت کوین یعنی بیش از آنکه خزانه آمریکا را قبول داشته باشید، به الگوریتم SHA256‌ اعتماد کنید.

هنوز مشخص نیست که هکرها به اطلاعات خاصی دسترسی پیدا کرده‌اند یا نه. تا به اینجا احتمال می‌رود اطلاعاتی نظیر ایمیل‌های این نهادها در اختیار هکرها قرار گرفته باشد. باید منتظر ماند و دید که ابعاد این حملات تا چه اندازه گسترده است.

تیلور موناهان (Taylor Monahan)، مدیرعامل و بنیان‌گذار مای‌کریپتو (MyCrypto)، در اظهارنظری گفت:

تقصیر خودشان است. وزارت خزانه‌داری پیش از توسط خودشان هک شده بود.

به‌گفته بسیاری، این صحبت‌های موناهان به برنامه‌های چاپ پول از جانب دولت آمریکا و وزارت خزانه‌داری اشاره دارد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا بیت کوین مقیاس پذیر است؟
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:42 | بازدید : 38 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

آیا بیت کوین مقیاس پذیر است؟

 

A361440A 81E2 4B36 9FDD D36C8C453432 - آیا بیت کوین مقیاس پذیر است؟

شما مقداری بیت کوین در کیف پول خود دارید و می خواهید آنها را برای خریدهای روزانه خود خرج کنید. اما در دنیایی که Visa ، Mastercard و سایر خدمات مالی هنوز بر بازار تسلط دارند ، این وضعیت چگونه خواهد بود؟

مدتهاست که توانایی رقابت بیت کوین با سایر سیستم های پرداخت در جامعه ارزهای رمزپایه مورد بحث است.  هنگامی که ساتوشی ناکاموتو Satoshi Nakamoto بلوک ها را برنامه ریزی کرد که برای جلوگیری از هرزنامه در شبکه ، محدودیت اندازه هر یک تقریبا 1 مگابایت داشته باشند ، او همچنین مشکل عدم نقدینگی بیت کوین را برطرف کرد.

از آنجا که پردازش هر بلوک به طور متوسط ​​10 دقیقه طول می کشد ، فقط تعداد معدودی تراکنش می تواند همزمان انجام شود. برای سیستمی که بسیاری ادعا می کردند می تواند جایگزین پرداخت های فیات شود ، این مانع بزرگی بود.  در حالی که ویزا در هر ثانیه حدود 1700 معامله را انجام می دهد ، بیت کوین می تواند حداکثر 7 فرآیند را انجام دهدافزایش تقاضا به ناچار منجر به افزایش کارمزد می شود و سودمندی بیتکوین حتی بیشتر محدود می شود.

بحث مقیاس گذاری موجی از نوآوری در فن آوری را در جستجوی راه حل ها به راه انداخته است. در حالی که پیشرفت چشمگیری حاصل شده است ، اما هنوز یک راه حل پایدار کاملاً روشن نیست.

در ابتدا به نظر می رسید که یک راه حل ساده افزایش اندازه بلوک است. با این حال این ایده به هیچ وجه ساده نبود.

اول ، توافق مشخصی در مورد میزان افزایش آن وجود نداشت. برخی از پیشنهادها طرفدار 2 مگابایت ، دیگری 8 مگابایت بود و یکی میخواست به 32 مگابایت برسد.

تیم توسعه استدلال کردند که افزایش اندازه بلوک با دادن قدرت بیشتر به استخراج کنندگان با بلوک های بزرگتر ، تمرکز زدایی پروتکل را تضعیف می کند. به علاوه ، رقابت برای دستیابی به ماشین های سریعتر می تواند در نهایت استخراج بیت کوین را بی سود کند. همچنین، تعداد گره هایی که می توانند بلاک چین بسیار سنگین تری را اجرا کنند ، می توانند کاهش یافته و شبکه ای را که به عدم تمرکز بستگی دارد ، بیشتر متمرکز کنند.

دوم ، همه در این روش تغییر اتفاق نظر ندارند. وقتی مشارکت غیرمتمرکز است ، چگونه یک ارتقا در سطح سیستم را انجام می دهید؟ آیا همه باید نرم افزار بیت کوین خود را به روز کنند؟ اگر بعضی از ماینرها ، گره ها و تریدرها این کار را نکنند چه؟

این فرآیند با تغییر در نحوه ذخیره سازی داده های معامله ، ظرفیت بلوک های بیت کوین را بدون تغییر در اندازه آنها افزایش می دهد. 

SegWit در آگوست 2017 از طریق نرم فورک در شبکه بیت کوین مستقر شد تا آن را با گره هایی که ارتقا نیافته اند سازگار کند. در حالی که بسیاری از کیف پول ها و سایر سرویس های بیت کوین به تدریج نرم افزار خود را تنظیم می کنند ، دیگران به دلیل ریسک و هزینه قابل مشاهده تمایلی به این کار ندارند.

چندین افراد فعال صنعت استدلال کردند که SegWit به اندازه کافی دور نرفته است – ممکن است در کوتاه مدت کمک کند ، اما دیر یا زود بیت کوین دوباره در برابر محدودیت رشد خود قرار می گیرد.

در سال 2017 ، مصادف با کنفرانس CoinDesk’s Consensus در نیویورک ، رویکرد جدیدی آشکار شد: Segwit2X.  این ایده با حمایت چندتا بزرگترین صرافی ها بخش SegWit را با افزایش اندازه بلوک به 2 مگابایت ترکیب کرد و به طور موثر ظرفیت معامله قبل از SegWit را در ضریب 8 ضرب کرد.

به دور از حل مسئله ، این پیشنهاد موج اختلاف بیشتری ایجاد کرد. نحوه رونمایی از آن (از طریق اعلامیه عمومی و نه پیشنهاد ارتقاو عدم محافظت از پخش مجدد (معاملات ممکن است روی هر دو نسخه انجام شود و به طور بالقوه منجر به هزینه های مضاعف شودبسیاری را رتبهبندی کرده است و توزیع مجدد قابل درک قدرت به دور از توسعه دهندگان نسبت به ماینرها و مشاغل تهدید می کند که باعث ایجاد یک شکاف اساسی در جامعه می شود.

سایر رویکردهای فناوری به عنوان راهی بالقوه برای افزایش ظرفیت در حال توسعه هستند.

امضاهای Schnorr راهی برای تلفیق داده های امضا ، کاهش فضای اشغال شده در یک بیت کوین (و افزایش حریم خصوصیارائه می دهد. همراه با SegWit ، این می تواند تعداد بیشتری از معاملات را بدون تغییر محدودیت اندازه بلوک ، مجاز کند و کار بر روی شبکه لایتنینگ ، یک پروتکل لایه دوم که در بالای بیت کوین اجرا می شود ، کانال هایی از تراکنش های سریع را باز می کند که فقط در هنگام آماده شدن شرکت کنندگان کانال در شبکه بیت کوین مستقر می شوند.

به روزرسانی SegWit به آهستگی در سراسر شبکه گسترش می یابد و ظرفیت معامله را افزایش می دهد و هزینه ها را کاهش می دهد.

پیشرفت در راه حل های پیشرفته تر مانند لایتنینگ ، با ارسال معاملات در شبکه های آزمایشی (و همچنین برخی از بیت کوین واقعیسرعت بیشتری دارد و پتانسیل امضاهای Schnorr با توجه به چندین پیشنهاد که در مورد جزئیات عملکرد و یکپارچه سازی کار می کنند ، توجهات را افزایش می دهد.

در حالی که به نظر می رسد استفاده از بیت کوین به عنوان یک مکانیزم پرداخت جایگاه خود را در ارزش خود به عنوان یک دارایی سرمایه گذاری قرار داده است ، اما نیاز به تعداد بیشتری از معاملات همچنان ضروری است زیرا هزینه های دریافت شده توسط ماینرها برای پردازش در حال حاضر گران تر از معادل های فیات است. از همه مهمتر ، توسعه ویژگی های جدید که عملکرد را افزایش می دهند برای باز کردن پتانسیل فناوری زمینه بلاکچین بسیار مهم است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا افراد عادی علاقه به خرید و سرمایه‌گذاری بیت کوین دارند؟
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:42 | بازدید : 50 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

آیا افراد عادی علاقه به خرید و سرمایه‌گذاری بیت کوین دارند؟

 

CB2CC3C7 7D53 428B 960E A527321A7B6A - آیا افراد عادی علاقه به خرید و سرمایه‌گذاری بیت کوین دارند؟

بیت کوین را می توان یک فناوری جدید دانست که می تواند انقلابی در امور مالی ایجاد کند و در بازار 100 تریلیون دلاری ، یک برتری بزرگ در مقایسه با سایر ازهای دیجیتال دارد که هزاران توسعه دهنده در حال حاضر از آن استفاده می کنند ، چندین شرکت بزرگ اکنون آن را می فروشند و چند میلیاردر سرمایه گذاری های جدیدی را برای ارزشمندتر ، مفیدتر و محبوبتر کردن آن انجام دادند.

از زمان تاسیس ، ارزش آن بیش از یک میلیون درصد رشد کرده است.  طی 18 ماه گذشته ، قیمت آن سه برابر شده استامسال تقریباً 50 درصد رشد کرده است و هنوز حتی 1 درصد از بازار هدف خود را به دست نیاورده است.

آیا فکر می کنید در این فرصت می توانید خرید کنید؟

افراد زیادی در مورد بیت کوین نمی‌دانند و علاقه‌ای به ورود به این عرصه ندارند. افرادی هم بیت کوین را می‌شناسند و در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند که البته این سرمایه‌گذاری‌ها در کل مبلغ قابل توجه‌ای نیست. در سال ۲۰۱۷، افراد زیادی خانه و دارایی‌های خود را فروختند و بیت کوین را در ۲۰ هزار دلار خریدند. این افراد در انواع پروژه عرضه اولیه کوین‌ها (ICO) شرکت کردند و مورد کلاه‌برداری واقع شدند. در نهایت، بسیاری از این افراد پول خود را از دست دادند و گرفتار ضرر شدند. حال این واقعه چه عواقبی خواهد داشت؟ آیا این افراد پول خود را مطالبه نخواهند کرد؟

در صورتی که سرمایه‌گذاران خرد دیگر به سمت بیت کوین برنگردند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

طبق گفته های استاتیستا ، در آغاز سال 2018 ، درست در پایان رونق سال 2017 ، حدود 24 میلیون کیف پول بیت کوین وجود داشت که بیت کوین را به جریان اصلی وارد کرد.

از آنجا که بسیاری از مردم کیف پول های مختلفی داشتند ، تعداد واقعی کاربران بیت کوین بسیار کمتر بود.

البته ، صرافی ها، بیت کوین بسیاری از افراد را در کیف پول خود قرار دادند. خلاصه به دلیل ماهیت مستعار بیت کوین، نمی‌توان آمار دقیقی را از تعداد کاربران آن داد و مشخص کردن تعداد این کاربران در واقع یک کابوس اکتشافی است.

صرف نظر از نحوه انجام ریاضیات ، نتیجه گیری یکسان استتعداد کمی از افراد در دوره رونق سال 2017 بیت کوین داشتند. گزارش اخیر مرکز کمبریج برای دارایی های جایگزین این رقم را در سال 2018، 35 میلیون نفر اعلام کرده است.

امروزه تعداد کیف پول‌ها و کاربران بیت کوین بسیار افزایش پیدا کرده است و تعداد کاربران و کیف پول‌های این ارز دیجیتال بزرگ چندین برابر شده است. اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که این کیف پول‌ها اکثرا متعلق به سرمایه‌گذاران خرد نیستند. اینک کیف پول‌ها و کاربران فضای این ارز دیجیتال بیشتر متشکل از سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ هستند و تعداد سرمایه‌گذاران خرد بسیار کم است.

علاوه بر این ، فقط حدود 4 میلیارد دلار بیت کوین در صندوقهای سرمایه گذاری از Grayscale ، Bitwise ، 3iQ و دیگر مدیران صندوق قرار دارد.

در حالی که هیچ کس نمی داند این تعداد چقدر است ، اما به راحتی می توان گفت که بیشتر این افراد سرمایه گذار خرده فروش نیستند.

اهمیت میزان سرمایه گذاری

همچنین ، از بین کسانی که اکنون بیت کوین را نگه می دارند ، فقط مقدار کمی از آن را نگه داری می کنند.

آمار نشان می دهد که بیش از 70 درصد کیف پول های بیت کوین به ارزش کمتر از 100 دلار دارند (معادل 200 دلار در اوج بیتکوین ۲۰۱۷). 

این نشان می‌دهد که تا کنون سرمایه‌گذاران خرد با قدرت وارد فضای بیت کوین نشده‌اند. به احتمال زیاد ، رونق سال 2017 ناشی از تعداد کمی از افراد بود که همزمان پول اندکی برای یک دارایی کوچک می گذارند.

آیا مشکلی به وجود آمده یا افراد باهوشی پشت صحنه هستند؟

سرمایه‌گذاران خرد به شبکه‌های مالی و یا تحقیق صنعتی دسترسی ندارند. این سرمایه‌گذاران دارای مخارج خاص خود هستند و آنها باید قبوض خود را پرداخت کنند. این افراد پول کمی برای سرمایه‌گذاری دارند و آنها حاضر نیستند که این پول را نیز وارد پدیده پرنوسانی مانند بیت کوین کنند. شاید این کار هوشمندانه باشد و سلطان ارز‌های دیجیتال هم هنوز از قله خود حدود ۵۰ درصد فاصله دارد. آنها که در سال ۲۰۱۷ و زمانی که اکثر مردم بیت کوین خریدند، اقدام به این کار نکردند، اکنون هم که جهان گرفتار بحران بیماری و استرس مالی است، رغبتی به خرید این ارز دیجیتال ندارند. به هر حال، بازار سهام از حمایت بانک مرکزی برخوردار است و از پایین رفتن ارزش آن جلوگیری می‌شود. اما بیت کوین از حمایت چه کسی برخوردار است؟

آیا این بدین معنی است که سرمایه‌گذاران خرد هرگز وارد صحنه نخواهند شد؟

وال استریت در حال امن کردن خرید و فروش ارزهای دیجیتال است و توسعه‌دهندگان زیادی در حال آسان‌تر کردن استفاده از ارزهای رمزنگاری شده هستند. چرخه‌های بازار هم به نظر می‌رسد که در حال بالا بردن قیمت ارز‌های دیجیتال باشند. شبکه بیت کوین در حال رشد است و اینک سرمایه‌گذاران بیشتری از آن حمایت می‌کنند.

در ضمن، کارمزد محصولات سنتی وال استریت در حال کاهش است و بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها دیگر آن بازده قبل را ندارند و یا با ریسک‌های جدیدی مواجه شده‌اند. آیا به نظر شما در این شرایط، مدیران پولی به سمت بهترین سرمایه‌گذاری دهه گذشته متمایل نخواهند شد؟ این که چه زمانی این مدیران به سرمایه‌گذاران عادی سفارش می‌کنند که مقداری بیت کوین بخرند هنوز مشخص نیست. چیزی که واضح است، این است که سرمایه‌گذاران خرد هرگز اول نبوده‌اند و در این عرصه‌ها همواره مقلد سرمایه‌گذاران دیگر بوده‌اند. سوال مهمتری که در اینجا پیش می‌آید این است که زمانی که سرمایه‌گذاران خرد وارد فضای بیت کوین شوند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

منبع : Hackernoon

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دو نهنگ در حال جابجایی مقادیر بسیار زیاد بیت کوین هستند!
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:41 | بازدید : 17 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

دو نهنگ در حال جابجایی مقادیر بسیار زیاد بیت کوین هستند!

 

btc whale - دو نهنگ در حال جابجایی مقادیر بسیار زیاد بیت کوین هستند!

تریدرهای بازار رمزنگاری شاهد دو تراکنش حیرت آور بیت کوین هستند که تازه به ثبت رسیده است.

اولین نهنگ 24,494 BTC به ارزش 473 میلیون دلار از یک کیف پول ناشناخته منتقل کرده است. بر اساس BitInfoCharts،  کیف پول ارسال کننده که هم اکنون خالی شده، بیست و هفتمین کیف پول بزرگ دنیا قبل از این انتقال بوده است. درست 22 دقیقه بعد، یک کیف پول ناشناخته ی دیگر، 32,352 بیت کوین به ارزش 627 میلیون دلار به یک کیف پول جدید ارسال کرده است. کیف پول مبدا، که کاملا خالی شده است، بیست و دومین کیف پول بزرگ قبل از انتقال بود.

هر دو انتقال توسط BTC Block Bot شناسایی شده است که یک حساب توئیتری برای ردیابی حرکات بیت کوین در اندازه های بزرگ است. به نظر می رسد که دو کیف پول فوق قبل از ارسال بیت کوین ها، یک بیت کوین را به صورت آزمایشی ارسال کرده اند. این، علاوه بر زمان ارسال ها، نشان دهنده این است که هر دو انتقال به یک شخص یا سازمان مرتبط هستند. هیچیک از آدرس ها متعلق به صرافی، شخص یا بخش های امانی نیستند.

به نظر می رسد هدف نهنگ یا نهنگ ها از این انتقال ها، حفظ امنیت دارایی یا متصل شدن به فرابورس های خصوصی باشد.

این حدس و گمان در میان تریدرهای رمزنگاری در توئیتر وجود دارد که این انتقال ها مربوط به مایکرواستراتژی  باشد که اخیرا 650 میلیون اوراق را به منظور سرمایه گذاری در بیت کوین به فروش رسانده است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:dialyhodl

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چه چیزهایی می توان با بیت کوین خریداری کرد؟
دو شنبه 24 آذر 1399 ساعت 15:41 | بازدید : 23 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

چه چیزهایی می توان با بیت کوین خریداری کرد؟

 

22F66E63 C69F 43E3 9245 3D358449BD6B - چه چیزهایی می توان با بیت کوین خریداری کرد؟

پس از علاقه اولیه تریدرها به پذیرش بیت کوین در فروشگاه های خرده فروشی یا آنلاین، این علاقه عمدتا از بین رفته است زیرا افزایش کارمزد معاملات بیت کوین و تغییرات ناپایدار قیمت باعث شده است که جذابیت آن به عنوان وسیله مبادله کمتر شود.

این بدان معنا نیست که هیچ جایی برای خرج کردن بیت کوین شما وجود ندارد. نظرسنجی سال 2019 توسط شرکت بیمه HSB نشان داد که بیش از یک سوم مشاغل کوچک و متوسط ​​ایالات متحده ارز رمزپایه را قبول می کنند و 59٪ آنها ارزهای دیجیتال را برای استفاده شخصی خود خریداری می کنند.

از جمله مزایای انجام ترید با ارز رمزپایه می توان به سهولت معاملات برون مرزی و ناشناس ماندن اشاره کرد (البته مگر اینکه تحویل فیزیکی بخواهید). با پذیرش بیت کوین ، تریدرها به بازار گسترده تری دسترسی پیدا می کنند و از آنجا که معاملات بیت کوین غیرقابل برگشت هستند ، دیگر نگران بازپرداخت زیاد نیستند.

در سال 2019 ، AT&T اولین شرکت بزرگ تلفن همراه ایالات متحده بود که پرداخت های رمزنگاری شده از طریق BitPay را پذیرفت.

برای خرید هدیه می توان از بیت کوین استفاده کرد ، بارزترین راه حل کارت های هدیه ، از طریق Gyft یا eGifter است. سپس گیرنده می تواند کارت هدیه را در یکی از طیف گسترده ای از خرده فروشان خرج کند.

شما می توانید هزینه بلیط پروازها و هتل ها را با بیت کوین ، از طریق Expedia ، CheapAir و Surf Air پرداخت کنید.

مایکروسافت در فروشگاه های اپلیکیشن خود بیت کوین را می پذیرد ، جایی که می توانید فیلم ، بازی و خدمات مبتنی بر اپلیکیشن را بارگیری کنید. پلت فرم پیشرو بازی Twitch همچنین پرداخت هایی را برای اشتراک های خود با بیت کوین و بیت کوین پول نقد می پذیرد.

برخی از نوازندگان (Bjork ، Imogen Heap ، G-Eazy ، Dolly Parton) این امکان را می دهند که موسیقی آنها را در ازای ارز رمزنگاری شده بارگیری کنید.

Overstock یکی از اولین خرده فروشان بزرگ بود که از سال ۲۰۱۴ شروع به پذیرش بیت کوین کرد و بنیانگذار آن پاتریک بیرن هنوز هم یکی از فعال ترین طرفداران این فناوری است.

برای خرید طلا از  Sharps Pixley ، APMEX و JM می توان شمش طلا در ازای بیت کوین دریافت کرد.

در ایالات متحده برای خرید پیتزا، PizzaforCoins در ازای دریافت بیت کوین ، یک پیتزا به درب منزل تحویل می دهد (بسته به محل زندگی فرد).

همچنین چندین دانشگاه خصوصی و دولتی و چند مدرسه پیش دبستانی در نیویورک بیت کوین را قبول میکنند.

برخی از شرکت های حقوقی و حسابداری نیز پرداخت هزینه خدمات خود را با ارز رمزپایه می پذیرند.

این امکان وجود دارد که به یکی از موسسات خیریه پذیرنده بیت کوین یا سایت های سرمایه گذاری جمعی مانند BitHope ، BitGive یا Fidelity کمک مالی به عنوان خیریه کرد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

لطفآ به خدمات ما رای بدهید.؟

آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

Alternative content


تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت گیتی توان و آدرس gititavan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 348
:: کل نظرات : 36

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 103
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 104
:: بازدید ماه : 302
:: بازدید سال : 458
:: بازدید کلی : 2146