5 نکته مهم که این هفته در بازار سهام باید مورد توجه قرار گیرد
شرکت گیتی توان سرمایه گذاری بلند مدت میانه مدت کوتا مدت خرید سهام شرکت گیتی توان ( بیت کوین تتر )
5 نکته مهم که این هفته در بازار سهام باید مورد توجه قرار گیرد
یک شنبه 9 آذر 1399 ساعت 20:19 | بازدید : 27 | نویسنده : فریبا | ( نظرات )

 

5 نکته مهم که این هفته در بازار سهام باید مورد توجه قرار گیرد

A New York Stock Exchange employee uses his phone on Wall St. outside the NYSE in New York

با انتشار گزارش مشاغل نوامبر (آبان) در روز جمعه، یک هفته بزرگ برای داده های ایالات متحده خواهد بود، اما احتمالاً احساسات بازار ناشی از اخبار مربوط به زمان توزیع واکسن و نگرانی در مورد اقدامات سختگیرانه تر برای جلوگیری از گسترش ویروس بعد از تعطیلات شکرگذاری خواهد بود. سرمایه گذاران از نزدیک شاهد شهادت Jerome Powell  رئیس Federal Reserve و Steven Mnuchin  وزیر خزانه داری درباره قانون CARES در واشنگتن خواهند بود. انتظار می رود اوپک برنامه های خود برای افزایش تولید نفت را با توجه به نشست این هفته به تأخیر بیندازد. در همین حال، احتمالاً داده های تورم منطقه یورو، انتظارات را مبنی بر افزایش بسته های محرک در مرکز سیاست بعدی بانک مرکزی اروپا افزایش خواهد داد. در اینجا مواردی است که باید برای شروع هفته خود بدانید.

 

1- زمان واکسن

اخبار مربوط به سه نامزد واکسن ویروس کرونا در ماه جاری به پیشروی میانگین صنعتی داو جونز به بالای 30,000، کمک کرده است و سرمایه گذاران از نزدیک برنامه های عرضه اولیه را دنبال می کنند.

مقامات بهداشتی آمریکا قرار است روز سه شنبه جلسه ای اضطراری برگزار کنند و بر این اساس، به سازمان غذا و دارو، متخصصان مراقبت های بهداشتی و همچنین افراد فعال در مراکز مراقبت‌های طولانی مدت اجازه دهند تا اولین گروه دریافت واکسنی که توسط (Pfizer (NYSE: PFE و شریک آلمانی BioNTech منتظر تأیید است، باشند.

اطلاعیه این نشست، حاکی از آن است که FDA ممکن است مجوز توزیع واکسن را حداقل برای گروههای در معرض خطر، داشته باشد.

ایالات متحده، با رسیدن به 12 میلیون مورد بیماری Covid – 19، رکورد دیگری را ثبت کرد و کارشناسان بهداشت هشدار داده اند که با سفر در تعطیلات روز شکرگذاری، احتمالاً شمار مبتلایان را به شدت افزایش خواهد داد.

 

2- اشتغال غیرکشاورزی

نگرانی ناشی از تعداد شدید مبتلایان جدید و اقدامات مهاركننده گسترده تر، باعث تضعیف بهبود در بازار كار شده است كه ارقام لیست حقوق و دستمزد غیر كشاورزی در ماه نوامبر (آبان) از نزدیک مشاهده خواهد شد.

انتظار می رود این گزارش، هفتمین ماه متوالی از دستاوردهای مشاغل را نشان دهد، با این حال، پیش بینی می گردد که تنها 500,000 شغل به آن اضافه شده باشد. همچنین بر اساس پیش بینی ها، نرخ بیکاری از 6.9 درصد به 6.8 درصد برسد که هنوز خیلی بالاتر از نرخ 4.5 درصد در ماه مارس (اسفند)، پیش از اینکه اقتصاد ایالات متحده دچار رکود شود، می باشد.

اقتصاد در ماه اکتبر (مهر)، 638,000 شغل جدید اضافه کرد که کمترین میزان از زمان بهبود مشاغل در ماه مه (اردیبهشت) است.

این تقویم همچنین شامل PMI تولید ISM در روز سه شنبه و PMI غیر تولید ISM به همراه گزارش هفتگی در مورد ادعاهای اولیه بیکاری در روز پنجشنبه است.

 

3- تقابل پاول و منوچین

جروم پاول رئیس فدرال رزرو و استیون منوچین وزیر خزانه داری باید روز سه شنبه در کمیته بانکداری سنا و یک روز بعد در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان شهادت دهند.

آنها در مورد قانون CARES كه طبق آن كنگره در ماه مارس (اسفند)، 2 تریلیون دلار کمک جهت Covid-19 به خزانه داری آمریكا كه بخش اعظمی از آن به حمایت از برنامه های وام فدرال رزرو اختصاص داده شد، بحث خواهند كرد.

در اوایل این ماه، منوچین به طور غیر منتظره ای از فدرال رزرو درخواست کرد وجوه بلااستفاده خود را به خزانه داری بازگرداند و از تمدید برنامه های وام فدرال رزرو که بدترین رکود را در یک قرن گذشته تجربه می کند و طبق اعلام بانک مرکزی، یک پشتوانه مهم برای اقتصاد است، خودداری کرد.

این اقدام دولت ترامپ، کشور را در تضاد با بانک فدرال قرار داده و با آماده شدن جو بایدن، رئیس جمهور منتخب، بر فشارهای اقتصادی افزوده است.

 

4- نشست اوپک

انتظار می رفت اوپک و متحدان آن، از جمله روسیه، گروهی موسوم به +OPEC، از ژانویه (دی)، تولید نفت را 2 میلیون بشکه در روز افزایش دهند تا کاهش میزان عرضه که در اواخر سال جاری در میان رکود قیمت اعمال شده بود را کاهش دهد.

اما با دیدار +OPEC در تاریخ 30 نوامبر- 1دسامبر (10 –11 آذر)، تحلیلگران انرژی می گویند انتظار می رود هم اکنون، این برنامه ها، حداقل برای سه ماه به تأخیر بیفتد.

در حالی که قیمت نفت خام به بالاترین سطح هشت ماهه نزدیک به 50 دلار در هر بشکه رسیده است، ادامه محدودیت در سفر به دلیل همه گیری ویروس کرونا، سطح بالای موجودی نفت و همچنین افزایش تولید لیبی، دستاوردهای این محدودیت، محسوب می شوند.

 

5- داده های تورم منطقه یورو

انتظار می رود داده های روز سه شنبه نشان دهد که تورم منطقه یورو در ماه نوامبر (آبان)، نسبت به سال گذشته 0.3 درصد کاهش داشته باشد.

بانک مرکزی اروپا پیش از این گفته بود که انتظار می رود تورم در سه ماهه چهارم به طور متوسط  -0.2 درصد نسبت به سال گذشته باشد، اما چهارمین ماه متوالی رشد منفی قیمت، ممکن است زنگ خطر را به صدا درآورد. فیلیپ لین (Philip Lane)، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا اخیراً در مورد تحمل تورم کم، هشدار داد.

انتظار می رود داده ها قبل از جلسه سیاست های آتی دسامبر (آذر) بانک مرکزی اروپا (ECB) بر نیاز به انگیزه بیشتر تأکید کند و تحلیلگران پیش بینی می کنند برنامه خرید اوراق بهادار بانک ها و وام های ارزان برای بانک ها گسترش یابد.

 

–  رویترز در این گزارش مشارکت داشته است.

 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: Investing.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

لطفآ به خدمات ما رای بدهید.؟

آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت گیتی توان و آدرس gititavan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 348
:: کل نظرات : 36

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 49
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 51
:: بازدید ماه : 249
:: بازدید سال : 405
:: بازدید کلی : 2093