شرکت گیتی توان سرمایه گذاری بلند مدت میانه مدت کوتا مدت خرید سهام شرکت گیتی توان ( بیت کوین تتر )
تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ شنبه 15 آذر
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 16:41 | بازدید : 22 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ شنبه 15 آذر

bitcoin price analysis neutral - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ شنبه 15 آذر

بیت کوین اخیرا بعد از اصلاح از حمایت 18200 دلار، به دیوار 19600  دلاری برخورد کرد، در هفته ای که گذشت، بازار بیت کوین پایدار بود اما این رمز ارز در پایان هفته به زیر 19000 دلار شیرجه زد. در حال حاضر، گاوهای بیت کوین مدعی بازیابی بالای 19000 دلار و  هل دادن قیمت به سمت 20000 دلار هستند.

با بازگشت خریداران، بیت کوین در جستجوی حمایت است

به نظر می رسد گاوهای بیت کوین از نبرد ناموفق برای باقی ماندن بالای 19500 دلار خسته شده اند. بسیاری از خریداران عقب نشینی کرده اند و شاید منتظر یک شکست تایید شده می باشند. فروشندگان از این فرصت استفاده کردند و سفارش فروش خود را افزایش دادند و BTC را وادار کردند به زیر نقطه ی تلاقی حمایت ارائه شده توسط میانگین متحرک ساده ی 100 ساعته بر روی نمودار ساعتی، سقوط کند.

در زمان نوشتن این تحلیل، بیت کوین در قیمت 18930 دلار معامله می شود و گاوها سعی می کنند BTC را بالای 19000 دلارببرند. شاخص قدرت نسبی چشم انداز گاوی را تقویت می کند چون به بالای خط میانی بر می گردد. معامله بالای 19000 دلار احتمالا بیت کوین را به 19500 دلار و 20000 دلار هل می دهد، چون سفارش خرید در حال افزایش است.

BTC USD CoinBase 1024x382 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ شنبه 15 آذر

اندیکاتور TD نیز یک سیگنال خرید را بر روی نمودار 4 ساعته به شکل 9 کندل استیک سبز رنگ نشان داده است. معمولا، قرارداد خرید زمانی که تایید شود منتهی به یک جهش در یک تا چهار کندل استیک روزانه می شود.

DEC5 BTC 4hour 1024x505 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ شنبه 15 آذر

اگر تقاضا برای بیت کوین افزایش یابد، چشم انداز صعودی ممکن است بیت کوین را در مسیر به سمت 20000 دلار قرار دهد.  

الگوی ورود و خروج پول IntoTheBlock می تواند این روند صعودی پیش بینی شده را بی اعتبار کند، به خصوص اگر مقاومت بین 19021 و 10979 دلار شکسته شود. در اینجا، نزدیک به 761,000 آدرس قبلا 494,000 BTC خریده اند. توجه داشته باشید که معامله بالای این ناحیه راه را برای صعود به 19,300 دلار هموار می کند.

IOMAP 1 1024x311 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ شنبه 15 آذر

در سمت دیگر، از پادشاه رمزارزها حمایت فوق العاده ای می شود و بنابراین، سقوط در کوتاه مدت به نظر قطعی نیست. هم اکنون، قوی ترین حمایت در 17,824 و 18,384 دلار قرار دارد. در اینجا تقریبا 512,000 آدرس قبلا نزدیک به 381,000 BTC خریده اند.

با این حال، نمودار 4 ساعته نشان می دهد که چنانچه بیت کوین  به زیر نقطه ی تلاقی حمایت ارائه شده توسط میانگین متحرک ساده ی 100 ساعته برود، یک اصلاح عمده رخ خواهد داد. احتمالا، حضور خرس ها، قیمت را به 17000 دلار می کشاند که یک حمایت تقویت شده با میانگین متحرک 200 می باشد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:fxstreet

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بلومبرگ: ارزش بازار بیت کوین در سال 2021 به 1 تریلیون دلار خواهد رسید
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 16:41 | بازدید : 22 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

بلومبرگ: ارزش بازار بیت کوین در سال 2021 به 1 تریلیون دلار خواهد رسید

ارزش بازار بیتکوین - بلومبرگ: ارزش بازار بیت کوین در سال 2021 به 1 تریلیون دلار خواهد رسید

تحلیلگران بلومبرگ معتقدند که 2021 می تواند سال بزرگی برای بیت کوین باشد.

این نشریه گزارش ماه دسامبر 2020 (آذر 99) خود را منتشر کرده است و در آن تحلیلگران متذکر شده اند که ارزش ارز دیجیتال برتر بازار در سال آینده به 50 هزار دلار خواهد رسید.

بازار گاوی بیت کوین در سال پیش رو

امروز قیمت بیت کوین در محدوده 19000 در نوسان بود. با توجه به این رقم، قیمت 50000 دلار مورد نظر تحلیلگران، رشد 163 درصدی این ارز را می طلبد.

در این گزارش اینگونه استدلال شده است که بیت کوین در سطح 10000 دلار با یک حمایت بسیار مهم روبرو شده است که از سال 2017 تاکنون یک مقاومت کلیدی به شمار می رفت. این ارز پیش از سقوط بازار ناشی از  پاندمی کرونا، در ماه فوریه (بهمن 98) یک بار دیگر رکوردی پنج رقمی را ثبت کرده بود. در اواخر ماه جولای (تیر) این ارز از مرز 10000 دلار عبور کرد و از آن زمان تقریباً دوبرابر شده است.

بلومبرگ خاطر نشان کرده است که سال 2020 دورانی کلیدی برای تکامل جریان اصلی بیت کوین بوده است. چندین کمپانی اقداماتی انجام داده اند که حاکی از استقبال گرم آنها از بیت کوین است. در این بین می توان به پی پال و مایکرواستراتژی اشاره کرد. گزارش خبر خرید دوباره کمپانی مایکرواستراتژی (Microstrategy) به طور گسترده در رسانه ها منعکس شده و این امر مسلماً محرکی برای سایر شرکت ها و افراد ثروتمند خواهد بود تا از این روش پیروی کنند.

در گزارش بلومبرگ پیش بینی شده است که 50000 دلار به عنوان یک مقاومت هدف برای این ارز عمل خواهد کرد. این قیمت، ارزش بازار برجسته ترین رمزارز جهان را به حدود 1 تریلیون دلار خواهد رساند.

این تیم خاطرنشان كرد كه كاهش عرضه بیت کوین و “اقتصاد كلان مطلوب” احتمالاً ازجمله عوامل اصلی افزایش قیمت آن هستند. در حال حاضر، روزانه فقط 900 بیت کوین ضرب می شود، در حالی که در سال 2017 این رقم برابر 1800 بیت کوین است. آخرین هاوینگ بیت کوین روز 11 می (22 اردیبهشت) رخ داد و به موجب آن، پاداش ماینرها با هدف حفظ امنیت شبکه کاهش یافت.

از دیگر نکات برجسته اشاره شده در این گزارش، کاهش نوسانات بیت کوین طی چند سال گذشته و شباهت آن به طلا بود. در حال حاضر، ارزش بازار طلا چیزی حدود 9 تریلیون دلار است که حدوداً 18 برابر بیت کوین می باشد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: cryptobriefing

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


توضیحاتی پیرامون استخر استخراج بیت کوین
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 16:41 | بازدید : 29 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

توضیحاتی پیرامون استخر استخراج بیت کوین

94AC2DF7 60DF 488F 83BD 8B4B128F5D74 - توضیحاتی پیرامون استخر استخراج بیت کوین

یکی از اولین سوالات احتمالی که استخراج کنندگان ارزهای رمزپایه با آن روبرو هستند این است که آیا می توان به صورت انفرادی استخراج کرد یا باید به یک “استخر” پیوست.  دلایل زیادی در مورد استخرهای استخراج وجود دارد که شما باید در مورد آن بدانید.

اگر در حال تصمیم گیری در مورد عضویت در استخر استخراج هستید، فکر کردن در مورد آن مانند یک سندیکای قرعه کشی می تواند مفید باشد. جوانب مثبت و منفی آن دقیقاً یکسان هستند. انفرادی استخراج کردن به این معنی است که مجبور نیستید پاداش را تقسیم کنید، اما احتمال دریافت جایزه به طور قابل توجهی کاهش می یابد. اگرچه در استخر برای حل بلوک و برنده شدن جایزه شانس بسیار بیشتر است اما این پاداش بین همه اعضای استخر تقسیم خواهد شد.

بنابراین،  پیوستن به یک استخر باعث ایجاد یک درآمد ثابت می شود، حتی اگر هر پرداخت نسبت به پاداش کامل بلوک متوسط ​​باشد. توجه به این نکته مهم است که استخر استخراج نباید بیش از 51٪ از قدرت هش شبکه باشد. اگر یک نهاد واحد بیش از 50٪ از قدرت محاسبات شبکه ارز رمزنگاری شده را کنترل کند، از نظر تئوریک می تواند در کل شبکه ویرانی ایجاد کند.

سطح دشواری یکی دیگر از عواملی است که باید هنگام بررسی استخراج انفرادی به خاطر بسپارید. در حال حاضر آنقدر زیاد است که عملاً غیرممکن است سودجویان سود کسب کنند. اگر مبتدی هستید، عضویت در استخر استخراج یک روش عالی برای دریافت پاداش ناچیزی در مدت زمان کوتاه است. در واقع، استخرها راهی برای تشویق ماینرهای کوچک هستند.

یکی از روشهایی که استخراج بیت کوین را تسهیل می کند “استخراج ادغام” است. این جایی است که بلوک های حل شده برای بیت کوین را میتوان برای ارزهای دیگر که از الگوریتم اثبات کار مشابه استفاده می کنند (به عنوان مثال ، namecoin و devcoin) استفاده کرد. یک تشبیه مفید برای استخراج این است که فکر کنیم مثل وارد کردن همان مجموعه اعداد در چندین قرعه کشی است.

استخراج کنندگان برای اولین بار که فاقد سخت افزار مخصوصاً قدرتمند هستند ، باید به بررسی آلتکوین‌ها بیش از بیت کوین بپردازند. به ویژه ارزهای مبتنی بر الگوریتم رمزنگاری به جای SHA256. این بدان دلیل است که دشواری محاسبات بیت کوین برای پردازنده هایی که در رایانههای شخصی معمولی یافت می شوند بسیار زیاد است.

هنگام تصمیم گیری در مورد استخر استخراج، باید نحوه تقسیم پرداخت های هر استخر و هزینه های (در صورت وجودکسر را ارزیابی کنید. کسرهای معمول از 1٪ تا 10٪ است. با این حال، برخی از استخرها چیزی کم نمی کنند.

طرح های زیادی وجود دارد که توسط آنها استخرها می توانند پرداخت ها را تقسیم کنند. بیشتر آنها بر روی مقدار “سهام” تمرکز دارند که یک ماینر به عنوان “اثبات کار” به استخر ارائه کرده است.

دو نکته را به خاطر داشته باشیداولاً، استخراج فرآیندی برای حل معماهای رمزنگاری است. ثانیا، استخراج از یک سطح دشواری برخوردار است. وقتی یک ماینر یک بلوک را حل می کند، یک سطح دشواری مربوط به راه حل وجود دارد.  به عنوان معیار سنجش کیفیت فکر کنید. اگر درجه سختی راه حل استخراج کننده بیش از سطح دشواری کل ارز باشد، به بلاکچین ارز اضافه می شود و کوین ها پاداش می گیرند.

علاوه بر این ، استخر استخراج میزان دشواری ارز را تعیین می کند. اگر یک ماینر بلوکی را بازگرداند که یک سطح دشواری بین استخر و سطح دشواری ارز را کسب کند، بلوک به عنوان “سهم” ثبت می شود. هیچ استفاده ای برای این بلوک های مشترک وجود ندارد، اما آنها به عنوان اثبات کار ثبت می شوند تا نشان دهند که ماینرها در تلاش برای حل بلوک ها هستند. آنها همچنین نشان میدهند که چقدر قدرت پردازش را در این مجموعه دارند. هرچه سخت افزار بهتر باشد، سهام بیشتری تولید می شود.

ابتدایی ترین نسخه تقسیم پرداخت ها از این طریق مدل «پرداخت به ازای هر سهم» (PPS) است. تغییرات در این مورد محدودیت هایی را در نرخ پرداخت شده برای هر سهم ایجاد می کند. به عنوان مثال، حداکثر پرداخت اشتراکی برابر شده برای هر سهم (ESMPPS) یا حداکثر پرداخت مشترک هر سهم (SMPPS). استخرها ممکن است اولویت پرداخت ها را برای نحوه ارسال سهام توسط ماینرها در اولویت قرار دهند.

گزینه های استخر بسیاری برای استخراج در کنار بیت کوین وجود دارد. به راحتی می توانید لیستی از استخرهای استخراج را برای ارزرمزنگاری شده خود ، اعم از zcash ، litecoin یا ethereum ، پیدا کنید. برخی از محبوب ترین ها BTC.com ، Slush Pool و AntPool هستند.

پس از تصمیم گیری برای استخراج ارز و استخر مورد استفاده در آن زمان شروع کار است. شما باید یک حساب کاربری در وب سایت استخر دقیقاً مانند ثبت نام در هر سرویس وب دیگر ایجاد کنید. پس از داشتن یک حساب کاربری، باید “Worker” ایجاد کنید. برای هر سخت افزار استخراج که استفاده می کنید می توانید چندین Worker ایجاد کنید. تنظیمات پیش فرض در اکثر استخرها این است که به Workers یک شماره به عنوان نام آنها و “x” به عنوان رمز عبور اختصاص داده می شود، اما شما می توانید این موارد را به هر آنچه دوست دارید تغییر دهید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جستجوی واژه‌ی بیت کوین در گوگل در سراسر جهان افزایش یافته است
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 16:40 | بازدید : 15 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

جستجوی واژه‌ی بیت کوین در گوگل در سراسر جهان افزایش یافته است

بیتکوین 2 - جستجوی واژه‌ی بیت کوین در گوگل در سراسر جهان افزایش یافته است

پس از آنکه بیت کوین در اوایل این هفته به یک موفقیت تاریخی دست یافت، علاقه‌ی سرمایه گذاران خرد به این ارز در حال افزایش است.

براساس داده‌های ارائه شده توسط Google Trends، جستجو‌ی “بیت کوین” در مقیاس جهانی دارای ارزش ۳۲ است که بالاترین میزان آن در حدود ۳۴ ماه گذشته است.

هنوز خیلی مانده است

ورود پی‌پال به صنعت کریپتو در اواخر ماه اکتبر(مهر) و رشد سریع بیت کوین تا بالاترین حد خود، توسط رسانه‌های مهم سراسر جهان تحت پوشش گسترده قرار گرفت.

این دو رویداد سرانجام سرمایه گذاران خفته‌ای که طی سه سال گذشته از نوسانات بیت کوین بی‌اطلاع بودند را بیدار کرد.

و با این وجود، حجم جستجوها به هیچ وجه نزدیک به سطح دسامبر(آذر) سال ۲۰۱۷ نیست، زمانی که بیت کوین در کره شمالی دومین تیتر خبری محبوب در سال شد، دومین پس از طوفان ایرما.

ثروتمندان آمریکای شمالی پشت این رالی هستند

بر اساس اطلاعات Chainalysis، این رالی توسط ثروتمندان آمریکای شمالی هدایت شده است که تمایل دارند به جای ترید فعال بیت کوین مانند سال ۲۰۱۷، این ارز را نگه دارند.

طبق گفته‌ی Ciara Sun از Huobi، پول بیشتری از شرق آسیا به صرافی‌های آمریکایی وارد شده است که نشان دهنده‌ی یک تغییر عمده در بازار است:

“هجوم ناگهانی موسسات آمریکای شمالی، در معاملات بیت کوین تغییر ایجاد میکند که متعادل سازی مجدد تخصیص دارایی در صرافی‌ها و پلتفرم‌های مختلف است.”

در ایالات متحده نیز جستجوی بیت کوین به بالاترین سطح از فوریه ۲۰۱۸(بهمن ۹۶) رسیده است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: u.today 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رالی قیمتی بیت کوین با نشانه های بازیابی طلا و شاخص دلار آمریکا، در معرض خطر قرار دارد
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 16:40 | بازدید : 26 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

رالی قیمتی بیت کوین با نشانه های بازیابی طلا و شاخص دلار آمریکا، در معرض خطر قرار دارد

بیت

تحلیلگری در مورد بازیابی قیمت طلا و شاخص دلار آمریکا و تاثیر منفی که می تواند بر مومنتوم صعودی بیت کوین داشته باشد، هشدار داد. 

Dan Tapiero، هم بنیانگذار هلدینگ 10T گفت که روند ضعیف در بازار طلا در حال خداحافظی می باشد و این امر می تواند موجب رالی قیمتی طلا در کوتاه مدت شود. مخصوصا که این امر در اواخر دوره ی پول بک 80 روزه رخ می دهد. 

رالی در قیمت طلا و شاخص دلار ممکن است قیمت بیت کوین را به پایین بکشد!

بیت کوین مومنتوم قیمتی قدرتمندی را در سه ماه گذشته از خود نشان داده است و در این مدت توانست سقف قیمتی جدیدی را در صرافی کوین بیس و چندین صرافی دیگر به ثبت برساند. 

با این حال، تهدید اصلاح قیمتی بیت کوین یک احتمال واقعی است که اگر قیمت طلا و شاخص دلار بازیابی خود را شروع کنند، می تواند آغاز شود. 

طبق نظر این تحلیل گر، نقدینگی بزرگ و بی سابقه در سه هفته ی گذشته در بازار طلا، احتمال یک روند صعودی در این بازار را افزایش می دهد. 

” طلا بسیار گاوی(صعودی) است. بزرگترین حجم نقدینگی در سه هفته ی گذشته، هم اکنون اتفاق افتاده است. 25 میلیون دلار به EM equity تزریق شده است و بسیاری بیشتر به US equity. تنها 8 میلیارد دلار برای طلا باقی مانده است. ممکن است مقدار کوچکی نیز سمت بیت کوین رفته باشد. بیت کوین هنوز آن چنان بزرگ نشده است که به عنوان یک دارایی بزرگ محسوب شود اما به زودی این اتفاق خواهد افتاد.”

برخی نیز، بازیابی قیمتی طلا را یک فاکتور مثبت برای بیت کوین در میان مدت تلقی می کنند. از آن جایی هر روز که سرمایه گذاران بیشتری بیت کوین را به عنوان یک دارایی ذخیره ای می شناسند، روند صعودی طلا می تواند به نفع ارز های دیجیتال باشد. 

با این حال، احتمالاتی وجود دارد که نشان می دهد رالی قیمتی بیت کوین همزمان با خروج نقدینگی از بازار طلا رخ داده است. این به این معنی است که رالی قیمتی قدرتمند طلا می تواند در کوتاه مدت بر روی مومنتوم بیت کوین تاثیر گذار باشد. 

روند صعودی سهام آمریکا، فاکتوری دیگر می باشد. 

بازار سهام آمریکا با ادامه ی تزریق نقدینگی از سوی بانک مرکزی، روند صعودی خود را ادامه می دهد. ترکیب نرخ تورم متوسط و آسودگی شرایط اقتصادی، سهام ها را به ثبت قیمت تاریخی جدید رسانده است. 

یکی از محققان مستقل اقتصادی با نام  Jan Nieuwenhuijs گزارش کرد که بازار سهام آمریکا بهترین ماه را از سال 1987 تجربه می کند. 

احتمال دیگری نیز وجود دارد که ادامه ی روند صعودی بازار سهام می تواند باعث ریسک دارایی های دیگر در کوتاه مدت شود. ممکن است این روند، معامله ی بیت کوین را برای خرده فروشان و موسسات سرمایه گذاری در آینده ای نزدیک ضروری نسازد. 

تا این زمان، بسیاری از معامله گران پول بک بیت کوین به سطح 18600 دلار را در طی پس زده شدن قیمتی اخیر محتمل می دانند. 

Michael van de Poppe، که یکی از معامله گران تمام وقت بازار در Amsterdam Stock Exchange می باشد گفت که ریزش بیت کوین از سطح 19100 دلار با یک بازخورد قوی از سوی فروشندگان می تواند قیمت را به سطوح پایین تر نیز بکشد. 

” بیت کوین نتوانست سطح کلیدی 19400 دلاری را بشکند. این امر بعد از اصلاح قیمتی به 18800 دخ می دهد. ناحیه 19000 دلار به صورت مداوم در حال پس زده شدن است و همین امر احتمال اصلاح به سمت 18600 دلار را افزایش می دهد. “

همانگونه که تحلیلگران پیش بینی می کنند، طلا یک بازیابی قیمتی اساسی را تجربه خواهد کرد. این فلز ارزشمند نتوانسته است در هفته های اخیر مانند بیت کوین خوش بدرخشد.

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع: Cointelegraph

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مایکرواستراتژی 50 میلیون دلار دیگر بیت کوین خرید!
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 16:39 | بازدید : 181 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

مایکرواستراتژی 50 میلیون دلار دیگر بیت کوین خرید!

microstrategy discloses - مایکرواستراتژی 50 میلیون دلار دیگر بیت کوین خرید!

براساس مدارک ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کمپانی هوش تجاری مایکرواستراتژی 2,754 بیت کوین دیگر به قیمت هر بیت کوین 19,427 دلار و به ارزش کل 50 میلیون دلار خریداری کرده است. مدیرعامل مایکرواستراتژی، مایکل سایلر نیز در توئیتر خود این خرید را تایید کرد.

این شرکت معروف سهامی عام، در اوایل ماه آگوست (مرداد) با سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری توانست 21,454 BTC را با قیمت 11,700 دلار به ازای هر بیت کوین خریداری کند. این شرکت 175 میلیون دلار نیز در 14 سپتامبر (24 شهریور) در بیت کوین سرمایه گذاری کرد و 16,796 BTC به قیمت 10,700 دلار خریداری کرد.

اگرچه قیمت بیت کوین از آن زمان به شکل قابل توجهی افزایش یافت و هفته ی گذشته با ثبت رکورد تاریخی خود به 20000 دلار نزدیک شد، شرکت مایکرواستراتژی و مدیرعامل این شرکت که نسبت به بیت کوین تعصب دارد، همچنان نسبت به بیت کوین دیدگاه صعودی دارد. با آخرین خرید بیت کوین، این کمپانی در حال حاضر صاحب 40,824  بیت کوین است که ارزشی بالغ بر765 میلیون دلار (با قیمت بیت کوین در این لحظه) دارد که این رقم نسبت به سرمایه گذاری اولیه ی 475 میلیون دلاری رقم بدی نیست.

براساس آمار Bitcoin Treasuries، مایکرواستراتژی بیش از هر شرکت سهامی عام دیگری بیت کوین دارد. گلکسی دیجیتال هلدینگ با مدیریت مایک نووگراتز نیز صاحب 16,651 BTC می باشد. جک دورسی مدیرعامل اسکوئر که خدمات بیت کوین از طریق Cash App ارائه می دهد، 4,709 BTC دارد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:Decrypt

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سازمان ملل از تکنولوژی بلاکچین برای ثبت املاک در افغانستان استفاده می کند!
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 16:33 | بازدید : 21 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

سازمان ملل از تکنولوژی بلاکچین برای ثبت املاک در افغانستان استفاده می کند!

افغان

سازمان ملل قصد دارد تا با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، مشکلاتی از قبیل زمین خواری و استفاده ی نامناسب از فضا را حل کند. 

سازمان ملل متحد برنامه ای بلاک چینی به دولت افغانستان داده است که می تواند مسئله ی تصاحب زمین توسط اشخاص مختلف در مناطق شهری را حل کند. 

در اعلامیه ای در تاریخ 2 دسامبر(12 آذر) آمده است که کمیته ی برنامه ریزی سکونت انسان ها در سازمان ملل متحد در ماه دسامبر، یک برنامه ی دیجیتالی برای ثبت املاک را به وزارت توسعه ی شهری و زمین افغانستان ارائه خواهد داد. 

سازمان ملل، این پروژه ی بلاک چینی را اولین بار در سال 2019(1398) برای توسعه ی مناطق آسیب پذیر در افغانستان ارائه داد. 

هم اکنون، با این برنامه ی ثبت بلاک چینی، سازمان ملل یه یکی از مهم ترین چالش ها در مناطق مسکونی شهری افغانستان، کمک می کند. این مشکلات شامل تصاحب غیر قانونی زمین، استفاده ی نامناسب از زمین و مناطق نا امن می شود. 

طبق گزارش سازمان ملل، بیش از 80 درصد املاک در شهر های افغانستان توسط مقامات دولت به ثبت نرسیده اند و ساکنان این زمین ها اسناد رسمی برای ارائه ندارند. 

اسم این برنامه ی جدید goLandRegistry نام دارد و به گونه ای طراحی شده است تا تمامی اسناد مربوط به املاک را بر روی بلاک چین به ثبت برساند و همچنین به ساکنان سند هایی را ارائه دهد. با این سیستم، مالکان زمین ها می توانند به صورت مستقل، اصالت گواهی سکونت خود را به واسطه ی یک بلاک چین متن باز، اعتبار سنجی کنند.

این ابزار بر بستر پلتفرم هیبریدی بلاکچینی قرار دارد که توسط یک استارت آپ اروپایی به نام LTO Network ساخته شده است. مدیر عامل این استارت آپ گفت که این سیستم، مبادله ی داده ی بهینه شده و غیر متمرکز را در پروسه ی ثبت سند فراهم می سازد و نیاز به تعمیرات اساسی گران قیمت تجهیزات IT را حذف می کند. 

” با استفاده از قرارداد های زنده، داده ها می توانند به صورت اتوماتیک به سیستم ها و مالکان مختلف ارسال شوند و به انتقال املاک، مالیات اتوماتیک و تهیه ی اعتبار کمک کنند. 

Maurizio Gazzola، مدیر بخش راه حل های استراتژیک اداره ی اطلاعات و ارتباطات سازمان ملل گفت که سازمان ملل قصد دارد تا این برنامه را به کشور های دیگری نیز ارائه بدهد. 

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع: Cointelegraph

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شنبه 15 آذر 1399 ساعت 16:31 | بازدید : 18 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عوامل روانی اجازه عبور قیمت بیت کوین از ۲۰,۰۰۰ دلار را نمی‌دهند
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 16:29 | بازدید : 20 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 عوامل روانی اجازه عبور قیمت بیت کوین از ۲۰,۰۰۰ دلار را نمی‌دهند

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیت کوین در هر ثانیه ۵۰۰ هزار دلار را در سراسر جهان منتقل می‌کند
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 16:27 | بازدید : 23 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 بیت کوین در هر ثانیه ۵۰۰ هزار دلار را در سراسر جهان منتقل می‌کند

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شرکت مایکرواستراتژی ۵۰ میلیون دلار دیگر بیت کوین خریده است
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 16:17 | بازدید : 17 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 شرکت مایکرواستراتژی ۵۰ میلیون دلار دیگر بیت کوین خریده است

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاتی که لازم است پیش از ترید در قرارداد‌های آتی دائمی در ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار دهید!
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 11:3 | بازدید : 31 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

کاتی که لازم است پیش از ترید در قرارداد‌های آتی دائمی در ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار دهید!

6A2D581C 64FC 4593 8ECE BD4C7D5F923E - نکاتی که لازم است پیش از ترید در قرارداد‌های آتی دائمی در ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار دهید!

ترید قرارداد‌های آتی دائمی در ارزهای دیجیتال بسیار وسوسه‌ برانگیز می باشد و تعدادی از افراد به راحتی سود بسیاری از این دست معاملات به دست می‌آورند؛ ولی این معاملات ریسک‌ها و تله‌های پنهانی بسیاری دارند که می بایست به آن دقت کرددر سال‌های گذشته، تعداد بسیاری از اکسچنج‌ها امکان معاملات قرارداد‌های آتی دائمی در ارزهای دیجیتال را فعال‌سازی نموده‌اند و اقدام به فراهم آوردن این امکان برای تعداد بسیاری از آلتکوین‌ها با جفت تتر و یا استیبل کوین‌های دیگر نموده‌اند، که در حال حاضر به یک استاندارد بدل شده است. با اینکه این مسئله‌ موجب راحتی بیشتر برای تریدر‌ها شده، اما همچنین مشکلاتی جدی را هم برای تریدر‌ها به وجود آورده است و این مشکلات، به ویژه در پوزیشن‌های طولانی‌تری که بیش از چند هفته ادامه دارند، خوب خود را نشان خواهند داد.

پیش از آغاز معاملات قراردادهای آتی دائمی در هر یک از اکسچنج‌های ارز رمزنگاری شده، لازم است در نظر داشته باشید که در سایه‌های بزرگ‌تر، همواره این احتمال بیشتر است به حد ضرر برخورد کند و تریدرها این امکان را از دست می دهند آلتکوین های خود را استیک کنند و سود خود را از دست بدهند. کارمزد‌ها و نرخ‌هایی نیز در این معاملات هستند که انجام ترید‌های اینچنینی را بسیار پرهزینه می‌کنند.

لوریج موجب می گردد سایه کندل‌ها در ترید قرارداد‌های آتی دائمی بزرگتر شود

نقدینگی بازار هر چقدر که باشد، لوریج موجب می گردد کندل‌های بزرگ و حرکت‌های عظیمی ایجاد ‌شود. با اینکه این امکان وجود دارد که این حرکت‌ها موجب نقد شدن پوزیشن نشوند، اما احتمال برخورد به حد ضرر را خیلی بالا می برند؛ بنابراین احتمال به وجود آمدن حرکات گمراه‌کننده در این فضا زیاد است و به همین دلیل است که تریدر‌ها باید در معاملات قرارداد‌های آتی دائمی کریپتو از پوزیشن‌های طولانی مدت خودداری کنند.

موتور‌های نقدینگی آتی یک شاخص قیمت که از چندین معاملات لحظه‌ای (spot) تشکیل شده است را مورد استفاده قرار می دهند، تا از دستکاری بازار جلوگیری کنندبنابراین وقتی که این شاخص به حد توقف برخورد کند، سیستم فقط پوزیشن‌هایی را می‌بندد که دارای مارجین کافی نیستند.

A61BCF95 3364 4A7C 88CB 4801DCAD864F - نکاتی که لازم است پیش از ترید در قرارداد‌های آتی دائمی در ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار دهید!

در نمودار فوق، در نظر بگیرید که سایه پایینی اتر در CoinBase در قیمت ۳۲۶ دلار واقع شده است، ولی همزمان در فیوچرز بایننس در قیمت ۳۰۲ دلار قرار دارد. شاید این تغییر کوچک به نظر برسد؛ ولی به طور حتم به حد ضرر تریدرها برخورد خواهد نمود.

روشی برای جلوگیری از این مسائل وجود دارد؛ می‌توانید حد ضرر را با توجه به Mark Price (شاخصبه جای آخرین قیمت (Last Price) قرار دهید.

D0FDABDA 9213 4512 957A B011AFBE6FFF - نکاتی که لازم است پیش از ترید در قرارداد‌های آتی دائمی در ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار دهید!

اگر قرارداد‌های آتی از لحاظ پولی از شاخص خود جدا شوند، انجام این تغییر ساده باعث می‌شود که از لیکویید شدن پوزیشن جلوگیری شودمشکلی که در اینجا وجود دارد، این است که همه صرافی‌ها این قابلیت را ارائه نمی‌دهند.

امکان دارد استیکینگ و استخراج نقدینگی دارای بازدهی بهتری باشند

اگر آلتکوین‌ها با استفاده از قرارداد‌های آتی دائمی کریپتو خریداری شوند، افراد اجازه استیکینگ و یا وام دادن کوین‌های خود را نخواهند داشتسرمایه‌گذارانی که می‌خواهند پوزیشن‌های طولانی مدت باز کنند، باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشند.

0DFF1A87 3943 438F 9D8C 9B95C6D96037 - نکاتی که لازم است پیش از ترید در قرارداد‌های آتی دائمی در ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار دهید!

پلتفرم‌های زیادی این سرویس‌های وام دهی و استیکینگ را ارائه می‌دهند، که از جمله آنها می‌توان صرافی‌های متمرکز برجسته را نام بردبرخی از این آلتکوین‌ها درصد سود سالیانه (APY) ۳۰ روزه ارائه می‌دهند که از بازه  ۷ تا ۱۸ درصد در سال برای پولکادوت (DOT)، ترون (TRX)،کازمس (ATOM) و کاردانو (ADA) وجود دارد.

استخر‌های استخراج غیرمتمرکز روشی دیگر برای کسب درآمد از نگهداری آلتکوین‌ها هستند؛ البته کاربران باید از ریسک‌های ذاتی این استخر‌ها باخبر باشند، مخصوصا به ضرر ناشی از کاهش ارزش یکی از دو ارز دیجیتال مورد نظر توجه داشته باشند.

به علاوه، با آپشن معاملات قرارداد‌های آتی دائمی، شاید فردی قادر به مشارکت در استیکینگ و ییلد فارمینگ نباشد؛ این ممکن است بر روی تصمیمات کسانی که به صورت کوتاه مدت از نوسانات قیمت سود می‌برند، تاثیر چندانی نداشته باشد؛ اما اگر معاملات چندین هفته باز باشند، این تاثیر آشکار می‌شود.

حواستان به نوسانات نرخ‌های تامین وجه باشد

قراردادهای دائمی که با نام مبادلات معکوس نیز شناخته می‌شوند، دارای یک نرخ ادغامی هستند، که معمولا هر ۸ ساعت یک بار شارژ می‌شودنرخ‌های سرمایه، ریسک به هم ریختن تعادل مبادلات را از بین می‌برندحتی با وجود این که سودهای باز فروشندگان و خریداران با هم تطابق دارند، اما لوریج می‌تواند متفاوت باشد.

وقتی خریداران تقاضای لوریج بیشتری می‌کنند، نرخ سرمایه مثبت می‌شوددر نتیجه این خریداران افرادی خواهند بود که کارمزد‌ها را پرداخت می‌کننداین مسئله مخصوصا در دوره‌های صعودی شدید بازار صحیح است؛ یعنی زمانی که معمولا تقاضای بیشتری برای خرید وجود دارد.

FC42E16C AED3 4DA8 B58C 4B10E86D7E2C - نکاتی که لازم است پیش از ترید در قرارداد‌های آتی دائمی در ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار دهید!

چارت فوق، روند صعودی ماه جولای را نشان می‌دهدقیمت اتر که از ۲۳۰ دلار به ۳۸۰ دلار رسیده، کاملا واضح استپس نرخ سرمایه دائمی آن نیز همین را نشان می‌دهدپس از میانگین ۱.۸ درصد برای مدت ۳ هفته، این بر روی سودهای خریداران تاثیر منفی گذاشته است.

اما باز هم این برای کسانی که پوزیشن‌های کوتاه مدت باز کرده‌اند، خطرناک نیست؛ اما اگر پوزیشن ماه‌ها باز بماند، تاثیر خود را می‌گذارد.

برای جلوگیری از این نقطه ضعف، یک نفر ممکن است از ترید مارجین به جای معاملات آتی استفاده کندوام گیری معمولا بین ۰.۵ تا ۱.۴ درصددر ماه هزینه داشته باشد؛ در حالی که حداکثر لوریج بین ۳ تا ۱۰ است.

مشابه قراردادهای آتی دائمی، سرمایه گذاران همچنین نیاز به واریز مارجین برای دسترسی به چنین بازارهایی دارند.

گفتنی است که برخی از اکسچنج‌ها این امکان را به کاربران می‌دهند که به صورت دستی اقدام به انتخاب نرخ‌ها و تنظیم دوره‌ها برای وام گیری کننداین روش باعث می‌شود که افراد عواقب تصمیمات خود را پیشاپیش ببینند و دیگر با غافلگیری شدید مواجه نشونداگرچه معاملات قرارداد‌های آتی دائمی کریپتو ابزاری عالی است، اما نقاط ضعفی نیز دارد که در میان آنها، سایه‌های بزرگی که به حد ضرر برخورد می‌کنند، عدم قابلیت استیکینگ و نرخ‌های گوناگون سرمایه از مهم‌ترین‌ها هستند.

این مقاله فقط ترجمه‌ای از مقاله خارجی می باشد و شامل نظرات آکادمی هلاکوئی نیست. باید بدانید که سرمایه‌گذاری و ترید همواره دارای ریسک‌های مخصوص به خود است و هر کسی برای ورود به سرمایه‌گذاری باید تحقیق خود را انجام دهد و با توجه به تصمیمات خود برای انجام معامله اقدام کند.

منبع: Cointelegraph 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شنبه 15 آذر 1399 ساعت 11:1 | بازدید : 25 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت بیت کوین تا پایان سال 2021 به 100000 دلار می رسد و 30 درصد از مردم جهان تا 4 سال دیگر بیت کوین
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 17:56 | بازدید : 23 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

قیمت بیت کوین تا پایان سال 2021 به 100000 دلار می رسد و 30 درصد از مردم جهان تا 4 سال دیگر بیت کوین خریداری می کنند!

بیت

بیت کوین با مقبولیت بسیار خوبی در سال جاری مواجه شده است. این پذیرش با فراهم شدن قابلیت خرید و فروش ارز های دیجیتال در پلتفرم PayPal، شدت گرفت. همچنین، شرکت Microstrategy نیز  با اعلام سرمایه گذاری در بیت کوین و قرار دادن آن به عنوان منبع ذخیره ی اصلی، تمایل افراد به بیت کوین را افزایش داد. 

همچنین اعلامیه شرکت Square مبنی بر خرید 50  میلیون دلار بیت کوین در ماه اکتبر(مهر) به افزایش مقبولیت بیت کوین، کمک کرد. شرکت های دیگری نیز نظیر  Fintech group Mode که یک شرکت معاملاتی انگلیسی است و مقداری بیت کوین را به  عنوان منبع ذخیره ای خریداری کرد نیز به افزایش این مقبولیت کمک کرد. 

اگر موسسات سرمایه گذاری را کنار بگذاریم، میلیاردرهای بازار های مالی سنتی نیز به بیت کوین روی آورده اند. از این افراد می توان به  Paul Tudor Jones  اشاره کرد. او گفت که اعتقاد دارد که بیت کوین در 20 سال آینده به یک کالای مبادله ای رایج، تبدیل خواهد شد. او معتقد است که بیت کوین یک دارایی می باشد که سود بسیار عالی را فراهم می آورد و دلیل آن این است که جهان به دنبال یک دارایی امن است. 

از دیگر میلیاردر ها در این زمینه می توان به Stanley Druckenmiller اشاره کرد. او در ماه گذشته افشا کرد که بیت کوین خریداری کرده است. اگر چه این میزان سرمایه گذاری بیشتر از سرمایه گذاری او در طلا نمی باشد. او معتقد است که بیت کوین می تواند عملکرد بهتری را نسبت به طلا داشته باشد زیرا بیت کوین سبک تر و نقد تر است.

او همچنین گفت که بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره ای بسیار جذاب و نو است. ” بیت کوین 13 سال است که در اطراف ما می باشد و هر روزی که می گذرد، این برند بیشتر خودش را اثبات می کند.”

با افزایش پذیرش بیت کوین در جهان که موسسات بزرگ مالی نقش اساسی در آن دارند، این سوال پیش می آید که چه زمانی بیت کوین در بازار های بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرد. 

تا چهار سال اینده چقدر از مردم بیت کوین خواهند خرید؟

یکی از تحلیل گران بازار با نام Willy Woo معتقد است که 30 درصد از مردم جهان تا 4 سال آینده، بیت کوین خواهند خرید. 

او از قانون موور استفاده کرد و گفت که سرعت و ظرفیت  کامپیوتر های جهان هر چند سال یک بار افزایش می یابد. 

“حقیقت تعجب آور: با فرض این که نرخ پذیرش بیت کوین در هر سال 2.2 برابر شود(قانون رشد موور که تا کنون 10 سال پا برجا بوده است)، 30 درصد از جمعیت جهان در 4 سال آینده بیت کوین خریداری خواهند کرد.”

اما قانون موور چه کاری با بیت کوین دارد؟ 

اگر قیمت بیت کوین از قانون موور پیروی کند به 100000 دلار خواهد رسید

Dennis Porto، سرمایه گذار بیت کوین قبلا گفته بود که اگر بیت کوین از قانون موور پیروی کند به 100000 دلار خواهد رسید. درک ساده از این قانون این است که تعداد تراکنش های بیت کوین در هر دو سال تقریبا 2 برابر می شود.

این قانون می تواند به هر تکنولوژی که در حال گسترش است حاکم باشد. بیت کوین از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کند و قیمت آن می تواند در نتیجه ی پیشرفت این تکنولوژی بالا برود. 

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع: Blockchain.news 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


در ماه نوامبر(آبان)، 3.6 میلیارد دلار بیت کوین از خواب زمستانه بیدار شدند!
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 15:51 | بازدید : 20 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

در ماه نوامبر(آبان)، 3.6 میلیارد دلار بیت کوین از خواب زمستانه بیدار شدند!

بیت

در طی رالی قیمتی 42 درصدی بیت کوین، نزدیک به 185600 بیت کوینی که در 12 ماه اخیر در شبکه جا به جا نشده بودند، جا به جا شدند.

در این رالی قیمتی که در آن بیت کوین به سقف قیمتی تاریخی خودش نیز حمله کرد، بیش از 1 درصد کل بیت کوین های جهان که برای مدت زمان طولانی ذخیره شده بودند، جا به جا شدند. 

طبق داده های پایگاه hodlwaves، نزدیک به 15 درصد از بیت کوین هایی که در 5 تا 7 سال گذشته جا به جا نشده بودند، سرانجام از تاریخ 1 نوامبر(11 آبان) به بعد، جا به جا شده اند. 

“نزدیک به 1 درصد از کل بیت کوین های جهان در طی رالی قیمتی از 13700 دلار تا 19670 دلار در ماه نوامبر(آبان) از ذخیره ی بلند مدت( بیش  از 1 سال در یک آدرس) جا به جا شدند. 

61.43 درصد بیت کوین های جهان بیش از 1 سال است که جا به جا نشده اند.”

همچنین در این ماه تعداد بیت کوین هایی که بین مدت 2 و 3 سال جا به جا نشده بودند از 12.2 درصد به 11.58 درصد کاهش یافت که این یک افت 5 درصدی در ماه نوامبر(آبان) می باشد. همچنین تعداد بیت کوین هایی که بین مدت 1 و 2سال جا به جا نشده بودند از 17.87 درصد به 17.13 درصد کاهش یافت که یک افت 4 درصدی می باشد. 

 

بسیار عجیب است که تعداد بیت کوین هایی که در حساب کوتاه مدت قرار داشته اند و جا به جا می شدند در طول ماه نوامبر با کاهش رو به رو شده است. این میزان از 3.72 درصد در ابتدای این ماه به 2.94 درصد در انتهای ماه رسید. 

بزرگترین تغییر در بین آدرس هایی افتاد که بیت کوین را بین 1 هفته تا 1 ماه نگه داری می کردند. جا به جایی بیت کوین در این حساب ها در ماه نوامبر(آبان) از 6.28 درصد به 8.20 درصد افزایش یافت.   

تنها 38.5 درصد کل بیت کوین های جهان در 12 ماه گذشته در شبکه فعال بوده اند. 

پایگاه داده ی Glassnode نیز آمار دیگری منتشر کرده است که در آن تخمین زده شده است که در حدود19.6 میلیون آدرس بلاک چینی در طول ماه نوامبر(آبان)، فعال بوده اند. 

همچنین، ماه نوامبر(آبان)،  رتبه ی دوم ماهیانه ی فعال ترین ماه برای آدرس های بلاک چینی را در تاریخ بیت کوین به ثبت رساند. این ماه بعد از دسامبر سال2017(آذر96) با 21.6 میلیون آدرس فعال، در رتبه ی دوم قرار می گیرد. 

از سوی دیگر در ماه نوامبر(آبان)، بزرگترین کندل ماهیانه ی قیمتی  برای بیت کوین به ثبت رسید و از باز شدن تا بسته شدن این کندل، بیت کوین رشد 42 درصدی را از قیمت 13800 دلار تا 19700 دلار، به ثبت رساند. 

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع ذکر شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع: Cointelegraph 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دولت استانی پاکستان ارزهای دیجیتال و استخراج آنها را قانونی اعلام کرد
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 15:50 | بازدید : 33 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

دولت استانی پاکستان ارزهای دیجیتال و استخراج آنها را قانونی اعلام کرد

پاکستان - دولت استانی پاکستان ارزهای دیجیتال و استخراج آنها را قانونی اعلام کرد

خیبر پختونخوا، یکی از چهار استان پاکستان، پیش نویس قطعنامه‌ای را برای قانونی سازی ارزهای دیجیتال و استخراج آنها تصویب کرده است.

دکتر سومرا شمس، عضو مجمع نمایندگان استان (MPA) ادعا میکند که این اقدام باعث میشود کشور بتواند در رقابت در دنیای دیجیتالی موقعیت بهتری داشته باشد.

نبردی سخت

مجری تلویزیونی وقار زاکا، یکی از پر سر و صداترین مدافعان کریپتو در این کشور، ادعا میکند که وی به زودی به بلوچستان و پنجاب میرود تا در تصویب سایر لوایح دوستانه‌ی کریپتویی در استانهای دیگر کشور کمک کند:

“یک استان انجام شد، سه استان دیگر مانده‌اند. بازدید از خیبر پختونخوا نتایج مثبتی به همراه داشت. اکنون میخواهم به پنجاب و بلوچستان بروم تا این لوایح را برای کریپتو تصویب کنم، جنبش فناوری پاکستان حتی قبل از ورود به انتخابات نیز نتیجه خواهد داد.”

در تاریخ ۱۷ دسامبر(۲۷ آذر)، اگر دولت فدرال از بررسی دادخواست وی خودداری کند، زاکا قرار است برای دادرسی در دادگاه عالی حاضر شود.

اخبار مربوط به تصویب این قطعنامه توسط دولت خیبر پس از آن اعلام میشود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان (SECP) با مقاله‌ی مشورتی خود در ۶ نوامبر(۱۶ آبان) وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال را مشخص کرد.

هرگز ممنوعیتی وجود نداشته است

در آوریل ۲۰۱۸ (فروردین ۹۷)، بانک دولتی پاکستان (SBP) بخشنامه‌ای را منتشر کرد که تصور میشد برابر است با ممنوعیت پنهانی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال.

با این حال، اخیراً، بانک مرکزی اعلام کرد که این فقط هشداری برای سازمان ها و موسسات بوده است که به دلیل نوسانات شدید این ارزها، آنها را از برخورد با این دارایی‌های نوپا منصرف میکرده است.

همچنین، کشور پاکستان قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را ارائه دهد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

 

منبع: u.today

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اسپاتیفای (Spotify)، به دنیای رمزارزها ملحق می شود!
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 15:49 | بازدید : 52 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

اسپاتیفای (Spotify)، به دنیای رمزارزها ملحق می شود!

Spotify

به نظر می رسد پیشنهاد شغلی ارسال شده توسط Spotify بر روی Lever، یک پلتفرم استعدادیابی به این امر اشاره دارد که غول خدمات Streamline صوتی، بطور بالقوه در پی فعال‌سازی پرداخت‌های رمزارز باشد. در این پیشنهاد آمده است:

ما هم‌اکنون به دنبال یک دستیار مدیر برجسته جهت ملحق شدن به تیم نوآوری و استراتژی پرداخت‌ها هستیم. این نقش، به مدیر و تیم نوآوری و استراتژی پرداخت‌ها گزارش خواهد داد و نقشی کلیدی در تعیین و پیاده‌سازی استراتژی پرداخت‌های اسپاتیفای و همچنین هدایت فعالیت آن در پروژه استیبل‌کوین لیبرا و دارایی‌های دیجیتال و فضای رمزارز در سطح وسیع‌تر را دارد.

علاوه بر این، در این پیشنهاد آمده است که دستیار مدیر بایستی به دنبال فرصت‌های جدید و نوآوری در اکوسیستم نوظهور فناوری دفتر توزیع‌شده (DLT) که به معنای رمزارزها، استیبل‌کوین‌ها و دیگر انواع دارایی‌های دیجیتال است، باشد.

شما در جستجوی روش‌های نوین در حوزه پرداخت در سطح جهانی و همچنین روندهای نوظهور بازار و نظارتی که می‌تواند رویکرد پرداخت اسپاتیفای را تحت تأثیر قرار دهند، بایستی اعتبار جهانی اسپاتیفای را مد نظر قرار دهید.

 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: fxstreet

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ جمعه 14 آذر
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 15:49 | بازدید : 48 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ جمعه 14 آذر

BTC4 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ جمعه 14 آذر

 قیمت بیت کوین تلاش کرد تا یک شکست صعودی بالای مقاومت 19500 دلار انجام دهد. اگر یک شکست واضح زیر میانگین متحرک ساده ی 100 ساعته رخ دهد، BTC دچار یک سقوط شدید می شود.

سیگنال نزولی در بیت کوین

یک افزایش جدید در قیمت بیت کوین بالای 19250 دلار و 19400 دلار وجود داشت. BTC بار دیگر تلاش کرد تا مقاومت 19500 دلار را از میان بردارد اما نتوانست مومنتوم گاوی را دوباره به دست آورد. یک سقف نزدیک 19586 دلار تشکیل شد و قیمت هم اکنون بالاتر از میانگین متحرک ساده ی 100 ساعته معامله می شود. یک شکست زیر سطح 19400 دلار اتفاق افتاد. قیمت حتی زیر سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6 درصد روند افزایشی اخیر از کف 18851 دلار به 19586 دلار معامله شد.

بیت کوین هم اکنون نزدیک به سطح 19300 دلار معامله می شود. یک حمایت اولیه نزدیک سطح 19220 دلار وجود دارد و خط روند صعودی کلیدی نیز با حمایت نزدیک 19200 دلار بر روی نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD در حال شکل گرفتن است.

Bitcoin 3 1024x486 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ جمعه 14 آذر

خط روند به سطح اصلاحی فیبو 50 درصد افزایش اخیر از کف 18851 دلار به سقف 19586 دلار نزدیک است. حمایت کلیدی بعدی نزدیک میانگین متحرک ساده ی 100 ساعته در 19000 دلار قرار دارد.اگر یک شکست نزولی زیر حمایت خط روند و میانگین متحرک ساده ی 100 ساعته و 19000 دلار اتفاق بیفتد، قیمت می تواند یم اصلاح نزولی قابل توجه را استارت بزند. حمایت عمده ی بعدی می تواند 18500 دلار باشد.

شکست صعودی بیت کوین؟ 

اگر بیت کوین بتواند بالای حمایت خط روند و میانگین متحرک ساده ی 100 ساعته بماند، صعود به 19400 دلار ممکن است. مقاومت اصلی در مجاورت سطح 19500 دلار است.

قیمت باید مجددا مومنتوم را بالای سطح 19500 دلار و سقف اخیر به دست آورد. یک کلوز مناسب بالای سطح 19500 دلار می تواند قیمت را به سمت مانع 20000 دلار هدایت کند.

اندیکاتورهای تکنیکال:

اندیکاتور میانگین متحرک واگرایی هم گرایی (MACD) قدرت خود را به آهستگی در ناحیه ی خرسی به دست می آورد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) هم اکنون درست زیر سمت سطح 50 قرار دارد.

سطوح حمایت اصلی: 19,200 دلار و متعاقب آن 19,150 دلار است.

سطوح مقاومت اصلی: 19,400 دلار، 19,500 دلار و 19,800دلار.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:newsbtc

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد نهنگ‌های چینلینک در حال افزایش است
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 15:49 | بازدید : 20 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

تعداد نهنگ‌های چینلینک در حال افزایش است

چینلینک 1 - تعداد نهنگ‌های چینلینک در حال افزایش است

جمعیت نهنگ‌های چینلینک، ششمین ارز دیجیتال بزرگ، در حال افزایش است.

طبق داده‌های ارائه شده توسط شرکت سانتیمنت (Santiment)، در مقایسه با ماه نوامبر(آبان)، ۴۴۵ کیف پول دیگر بیش از ۱۰۰۰ توکن LINK را نگهداری میکنند.

نهنگ‌ها مقصر اصلاح چینلینک شناخته شده‌اند

چینلینک در اواخر تابستان به داغترین ارز در دنیای کریپتو تبدیل شد و در ۱۶ آگوست(۲۶ مرداد) به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۰.۱۱ دلار رسید.

با این حال، این ارز فقط یک هفته پس از رسیدن به اوج خود، ۳۶ درصد سقوط کرد.

در آن زمان، سانتیمنت دلیل این سقوط را کاهش تعداد مگا نهنگ‌ها که بیش از ۱۰۰,۰۰۰ توکن را نهگداری میکنند، دانست. آنها پس از رسیدن قیمت به اوج، شروع به فروش سپرده‌های خود کردند.

چینلینک همچنین در اواخر ماه اکتبر(مهر) شاهد افت آدرسهای نهنگ‌ها بود که این امر نیز باعث افت ۲۵ درصدی شد.

بیش از یک سال جمع آوری

میزان کل عرضه LINK به یک میلیارد توکن محدود شده است. ۵۵۰ میلیون توکن فقط در پنج آدرس قفل شده‌اند و هنوز توزیع نشده‌اند. طبق داده‌ها، آنها فقط برای اپراتورهای نود و ادامه‌ی توسعه‌ی شرکت هستند.

در اواخر ماه اکتبر(مهر)، سانتیمنت تشخیص داد که آدرس های بزرگ طی سال گذشته ۳۴.۳۲ میلیون توکن جمع آوری کرده‌اند و اعتقاد بر این است که این اتفاق رای اعتمادی به چینلینک است.

با این حال، درست مثل سایر ارزهای دیجیتال، نفوذ غالب نهنگ‌ها که قادر به دستکاری در بازار هستند، ممکن است باعث نگرانی سرمایه گذاران خرد شود.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

 

منبع: u.today 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۱۰ باور ثروتمندترین فرد دنیا
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 15:48 | بازدید : 131 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

۱۰ باور ثروتمندترین فرد دنیا

جف بزوس - ۱۰ باور ثروتمندترین فرد دنیا

جف بزوس ثروتمندترین فرد دنیا است و در راس یکی از موفق ترین شرکت های که تاکنون ایجاد شده است ، یعنی آمازون قرار دارداگر بگوییم بدون بزوس ، آمازون هرگز سفر باورنکردنی خود را از کتابفروشی های مستقر در گاراژ به تجارت فناوری چند ملیتی نمی توانست انجام دهد، اغراق نیست. روزنامه نگار دیوید بیکر با نفوذ به کتاب “درون ذهن جف بزوس” توانست اسرار ریسک‌پذیری، تاکتیک‌ها، بلندپروازی‌ها و ابداعات او را آشکار کند.

آرزوهای جف بزوس نتوانست حتی او را به گرانش زمین محدود کند ، زیرا ساختن “راهی به فضا” از جمله مشغله های فعلی وی است. چگونه بزوس موفق شد که آمازون را در چنین موقعیتی قرار دهد؟ در این مقاله 10 نکته کلیدی آورده شده است که خلاصه موفقیت جف بزوس را بیان می کند.

هر مشکلی را می توان با فکر و ذکاوت حل کرد

بزوس در اوایل تبدیل شدن به قدرت نوآوری بود. او تابستان ها را با پدربزرگش در مزرعه کوچک خود در تگزاس می گذراند و آنها هر چیزی را که نیاز به اصلاح داشت ، از جمله انجام پروژه های بزرگ مانند بازسازی یک تراکتور قدیمی درست می کردند. پدربزرگ او یک بار هنگامی که انگشت شست خود را در یک تصادف اتومبیل از دست داد ، انتهای شدید نوآوری را دید که با استفاده از پیوند پوست از نشیمنگاه او به انگشتش جایگزین شد. این داستانی است که بزوس هنوز هم تا امروز تعریف می کند.

همیشه حق با مشتری است

در تجربیات بزوس، از بانکداری تا بسته بندی کتاب روی دست و زانوی او ، “مشتری” از اصلی تری مسائل بود.

تام آلبرگ ، مدیر سابق آمازون ، بزوس را چنین توصیف می کند که “با ژن مشتری متولد شده است” و می افزاید: “او می خواهد تغییری در جهان ایجاد کند و از نظر او این رضایت مشتری را جلب می کند و اگر درآمد کسب کنید می توانید کارهای بیشتری انجام دهید. “

تحلیلگر خرده فروشی ، ناتالی برگ توضیح می دهد که چگونه این وسواس در عمل مانند “چرخ دنده” عمل می کند ، با “تمرکز بی وقفه بر مشتری، مشتریان بیشتری جذب می شوند ، چراکه در صورتی که پول بیشتری در آورید ، مشتری های بیشتری نیز خواهید داشت. 

بر گذشته‌ی خود کار کن و برای آینده برنامه ریزی کن

سونیل گوپتا ، اقتصاددان در دانشکده بازرگانی هاروارد ، ایجاد محصولات و خدمات جدید آمازون را فرایند “کار به عقب و مقیاس رو به جلو” توصیف می کند.

این بدان معناست که آمازون به آنچه مشتری می خواهد فکر کند و اگر شرکت توانایی انجام این کار را ندارد ، آنها را ایجاد می کنند. در همین حال ، مقیاس گذاری به جلو به معنای کار کردن در مورد چگونگی استفاده از این توانایی برای ورود به مشاغل کاملاً جدید است.

همیشه روز اول است

یک نسخه از نامه اصلی بزوس به سهامداران در هر گزارش سالانه آمازون قرار دارد. در آن نامه ، اهمیت تفکر مثل همیشه “روز اول” تجارت به منظور نوآوری و موفقیت تأکید شده است.

تفکر روز دوم برای بزوس گزینه ای نیست. وی می گوید: “روز دوم در نتیجه بی‌احترامی، سکون ایجاد می‌شود و سپس درد طاقت‌فرسای ناکامی و بعد از آن هم مرگ. به همین دلیل هم همیشه روز اول است.”

ریسک کنید

هنگامی که دات کام‌ها (dotcom) پس از ترکیدن حباب خود در سال 2000 در فروپاشی قرار گرفتند ، بزوس قمار کرد و آمازون را برای فروشندگان خارجی باز کرد. این یک اقدامی عقلانی نبود، اما نتیجه داد. ریسک‌های کم‌خطرتری هم داشت که شامل حضور در کسب و کار موبایل بود. با این حال ، نگرش بزوس به ریسک قوی است و او خوشحال شد که این پروژه را نوشت و آن را تجربه کرد.

جان روسمن ، مدیر سابق آمازون و نویسنده کتاب راه آمازون ، مشاهده می کند که بزوس از تصمیم گیری “بدون اینکه بداند کجا قرار است برود” خوشحال است ، الکسا یکی از این نمونه هاست.

دوباره شکست بخور ، بهتر شکست بخور

فعالیت هایی پر ریسکی که بزوس انجام داد ، نه تنها نگرش سرسختانه بزوس را نشان می دهد بلکه به ریسک پذیر بودن وی اشاره دارد.

بزوس گفته است: “ما بارها شکست خورده ایم ،” من همیشه فکر می کنم که ما در جای مناسب برای شکست خوردن هستیم زیرا در این کار بسیار ماهر هستیم ، تمرینات زیادی داریم. “

هرگز از کاری که امتحان کرده اید پشیمان نخواهید شد

نداشتن ترس از شکست توأم با یک نگاه سالم برای پشیمانی است. بزوس هنگام مصاحبه با ماتیاس داپفنر ، مدیرعامل شرکت انتشارات Axel Springer ، دیدگاهش در مورد پشیمانی را اذعان کرد.

وقتی به چیزهایی فکر می کنید که ممکن است در 80 سالگی پشیمان شوید ، تقریباً همیشه کارهایی هستند که انجام نداده اید. آنها اقداماتی هستند که گذشته اند. به ندرت از کاری که انجام داده اید و شکست خورده اید و کار نکرده یا هر کار دیگر خود پشیمان می شوید.

حرف دلتو بزن

وقتی که براد استون ، زندگینامه بزوس را بازگو می کند، می گوید رئیس آمازون وقتی صحبت از آخرین حرف در اتاق هیئت مدیره می شود آنقدرها هم دموکرات نیست ، اما بزوس انتظار دارد که یک بحث صادقانه پیش برود. جان راسمن احساس می کرد که آمازون از این لحاظ به شرکتهای دیگر شباهت ندارد. اکثر سازمان های دیگر به طور فعال بحث نمی کنند. مردم اغلب نمی خواهند با موقعیت واقعی خود مواجه شوند. آنها به وسواس مشتری توجه نمی کنند و با نظرات آنها پیش نمی روند ، به تصمیم مشتری احترام نمی گذارند و وقتی تصمیمی اتخاذ می شود ، اگر با تصمیم آنها موافق نباشند ، به طور معمول منفعل عمل می کنند. “

رقابت کنید

بزوس یک “حس رقابت شدید” را وارد کسب و کارش کرده است. برد استون داستانی را از زمانی که الکسا متولد شد، تعریف می‌کند؛ زمانی که اپل، سیستم “سیری” را داشت و گوگل هم یک سیستم تشخیص صوتی خیلی خوب. او می‌گوید: “آمازون، با در نظر گرفتن تمام این موارد، سزاوار پیشتازی در این زمینه نبود… در واقع جف مدیر پروژه الکسا بود و در یک چشم بهم زدن بخش الکسا صاحب ۱۰۰۰۰ نفر، شاید هم بیشتر، نیرو شد. به این دلیل که او نمی‌خواست آمازون رقابت را به حریفان واگذار کند.”

به بلند مدت نگاه کنید

پیش بینی طولانی مدت از مهمترین موفقیتهای بزوس و آمازون بوده است. جان روسمن خاطرنشان می کند که بزوس “کاملاً مایل است 10 سال طول بکشد تا در یک پروژه جدید پول کسب کند” و اگر پیشرفت حاصل شود ، به آن پایبند خواهد بود.

یکی از مواردی که نشان دهنده‌ی دید بلند مدت بزوس است پروژه ساخت و ساز در فضا است. او شرکت “بلو اورجین” را به همین خاطر تاسیس کرد. بزوس در این زمینه کاملا مصمم است: “کره زمین محدود است و اگر اقتصاد جهان و جمعیت کماکان افزایش یابد، تنها گزینه ای که وجود دارد، فضا است.”

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فول نود (Full Node) بیت کوین چیست؟
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 15:48 | بازدید : 139 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

فول نود (Full Node) بیت کوین چیست؟

149D9DF3 911A 4167 AFE9 16011922F60C - فول نود (Full Node) بیت کوین چیست؟

ارزش ارز رمزنگاری شده به خاطر شبکه ایمن آن است. در چارچوب بیت کوین، این امنیت به معاملات معتبر و قابل تأیید واقعی در گره های فعال در شبکه آن مربوط می شود. اما تأیید اعتبار تراکنش ها در هر گره در بیت کوین یک فعالیت طولانی و زمان بر است. اشکال این روش سال گذشته کاملاً مشخص شد، زمانی که تعداد تراکنش های بلاکچین بیت کوین چند برابر شد و شبکه آن را مسدود کرد و منجر به تاخیر در پردازش معاملات شد.

برای غلبه بر مشکلات اینچنینی، شبکه بیت کوین به گره های سبک و گره های کامل تقسیم شده است. اولی ها در پردازش معاملات سریعتر از دومی ها هستند. آنها همه تراکنش های موجود در بلاکچین بیت کوین را بارگیری نمی کنند و در مواردی که تراکنش های بارگیری شده انجام میشود، سرعت فقط با بارگیری داده های مربوط به آن تراکنش ها حاصل می شود. تأیید کلیه معاملات انجام شده در شبکه ارزرمزنگاری شده بر عهده اعتبارسنجی کامل گره های بیت کوین است.  آنها تمام تراکنش های بلاکچین بیت کوین را بارگیری می کنند و آنها را با سایر گره ها کاملاً تأیید می کنند.

مزایای راه اندازی یک ماشین استخراج به صورت پاداش کوین و سود بعدی است که ارزش آن بالا می رود. در حالی که هیچ پاداش پولی وجود ندارد، اجرای یک گره کامل بیت کوین مزایای خاص خود را دارد. به عنوان مثال، امنیت معاملات انجام شده توسط کاربر را افزایش میدهد. این امر به ویژه اگر قصد انجام چندین معامله با بیت کوین در یک روز را دارید بسیار مهم است. همچنین به امنیت کلی شبکه بیت کوین کمک می کند. با بارگیری همه تراکنش ها، یک گره کامل همیشه آخرین و بهترین اطلاعات مربوط به اطلاعات بلاکچین بیت کوین را در اختیار شما قرار می دهد.

برای سرمایه گذاران بیت کوین، یک گره کامل دو هدف را دنبال می کند. ابتدا به آنها کمک می کند تا سلامت بلاکچین بیت کوین را کنترل کننداین بلاکچین ارتباط مستقیمی با قیمت بیت کوین دارد زیرا از آن برای پردازش معاملات، چه تجاری و چه مرتبط با ترید استفاده می شود. همچنین بلاکچین ارز رمزنگاری شده را ایمن می کند و بنابراین از ایمنی سرمایه گذاری آن اطمینان می یابد. دوم، از معاملات معتبر و دقیق معاملات بیت کوین اطمینان حاصل خواهد کرد.

تنظیم یک گره کامل

راه اندازی یک گره کامل، کاملاً آسان است. سه روش وجود دارد که می توانید گره کامل خود را تنظیم کنید.

روش اول شامل اجرای گره در ابر است. شما باید یک حساب در Amazon Web Services یا Google Cloud تنظیم کنید. متعاقباً، برای سرعت بخشیدن به اتصال و همگام سازی با ابر از دستگاه خود، باید یک نمونه Virtual Machine (VM) ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که قوانین Fire wall را تنظیم کرده اید تا به راحتی نقض نشود.  سرانجام، باید Bitcoin Core، نرم افزار مورد نیاز برای اجرای بیت کوین و پیکربندی تنظیمات پورت مناسب بر روی رایانه خود بر روی cloud را بارگیری کنید.

روش دوم مشابه روش اول است، با این تفاوت که این بار Bitcoin Core روی دستگاه محلی شما اجرا می شود.  اجرای یک گره بیت کوین به حداقل 145 گیگابایت فضای دیسک و 2 گیگابایت RAM نیاز دارد. طبق برخی گزارش ها، اندازه بلاکچین بیت کوین از اول سال 200 گیگابایت بود. همچنین باید حداقل سرعت اینترنت 50 Kbps و حداکثر بارگذاری و بارگیری در اینترنت داشته باشید. (داشتن ارتباط بدون محدودیت در بارگذاری و بارگیری ترجیح داده می شود). چندین وب سایت و ویدیو دستورالعمل هایی را برای پیکربندی مشتری اصلی بیت کوین لیست میکنند. اولین نمونه بارگیری و همگام سازی با بلاکچین بیت کوین ممکن است چند روز طول بکشد. با این حال، موارد بعدی باید سریعتر باشند.

روش سوم برای راه اندازی گره کامل بیت کوین گزینه “node-in-a-box” است. همانطور که از نام آن مشخص است، این روش شامل گره های کامل بیت کوین از قبل پیکربندی شده است که می تواند به کامپیوتر شما متصل شود. آنها با رابط کاربری برای مدیریت دستگاه و مشاهده داده های موجود در آن ارائه می شوند. در واقع، این گزینه کار سخت بارگیری و ذخیره بلاک چین بیت کوین را در یک دستگاه خارجی متحرک و مصرف انرژی کمتری در مقایسه با سیستم شخصی خود انجام می دهد. نمونه هایی از ارائه دهندگانی که چنین خدماتی را ارائه می دهند شامل Bitseed ، Digitalbit و Stash است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا هکرها از بیت کوین استفاده می کنند؟
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 15:38 | بازدید : 25 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

چرا هکرها از بیت کوین استفاده می کنند؟

86400BE3 8FB3 4472 AACA 6DDF16504327 - چرا هکرها از بیت کوین استفاده می کنند؟

فناوری های رایانه ای همیشه در حال تغییر هستند که همواره  دارای داغ ترین نوآوری و آینده‌ی بسیار خوب است. وقتی نوبت به هماهنگی با امنیت سایبری می رسد، سرعت آن نیز بیشتر است. در دنیای امنیت سایبری، فقط این فناوری را متخصصان دنبال نمی کنند بلکه هکرها نیز سعی در ورود به این سیستم ها دارند. در اینجا برخی از حقایق و چیزهای مهم در مورد امنیت سایبری آورده شده است تا شما درباره امنیت سایبری بیشتر بدانید.

چرا هکرها از بیت کوین استفاده می کنند؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که بدون استفاده از بانک می تواند از یک شخص به شخص دیگر منتقل شود. به راحتی به سرقت می رود و توسط هیچ ارگان دولتی حمایت نمی شود.  ممکن است درباره باج افزار WannaCry بیت کوین چیزی شنیده باشید. قربانیان کامپیوترهای خود را بارگیری می کنند تا صفحه ای را پیدا کنند که به آنها می گوید پرونده های آنها رمزگذاری شده است و فقط در صورت ارسال مقدار مشخصی پول به بیت کوین به هکرها، آزاد می شوند.

هکرها به دلیل ناشناس بودن دوست دارند از بیت کوین استفاده کنند. تبدیل پول خود به بیت کوین، ارسال و دریافت آن حتی به استفاده از نام یا آدرس قانونی احتیاج ندارد.  بنابراین وقتی صحبت از روشی برای به دست آوردن وجوه غیر قابل ردیابی می شود، رویای یک مجرم محقق می شود.

هکرهای اخلاقی چه کسانی هستند؟

ممکن است شما هکرها را بعنوان بدخواهانی که وارد سیستم می شوند تصور کنید و این فکر شما درست است. اما هکرهای اخلاقی را می توانند استخدام کنند تا این کار را برای شرکتی انجام دهند که نیاز به اقدامات امنیتی آنها دارد. ممکن است یک شرکت یک هکر اخلاقی را استخدام کند تا سعی کند به سیستم آنها نفوذ کند و در این مرحله آسیب پذیری هایی را که هکرهای بد ممکن است مورد سو استفاده قرار دهند، نشان دهد.  یک هکر اخلاقی به ایمن تر شدن یک شرکت کمک می کند.

این مسئله متناقض به نظر می رسد، اما هک کردن گاهی اوقات می تواند مفید باشد. هکرها بعضی اوقات از طریق رنگ کلاه طبقه بندی می شوند.  کلاه سیاه، هکری است که بدون اجازه وارد می شود و پول یا اطلاعات را می دزدد. کلاه سفید، هکرهای اخلاقی هستند که برای کمک به محافظت از اطلاعات خود توسط شرکت ها استخدام می شوند.

چگونه می توانم یک رمز عبور قوی ایجاد کنم؟

حفاظت از گذرواژه موضوعی بسیار داغ است زیرا حسابها از طریق گذرواژههایی که به راحتی حدس زده می شوند قابل نقض هستند. ممکن است فکر کنید یک رمز عبور که به راحتی حدس زده می شود چیزی مانند “Password123” است. اما همچنین می تواند چیزی مانند “Pa55w0rd123!” باشد.  بسیاری از نظریه ها و ایده های مختلف در مورد نحوه ساخت رمزهای عبور قوی وجود دارد (و آنها را بخاطر بسپارید).  برای کسانی که واقعاً می خواهند رمزهای عبور خود را ایمن نگه دارند ژنراتور ایجاد رمز عبور وجود دارد.

چگونه می توانیم بفهمیم که امنیت سایبری ما مناسب است؟

اگر می خواهید بدانید که دارای امنیت سایبری هستید یا خیر، می بایست درباره‌ی آن بسیار تحقیق کنید و اقدامات امنیتی خود را قوی تر کنید، یا ممکن است بخواهید در مورد استراتژی خود تجدید نظر کنید. دلایل بسیار زیادی برای مطالعه امنیت سایبری وجود دارد و همه آنها منحصر به فرد است.

برخی از این موارد می توانند تمایل به کمک به مردم، دوست داشتن چالش دور نگه داشتن هکرها یا لذت بردن از کار با فناوری پیشرفته باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت بیت کوین روزهای پرنوسانی را تجربه می‌کند
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 15:37 | بازدید : 48 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 قیمت بیت کوین روزهای پرنوسانی را تجربه می‌کند

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جمعه 14 آذر 1399 ساعت 13:52 | بازدید : 23 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جمعه 14 آذر 1399 ساعت 13:42 | بازدید : 23 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جمعه 14 آذر 1399 ساعت 13:41 | بازدید : 26 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جمعه 14 آذر 1399 ساعت 13:13 | بازدید : 24 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جمعه 14 آذر 1399 ساعت 13:10 | بازدید : 25 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جمعه 14 آذر 1399 ساعت 13:2 | بازدید : 24 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی سه مشکل بالقوه در شبکه لایتنینگ‌ بیت کوین
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:37 | بازدید : 23 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

معرفی سه مشکل بالقوه در شبکه لایتنینگ‌ بیت کوین

FFCCAF5B 2D05 4496 BE7B F6B0E84E3AFE - معرفی سه مشکل بالقوه در شبکه لایتنینگ‌ بیت کوین

پیش بینی می شود که معرفی شبکه لایتنینگ Lightning Network (LN) لایه دوم برای فعال کردن معاملات خارج از زنجیره بیت کوین، یک تغییر در تکامل ارز رمزنگاری شده باشد. هنگامی که شبکه در همه گره ها مستقر شود، شبکه پردازش معاملات را تسریع کرده و هزینه های مربوط به آنها را در بلاکچین بیت کوین کاهش می دهد.

از ابتدای سال جاری، استقرار فناوری سرعت گرفته است. تعداد نسبتاً کمی از گره های شبکه لایتنینگ در اکوسیستم بیت کوین هنوز نشریات را از استقبال از این فناوری به عنوان ناجی بیت کوین منصرف نکرده است.

انتظارات بالا ممکن است نیاز به تعدیل داشته باشد. با هر استاندارد اندازه گیری شده اگر بخواهیم حساب کنیم، این فناوری هنوز نوپا و در دست توسعه است و گره های آن در حال اتمام می باشد.

در اینجا سه ​​مسئله وجود دارد که شبکه لایتنینگ می تواند هنگام خروج از دریچه با آن روبرو شود.

1. این مسئله به طور کامل مشکل هزینه معامله بیت کوین را حل نمی کند

از شبکه لایتنینگ Lightning اغلب به عنوان راه حلی برای مشکل افزایش کارمزد معاملات بیت کوین نام برده می شود.  طرفداران آن ادعا می کنند پس از آنکه این فناوری معاملات را از بلاک چین اصلی انجام داد، هزینه معاملات که یکی از پیامدهای مستقیم مسدود شدن شبکه بیت کوین است، کاهش می یابد.

اما ازدحام بیت کوین یکی از چندین عاملی است که بر کارمزد معاملات آن تأثیر می گذارد. علاوه بر این، هزینه ارز رمزنگاری شده مولفه‌ی بزرگی از هزینه های کلی LN است.

به طور خاص، دو بخش برای هزینه های آنها وجود دارد.  قسمت اول شامل هزینه ای معادل هزینه های معاملاتی بیت کوین به منظور کانال های باز و بسته‌ی بین طرفین است.  علاوه بر این، یک هزینه مسیریابی جداگانه برای انتقال پرداخت بین کانال ها وجود دارد. در حال حاضر، هزینه اخیر صفر تنظیم شده است زیرا تعداد کمی گره با استفاده از لایتنینگ وجود دارد. پیش بینی می شود که هزینه مسیریابی LN برای مدت طولانی کم باقی بماند زیرا شبکه “کاملاً مقیاس پذیر” است.

اما می گویند ممکن است هزینه معاملات بیت کوین به دلایلی فراتر از LN افزایش یابد. 

این مشکل با رویکردی است که توسط سایر ارزهای رمزپایه برای افزایش استفاده در پیش گرفته شده است. به عنوان مثال، Dash دارای پلاگینهای نرم افزاری رایگان برای بارگیری و استفاده تریدرها است. به گفته رایان تیلور ، مدیر عامل شرکت Dash، سود غیرانتفاعی پشت رمزنگاری به تریدرها کمک می کند تا هزینه های اضافه کردن آن به روش های پرداخت خود را جبران کنند.

2. همیشه آنلاین ماندن، گره ها را مستعد می کند.

برای ارسال و دریافت پرداخت، گره های موجود در شبکه لایتنینگ بیت کوین لازم است که همیشه آنلاین باشند. شیوه‌ی نگهداری کوین ها که ایمن ترین روش برای ذخیره ارزهای رمزپایه محسوب می شود، در شبکه لایتنینگ نیز غیرممکن است. به گفته برخی، این نیاز آنها را مستعد هک و سرقت کند.

آفلاین شدن، مشکلات خاصی را در شبکه لایتنینگ ایجاد می کند. به گفته برخی، ممکن است یکی از دو طرف از کانال پرداخت، اقدام به بستن کانال کنند و صندوق ها را در حالی که دیگری در خارج از آن است، ببندد. این به عنوان بستن کانال تقلبی شناخته می شود. یک دوره زمانی وجود دارد که می تواند در مقابل بسته شدن کانال مقاومت کند، اما غیبت طولانی مدت یکی از طرفین می تواند منجر به انقضا آن دوره شود.

یک موضع گیری آفلاین نیز می تواند شبکه را از بین ببرد.  تیلور گفت که بزرگترین مسئله در مورد شبکه لایتنینگ افزایش تمرکز بودجه در گره های خاص در شبکه آن است. به طور عملی، در صورت آفلاین شدن یکی از گره های شبکه لایتنینگ Lightning Network، این به معنای قفل وجوه کاربر است.  یک قطعی سرور می تواند باعث اختلال در کل شبکه شود و باعث می شود تعداد زیادی از کاربران منابع مالی خود را برای روزهای متوالی مسدود کنند.

3. ممکن است مشکل اثرات شبکه بیت کوین را حل نکند

همچنین قرار است ظهور شبکه لایتنینگ، بیت کوین را به عنوان وسیله ای برای انجام معاملات روزانه اعلام کند. مشتریان میتوانند کانال های پرداخت را با مشاغل یا افرادی که بیشتر اوقات معامله می کنند و با آنها معاملات تجاری انجام می دهند، باز کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند کانال های پرداخت را با صاحبخانه یا فروشگاه تجارت الکترونیکی مورد علاقه خود باز کنند و با استفاده از بیت کوین معامله کنند.

اما بیت کوین هنوز راهی برای پیشبرد جلب جریان اصلی دارد. به همین ترتیب، ممکن است تأثیر کلی شبکه لایتنینگ در کاهش کارمزد معاملات بیت کوین محدود شود.

دکتر گاریک هیلمن، اقتصاددان و بنیانگذار ارز رمزنگاری شده برای ایجاد انگیزه در تحقیقات دانشگاهی، گفت: “حتی اگر شبکه لایتنینگ سرعت معامله را افزایش دهد، هنوز یک سوال در مورد کاربرد گسترده آن وجود دارد.” نوسانات قیمت نسبتاً بیشتر بیت کوین به این معنی است که بعید است مردم پول اجاره خود را در بیت کوین نگه دارند.”

به گفته هیلمن، بزرگترین مشکل بیت کوین این است که در حال حاضر تعداد معدودی از افراد با ارز رمزپایه حقوق دریافت می کنند. وی گفت: “مردم عادت دارند که گام های اضافی برای دستیابی به دارایی های سرمایه گذاری بردارند، اما برای به دست آوردن پول هزینه نکنند.”

نتیجه گیری

شبکه لایتنینگ یک ایده امیدوار کننده است که تفاوت قابل توجهی در بلاکچین بیت کوین ایجاد می کند. معرفی آن می تواند به مشکلات دیگری در اکوسیستم ارز رمزنگاری منجر شود. این امر به چگونگی توسعه و پیشرفت فناوری در آینده بستگی دارد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۱۹,۰۰۰ دلار؛ حرکت بعدی چیست؟
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:36 | بازدید : 23 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۱۹,۰۰۰ دلار؛ حرکت بعدی چیست؟

کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۱۹,۰۰۰ دلار؛ حرکت بعدی چیست؟

قیمت بیت کوین پس از اصلاح روز گذشته، امروز به همان محدوده‌ای رسیده است که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند.

به گزارش دیکریپت، بیت کوین روز گذشته با سقوطی ۱,۰۰۰ دلاری، به ۱۸,۳۰۰ دلار رسید. پس از این سقوط شاهد احیای قیمت بودیم و در حال حاضر هر واحد بیت کوین در محدوده ۱۸,۹۰۰ دلار معامله می‌شود. در این میان سؤال اصلی اینجاست که دیروز چه اتفاقی افتاد و دلیل آن چه بود؟

چارلز بووارد (Charles Bovaird)،‌ تحلیل‌گر کوانتوم اکونومیکس (Quantum Economics)، معتقد است که پس از ثبت اوج تاریخی، معامله‌گران به‌دنبال «برداشت سود» می‌روند و همین مسئله باعث کاهش قیمت می‌شود. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن بیان این مسئله که کاهش بیشتر قیمت برای صعود بیشتر ضروری است، گفت:

اگر سؤال شما این است که آیا قیمت بیت کوین اصلاح بیشتری خواهد داشت، باید بگویم که بله. بیت کوین پرنوسان است و صعودهای شدید، طبیعتاً انگیزه‌ای برای فروش خواهند بود و از همین رو، بازگشت قیمت داریم.

در جهش صعودی سال ۲۰۱۷ هم قیمت بیت کوین پس از ثبت اوج تاریخی خود، اصلاح شد. ۸ دسامبر ۲۰۱۷ (۱۷ آذر ۹۶)، زمانی که تنها ۱۰ روز به ثبت اوج تاریخی پیشین بیت کوین باقی مانده بود، این ارز دیجیتال به محدوده ۱۳,۶۳۰ دلار سقوط کرد. کمی بعد و در عرض دو روز، قیمت بیت کوین به ۱۸,۲۶۸ دلار جهش کرد.

نباید فراموش کرد که قیمت بیت کوین پس از ثبت اوج تاریخی قبلی خود، چنان سقوطی را تجربه کرد که احیای آن ۳ سال به طول انجامید.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

اریک وال (Eric Wall)، مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاریِ ارزهای دیجیتال آرکین استس (Arcane Assets)،‌ معتقد است که «معامله‌گران مضطرب بازار» باعث کاهش قیمت شدند. وال معتقد است که این معامله‌گران بدون اطلاع از زمان اصلاح بیت کوین، برای آنکه ضرر نکنند اقدام به فروش بیت کوین‌های خود کردند. او در ادامه با بیان این مسئله که ترس تنها عاملی نیست که در از وضعیت فعلی معامله‌گران استفاده می‌کند، گفت:

برخی هم کار خود را از روی مدل‌های مالی پیچیده خودشان دنبال می‌کنند. برخی دیگر به الگوهای تحلیل‌های تکنیکال زل زده‌اند. سقف‌های دوقلو و بولینگرباندز (Bollinger bands) از جمله الگوهایی هستند که معامله‌گران برای پیش‌بینی قیمت استفاده می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از همین معامله‌گران یقین دارند که باید هر چه استراتژی‌های آنها به آنها می‌گوید تبعیت کنند.

تیم رینی (Tim Rainey)،‌ مدیرعامل شرکت گرینیج جنریشن (Greenidge Generation)، در مصاحبه اخیر خود گفت:

طبیعی است که معامله‌گران [حالا] تصمیمات احساسی بگیرند؛ چراکه قیمت به محدوده‌ای وارد می‌شود که پیش‌تر در آنجا نبوده است.

در کوتاه‌مدت انتظار کاهش موقتی قیمت را دارم اما همچنان معتقدم که در بلندمدت اوج‌های قیمتی جدید ثبت می‌شود.

سؤال اصلی اینجاست که سقف قیمت بیت کوین ثبت شده است یا همچنان باید برای ثبت سقف جدید پادشاه ارزهای دیجیتال صبر کنیم. وال معتقد است که قیمت بیت کوین رکوردهای تازه‌ای را از خود به جای خواهد گذاشت. در این باره می‌گوید:

نمی‌توانم بگویم در کف قیمت قرار داریم یا نه، اما کند کردن روند بازار ارزهای دیجیتال تلاش زیادی می‌طلبد. انتظار دارم کاهش قیمت خیلی سریع و شدید باشد. وقتی که کف قیمت واقعی و شدید را ببینیم، احتمالا از سطوح قیمتی بسیار بالاتری خواهد بود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بعد از سقوط اخیر بیت کوین، چه چیز در انتظار این ارز رمزپایه خواهد بود؟ تحلیلگران پاسخ می دهند.
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:35 | بازدید : 22 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

بعد از سقوط اخیر بیت کوین، چه چیز در انتظار این ارز رمزپایه خواهد بود؟ تحلیلگران پاسخ می دهند.

ریزش بیتکوین - بعد از سقوط اخیر بیت کوین، چه چیز در انتظار این ارز رمزپایه خواهد بود؟ تحلیلگران پاسخ می دهند.

همانطور که دیروز چند تحلیلگر حوزه ارزهای رمزنگاری پیش بینی کرده بودند، بیت کوین با یک روند اصلاحی مواجه شد. قیمت این ارز که به بالاترین سطح خود یعنی 19،816 دلار رسیده بود، تا سطح 18،543 دلار سقوط کرد. سپس قبل از سقوط به قیمت فعلی خود یعنی 18936 دلار، بار دیگر به مرز 19364 دلار رسید.

چارلز بووارد (Charles Bovaird)،‌ تحلیل‌گر کوانتوم اکونومیکس (Quantum Economics)، در گفتگویی با وبسایت خبری دکریپت گفته است که آنچه باعث این کاهش قیمت شده است این است که تریدرها بعد از شکست رکورد قیمت بیت کوین به‌دنبال «برداشت سود» هستند.

در سال 2017، بیت کوین پس از رسیدن به هر نقطه عطف جدید، یک بار سقوط کرد. در 8 دسامبر 2017 (17 آذر 96)، 10 روز قبل از آنکه بیت کوین به بالاترین سطح خود برسد، تنها دو روز پس از رسیدن به دومین رکورد خود روی 18268 دلار، به یکباره به 13،630 دلار سقوط کرد.

وقتی بیت کوین رکورد قبلی خود را روز 17 دسامبر 2017 (26 آذر 96) ثبت کرد، با سقوط شدیدی روبرو شد که احیای آن حدود سه سال طول کشید.

نمودار قیمت بیتکوین - بعد از سقوط اخیر بیت کوین، چه چیز در انتظار این ارز رمزپایه خواهد بود؟ تحلیلگران پاسخ می دهند.

اریک وال (Eric Wall)، مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاریِ ارزهای دیجیتال Arcane Assets،‌ معتقد است که «معامله‌گران مضطرب بازار» باعث کاهش قیمت شدند. وی می گوید این معامله‌گران بدون اطلاع از زمان اصلاح بیت کوین، برای آنکه ضرر نکنند اقدام به فروش بیت کوین‌های خود کردند.

تیم رینی (Tim Rainey)،‌ مدیرعامل شرکت (Greenidge Generation)، در مصاحبه اخیر خود با دکریپت گفت که طبیعی است که در حال حاضر تریدرها تصمیمات احساسی بگیرند؛ چراکه قیمت به محدوده‌ای وارد می‌شود که پیش از این تجربه نکرده است.

وی افزود: در کوتاه‌مدت کاهشی موقت در قیمت انتظار می رود اما همچنان معتقدم که در بلندمدت اوج قیمت جدیدی ثبت خواهد شد.

وال در ادامه صحبت های خود افزود: در حال حاضر عده ای هستند که کار خود را از روی مدل‌های مالی پیچیده خودشان دنبال می‌کنند. برخی به الگوهای تحلیل‌های تکنیکال چشم دوخته اند. سقف‌های دو قلو و بولینگرباندز (Bollinger bands) از جمله الگوهایی هستند که تریدرها برای پیش‌بینی قیمت از آنها استفاده می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از همین معامله‌گران یقین دارند که باید از چیزی پیروی کنند که استراتژی ‌های آنها می گوید.

بوورید (Bovaird) معتقد است که در صورت افزایش بیشتر قیمت، بیت کوین روند نزولی خود را ادامه خواهد داد. “اگر می پرسید که آیا بیت کوین بعد از افزایش قیمت با اصلاح دوباره روبرو می شود یا خیر، باید بگویم بله. این ارز دیجیتال بسیار بی ثبات است و افزایش شدید قیمت به طور طبیعی برخی از فعالان بازار را برای فروش ترغیب می کند و این به نوبه خود باعث اصلاح قیمت می شود. “

سؤال اصلی اینجاست که سقف قیمت بیت کوین ثبت شده است یا همچنان باید برای ثبت بالاترین قیمت جدیدی برای پادشاه ارزهای دیجیتال صبر کنیم.

وال معتقد است که قیمت بیت کوین رکوردهای تازه‌ای را از خود به جای خواهد گذاشت. وی در این باره می‌گوید:

“نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا این آخرین ریزش قیمت است یا نه، اما کند کردن روند بازار ارزهای دیجیتال تلاش زیادی را می‌طلبد. انتظار دارم کاهش قیمت خیلی سریع و شدید اتفاق بیفتد. زمانی با کف قیمت واقعی و شدید مواجه می شویم که از سطوح قیمتی بسیار بالاتری ایجاد شده باشد.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: decrypt

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تلویزیون خود را خاموش کنید! گری‌اسکیل تبلیغات “طلای خود را رها کنید” را به همه‌ی کانالهای اصلی باز گ
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:35 | بازدید : 21 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

تلویزیون خود را خاموش کنید! گری‌اسکیل تبلیغات “طلای خود را رها کنید” را به همه‌ی کانالهای اصلی باز گردانده است

گری اسکیل - تلویزیون خود را خاموش کنید! گری‌اسکیل تبلیغات "طلای خود را رها کنید" را به همه‌ی کانالهای اصلی باز گردانده است

صندوق سرمایه گذاری Grayscale در حال بازگرداندن تبلیغات تلویزیونی “طلا‌ی خود را رها کنید” است که سال گذشته سر و صدا‌ی زیادی ایجاد کرد.

بر اساس توئیت ۱ دسامبر(۱۱ آذر) بری سیلبرت(Barry Silbert)، پس از صعود بیت کوین به یک رکورد جدید، تبلیغات ضد طلا از روز گذشته در همه‌ی شبکه‌های تلویزیونی بزرگ ایالات متحده پخش میشود.

گری‌اسکیل(Grayscale) که در حال حاضر ۱۲.۲ میلیارد دلار دارایی کریپتویی را مدیریت میکند، کمپین بحث برانگیز “طلا‌ی خود را رها کنید” را در تاریخ ۱ مه ۲۰۱۹(۱۱ اردیبهشت ۹۸) آغاز کرد.

این آگهی یک زن و مرد را نشان میدهد که برای فرار از یک بخش شلوغ در تلاش هستند. این دو تصمیم میگیرند که شمش‌های بزرگ خود را رها کنند در حالی که نظاره‌گر یک شلوغی وحشتناک هستند. مردم با چرخهای خرید پر از طلا به سمت آنها می‌آیند در حالی که سکه‌هایشان میریزند.

مایکل سوننشین، مدیر عامل گری‌اسکیل، ادعا کرد که این تبلیغ قرار است سرمایه گذاران را به تبدیل ذخایر طلای خود به بیت کوین ترغیب کند:

“ما میخواستیم برای به نمایش گذاشتن پوچی طلا در دنیای مدرن خود داستانی جذاب، تحریک آمیز و گویا ایجاد کنیم. “طلای خود را رها کنید” فراخوانی برای این اقدام است  سرمایه گذاران باید طلا را در سبد سهام خود ارزیابی و مجدداً تخصیص دهند، در بیت کوین سرمایه گذاری کنند و از مزایای استراتژی متنوع سرمایه گذاری بهره مند شوند.”

در تبلیغات تجاری Grayscale، طلا به عنوان سنگی بی فایده به تصویر کشیده شده است که در عصر دیجیتال جایی ندارد.

بیت کوین در حال دزدیدن جایگاه طلا است

کمپین “طلای خود را رها کنید” با استقبال متفاوتی روبرو شد، حتی برخی از طرفداران بیت کوین اظهار داشتند که نیازی به قراردادن این دو دارایی در برابر یکدیگر نیست.

اکنون که وال استریت بیت کوین را به جای حباب، رقیب طلا میداند، نمیتوان انکار کرد که این یک رقابت است و آشکار است که گری‌اسکیل در سمت برنده قرار دارد.

این تبلیغ مورد انتقاد شدید پیتر شیف، مدیرعامل یورو پاسیفیک کپیتال قرار گرفت که ممکن است بخواهد یکی دو روز از تلویزیون خود دور باشد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

 

منبع: u.today 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پشتوانه‌ی بیت کوین چیست ؟
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:34 | بازدید : 25 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

پشتوانه‌ی بیت کوین چیست ؟

31C1C46C 5BC5 4AF2 885D 7DF723EFA382 - پشتوانه‌ی بیت کوین چیست ؟

هر ارز معمولی ارزش خاصی دارد که می توانید با آن کالاهایی را خریداری کنیدما تمایل نداریم که در اینجا در مورد آن صحبت کنیم زیرا این ارزها صدها سال است که در سیستم مالی حضور دارند.

در گذشته می توانستید پول خود را با طلا عوض کنید و به خانه ببرید. اما بعداً، ارز فیات معرفی شد و هیچ پشتوانه فیزیکی نداشت. ارزهای معمولی با اعتماد مردم کار می کنند.  این اعتماد برای عملکرد سیستم مالی بسیار مهم است و تحت تأثیر دولت، بانک ها و صاحبان قدرت قرار می گیرد. ما ارزهای معمولی را می پذیریم بدون اینکه در مورد ارزش آن تا فردا اطمینان داشته باشیم. به طور کلی، این سیستم اینگونه کار می کند و مردم آن را پذیرفته اند. تا ظهور ارزهای رمزپایه، گزینه بهتری برای ارزهای فیات وجود نداشت.

دفتر کل بلاکچین چیست؟

بیت کوین بر اساس یک ریاضیات غیرقابل تغییر، روی یک شبکه ایمن کار می کند که امنیت روزانه آن را افزایش می دهد. این شبکه امن به عنوان دفتر بلاکچین شناخته می شود که بدون هیچ گونه دخالت انسانی به طور مستقل عمل می کند.

دفتر کل بلاکچین کاملاً خودآزما و بسته است و توسط هیچ فرد یا هر دولت یا کشوری کنترل نمی شود. 

دفتر شامل بلوک های ریاضی با اطلاعات رمزگذاری شده از تمام معاملات در یک شبکه مجازی است. این بزرگترین قدرت و ضعف بیت کوین است. سیستم تضمین مجازی، گرچه از امنیت بالایی برخوردار است، اما درک و ایجاد اعتماد در آن برای افراد کاملاً پیچیده است.

تراکنش های بیت کوین شما با پشتیبانی از یک سیستم داده پیچیده و تغییرناپذیر با امنیت بالا پشتیبانی می شود که مانع از هک شدن بیت کوین شده و این کار را برای آینده قابل پیش بینی انجام می دهد.

فیات چیست؟

ارز فیات ارزی است که توسط دولت صادر می شود و به هیچ وجه از نظر فیزیکی پشتیبانی نمی شود. اعتماد مردم در درجه اول از آن پشتیبانی می کند. همه ارزهای کاغذی مدرن ما ارزهای فیاتی هستند ، به عنوان مثال دلار استرالیا.

ارزهای فیات به دلیل نفوذ دولت ها و بانک های مرکزی در قرن بیستم محبوبیت پیدا کردند. ارزش پول فیات توسط دولت و طرف های درگیر در معامله حفظ می شود. با عدم پشتیبانی پشتوانه، ارزهای فیات می توانند به دلیل تورم ارزش خود را از دست بدهند. اگر بازار خراب شود، ممکن است ارزهای فیات امروز ارزشی نداشته باشند.

بیت کوین و فیات

بیت کوین یک رمزنگاری منبع باز و غیر اختصاصی است، به این معنی که هر کسی می تواند در مورد آن بخواند، تحقیق کند و اطلاعات بیشتری کسب کند. ماینرها بیت کوین جدید استخراج می کنند و معاملات را تأیید می کنند. در مقابل، ارز فیات توسط دولت و بانک های مرکزی چاپ و تنظیم می شود.

ثبات و تنظیم ارزهای فیات از بیت کوین بیشتر است. با این حال، در مقایسه با ارزهای فیاتی که چاپ می شوند و با اعتماد مردم کار می کنند، بیت کوین توسط یک نهاد قانونی پشتیبانی نمی شود.

بیت کوین از لحاظ نظری از عناصر دنیای واقعی مانند دولت، بازارهای سهام و غیره عاری است، در حالی که ارزش ارز فیات به این عناصر بستگی دارد. بحران مالی سال 2008 یکی از بزرگترین تهدیدات ارزی فیات بود و شما هرگز نمی دانید که چنین وضعیتی چه زمانی می تواند تکرار شود.

عرضه بیت کوین محدود است، در حالی که دولت ها می توانند مقدار نامحدودی پول فیات چاپ کنند. به دلیل محدودیت عرضه، بیت کوین ارزش بیشتری نسبت به فیات دارد، شبیه فلزات گرانبها مانند طلا و نقره.

بیت کوین هنوز هم تبدیل به یک ارز رایج نشده است. میزان اطمینان مردم به ارز فیات هنوز برای ارزهای رمزپایه قابل مشاهده نیست. اگرچه از پیدایش بیت کوین تقریبا بیش از یک دهه گذشته است.

آیا بیت کوین ارزش سرمایه گذاری دارد؟

بیت کوین گام بعدی تکامل مالی است و یک دفتر بلاکچین قابل اعتماد دارد که از آن پشتیبانی می کند. در حال حاضر، این پروژه به عنوان یک پروژه طاقت فرسا برای مقابله با سیستم مالی جهانی دیده می شود. هرچه اعتماد به بیت کوین افزایش یابد، ارزش آن نیز افزایش می یابد.

اعتماد در بازار ارز فیات بالا است، حتی اگر هر کسی از آن پشتیبانی نکند. در همان زمان، مردم از اطمینان به بیت کوین امتناع می ورزند زیرا هیچ دارایی فیزیکی پشتیبان آن نیست. ارزهای فیات در آینده قابل پیش بینی همچنان به عنوان یک ارز اصلی باقی خواهند ماند. با این حال، همین اطمینان می تواند بیت کوین را هدایت کند. دنیای رمزنگاری در حال رشد است و با آن، بیت کوین نیز رشد خواهد کرد. با افزایش تقاضا برای بیت کوین، ارزش بازار نیز افزایش می یابد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شبکه‌ی لایتنینگ بیت کوین چیست؟
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:34 | بازدید : 28 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

شبکه‌ی لایتنینگ بیت کوین چیست؟

83AEDDFE A0F7 4FF6 A792 581C3FCAAED2 - شبکه‌ی لایتنینگ بیت کوین چیست؟

مقابله با مقیاس پذیری بیت کوین کار ساده ای نیست، اما توسعه دهندگان Thaddeus Dryja و Joseph Poon ایده ای ارائه داده بودند. در سال ۲۰۱۶، در یک وایت پیپر، آنها مفهوم پروتکل “شبکه لایتنینگ” را بیان کردند که معاملات سریعتر و ارزانتر را امکان پذیر می کند در حالی که نیازی به تغییر اندازه بلوک نیست.

این یک شبکه لایه دوم در بستر بلاکچین بیت کوین ایجاد می کند و شامل کانالهای تولید شده توسط کاربر است. شما می توانید بدون نیاز به اعتماد یا حتی شناختن طرف مقابل خود، پرداخت ها را بصورت ایمن ارسال کنید.

مثلاً بگویید که من می خواستم بابت هر دقیقه ویدیویی که تماشا کردم به شما پول بدهم. ما شبکه ی لایتنینگ را باز می کنیم و هر چند دقیقه که می گذرد، پرداخت های دوره ای از کیف پول من به شما انجام می شود. وقتی تماشا کردن تمام شد، ما شبکه را می بندیم تا مقدار خالص بلاکچین بیت کوین را تسویه کنیم.

از آنجا که معاملات فقط بین من و شما انجام می شود و نیازی به پخش در کل شبکه ندارد، تقریباً فوری انجام می شود و به دلیل اینکه هیچ ماینری وجود ندارد که نیاز به مشوق داشته باشد، هزینه معاملات کم یا حتی وجود ندارد.

چگونگی عملکرد

ابتدا دو طرف که مایل به معامله با یکدیگر هستند، کیف پول چند علامتی (که برای تصویب معامله به بیش از یک امضا نیاز داردرا راه اندازی می کنند. این کیف پول مقداری بیت کوین در خود جای داده است. سپس آدرس کیف پول در بلاکچین بیت کوین ذخیره می شود و این شبکه پرداخت را تنظیم می کند.

دو طرف اکنون می توانند تعداد نامحدودی از معاملات را انجام دهند بدون اینکه هرگز اطلاعات ذخیره شده در بلاکچین را متوجه شوند. با هرمعامله، هر دو طرف ترازنامه به روز شده ای را امضا می کنند تا همیشه میزان بیت کوین ذخیره شده در کیف پول را به هر کدام منعکس کند.

هنگامی که دو طرف معامله را به پایان رساندند و شبکه را بستند، مانده موجودی در بلاکچین ثبت می شود. در صورت بروز اختلاف، هر دوطرف می توانند از ترازنامه اخیراً امضا شده برای بازیابی سهم خود از کیف پول استفاده کنند.

برای معامله در مورد لایتنینگ نیازی به راه اندازی یک شبکه مستقیم نیست. می توانید از طریق شبکه هایی با افرادی که با آنها در ارتباط هستید، به شخص دیگری پرداخت را انجام دهید. شبکه به طور خودکار کوتاهترین مسیر را پیدا می کند.

توسعه این فناوری با پذیرش SegWit در شبکه های بیت کوین و لایت کوین، افزایش چشمگیری یافت. بدون اصلاح قابلیت انعطاف پذیری معاملات، معاملات در شبکه لایتنینگ بسیار خطرناک بوده و عملی نیست.

بدون امنیت بلاکچین پشت آن، شبکه لایتنینگ چندان ایمن نخواهد بود، این بدان معنی است که تا حد زیادی برای معاملات کوچک یا حتی خرد که خطر کمتری دارند استفاده خواهد شد. انتقال بزرگتر که به امنیت غیرمتمرکز نیاز دارد، به احتمال زیاد روی لایه اصلی انجام میشود.

تحقیقات اخیر در مورد شبکه لایتنینگ نشانه هایی از افزایش آسیب پذیری را به دلیل مرکزیت تعدادی از گره های شبکه نشان می دهد که اکثریت بودجه را کنترل می کنند. توسعه دهندگان به طور مداوم در حال کشف امکانات جدید برای افزایش حریم خصوصی و کارآیی لایتنینگ، و همچنین روش های تلفیق فن آوری های دیگر مانند Schnorr در شبکه هستند. شکی نیست که مدتی طول می کشد تا چنین به روزرسانیهایی در کل سیستم انجام شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پندال گروپ: بیت کوین ممنوع نمیشود
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:33 | بازدید : 122 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

پندال گروپ: بیت کوین ممنوع نمیشود

بیتکوین 1 - پندال گروپ: بیت کوین ممنوع نمیشود

در حالی که اقتصاد جهانی بیش از پیش به دلیل همه‌گیری به سمت دیجیتالی شدن میرود و بیت کوین در صدر آنها قرار دارد، غول سرمایه گذاری استرالیایی، پندال گروپ، در معاملات آتی بیت کوین سرمایه گذاری کرده است.

ویمال گور(Vimal Gor)، رئیس اوراق قرضه، درآمد و استراتژی دفاعی پندال گروپ، گفت این بیماری همه‌گیری به تغییرات ساختاری طولانی مدت در اکوسیستم مالی جهانی سرعت بخشیده است.

گرچه تغییرات موثر خواهد بود، گور میگوید که سیستم ارزی فیات هرگز از کار افتاده نخواهد شد. گور همچنین معتقد است که اوراق قرضه دولتی به زودی یک سطح دارایی مرده خواهد بود و بیت کوین از آن بیشتر عمر خواهد کرد.

“بیت کوین سوسکی است که وجود دارد. آنها نمیتوانند وجود آن را ممنوع کنند”

طبق گفته‌ی گور، بیت کوین معروف‌تر خواهد شد و به عنوان منبع حفظ ارزش پول بسیار برتر از طلا خواهد بود. در حالی که اخیراً بیت کوین به بالاترین سطح ۵۲ هفته‌ی خود رسید، گور میگوید پندال گروپ، که ارزش بازار آن در بازار بورس استرالیا ۱.۶۹ میلیارد دلار است، تقاضای بیشتری از مشتریان خود برای بیت کوین دریافت کرده است.

“ما مشتری‌های زیادی داریم که در مورد بیت کوین و اینکه چه کار کنند و چگونه به آن دسترسی پیدا کنند از ما میپرسند. موسسات بزرگ تاکنون از آن دور مانده‌اند، اما مشتریان با ثروت زیاد و سرمایه گذاران عمده به سمت آن آمده‌اند.”

گور میگوید، با دیجیتالی شدن اقتصاد، پندال گروپ اکنون به نمایندگی از مشتریان خود در بیت کوین سرمایه گذاری میکند.

“ما سالهاست که برای مشتریان خود در طلا سرمایه گذاری میکنیم. اکنون این کار را با بیت کوین انجام میدهیم… در دنیایی که به سرعت به سمت دیجیتالی شدن میرود، این بهترین روش است. به همین دلیل ما برای مشتریان خود سرمایه گذاری بلند مدت بیت کوین میکنیم.”

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

 

منبع:  dailyhodl 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ سه شنبه 11 آذر
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:33 | بازدید : 26 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ سه شنبه 11 آذر

bitcoin price btc 1 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ سه شنبه 11 آذر

قیمت بیت کوین 5 درصد افزایش یافته و بالاتر از سطح 19,500 معامله می شود. به نظر می رسد گاوهای BTC  یک سقف جدید بالای مقاومت 20,000 را هدف قرار داده اند.

قیمت بیت کوین به 20000 دلار نزدیک می شود

دیروز شاهد آغاز یک افزایش در قیمت بیت کوین بالاتر از مقاومت 18500 دلار بودیم. BTC در ناحیه ی مثبت باقی ماند و مقاومت 19000 دلار را از سر راه بر داشت. قیمت حتی بالاتر از مقاومت 19500 دلار نیز رفت و در یک قیمت جدید در سال 2020 و در سقف جدید 19860 دلار معامله شد و هم اکنون به خوبی بالاتر از میانگین متحرک ساده ی 100 ساعته معامله می شود. یک اصلاح نزولی ناچیز زیر سطح اصلاحی فیبو 23.6 درصد روند صعودی اخیر از کف نوسانی 18335 دلار به سقف 19860 دلار مشاهده شد.

بیت کوین یک حرکت به زیر سطح 19200 دلار داشت، اما ریزش محدود بود. سطح اصلاح 50 درصد فیبو روند صعودی از کف نوسانی 18355 دلار به سقف 19860 دلار به عنوان یک حمایت قدرتمند عمل نمود.

Bitcoin 1024x486 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ سه شنبه 11 آذر

بیت کوین یک کف حمایتی نزدیک به 19200 دلار تشکیل داد ودر حال حاضر بالاتر از 19500 دلار معماله می شود. یک مثلث انقباضی نیز با مقاومت در نزدیکی 19800 دلار بر روی نمودار ساعتی  BTC/USD در حال شکل گرفتن است.

اگر یک شکست کامل بالای مقاومت مثلث و 19860 دلار اتفاق بیفتد، قیمت می تواند یک صعود قدرتمند را در جلسات معاملاتی بعدی استارت بزند. در این صورت، گاوها می توانند یک رکورد جدید را بالاتر از 20000 دلار به ثبت برسانند.

اصلاح نزولی در BTC؟

اگر بیت کوین نتواند مقاومت مثلث را در 19800 دلار را از بین ببرد، یک اصلاح نزولی در کوتاه مدت رخ می دهد. یک حمایت اولیه در سمت نزولی نزدیک به خط روند پایینی مثلث نزدیک به 19550 دلار وجود دارد.

یک شکست کامل زیر حمایت مثلث می تواند احتمال افت قیمت به سمت 19200 دلار را بیشتر کند. سطح حمایت اصلی بعدی زیر 19200 دلار و نزدیک به سطح 18800 دلار است.

اندیکاتورهای تکنیکال:

میانگین متحرک هم گرایی واگرایی به آهستگی قدرت خود را در ناحیه ی گاوی از دست می دهد.

شاخص قدرت نسبی هم اکنون در حال اصلاح نزولی به سمت 70 است.

سطوح حمایت اصلی: 19550 دلار و متعاقب آن 19200 دلار است.

سطوح مقاومت اصلی: 19800 دلار، 19860 دلار و 20000 دلار.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:newsbtc

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیت کوین در صرافی Coinbase رکورد جدیدی ثبت کرد
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:32 | بازدید : 170 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

بیت کوین در صرافی Coinbase رکورد جدیدی ثبت کرد

Bitcoin 20000 usd 678x381 1 - بیت کوین در صرافی Coinbase رکورد جدیدی ثبت کرد

قیمت بیت کوین در صرافی Coinbase به بالاترین اوج تاریخی خود یعنی 19900 دلار رسید.

بر اساس داده های Coinbase Pro، قیمت بیت کوین یک جهش 7 درصدی طی 24 ساعت گذشته داشت.

سطح قیمت از رکورد قبلی صرافی Coinbase Pro یعنی 19891 دلار که آخرین بار در دسامبر 2017 (دی ماه 96) مشاهده شده بود نیز بالاتر رفت.

رکورد جدید بیت کوین بعد از رشد پایدار قیمت از ماه سپتامبر (شهریور) به ثبت رسید که قیمت بیت کوین بین 10000 دلار و 11000 دلار معامله میشد.

در این میان، ارزش کل بازار بیت کوین نزدیک به 370 میلیارد دلار است که 61 درصد از کل ارزش بازار کریپتو را تشکیل می دهد. در 17 ماه نوامبر (27 آبان 99)، ارزش بازار بیت کوین از رکورد قبلی که اولین بار در دسامبر 2017  و در رقم 323.89 میلیارد دلار به ثبت رسیده بود نیز فراتر رفته است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:TheBlock

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پرده‌برداری کمپانی Grayscale از افزایش ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار بیت‌کوین
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:32 | بازدید : 32 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

پرده‌برداری کمپانی Grayscale از افزایش ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار بیت‌کوین

بیتکوین طلا تورم - پرده‌برداری کمپانی Grayscale از افزایش ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار بیت‌کوین

مؤسسه سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Grayscale)، بزرگترین کمپانی سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال، نسبت به رشد قیمت بیت‌کوین بواسطه ورود سرمایه‌های سازمانی به این بازار خوشبین است.
مایکل سوننشین (Michael Sonnesnshein)، یکی از مدیران این مؤسسه، در مصاحبه‌ای با CNBC اعلام کرد که پیشبینی حرکت قیمت بیت‌کوین کار سختی است. با این وجود، افزایش علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی به این حوزه به این معناست که بیت‌کوین در ابتدای مسیر صعودی خود قرار گرفته است.
از سوی دیگر، تایلر و کامرون وینکلوس (Tyler and Cameron Winklevoss)، بنیان‌گذاران صرافی جمینی، در مصاحبه‌ای با Squawk Box اعلام کردند که بیت‌کوین مسیر صعودی خود را ادامه خواهد داد.
“ما معتقدیم که بیت‌کوین جایگزین طلا خواهد شد که در این صورت ارزش بازار آن به ۹ تریلیون دلار می‌رسد. بنابراین روزی قیمت بیت‌کوین به ۵۰۰٫۰۰۰$ خواهد رسید. بیت‌کوین ۱۸ هزار دلاری یک فرصت خوب خرید می‌باشد، زیرا ما معتقدیم که احتمال رشد ۲۵ برابری این دارایی دیجیتال وجود دارد.”
تایلر وینکلوس در ادامه ورود سرمایه‌های سازمانی را مهم‌ترین عامل رشد قیمت بیت‌کوین می‌خواند.
“زمانی که سرمایه‌گذاران مطرحی مانند Paul Tudor Jones و Stan Druckenmiller بیت‌کوین خریداری می‌کنند و شرکت‌های بزرگی مانند اسکوئر و مایکرواستراتژی برای حفظ ارزش دارایی‌های خود در مقابل کاهش ارزش پول نقد آنها را تبدیل به بیت‌کوین می‌کنند، می‌توان نتیجه گرفت که بیت‌کوین نه تنها یک تکنولوژی شگفت‌انگیز، بلکه یک ابزار ذخیره ارزش محسوب می‌شود.”
روز گذشته قیمت بیت‌کوین به ۲۰٫۰۰۰$ نزدیک شد و بالاترین رکورد خود در تعدادی از صرافی‌ها مانند بایننس (Binance)، کراکن (Kraken) و بیت‌استمپ (Bitstamp) را شکست. در زمان نگارش این تحلیل، طبق وبسایت CoinMarketCap قیمت بیت‌کوین ۱۹٫۵۴۷.۴۲$ می‌باشد.
این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.

 

منبع: Dailyhodl

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خرید بزرگ بیت کوین مایکرواستراتژی توسط کوین بیس انجام شده است
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:31 | بازدید : 25 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

خرید بزرگ بیت کوین مایکرواستراتژی توسط کوین بیس انجام شده است

SaylorArmstrong1 1200x628 1 - خرید بزرگ بیت کوین مایکرواستراتژی توسط کوین بیس انجام شده است

 برت تجپل از صرافی رمزارز (Coinbase (COINB می گوید: این صرافی به عنوان شریک اجرایی اصلی شرکت مایکرواستراتژی (NASDAQ:MSTR) انتخاب شد تا خرید بزرگ 425 میلیون دلاری بیت کوین را در اوایل سال جاری برای این شرکت انجام دهد.

“ما با استفاده از قابلیت های اجرایی خود، به عنوان یک پلتفرم کارگزاری در زمینه ی رمرزارز و یک فرابورس توانستیم مقدار قابل توجهی بیت کوین را برای مایکرواستراتژی خریداری کنیم واین کار را بدون ایجاد هر گونه تغییری در بازار انجام دادیم. این استراتژی ما باعث صرفه جویی 1 درصدی یا 4.25 میلیون دلاری برای مایکرواستراتژی شد.”

کوین بیس امیدوار است با سایر سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری دارایی خود در رمزارزها هستند، همکاری های مشابهی را داشته باشد.

بیت کوین امروز برای دومین روز متوالی، قیمت 19845 دلار را لمس کرد اما به سرعت یک پولبک شدید داشت و هم اکنون در قیمت 18474 دلار معامله می شود.

 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع:Seekingalpha

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انجام معاملات با فلزات اسپات با به کارگیری نکات زیر
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:30 | بازدید : 25 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

انجام معاملات با فلزات اسپات با به کارگیری نکات زیر

انجام معاملات با فلزات گرانبها همیشه ایده خوبی بوده است و به عنوان گزینه ای با ریسک پایین در معاملات به حساب می آید، همچنین دارایی هایی که در بلند مدت بتوانند شما را به سود برسانند، باعث ایجاد حاشیه امنیتی در ذهن شما خواهند شد. ارزش ذاتی فلزات گرانبها اثر تورم ، سیاست، تروریسم ، جنگ های نظامی یا ارزی ، همه گیری یا رکود اقتصادی را جبران می کند. 

امروزه سرمایه گذاران از این فلزات در سرمایه گذاری بلند مدت خود استفاده می کنند، پوزیشن های مربوط به این فلزات را در طولانی مدت باز نگه می دارند و به این ترتیب آنها را به بخش ویژه ای در پرتفولیو خود تبدیل می کنند. 

معامله گران فارکس معمولا به سرمایه گذاری های بلند مدت به عنوان بخش اصلی فعالیت خود توجه نمی کنند. باز نگه داشتن پوزیشن فلزات گرانبها به مدت طولانی نیازمند صبر زیاد است، در چنین زمان طولانی نمی توان وقوع بحران را برای این فلزات پیشبینی کرد. بدست آوردن سود مستلزم داشتن معاملاتی فعال است. کتگوری معاملات فلزات اسپات با فارکس متفاوت است به همین دلیل معامله گران باید خود را برای ساختاری متفاوت و جدید آماده کنند. 

در ادامه، به یکی از راه های مناسب برای انجام معاملات در این زمینه اشاره خواهیم کرد. درواقع روش های استفاده شده در این بازار براساس مفهوم و اصول اصلی پایه ریزی شده است و در اجرای جزییات متفاوت است. ترند ها به عنوان هسته اصلی سیستم به شمار می آیند. 

بیشترین تفاوت در این بازارها بین عرضه و تقاضا است. طبق نظر برخی از معامله گران ،فارکس عرضه و تقاضای واقعی ندارد و بانک های مرکزی سیاست های پولی را در سطح گسترده ای کنترل می کنند. امروزه خواندن مطالبی درباره دستکاری بانک ها در معاملات فارکس و جریمه شدن آنها موضوع عجیبی نیست اما با این حال از تخلف خود دست برنمی دارند و در واقع ما تنها شاهد یک روی سکه هستیم. 

در این میان، دستکاری و دخالت بانک ها به عنوان بزرگترین مسئله مطرح شده نیست بلکه پیروی کردن عرضه و تقاضا از ورودی های بانک، می تواند بالانس معاملات را به صورت غیرقابل پیش بینی تغییر دهد. ممکن است شما معامله گر موفقی در زمینه معاملات فارکس باشید اما از نحوه معاملات فلزات قیمتی در این بازار تعجب کنید. 

بهتر است بدانید که معامله فلزات قیمتی آسان تر است، در واقع می توان گفت معامله با فلزات گرانبها می تواند راحت تر از گزینه های دیگر فارکس انجام شود.
در بازار فارکس، ارزها و ترکیب های زیادی از آنها برای معامله کردن وجود دارد در حالی که در بازار فلزات اسپات، انتخاب شما تنها محدود به 4 یا 5 گزینه می شود. 

بیشتر معامله گران بر روی یک بازار تمرکز خواهند کرد و در نهایت معاملات خود را محدود به چند جفت ارز می کنند، اعمال چنین محدودیت هایی می تواند میزان تنوع معاملاتی و بالانس حساب شما را در طولانی مدت تعریف کند. توجه داشته باشید که هیچ گاه سیستمی که درست کار می کند را آپگرید نکنید و بدون دلیل در بازار دیگری از آن استفاده نکنید، اما سیستمی که ما در ادامه شرح خواهیم داد جهانی است و شما می توانید در هر دو بازار، با به کارگیری اپلیکیشن های مناسب از آن استفاده کنید. 

ممکن است در مسیر خود با محدودیت هایی مواجه شوید که از جانب بروکر برای شما در نظر گرفته می شود ، همه بروکرها امکان انجام معاملات با 4 فلز اصلی – طلا، نقره، پلاتینیوم و پالادیوم- را برای معامله گران فراهم نمی کنند، جالب است بدانید که معامله گران در آمریکا با محدودیت های بیشتری از سوی بروکرها روبرو خواهند شد. بنابراین برای انجام معاملات با فلزات باید حتما یک بروکر مناسب را انتخاب کنید. 

به یاد داشته باشید که انجام یک معامله با یک بروکر شبیه به انجام معامله با سرمایه گذاری های دیگر نیست، این شمایید که میزان ریسک هر معامله را تعیین می کنید، سایز پوزیشن شما و مدیریت ریسک در معاملات مانند روش اعمال آنها برای سرمایه اصلی خودتان است. 

کارشناسان معتقدند که بهتر است از لوریج به نسبت 1:20 استفاده کنید، قدرت خرید مهم نیست زیرا شما در معاملات خود از مدیریت ریسک استفاده می کنید و به همین دلیل نیازی به استفاده از لوریج های بزرگ نخواهید داشت. در آمریکا، پس از رکود اقتصادی سالهای 2007/2008 ، به منظور جلوگیری از سوء استفاده از لوریج، این میزان تا نسبت 1:1 محدود شده است. البته بهتر بود که میزان لوریج تا این اندازه محدود نمی شد و استفاده از آن را برای معاملات فلزات گرانبها ممنوع نمی کردند. 

بروکر آ مارکتس متنوع ترین انتخاب ها را در زمینه معاملات فلزات گران بها در اختیار معامله گران خود قرار داده است. جالب است بدانید که برخی از معامله گران حرفه ای، به چند دلیل پیشنهاد می کنند تا فلزات اسپات را تنها در برابر دلار معامله کنید. بروکرهایی که به شما اجازه انجام معاملات با سایر ارزها را می دهند نادر هستند.

 XAU/EUR، از جمله محدود ارزهایی است که می تواند با فلزات تشکیل جفت دهند. اما این مسئله مشکلی را ایجاد نمی کند زیرا تنوع نقش خاصی را در این معاملات ایفا نمی کند. وقتی فلز مشابه را با ارزهای دیگر مقایسه می کنیم ، نمودارها تفاوت چندانی در بازه های پیشنهادی ما ایجاد نمی کنند.

همان طور که مشخص است تفاوت قابل توجهی در پرایس اکشن وجود ندارد. حتی زمانی که توییت ترامپ هم منتشر و اخبار حوادث باعث تحول و دگرگونی بازار شود نباید نگران ارزش فلزات باشیم. بنابراین، تنها تمام حواس خود را روی تغییرات دلار متمرکز کنید اما در صورتی که استراتژی شما در بازه های زمانی کوتاه برنامه ریزی شده باشد؛ وضعیت متفاوت خواهد شد. 

معامله گران ماهر توصیه می کنند که در زمینه معامله با فلزات گرانبها تنها بر 4 فلز اصلی اشاره شده تمرکز کنید. نماد های این فلزات عبارت اند از:

  •  XAU  برای طلای اسپات
  • XAG برای نقره اسپات
  • XPT برای پلاتینیوم اسپات
  • XPD برای پالادیم اسپات

برخی از بروکرها به این فلزات (GOLD) می گویند که می تواند شامل گلد اسپات در مقابل دلار یا CFD Gold فیوچرز باشد. 

ممکن است از عدم حضور مس در دسته فلزات گرانبها برای معاملات متعجب شده باشید، دلیل این امر این است که مس، روند بسیار نامنظمی در بازار معاملات دارد و به عنوان ارزی مهلک در فارکس به حساب می آید و انتخاب معامله گرانی است که می خواهند خود را در شرایط خطرناک و پرریسک قرار دهند. اگر استراتژی معاملاتی خود را بر روی این فلز امتحان کرده اید و به نتایج خوبی رسیده اید، می توانید معاملات خود را با مس ادامه دهید.

اسپات

مدیریت پول و سرمایه و کنترل ریسک در بازار معاملات با فلزات مانند بازار فارکس است. اگر در زمینه مدیریت سرمایه در بازار فارکس مطالعات خود را انجام داده اید، می توانید از آنها در بازار فلزات نیز استفاده کنید. مانند فارکس، در این بازارها هم تارگت معاملاتی و استاپ لاس خود را تعیین کنید، البته در معامله با طلا ممکن است مجبور باشید در تعیین میزان استاپ لاس محدود تر عمل کنید. 

مقدماتی مانند تهیه گزارش از نحوه عملکرد تان، آزمایش استراتژی و تعیین لوریج از جمله مواردی هستند که باید در معامله با فلزات از آنها استفاده کنید. می توان گفت تفاوت عمده این معاملات با فارکس استفاده از الگوریتم و آنالیزهای بیشتر است. معامله گران ماهر معمولاً در تغییر نوع معاملات خود مشکلی ندارند اما تازه واردان معمولاً باید به عرضه و تقاضای هر بازار توجه بیشتری داشته باشند. 

میزان محدودیت سهام ها برای معامله گران کمتر است و قوانین عرضه و تقاضا بر موجودی آنها اثر می گذارد، اما شاخص های سهام از این قاعده مستثنی هستند و داستان دیگری دارند. در بازار کالاها نیز، عرضه و تقاضا نقش زیادی دارد، ارزهای کریپتو بازارهای نسبتاً جدید هستند و توانسته اند انقلابی در عرصه تجارت بدون داشتن محدودیت های جدی ایجاد کنند اما همچنان براساس اصول معاملات در بازار رفتار می کنند. 

بازار فارکس به عرضه و تقاضا احترام نمی گذارد، البته معامله گرانی که از خطوط حمایت و مقاومت استفاده می کنند، با این حرف مخالفند. فرض کنید که می خواهید معاملات خود را با XAU/USD انجام دهید، این گزینه ترکیبی از یک ارز و یک فلز گرانبها است. یکی از اجزای این ترکیب دارای ارزش ذاتی است و دیگری کاغذی است با ارزش. یکی از آنها به طور طبیعی دارای عرضه و تقاضای طبیعی است، اما فیات این شرایط را ندارد، بنابراین این دارایی نمی تواند به عنوان جفت ارز یا سهام معامله شود. تفاوت آنها زیاد نیست. دارایی که می خواهیم با آن معاملات خود را انجام دهیم، فلزی گرانبها در برابر فیات است، حال این سوال پیش می آید که کدام جزء کنترل این ترکیب را برعهده دارد و مسئول پرایس اکشن است؟ جواب سوال شما این است: فلز.

در صورت ثابت ماندن قیمت فلز؛ دلار آمریکا در این ترکیب جای آن را خواهد گرفت و به عنوان جزء اصلی در نظر گرفته می شود اما توجه داشته باشید که قیمت فلزات برای مدت طولانی ثابت باقی نمی ماند. براساس تحقیقات انجام شده، به کار بردن استراتژی ها بر پایه ترند، همچنان به عنوان بهترین روش برای استفاده در معاملات است اما می توانید از روش معکوس هم استفاده کنید که ریسک کمتری را در معاملات به همراه دارد. 

برخلاف معاملات فارکس، معامله گران می توانند با استفاده از استراتژی معکوس، معاملات زیادی را انجام دهند اما استراتژی های معکوس تفاوت هایی باهم دارند و برخی از آنها در دسته روش های با سود بالا طبقه بندی می شوند. سعی نکنید آینده معاملات خود را پیشبینی کنید. 

برای استفاده از استراتژی معکوس باید اندیکاتورهای مربوط به آن را در الگوریتم خود استفاده کنید. همانطور که میدانید شانس شما در صورت استفاده از نسخه ها و اندیکاتورهای بهتر افزایش می یابد. البته توجه داشته باشید که می توانید همچنان از اندیکاتورهای استوکستیک و RSI استفاده کنید و با داشتن مدیریت سرمایه مناسب نتایج خوبی دریافت کنید اما بدانید که می توانید از ابزارهای جدید نیز استفاده کنید و نتایج بهتری را بدست آورید. 

براساس آنالیز تکنیکال، ساختار الگوریتم پیشنهادی ما شامل روش معکوس است. این الگوریتم دارای 6 المان، 2 اندیکاتور تأیید ترند، یک لاین اصلی، یک اندیکاتور خروج، یک اندیکاتور حجم یا نوسانی و اندیکاتور ATR برای تعیین سایز پوزیشن و جایگاه SL/TP است. 

این الگوریتم به طور ویژه برای شناسایی ترند است اما برای اینکه آن را تبدیل به نوع برگشتی کنیم باید لاین اصلی را حذف کنیم که در نتیجه آن، اندازه ارائه شده توسط ATR و بر مبنای لاین اصلی ارزشی نخواهد داشت. توجه داشته باشید که شما می توانید معاملات خود را در دو حالت نزولی و صعودی انجام دهید و در صورت حذف لاین اصلی، فیلتر نمی شود. بنابراین، اکنون سیگنال معاملاتی بیشتری را دریافت خواهید کرد. 

تجارت فارکس متفاوت است ، فلزات به روش خاص خود حرکت می کنند. بنابراین ممکن است لازم باشد که اندیکاتورهای تأیید و خروج خود را تغییر دهیم. این تغییر اجباری نیست ، برخی از اندیکاتورها می توانند در بازار فلزات گرانبها و فارکس بدون هیچ گونه تغییری کار کنند اما اگر در ادامه، روند کاری شما (در صورت استفاده از آنها) به نتیجه مطلوبی نرسید، بهتر است آنها را تغییر دهید. برای مثال، جهت مقایسه کارکرد اندیکاتورها در بازار فارکس و فلزات می توانید نتایج حاصله از آنها را در این دو بازار با هم مقایسه کنید، نتایج معامله 4 فلز باید هم سطح و یا بهتر از نتایج معامله با 28 جفت ارز باشند. 

نوسان قیمت در فلزات مانند ارزها نیست. تحرک فلزات گرانبها بیشتر است به همین دلیل، اندیکاتور ATR آنها در سطوح بالاتری قرار می گیرد. شما باید سعی کنید تا براساس مدیریت پول خود همه چیز را با میزان نوسانات و یا ATR خود تطبیق دهید تا نتیجهه خوبی بگیرید. برای مثال، ATR پالادیوم بالاست، بنابراین معامله گران باید حجم پوزیشن خود را براساس آن تنظیم کنند. 

انجام محاسبات کار دشواری نیست، برخی از پلاگین های MT4 می توانند سایز و ارزش ATR را محاسبه کنند. هرچه میزان ATR بالاتر باشد، اسپرد هم بیشتر می شود. چنین معامله گرانی در صورت انتخاب بروکر مناسب ، نباید نگران اسپرد باشند. در برخی از رفرنس ها، میزان اسپرد برای طلا برابر با 1% و برای پلاتینیم برابر با 7% در نظر گرفته شده است. اگر در بازه های زمانی کوتاه مدت معامله می کنید، اسپرد خود را محاسبه کنید تا متوجه تأثیر آن در معاملات خود شوید. 

اندیکاتورها در برخورد با فلزات گرانبها، به دلیل داشتن مومنتوم حرکتی مناسب، معمولاً با تأخیر عمل می کنند و به این ترتیب بسیاری از سیگنال ها را در زمان مناسب به شما نمی رسانند، همین امر باعث می شود که شما بسیاری از فرصت های معاملاتی را از دست بدهید اما باز هم تمامی موارد گفته شده با توجه به نوع اندیکاتور استفاده شده و حجم پوزیشن شما متغیر است. به همین دلیل، برخی کارشناسان تصمیم گرفتند تا اطلاعات و قوانین مربوط به معاملات را آپدیت کنند. 

زمانی که یک فلز، در ترند جدید، با همان مومنتوم قبلی خود به پیش می رود، بهتر است هرچه زودتر معامله ای را براساس سیگنال های اندیکاتور تأییدی انجام دهید، حتی اگر اندیکاتور حجمی شما با تصمیمتان موافق نباشد. توجه داشته باشید که در روش برگشتی، اندیکاتورهای حجمی نقش معمول خود را دارند. اگر به اندیکاتوری نیاز دارید که جهت اصلی ترند را مشخص کند می توانید از اندیکاتورهای میانگین متحرک یا لاین اصلی استفاده کنید. 

اندیکاتورهای سنتیمنت در معاملات با فلزات، نقش کمتری دارند به همین دلیل بهتر است به سیگنال های آنها توجهی نداشته باشید اما در معاملات فارکس با نگاه کردن به پرایس اکشن و اندیکاتورهای سنتیمنت می توانید تفاوت های جفت ارزهای فارکس را  نسبت به هم تشخیص دهید. توجه داشته باشید که تغییرات در اندیکاتورهای سنتیمنت، نمی تواند در پرایس اکشن فلزات تغییری ایجاد کند.

 البته استثناهایی هم در این زمینه وجود دارند برای مثال، ممکن است ببینید که میزان استفاده از XAG/USD  در معاملات بلند مدت نسبت به کوتاه مدت 21 به 1 است، چنین نسبتی به این معناست که 97% معامله گران بر روی این دارایی به صورت بلند مدت سرمایه گذاری کرده اند. البته بهتر است بدانید که چنین سناریوهایی به ندرت اتفاق می افتند.

در زمینه معامله با فلزات، دستکاری بانک ها در بازارها نقشی نخواهد داشت اما در برخی مواقع مانند روی دادن حوادث مهم، شاهد تأثیر عملکرد بانک ها بر این بازارها نیز خواهید بود. 

براساس آمارها، تصمیماتی که در زمینه نرخ بهره دلار گرفته می شود، می تواند روی فلزات نیز تأثیر بگذارد. برای مثال، اگر ترکیبات  XAU/USD و EUR/USD  را در زمینه تاثیرگذاری نرخ بهره دلار باهم مقایسه کنیم خواهیم دید که معامله گران با دیدن تغییرات نرخ بهره دلار به سمت انجام معاملات بیشتر با XAU می روند زیرا نرخ بهره یورو نیز معولاً کم است. 

طلا و فلزات گرانبها معمولاً حاشیه امن تری را در معاملات و در مقایسه با جفت ارزها ایجاد می کنند. دستمزدها و حقوق غیر کشاورزی تأثیری در نمودار فلزات نخواهند داشت اما انتخابات آمریکا در نوع خود روی قیمت فلزات و ارزها بسیار تاثیرگذار خواهد بود، به همین دلیل است که معامله گران ماهر معمولاً در زمان انتخابات پوزیشن های خود را می بندند تا از تغییرات به وجود آمده در امان باشند. 

به یاد داشته باشید که زمان های معاملاتی فلزات گرانبها با فارکس و ارزهای کریپتو متفاوت هستند، همچنین،زمان باز بودن آنها به بروکر هم وابسته است، معمولاً بازار فلزات در هر روز معاملاتی یک ساعت بسته است. لازم است تا چنین اطلاعاتی را از طریق پلتفرم معاملاتی  MT4/5 مطالعه کنید و یا اینکه برای دریافت اطلاعات لازم درباره گزینه منتخب معاملاتیتان، با پشتیبانی بروکر خود مشورت کنید. 

شما یک سیستم جهانی دارید ، از فرصت ها در همه جا استفاده کنید. با دانستن نکات لازم و اختلافات ظریف، می توانید شانس سوددهی معاملات خود را افزایش دهید.  در انتخاب کارگزار خود برای انجام معاملات با فلزات دقت کنید ، از برنامه های آپگرید شده استفاده کنید و سیستم معاملاتی مخصوص به خود را داشته باشید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی 3 استراتژی که هر تریدر باید در مورد آن بداند!
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:28 | بازدید : 65 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

معرفی 3 استراتژی که هر تریدر باید در مورد آن بداند!

717 aHR0cHM6Ly9zMy5ldS1jZW50cmFsLTEuYW1hem9uYXdzLmNvbS9zMy5jb2ludGVsZWdyYXBoLmNvbS91cGxvYWRzLzIwMjAtMTAvMWM3ZWUwNjUtNmYyNi00NjE1LWE0ZDctNzQyNDQyMTk4ZTMyLmpwZw - معرفی 3 استراتژی که هر تریدر باید در مورد آن بداند!

افراد تازه وارد به حیطه‌ی سرمایه گذاری ممکن است فکر کنند که معامله گران حرفه ای بیشتر وقت خود را در شبانه روز صرف خیره شدن به صفحه نمایش می کنند تا بازارها را تجزیه و تحلیل کنند و بهترین معاملات را انتخاب کنند اما این دور از حقیقت نیست.

داشتن یک چشم خوب چیزی نیست که معامله‌ گران برتر را از متوسط ​​متمایز می کند ، بلکه استفاده از استراتژی های آزمایش شده است که به معامله گران حرفه ای این توانایی را می دهد که برای مدت طولانی بتوانند خوب پیش بروند. امروز ما در مورد چگونگی تراکنش معاملات آتی، میزان بودجه و استفاده از معاملات برتر توسط معامله گران برتر بحث خواهیم کرد.

هر یک از این استراتژیهای ساده شامل رباتهای معاملاتی اختصاصی یا سپرده مارجین قابل توجهی نیست، بدین معنی که یک سرمایه گذار برای تولید سود به تعادل گسترده تجاری احتیاج ندارد.

استراتژی های غیر جهت دار

بازارهای رمزنگاری به رفتارهای قیمتی دوگانه شناخته می شوند که شامل افزایش یا سقوط دارایی های دو یا سه رقمی در یک بازه زمانی ساعته تا 24 ساعته است.

سرمایه گذاران به امکان گرفتن بازده های چشمگیر تمایل دارند، بنابراین پیشنهاد می شود ماهانه فقط به دنبال به دست آوردن 2٪ سود ارزهای رمزپایه باشید.

چرا یک سرمایه گذار چنین استراتژی “کم بازده” را دنبال می کند؟  پاسخ منافع ترکیبی است. اگر یک معامله گر بتواند ماهانه 2٪ به دست آورد، سود سالانه او معادل 27٪ است.

معامله گران کمی می توانند با تلاش برای حدس زدن به بالا و پایین بازار، این بازده را مطابقت دهند. بنابراین ، داشتن سود قابل اطمینان تر، فرد را از فشار ناشی از ضررهای احتمالی و تقریباً غیرممکن بودن تلاش برای زمان بندی بازار خلاص می کند.

یک استراتژی معاملات عالی به نام دادوستد شامل خرید ارز رمزنگاری شده در بازارهای سنتی و فروش آتیه های تقویم ماه ثابت آن است.

این نرخ را می توان با تجزیه و تحلیل شاخص پایه اندازه گیری کرد، معیاری که به عنوان حق بیمه سالانه بازارهای آتی نیز نامیده می شود.

این یک معامله دائمی نیست زیرا شاخص پایه بسته به میزان صعودی سرمایه گذاران نوسان می کند. معمولاً در آلتکوین ها فرصت قوی تری وجود دارد زیرا رقابت کمتری برای آن وجود دارد.

98f711fd db77 4693 84f3 ef78fb874695 - معرفی 3 استراتژی که هر تریدر باید در مورد آن بداند!

با مشاهده نمودار بالا ، توجه کنید که چگونه Ether (ETH) سطح سالانه 20٪ را در اواسط ماه آگوست لمس کرده است.  اما ، یک نکته وجود دارد.

شیطان همیشه در جزئیات نهفته است و این یکی از این موارد است. این معامله تنها در صورتی کار خواهد کرد که ارز رمزنگاری شده واریز شده به عنوان مارجین همان ارز کوتاه شده از طریق معاملات آتی باشد. برخی از مبادلات مشتقات فقط به شما امکان می دهند Bitcoin (BTC) یاTether (USDT) را به عنوان وثیقه واریز کنید.

یک نکته مهم که سرمایه گذاران باید به خاطر بسپارند این است که برخلاف معاملات آتی همیشگی (معاملات معکوس، قراردادهای آتی با تقویم ثابت دارای تاریخ انقضا تعیین شده ای هستند. از این رو ، در لحظه انحلال قرارداد آتی نیاز به فروش موقعیت نقطه ای است.

تعیین نرخ بودجه

سایر معاملات غیر جهت دار شامل استراتژی های گزینه ای است که معمولاً شامل چندین قرارداد انقضا و قراردادهای آتی است.

یک مثال ، که خطر کمتری دارد ، بهره برداری و ترید از نرخ بودجه است.  قرارداد دائمی (مبادله معکوسبسته به عدم تعادل اهرم ، کم یا زیاد می شود. این مبادلات تخمینی را برای دریچه‌ی سرمایه‌گذاری بعدی، معمولاً هر 8 ساعت، اعلام می کنند.

با افزایش این نرخ ، معامله گران حرفه ای قراردادهای آتی را کوتاه می کنند و همزمان آن را در صرافی های محلی خریداری می کنند. بنابراین، خطر آنها کاملاً خنثی می شود ، نرخ بودجه را جمع می کند و بلافاصله پس از آن معامله بازمی گردد.

ترید خودکار برابر با موفقیت است

بعضی اوقات ، در بازار استراتژی های معاملاتی با ریسک پذیری زیادی وجود ندارد. در شرایطی از این دست ، حتی معامله گران حرفه ای نیز ممکن است ریسک را جهت دهی کنندآنچه آنها را از تریدرهای تازه کار را متمایز می کند استفاده از ترید خودکار است.

اکثر معامله گران می دانند که چگونه از توقف ضرر استفاده کنند ، این یک چیز خوب است ، اما این چیزی نیست که فرصت های پیروزی را ایجاد می کند. از همان ابزار می توان برای شروع معاملات استفاده کرد، به ویژه اگر از توقف در مسیر استفاده کنید.

46ca0ef0 1002 44ff a045 e98b73c03b28 1 - معرفی 3 استراتژی که هر تریدر باید در مورد آن بداند!

در مثال بالا ، قیمت این فعال سازی توقف خرید (طولانی) 12900 دلار استبنابراین، در حالی که بازار بالاتر از آن سطح معاملات خود را ادامه میدهد ، این سفارش همچنان بی رونق است.

هنگامی که بیت کوین به آن سطح برسد ، فقط پس از بازپرداخت 8% (نرخ پاسخگوییخرید می کنداز این رو ، به محض افزایش 103 دلار از پایین بیت کوین، به طور خودکار خرید می شود.

این استراتژی است که به طور مكرر توسط معامله گران حرفه ای برای اتوماسیون روند سرمایه گذاری استفاده می شود و به طورقابل توجهی نیاز به بررسی قیمت ها را به صورت 24 ساعته کاهش می دهد.چیاین سه استراتژی را تمرین کنید تا به خوبی بر روی آن تسلط پیدا کنیدمعاملات آتی حملتجارت، بهره بری از نرخ بودجه سود  و خرید با استفاده از توقف های بعدیتمرکز خود را بر یادگیری معاملات غیر جهت دار و استراتژی های گزینه بگذارید و خود را از حدس بالا و پایین بازار آزاد کنید.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً نظرات نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات آکادمی هلاکوئی نیستهر حرکت سرمایه گذاری و ترید شامل ریسک استهنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با ۵ برنامه‌ی کاربردی بلاکچین که دنیای فناوری را دچار تحول می کند ، آشنا شوید !
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:24 | بازدید : 60 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

با ۵ برنامه‌ی کاربردی بلاکچین که دنیای فناوری را دچار تحول می کند ، آشنا شوید !

4A3C3905 6B55 48AE 88B1 11357D703CE0 - با ۵ برنامه‌ی کاربردی بلاکچین که دنیای فناوری را دچار تحول می کند ، آشنا شوید !

بلاکچین یک پایگاه داده غیرمتمرکز از بلوک های اطلاعات است که در قالب زنجیره ای ثبت می شود و به صورت گرافیکی رمزنگاری امن بهم پیوند می خورد . این فناوری به دلیل ماهیت ایمن داده ها ، ایمنی مناسب داده ها را تضمین می کند و نحوه انجام معاملات را کاملاً تغییر میدهد .  همچنین فرآیند تأیید سریعتر و ایمنی اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد قابلیت اطمینان را ایجاد می کند .

گرچه فناوری بلاکچین فقط برای انجام معاملات دیجیتالی وارد بازار شد ، اکنون در صنایع مختلف مانند زنجیره تأمین ، امور مالی ، بهداشت و درمان و بسیاری دیگر از آن استفاده می شود .

فناوری بلاکچین جایگاه خود را در توسعه برنامه های تلفن همراه نیز ایجاد کرده است . برنامه های بلاکچین شفاف هستند .

در اینجا بخش‌های از موارد استفاده از برنامه‌های بلاکچین و چگونگی تغییر صنایع مختلف را بیان خواهیم کرد .

1. ریپل

ریپل برای افزایش معاملات بانکی مفید است . اجرای فناوری بلاکچین در بخش مالی بسیار عمیق تر از هر بخش دیگری است و ریپل این مسئله را ثابت می کند . این یکی از بزرگترین ابزارها برای ثبت و تکمیل معاملات مالی است .

همچنین یک شبکه بزرگ را با وجود مرزهای دقیق فیزیکی توسعه می دهد . از آنجا که چنین درگیری شخص ثالث وجود ندارد ، هزینه این معاملات کمتر از حد معمول است . در عین حال ، شبکه نیز شفاف و کاملاً ایمن باقی مانده است .

به طور معمول مشاهده می شود که معاملات مالی که در سطح جهانی انجام می شود مستعد خطا و صرف زمان زیادی است . علاوه بر این ، هنگام معامله هزینه ها و نرخ ارز جمع می شوند و هزینه کل معمولاً زیاد می شود .

با این حال ، ریپل بدون صرف هزینه زیاد معاملات بین المللی در زمان واقعی را ارائه می دهد . این شبکه دارای حدود 200 موسسه است که این فرآیند را برای انواع معاملات بین المللی مقرون به صرفه می کند .

2. اتریسک

این نرم افزار بلاکچین در اتوماسیون بیمه پرواز کمک می کند .  بیمه حوزه دیگری است که بلاکچین در آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است . از طریق این نرم افزار ، بیمه گذاران می توانند قراردادهای هوشمندانه منعقد کنند تا اینکه در قراردادهای سنتی که معمولاً پیچیده هستند درگیر شوند .  Etherisc برنامه بلاکچینی است که به مشتریان در خرید بیمه پرواز کمک می کند . اگر پرواز لغو یا به تأخیر بیفتد ، مجبور نیستند ماه ها برای بازپرداخت صبر کنند . اتریسک برنامه پرداخت را به موقع ، تضمین ، مطمئن و سریع می کند .

۳. آمبروسوس

یک برنامه مرسوم ، مد روز برای ردیابی زنجیره تامین است . در مدیریت زنجیره تأمین ، می توانید اشخاص ثالث مختلفی را در هر مرحله دخالت دهید که به طور کلی آن را به یک روش پیچیده تبدیل می کند . ارائه شفافیت ، کارایی و کیفیت یک سفر طولانی مدت و همچنین یک کار خسته کننده است .

برای مقابله با این وضعیت ، Ambrosus بهترین گزینه است که ترکیب کاملی از فناوری اینترنت اشیا و فناوری بلاکچین است . این برنامه همچنین دارای یک ویژگی ردیابی است که تمام محصولات را در شبکه بلاکچین ثبت می کند و سپس به مشتری اجازه می دهد تا با جزئیات کوچکتر با آن در ارتباط باشد . به عنوان مثال ، اگر شما در مورد مواد غذایی صحبت می کنید ، اکنون مصرف کنندگان می توانند مکانی را از محل جمع آوری مواد موجود در ماده غذایی ، نحوه پردازش مواد و نحوه ذخیره آنها پیدا کنند .

بریو (Brave) و بات (Bat)

این نرم افزار بلاکچین قدرت تنظیم تبلیغات را در اختیار کاربران قرار می دهد . معامله خرد را در زمینه تبلیغات به واقعیت تبدیل می کند . بینندگان بسته به میزان توجهشان هنگام تماشای تبلیغاتی که ترجیح می دهند تماشا کنند ، پاداش دریافت می کنند . Brave مرورگر وبسایتی است که دارای مسدود کننده تبلیغات است . Brave به بینندگانی که تبلیغات را انتخاب می کنند پاداش می دهد . کاربرد اصلی این نرم افزار افزایش تجربه تماشای تبلیغات از کاربران اینترنت است .

آرتوری (Artory)

Artory به شما کمک می کند تا ثبت آثار هنری و سایر موارد برایتان آسان شود . یکی از بزرگترین چالش هایی که هنرمندان با آن روبرو هستند تأمین اصالت اثر هنری است دیدن طرح شما بدون دریافت حق الزحمه درست طبق موارد حق چاپ کپی برداری می شود و جرم مشترکی است که هنرمندان با آن روبرو هستند . با کمک این برنامه بلاکچین ، هنرمندان می توانند از کار خود محافظت کنند .

Artory در ثبت آثار هنری کمک می کند . از طریق این برنامه ، هر معامله انجام شده ثبت می شود و در اعتبار سنجی منبع اثر هنری کمک می کند .

با استفاده از این پنج برنامه بلاکچین ، افراد در حال تغییر روش خود برای انجام معاملات دیجیتالی هستند . اینها برخی از اختراعات چشمگیر فناوری بلاکچین است . چیزهای زیادی برای کشف این فناوری باقی مانده است . این برنامه ها از هیچ فرآیند شخص ثالث برای انجام معاملات استفاده نمی کنند . از این رو ، فناوری بلاکچین راهی جدید برای دیدن جهان است !

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تقاطع طلایی چیست و چگونه کار می کند ؟
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 11:23 | بازدید : 29 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

تقاطع طلایی چیست و چگونه کار می کند ؟

A3247700 2256 4998 BBDF 6E3698A20DA2 - تقاطع طلایی چیست و چگونه کار می کند ؟

تقاطع های طلایی و تقاطع های مرگ از الگوهای نمودار آشنا برای افراد حاضر در بازار است در این مقاله ، درک عمیق تری از نحوه شکل گیری تقاطع طلایی و چگونگی استفاده از آن برای ردیابی تغییرات بازار پیدا خواهید کرد .

تقاطع طلایی چیست ؟

تقاطع طلایی عبور از دو میانگین متحرک است ، الگویی فنی که نشان می دهد احتمال چرخش صعودی قیمت ها وجود دارد . به طور خاص ، زمانی رخ می دهد که یک میانگین متحرک کوتاه مدت ، که منعکس کننده قیمت های اخیر است ، بالاتر از یک میانگین متحرک بلند مدت می شود که این نیز یک روند بلند مدت است . بنابراین ، نشان می دهد که قیمت ها انگیزه سرسخت افزایشی پیدا می کنند . برعکس این مورد برای تقاطع مرگ صادق است ، مانند زمانی که میانگین متحرک کوتاه مدت به زیر میانگین متحرک بلند مدت می رسد .

تقاطع های طلایی ، در کنار تقاطع های مرگ ، شاخص های مشهوری هستند که توسط فعالان بازار مشاهده می شوند و با عناوین خبری نیز مورد توجه قرار می گیرند . این امر عمدتا به این واقعیت نسبت داده می شود که دنبال کردن این شاخص آسان است ، حتی اگر در مقایسه با سایر شاخص های فنی ، به عنوان نشانه ای برای اقدام ، کمتر اتفاق بیفتد .  میانگین متحرک معمولاً به ترتیب میانگین متحرک 50 روزه (DMA) و 200-DMA برای میانگین متحرک کوتاه مدت و بلند مدت هستند . توجه داشته باشید که بسیاری از افراد تقاطع طلایی به عنوان نشانه استفاده نمی کنند و معمولاً این شاخص را با شاخص های دیگر مانند شاخص مقاومت نسبی (RSI) یا شاخص های واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) ترکیب می کنند ، که به راحتی در بیشتر نمودارها فراخوانی می شوند .

سه مرحله تقاطع طلایی

در حالی که عبور از میانگین متحرک در بالا به طور منطقی بصری به نظر می رسد ، تحلیلگران تکنیکال تأکید می کنند که سه مرحله برای تقاطع طلایی وجود دارد .

اولاً ، قبل از عبور از میانگین های متحرک ، روند نزولی وجود دارد که با پدیده ای مطابقت دارد که میانگین متحرک کوتاه مدت در زیر روند بلندمدت در حال عبور است .

در مرحله دوم که همان تقاطع است ، روند جدیدی بوجود می آید که به موجب آن میانگین متحرک کوتاه مدت میانگین متحرک بلند مدت را به خود اختصاص می دهد .

سرانجام ، باید در جایی ادامه یابد که روند صعودی ادامه داشته باشد و DMA کوتاه مدت به عنوان پشتیبانی از قیمت ها عمل کند .

یک مثال را می توان در زیر با استفاده از تقاطع طلایی کوتاه مدت 20-DMA و 100-DMA توسط اپل مشاهده کرد . پس از تقاطع در مارس 2019 ، قیمت ها بالاتر از DMA کوتاه مدت آن قبل از شکسته شدن در پایین نگه داشته شدند ، که نشان دهنده تغییر روند است .

B0F9E9AB 4698 4836 B819 E4CED33FF2EE - تقاطع طلایی چیست و چگونه کار می کند ؟

پتانسیل سود الگوی تقاطع طلایی

برخلاف الگوهای مختلف تکنیکال ، متأسفانه پتانسیل سود الگوی تقاطع طلایی به طور واضح بیان نمی شود . ایده استفاده از تقاطع طلایی به عنوان شاخص ، شناسایی تغییر مسیر قیمت به یک روند صعودی و معامله این روند است . این مسیر ممکن است برای دوره ای متفاوت ادامه داشته باشد .  روش های دیگر برای تشخیص زمانی که روند به پایان می رسد ، مانند زمانی که DMA کوتاه مدت به زیر DMA طولانی مدت سقوط می کند ، به تشخیص سود بردن کمک می کند .

نحوه ترید تقاطع طلایی

با استفاده مجدد از اپل به عنوان نمونه ، می توان دریافت که 50-DMA در اواخر سال 2016 بالاتر از 200-DMA افزایش یافته و سیگنال صعودی را ارائه داده است . همانطور که اشاره کردیم ، شاخصهای دیگر اغلب برای تأیید روند مورد استفاده قرار می گیرند و در این حالت ، MACD نیز چنین ساختاری را تا نقطه تلاقی نشان می دهد . بنابراین هنگامی که 50-DMA به زیر 200-DMA فرو رفت مانند اواخر 2018 میتوان به ترید این روند ادامه داد و از آن خارج شد ، اگرچه ممکن است عاقلانه تر باشد که تریدر با دیدن شکست قطع 200-DMA دراوایل سال ، زودتر این کار را انجام دهد .

279A0BA3 2181 4B5D A406 BB3F350308C5 - تقاطع طلایی چیست و چگونه کار می کند ؟

برخی ممکن است استدلال کنند که یک تقاطع طلایی واقعی فقط با 50-DMA و 200-DMA اتفاق می افتد مانند مثال فوق . با این حال ، این فقط ممکن است به دلیل محبوبیت دو میانگین متحرک باشد که آنها را به عنوان نشانه تقویت می کند . با استفاده از این دو ، فرصت های ایجاد تغییر در روند ممکن است بسیار اندک باشد و همچنین می تواند نشانه ای نسبتاً عقب افتاده باشد ، اگرچه در سرمایه گذاری طولانی مدت ممکن است این یک نشانه مفید برای تکمیل دلایل اساسی خرید سهام باشد .

به صورت کوتاه مدت ، این می تواند در نمودار چهار ساعته اپل مانند زیر اعمال شود . می توان با عبور از میانگین متحرک کوتاه مدت نسبت به میانگین متحرک بلند مدت وارد یک موقعیت خرید شد و بعداً اقدام به خروج معکوس یا حتی قبل از آن کرد که قیمت ها خود به زیر میانگین متحرک بلند مدت می روند . برای ترید با فرکانس بالا ، استراتژی تقاطع طلایی به سادگی هر استراتژی ای که از تلاقی میانگین متحرک استفاده می کند ، می تواند با استفاده از الگوریتم های سیستم معاملات شخصی پیاده سازی شود .

32647645 9276 44A1 BDB7 4929AE123516 - تقاطع طلایی چیست و چگونه کار می کند ؟

اعتبار تقاطع طلایی

مانند هر شاخص فنی ، امکان کار با یک سهام خاص یا کلاس دارایی به طور کلی تضمین کننده کار آن با دیگری نیست . یک مسئله اساسی در مورد تقاطع طلایی که اغلب مورد بحث قرار می گیرد این واقعیت است که این یک شاخص عقب مانده است . اطلاعات مربوط به قیمت های تاریخی فاقد قدرت پیش بینی برای جلوگیری از حرکت های آینده است .  همین امر نیز به این دلیل است که برای تصمیم گیری در معاملات ، دست در دست هم با سایر شاخص ها یا تحلیل بنیادی مورد استفاده قرار می گیرد .

با این وجود ، آزمایش مجدد یک استراتژی معاملات متقابل طلایی بر روی کلاس های مختلف دارایی می تواند نتایج جالبی را به همراه داشته باشد و فقط ممکن است این مورد به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل تکنیکال کاربردی تر باشد .


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با الگوهای قیمت در تحلیل تکنیکال
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 10:48 | بازدید : 27 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

آشنایی با الگوهای قیمت در تحلیل تکنیکال

D4055179 006F 4DC1 AEDE A2E01646BD8E - آشنایی با الگوهای قیمت در تحلیل تکنیکال

در تجزیه و تحلیل تکنیکال ، انتقال بین روندهای صعودی و نزولی اغلب با الگوی قیمت مشخص می شود . طبق تعریف ، الگوی قیمت پیکربندی قابل تشخیص حرکت قیمت است که با استفاده از یک سری خط روند و یا منحنی مشخص می شود .

هنگامی که یک الگوی قیمت تغییر در روند را نشان می دهد ، به عنوان یک الگوی معکوس شناخته می شود . یک الگوی ادامه‌دار زمانی اتفاق می افتد که روند پس از یک مکث کوتاه در مسیر موجود خود ادامه یابد .

مدت هاست که تحلیل گران تکنیکال از الگوی قیمت برای بررسی حرکت های فعلی و پیش بینی حرکت های آینده بازار استفاده می کنند .

روشهای کلیدی

الگوها شکل های متمایزی هستند که در اثر حرکت قیمت های امنیتی روی نمودار ایجاد می شوند و پایه و اساس تجزیه و تحلیل تکنیکال هستند .

یک الگو با خطی مشخص می شود که نقاط متداول قیمت ، مانند بسته شدن قیمت ها یا پایین بودن قیمت ها را در یک بازه زمانی خاص به هم متصل می کند .

تحلیلگران تکنیکال و نمودارشناسان به دنبال شناسایی الگوها به عنوان راهی برای پیش بینی مسیر آینده قیمت سهام  هستند .

این الگوها می توانند به سادگی خطوط روند و به پیچیدگی تشکیلات دو سر و شانه باشند .

خط روند در تجزیه و تحلیل تکنیکال

از آنجا که الگوهای قیمت با استفاده از یک سری خطوط و یا منحنی ها مشخص می شوند ، درک خط روند و دانستن نحوه ترسیم آنها مفید است . خط روند به تحلیلگران تکنیکال کمک می کند تا مناطق پشتیبانی و مقاومت را در نمودار قیمت دریابند . خط روند خطوط مستقیمی است که با اتصال یک سری قله های نزولی (اوج هایا فرورفتگی های صعودی (پایین ترهاروی نمودار ترسیم می شوند .

یک خط روند رو به زاویه ، یا یک خط روند صعودی ، در جایی اتفاق می افتد که قیمت ها با افزایش یا پایین تر شدن روبرو هستند . خط روند روبه بالا با اتصال پایین های صعودی ترسیم می شود و برعکس ، یک خط روند رو به پایین ، که خط روند نزولی خوانده می شود ، در جایی اتفاق می افتد که قیمت ها با بالاترین سطح و پایین ترین سطح مواجه هستند .

خطوط روند بسته به اینکه از کدام قسمت از نوار قیمت برای “اتصال نقاط” استفاده می شود ، از نظر ظاهری متفاوت خواهند بود . در حالی که تفکرات مختلفی در مورد اینکه کدام قسمت از نوار قیمت باید استفاده شود وجود دارد ، بدنه میله کندل – و نه خط های نازک بالا و زیر بدنه کندل ، اغلب نشان دهنده جایی است که اکثر اقدامات قیمت رخ داده است و بنابراین ممکن است یک نقطه دقیق تر را برای ترسیم خط روند فراهم کند ، به ویژه در نمودارهای داخل روز که ممکن است “بیرون خط” (نقاط داده ای که بسیار خارج از محدوده “نرمال” هستندوجود داشته باشد .

در نمودارهای روزانه ، نمودارشناسان اغلب برای ترسیم خط روند از قیمت های پایانی استفاده می کنند ، نه بالا و پایین ، زیرا قیمت های بسته نشان دهنده‌ی تریدرها و سرمایه گذارانی است که مایلند در یک شب یا آخر هفته یا تعطیلات بازار موقعیت خود را حفظ کنند .

روندهای صعودی در جایی اتفاق می افتد که قیمت ها بیشتر و بیشتر می شوند . روندهای رو به رشد حداقل دو مورد از پایین ترین سطح را بهم متصل می کنند و سطح پشتیبانی را زیر قیمت نشان می دهند .

روند نزولی در جایی اتفاق می افتد که قیمت ها به بالاترین میزان و پایین ترین میزان خود می رسند . خط روند نزولی حداقل دو مورد از بالاترین سطح را بهم متصل می کند و سطح مقاومت بالاتر از قیمت را نشان می دهد .

ادغام یا یک بازار وری ، در جایی اتفاق می افتد که قیمت بین یک محدوده بالا و پایین ، بین دو خط روند موازی و اغلب افقی در حال نوسان است .

الگوهای ادامه

الگوی قیمتی که بیانگر قطع موقت روند موجود باشد ، به عنوان الگوی ادامه شناخته می شود .

الگوی ادامه را می توان به عنوان مکث در طول روند غالب در نظر گرفت . زمانی که گاوها در طی روند صعودی نفس‌گیری می کنند یا خرس ها برای لحظه ای در روند نزولی آرام می گیرند . در حالی که الگوی قیمت در حال شکل گیری است ، راهی برای تشخیص روند ادامه دار یا معکوس وجود ندارد .  به همین ترتیب ، باید به روندهای مورد استفاده برای ترسیم الگوی قیمت و اینکه آیا قیمت در بالا یا پایین منطقه ادامه می یابد ، توجه دقیق شود 

به طور کلی ، هرچه مدت زمان توسعه الگوی قیمت بیشتر باشد و هرچه حرکت قیمت در این الگو بیشتر باشد ، با شکسته شدن قیمت در بالاتر یا پایین تر از سطح ادامه ، حرکت با اهمیت تر خواهد شد .

اگر قیمت به روند خود ادامه دهد ، الگوی قیمت به عنوان الگوی ادامه شناخته می شود . الگوهای معمول ادامه شامل :

  • Pennants ، با استفاده از دو خط روند همگرا ساخته شده است .
  • پرچم هایی که با دو خط روند موازی ترسیم شده اند .
  • ودجز ها (Wedges) ، با دو خط روند همگرا ساخته شده اند ، جایی که هر دو به سمت بالا یا پایین زاویه دارند .

Pennants

نشان ها با دو خط روند ترسیم می شوند که در نهایت به هم می رسند . یکی از ویژگی های اصلی آن ، این است که خط روند به دو جهت حرکت می کنند ، یعنی یک خط روند نزولی و دیگری خط روند رو به بالا خواهد بود . شکل زیر نمونه ای از یک Pennants را نشان می دهد . غالباً ، در هنگام شکل گیری ، حجم کاهش می یابد و در نهایت قیمت به دنبال آن افزایش می یابد .

F7307F7C 60B0 413B 9EEC E89C63A1FB2B - آشنایی با الگوهای قیمت در تحلیل تکنیکال

پرچم ها

پرچم ها با استفاده از دو خط روند موازی ساخته می شوند که می توانند به سمت بالا ، پایین یا پهلو (افقیشیب داشته باشند . به طور کلی ، پرچمی که دارای شیب رو به بالا باشد به عنوان مکث در بازار با روند نزولی ظاهر می شود . یک پرچم با تعصب رو به پایین ، شکسته شدن در طی یک روند صعودی را نشان می دهد . به طور معمول ، شکل گیری پرچم با یک دوره کاهش حجم همراه است که با شکست قیمت از شکل گیری پرچم ، بهبود می یابد .

06D95D85 B4D5 49F0 AB77 C23B4E4E46B1 - آشنایی با الگوهای قیمت در تحلیل تکنیکال

Wedges

Wedges از این جهت که با استفاده از دو خط روند همگرا ترسیم می شوند ، شبیه پینه هستند . با این حال ، یک Wedge با این واقعیت مشخص میشود که هر دو خط روند در یک جهت ، بالا یا پایین حرکت می کنند . Wedge که به سمت پایین قرار دارد نشان دهنده یک مکث در طول روند صعودی است و Wedge که به سمت بالا قرار دارد ، وقفه موقتی را در هنگام سقوط بازار نشان می دهد . مانند پرچم ها . حجم پرچم‌ها در طول شکل گیری الگو به طور معمول کاهش می یابد ، فقط در صورت شکسته شدن قیمت از بالا یا پایین الگوی Wedge ، افزایش می یابد .

F973D5E9 9EC0 4BD0 AC8D F37E48395132 - آشنایی با الگوهای قیمت در تحلیل تکنیکال

مثلثها

مثلث ها از محبوب ترین الگوهای نمودار هستند که در تحلیل تکنیکی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا در مقایسه با الگوهای دیگر به طور مکرر اتفاق می افتند . سه نوع متداول مثلث یعنی مثلث متقارن ، مثلث صعودی و مثلث نزولی است .  این الگوهای نمودار می تواند از چند هفته تا چند ماه ادامه داشته باشد .

مثلث های متقارن وقتی اتفاق می افتند که دو خط روند به سمت یکدیگر جمع شوند و فقط نشان دهنده‌ی احتمال وقوع شکست باشند ، نه جهت . مثلث های صعودی با یک خط روند بالایی صاف و یک خط روند پایین تر مشخص می شوند و نشان می دهد که شکست بالاتر احتمال دارد ، درحالی که مثلث های نزولی دارای یک خط روند پایین مسطح و یک خط روند بالایی نزولی هستند که نشان می دهد احتمال شکستگی وجود دارد . بزرگی شکستگی ها یا خرابی ها به طور معمول با ارتفاع ضلع عمودی چپ مثلث برابر است ، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است .

E4026BE6 3D20 4411 9B3B AFC9BB56C8D0 - آشنایی با الگوهای قیمت در تحلیل تکنیکال

فنجان و دسته (Cup and Candles)

فنجان و دستگیره یک الگوی ادامه سرسخت است که در آن روند صعودی متوقف شده است ، اما با تأیید الگو ادامه خواهد یافت . قسمتفنجان” الگو باید به شکل “U” باشد که شبیه گردی کاسه است تا شکل “V” با ارتفاع های برابر در هر دو طرف جام .

دسته” در سمت راست جام به شکل یک عقب کش کوتاه ساخته می شود که شبیه یک پرچم یا الگوی نمودار پرچم است . با تکمیل رسیدگی ، سهام ممکن است به بالاترین سطح شکسته شود و روند خود را با بالاتر از سر بگیرد . یک فنجان و دسته در شکل زیر نشان داده شده است .

80C49857 8EFC 4265 B387 1C6DAB581B29 - آشنایی با الگوهای قیمت در تحلیل تکنیکال

الگوهای معکوس

الگوی قیمتی که تغییر در روند غالب را نشان می دهد به عنوان الگوی معکوس شناخته می شود . این الگوها بیانگر دوره هایی است که تسلط گاوها یا خرس ها تمام شده است .  با ایجاد انرژی جدید از طرف دیگر (گاو یا خرسروند برقرار شده متوقف شده و سپس به جهتی جدید می رود .

به عنوان مثال ، یک روند صعودی که توسط اشتیاق گاوها پشتیبانی می شود ، می تواند مکث کند ، که نشان دهنده فشار حتی از طرف گاوها و خرس ها است ، و در نهایت جای خود را به خرس ها می دهد . این منجر به تغییر روند رو به نزولی می شود .

معکوس هایی که در اوج بازار اتفاق می افتد به عنوان الگوهای توزیع شناخته می شوند ، جایی که ابزار ترید با شور و شوق بیشتری خرید می شود . برعکس ، معکوس هایی که در پایین بازار اتفاق می افتد به عنوان الگوهای انباشت شناخته می شوند ، جایی که ابزار ترید برای فروش فعالتر می شود . همانند الگوهای ادامه ، هرچه مدت زمان توسعه الگو و حرکت قیمت در این الگو بیشتر باشد ، حرکت پیش بینی شده پس از شکست قیمت نیز بزرگتر خواهد بود .

وقتی قیمت پس از مکث معکوس می شود ، الگوی قیمت به عنوان الگوی معکوس شناخته می شود . نمونه هایی از الگوی معکوس کردن معمول عبارتند از :

Head and Shoulders ، نشانگر دو حرکت قیمتی کوچکتر است که حول یک حرکت بزرگتر است .

Double Tops ، نشان دهنده یک نوسان کوتاه مدت ، و به دنبال آن یک تلاش ناموفق بعدی برای شکستن بالاتر از همان سطح مقاومت است .

Double Bottoms ، که نوسان کوتاه مدت را نشان می دهد ، و به دنبال آن تلاش ناموفق دیگری برای شکستن زیر همان سطح پشتیبانی انجام می شود .

سر و شانه

الگوهای سر و شانه ها می توانند در انتهای بازار یا به صورت مجموعه ای از سه فشار ظاهر شوند قله اولیه یا فرورفتگی ، به دنبال یک فشار دوم و بزرگتر و سپس فشار سوم که اولی را دنبال می کند .

روند صعودی که با الگوی بالای سر و شانه ها قطع می شود ، ممکن است یک روند معکوس را تجربه کند و در نتیجه روند نزولی داشته باشد . برعکس ، روند نزولی که منجر به پایین سر و شانه ها (یا سر و شانه های معکوسشود ، احتمالاً یک روند معکوس با روند صعودی را تجربه خواهد کرد .

همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است ، خطوط روند افقی یا کمی شیب دار را می توان به قله ها و فرورفتگی هایی را که بین سر و شانه ها ظاهر می شوند متصل کرد . با شکسته شدن الگو و برگشت به سمت پایین ، قیمت ممکن است کاهش یابد ، در حالی که قیمت در پایین تر (در مورد پایین سر و شانه هایا پایین تر (در بالای سر و شانه هاخط روند است .

BBFCBEF2 5F29 4337 8EA8 1FE989FE1F15 - آشنایی با الگوهای قیمت در تحلیل تکنیکال

دو تاپ

بالا و پایین نشان دهنده مناطقی است که بازار دو تلاش ناموفق برای شکستن سطح حمایت یا مقاومت انجام داده است . در مورد بالای دوتایی ، که اغلب مانند حرف M به نظر می رسد ، فشار اولیه تا سطح مقاومت با تلاش دوم شکست خورده همراه است ، و در نتیجه یک روند معکوس ایجاد می شود .

از طرف دیگر ، ته دوتایی شبیه حرف W است و زمانی اتفاق می افتد که قیمت بخواهد سطح حمایتی را پشت سر بگذارد ، رد شود و دومین تلاش ناموفق را برای شکست سطح حمایت انجام دهد . همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است ، این اغلب منجر به تغییر روند می شود .

بالا و پایین سه گانه الگوهای معکوس هستند که به اندازه سر و شانه ها یا دو تاپ یا دو پایین نیستند . اما ، آنها به روشی مشابه عمل میکنند و می توانند یک سیگنال تجاری قدرتمند برای تغییر روند باشند . الگوها زمانی شکل می گیرند که قیمت سه برابر سطح حمایت یا مقاومت را تست کند و قادر به شکستن نباشد .

A606C887 E8F9 4A92 A24B F4A8C181E1B8 - آشنایی با الگوهای قیمت در تحلیل تکنیکال

شکاف

فاصله ، زمانی رخ می دهد که بین دو دوره معاملاتی فضای خالی وجود داشته باشد که ناشی از افزایش یا کاهش قابل توجه قیمت باشد . به عنوان مثال ، ممکن است سهام پس از درآمد مثبت یا اخبار دیگر با قیمت 5.00 دلار بسته شود و با قیمت 7.00 دلار باز شود .

65C74FBE 97DA 46D4 8FE3 8633600251E8 - آشنایی با الگوهای قیمت در تحلیل تکنیکال

الگوهای قیمت اغلب هنگامی پیدا می شوند که قیمت “کمی متوقف شود” ، که نشان دهنده مناطق ادغامی است که می تواند منجر به ادامه یا‌ تغییر روند غالب شود . خط روند در شناسایی این الگوهای قیمت مهم است که می تواند در سازندهایی مانند پرچم ها و دو تاپ ظاهر شود .

حجم در این الگوها نقش دارد ، که اغلب در طول شکل گیری الگو کاهش می یابد و با جدا شدن قیمت از الگو افزایش می یابد . تحلیلگران تکنیکال به دنبال الگوهای قیمت برای پیش بینی رفتار آینده قیمت ها ، از جمله ادامه روند و برگشت آن هستند


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با تایم فریم (بازه زمانی) در تحلیل تکنیکال
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 10:33 | بازدید : 37 | نویسنده : شاسیب_کارآفرین | ( نظرات )

 

آشنایی با تایم فریم (بازه زمانی) در تحلیل تکنیکال

23C1C873 844F 4A67 9D1D DA0E43318958 - آشنایی با تایم فریم (بازه زمانی) در تحلیل تکنیکال

به منظور کسب درآمد مداوم در بازارها ، تریدرها باید بیاموزند که چگونه یک روند اساسی را شناسایی کرده و بر اساس آن ترید کنند . کلیشه های رایج عبارتند از: “ترید همراه با روند” ، “با روند مبارزه نکنید” و “روند دوست شماست“.  اما روند چقدر ادامه دارد؟  چه زمانی باید وارد ترید شوید یا از آن خارج شوید ؟ معامله کوتاه مدت دقیقاً به چه معناست ؟ در اینجا ما بیشتر به چارچوب های زمانی معامله میپردازیم .

روشهای کلیدی

  • چارچوب زمانی به مدت زمانی که یک روند برای یک بازار ادامه می دهد اشاره دارد که توسط تریدرها قابل شناسایی و استفاده است .
  • چارچوب های زمانی اولیه یا فوری در حال حاضر قابل اجرا هستند و مورد توجه تریدرهای روز و معاملات با فرکانس بالا هستند .
  • بازه های زمانی دیگری نیز باید در رادار شما باشد که بتواند الگویی را تأیید یا رد کند ، یا روندهای همزمان یا متناقضی را که در حال وقوع است نشان دهد .
  • این بازه های زمانی ممکن است از چند دقیقه یا چند ساعت تا چند روز یا هفته یا حتی بیشتر باشد .

دوره زمانی

روندها را می توان به عنوان اولیه ، میانی و کوتاه مدت طبقه بندی کرد . با این حال ، بازارها به طور همزمان در چندین بازه زمانی وجود دارند . به همین ترتیب ، بسته به بازه زمانی در نظر گرفته شده ، ممکن است روندهای متناقضی در یک سهام خاص وجود داشته باشد . در شرایطی که سهام در روند نزولی میان مدت و کوتاه مدت قرار دارد ، قرار گرفتن در روند صعودی اولیه غیر عادی نیست .

به طور معمول ، تریدرهای مبتدی در یک بازه زمانی خاص قفل می شوند ، و روند اصلی قدرتمندتر را نادیده می گیرند .  متناوباً تریدرها ممکن است روند اصلی را معامله کنند اما اهمیت تصفیه ورودی های خود را در یک بازه زمانی کوتاه مدت ایده آل دست کم میگیرند . 

چه فریم های زمانی را باید ردیابی کنید ؟

یک قانون کلی این است که هرچه بازه زمانی طولانی تر باشد ، سیگنال های داده شده قابل اطمینان تر هستند . همانطور که در چارچوب های زمانی تمرین می کنید ، نمودارها با حرکات کاذب درگیر می شوند . در حالت ایده آل ، تریدرها باید برای تعیین روند اصلی هرکاری که معامله می کنند ، از یک بازه زمانی طولانی تر استفاده کنند .

پس از تعریف روند اساسی ، تریدرها می توانند از چارچوب زمانی ترجیحی خود برای تعریف روند میانی و یک چارچوب زمانی سریعتر برای تعریف روند کوتاه مدت استفاده کنند .  برخی از مثالهای استفاده از چندین چارچوب زمانی عبارتند از :

یک تریدر در نوسان ، که برای تصمیم گیری بر روی نمودارهای روزانه تمرکز دارد ، می تواند از نمودارهای هفتگی برای تعیین روند اولیه و نمودارهای 60 دقیقه ای برای تعریف روند کوتاه مدت استفاده کند .

یک تریدر روزانه می تواند در نمودارهای 15 دقیقه ای معامله کند ، از نمودارهای 60 دقیقه ای برای تعریف روند اولیه و یک نمودار پنج دقیقهای (یا حتی نمودار کناریبرای تعریف روند کوتاه مدت استفاده کند .

یک تریدر در بلند مدت می تواند در نمودارهای هفتگی تمرکز کند در حالی که از نمودارهای ماهانه برای تعریف روند اصلی و نمودارهای روزانه برای اصلاح ورودی ها و خروجی ها استفاده می کند .

انتخاب اینکه چه گروهی از بازه های زمانی استفاده شود ، مختص هر تریدر است . در حالت ایده آل ، تریدرها چارچوب زمانی اصلی مورد نظر خود را انتخاب می کنند و سپس برای تکمیل چارچوب زمانی اصلی ، چارچوبی را در بالا و پایین آن انتخاب می کنند . به این ترتیب ، آنها از نمودار بلند مدت برای تعریف روند ، نمودار میان مدت برای ارائه سیگنال معاملاتی و نمودار کوتاه مدت برای تصفیه ورود و خروج استفاده می کنند . با این حال ، یک یادداشت هشدار این است که درگیر هیجانات نمودار کوتاه مدت نشوید و بیش از حد یک معامله را تجزیه و تحلیل کنید . نمودارهای کوتاه مدت معمولاً برای تأیید یا از بین بردن یک فرضیه از نمودار اصلی استفاده می شوند .

مثال برای ترید

شرکت Holly Frontier (NYSE: HFC) ، Holly Corp، در اوایل سال 2007 با نزدیک شدن به بالاترین سطح 52 هفته ای خود و نشان دادن قدرت نسبی در برابر سهام دیگر در بخش خود ، شروع به ظاهر شدن در برخی از صفحات نمایش سهام ما کرد . همانطور که از نمودار زیرمشاهده می کنید ، نمودار روزانه یک محدوده تجاری بسیار محدود را نشان می دهد که بالاتر از میانگین متحرک ساده 20 و 50 روزه است . بولینگر باند نیز به دلیل کاهش نوسانات و هشدار نسبت به افزایش احتمالی راه ، انقباض شدیدی نشان داده است . از آنجا که نمودار روزانه چارچوب زمانی ترجیحی برای شناسایی معاملات بالقوه نوسان است ، برای تعیین روند اصلی و تأیید همسویی آن با فرضیه ما ، باید از نمودار هفتگی کمک گرفت .

DAA6693F FE6E 4058 9C56 41C3EEE937E0 - آشنایی با تایم فریم (بازه زمانی) در تحلیل تکنیکال

با یک نگاه سریع به هفته نامه مشخص شد که نه تنها HOC قدرت نشان می دهد ، بلکه بسیار نزدیک است که به بالاترین رکورد جدید برسد . علاوه بر این ، این یک معامله احتمالی بازگشت احتمالی در محدوده معاملات تجاری نشان داده شده بود ، نشان می دهد که شکست به زودی رخ می دهد .

هدف پیش بینی شده برای چنین شکستی 20 امتیاز بود . با همگام سازی دو نمودار ، HOC به عنوان یک ترید بالقوه به لیست تماشا اضافه شد . چند روز بعد ، HOC اقدام به شکستن کرد و پس از یک هفته و نیم ناپایدار ، HOC موفق شد کل آن را ببندد .

0CF9896C 37B6 49A3 8181 DE4757732402 - آشنایی با تایم فریم (بازه زمانی) در تحلیل تکنیکال

HOC به دلیل افزایش نوسانات ، ترید بسیار دشواری در نقطه شکست بود . با این وجود ، این نوع شکست ها معمولاً در اولین بازگشت پس از شکست ، ورود بسیار مطمئنی دارند . هنگامی که شکست در نمودار هفتگی تأیید شد ، در صورت یافتن ورودی مناسب ، احتمال خرابی در نمودار روزانه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد . استفاده از چندین بازه زمانی به شناسایی دقیق پایین بازپرداخت در اوایل آوریل 2007 کمک کرد نمودار زیر نشان می دهد که یک کندل چکشی در میانگین متحرک ساده 20 روزه و پشتیبانی میانی بولینگر باند تشکیل شده است . همچنین نشان می دهد HOC در حال نزدیک شدن به نقطه شکست قبلی است که معمولاً پشتیبانی نیز ارائه می دهد . ورودی در نقطه ای بود که سهام می توانست قسمت بالای کندل چکشی را ترجیحاً با افزایش حجم پاک کند .

580CB06E 1C08 4E4E A123 A1002FE68330 - آشنایی با تایم فریم (بازه زمانی) در تحلیل تکنیکال

با کار کردن در یک بازه زمانی پایین تر ، تشخیص اینکه عقب نشینی رو به پایان است و احتمال بالقوه شکست وجود دارد آسان تر شد . نمودار زیر یک نمودار 60 دقیقه ای با یک کانال روند نزولی روشن را نشان می دهد . توجه کنید که HOC به طور مداوم با میانگین متحرک ساده 20 دورهای پایین می آید . نکته مهم این است که اکثر شاخص ها در چندین بازه زمانی نیز کار خواهند کرد . HOC در اولین ساعت معاملات در 4 آوریل 2007 بیش از بالاترین نرخ روز گذشته بسته شد و این نشان دهنده ورود بود . کندل 60 دقیقه ای بعدی ، با حرکت قوی روی افزایش حجم ، به وضوح تأیید کرد که این عقب نشینی تمام شده است .

03648819 AEA8 4D11 B905 24D998BA94B4 - آشنایی با تایم فریم (بازه زمانی) در تحلیل تکنیکال

ترید می تواند در چندین بازه زمانی بیشتر که به روند طولانی تر اختصاص داده می شود ، کنترل شود .

نمودار زیر نحوه دستیابی به هدف HOC را نشان می دهد :

C7B6A1B0 F7D7 42B3 B7F6 17E4AFCBF54A - آشنایی با تایم فریم (بازه زمانی) در تحلیل تکنیکال

جمع‌بندی

با اختصاص وقت برای تجزیه و تحلیل چندین بازه زمانی ، تریدرها می توانند شانس خود را برای یک ترید بسیار موفق افزایش دهند . مرور نمودارهای بلند مدت می تواند به تریدرها کمک کند تا فرضیه های خود را تأیید کنند ، اما مهمتر از آن ، همچنین می تواند به تریدرها از عدم اختلاف سنسورهای زمانی جداگانه هشدار دهد . با استفاده از چارچوب های زمانی کم تر ، تریدرها می توانند ورودی و خروجی خود را نیز بسیار بهبود بخشند . در نهایت ، ترکیب چندین بازه زمانی به تریدرها امکان می دهد روند معاملات خود را بهتر درک کنند و به تصمیمات خود اعتماد کنند .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هکر ها 200 بیت کوین را جهت بازگرداندن اطلاعات حساس هک شده ی شرکت بیمه ی اسرائیلی در خواست کردند!
پنج شنبه 13 آذر 1399 ساعت 17:12 | بازدید : 96 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

هکر ها 200 بیت کوین را جهت بازگرداندن اطلاعات حساس هک شده ی شرکت بیمه ی اسرائیلی در خواست کردند!

israel

هکر ها  4 میلیون دلار به صورت بیت کوین را جهت باز گرداندن اطلاعات حساس هک شده ی شرکت بیمه ی اسرائیلی Shirbit در خواست کردند. 

 این گروه هکر، The Black Shadow نام دارد. آن ها موفق شدند تا اطلاعات یکی از بزرگترین شرکت های بیمه در کشور اسرائیل با نام Shirbit را به سرقت ببرند. آنها برخی از اطلاعات حساس را منتشر کرده اند و در ازای فاش نکردن باقی این اطلاعات درخواست بیت کوین کرده اند. میزان درخواستی آنها 4 میلیون دلار می باشد که تا پایان هفته این شرکت فرصت دارد آن را پرداخت کند. 

طبق گزارشات، اولین تاییدیه از هک شدن این شرکت بیمه در بعد از ظهر روز دوشنبه منتشر شد. نماینده ی گروه هکر The Black Shadow لیستی از اسناد دزدیده شده را در یک کانال تلگرامی منتشر کرد. 

این شرکت بیمه سریعا با اداره ی امنیت ملی و مرکز نظارت بر بازار تماس گرفتند تا تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کنند. کمی بعد، این موسسات،دزدیده شدن اطلاعات را تایید کردند و گفتند که در این اسناد، جزئیات بیمه ی بسیاری از افراد و موسسات نیز بوده است. 

طبق این گزارش، Shirbit مشتریان بسیار مهم و حساسی دارد. در میان این مشتریان، کارکنان دولت اسرائیل نیز به چشم می خورند. مدیر عامل این شرکت، Zvi Leibushor گفت که امنیت مشتریان، اولویت اول آن هاست. 

” Shirbit میلیون ها شکل(واحد پول اسرائیل) را صرف ایمن کردن پایگاه داده و محافظت در برابر حملات سایبری کرده است و تمامی الزامات قانونی در کشور را رعایت می کند. شرکت ما تمامی منابع و تلاش خود را صرف پیداکردن یک راه حل مفید و ایمن در برابر این حمله ی سایبری کرده است. هدف اصلی این حمله، ضربه زدن به اقتصاد اسرائیل است.”

بعد از منتشر شدن بخش کوچکی از اسناد دزدیده شده، هکر ها به قربانیان پیام هایی فرستاند و از آنها درخواست 50 بیت کوین کردند(در حدود 960000 دلار).

با این حال هکر ها تهدید کرده اند که اگر این شرکت در 24 ساعت، این مبلغ را به آن ها پرداخت نکند، مبلغ در خواستی به 100 بیت کوین افزایش خواهد یافت. این رویه با پرداخت نشدن مجدد در 24 ساعت بعدی ادامه می یابد و به 200 بیت کوین افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این, هکر ها تایید کرده اند که اگر این مبلغ به آن ها تا یک هفته پرداخت نشود، این داده ها را به کسان دیگر که پول بیشتری برای این اطلاعات پرداخت می کنند خواهد فروخت.

این نکته قابل توجه است که اخیرا شرکت ها و افراد مهم زیادی در اسرائیل مورد این حملات سایبری قرار گرفته اند. 

همچنین گزارش شده است که حملات دیگری در این کشور با اسم Pay2Key در برابر چندین شرکت اسرائیلی در نیمه ی دوم سال میلادی جاری آغاز شده است. در همه ی این حملات از قربانیان درخواست بیت کوین شده است. 

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع ذکر شده است و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد.

منبع: Cryptopotato

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (13 آذر)
پنج شنبه 13 آذر 1399 ساعت 17:12 | بازدید : 130 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (13 آذر)

بازار 13آذر - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (13 آذر)

به دنبال افزایش نوساناتی که قیمت بیت کوین را از 18300 دلار به 19،300 دلار رساند، این دارایی با رسیدن به آرامشی نسبی، با قیمتی بالاتر از 19،000 دلار معامله می شود. اکثر کوین های جایگزین نیز در مقیاس 24 ساعته، نسبتاً بدون حرکت مانده اند.

صعود بیت کوین به بالای 19 هزار دلار

ارز رمزنگاری برتر بازار، طی چند روز گذشته نوسانات زیادی را از خود نشان داد. همین چند روز پیش، بعد از تریدشدن زیر 17000 دلار، این ارز به دو رکورد متوالی جدید دست یافت.

هرچند، هر دو رکورد، و به ویژه رکورد دوم ، کاملاً رد شد و بیت کوین روز سه شنبه ظرف چند ساعت حدود 2000 دلار سقوط کرد.

این ارز رمزنگاری شده پس از آن موفق شد بیشتر ضررهای خود را جبران کند. در 24 ساعت گذشته، BTC قیمت 19،000 دلار را پس گرفته و حتی قبل از رسیدن به سطح 19200 دلار فعلی، به 19،500 دلار نیز رسید. همانگونه که انتظار می رفت، افزایش قیمت چند روز پیش بیت کوین باعث افزایش احساسات در جامعه ارزهای رمزپایه شد. شرکت تحلیل داده سنتیمنت (Santiment) با اشاره به افزایش هیجان در شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد که بیشتر افراد مرحله دیگری از هیجانات را با شدت بیشتری پیش بینی می کنند.

این شرکت نوشت که “تا زمانی که 20،000 دلار شکسته نشود، هیجان واقعی در بازار کریپتو اتفاق نخواهد افتاد.”

رکود غیرمعمول در میان آلتکوین های دارای ارزش بازار زیاد

بیشتر کوین های جایگزین نیز از روند حرکات ناپایدار BTC تقلید کردند. برخی از آنها در عرض چند روز از بالاترین سطوح سالانه خود سقوط کرده و کاهش قیمت دو رقمی را تجربه کردند. با این حال، آلتکوین ها نیز به طور کلی در 24 ساعت گذشته وضعیت آرامی داشته اند.

مهمترین حرکت اتریوم با افزایش از سطح 585 دلار به 610 دلار انجام شد. با این وجود، از آن زمان تاکنون، دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ بازار آرام گرفته و کمی بالاتر از 600 دلار در نوسان است.

ریپل (0.1٪) ، چینلینک (1%)، بایننس کوین (1-%)، کاردانو (1%) و لایت کوین (1%) از دیروز در همان نقطه باقی مانده اند. از طرفی، پولکادات از بین 10 ارز برتر بازار بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده و با 5 درصد رشد به 5.5 دلار نزدیک شده است.

هر چند وضعیت در میان آلتکوین های دارای ارزش بازار کم و متوسط به طور قابل توجهی بی ثبات تر است. Decred با افزایش 34 درصدی مهمترین برنده امروز است.

Elrond (28%), Terra (16%), Compound (15%), THORChain (12%), NEM (11%), Alrogrand (11%), Curve DAO Token (11%) و Band Protocol (10%) همگی پامپ دو رقمی قیمت را تجربه کرده اند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: cryptopotato

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ثبت تیتر خبری 1 دسامبر رویترز، در بلاک جنسیس بیت کوین!
پنج شنبه 13 آذر 1399 ساعت 17:11 | بازدید : 30 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

ثبت تیتر خبری 1 دسامبر رویترز، در بلاک جنسیس بیت کوین!

747 aHR0cHM6Ly9zMy5jb2ludGVsZWdyYXBoLmNvbS91cGxvYWRzLzIwMjAtMTIvODk2NDk0ZTEtODY1NC00OTIwLWE3ODktODQ4NThkOTA5YzNlLmpwZw - ثبت تیتر خبری 1 دسامبر رویترز، در بلاک جنسیس بیت کوین!

از استخر استخراج Slush Pool به عنوان قدیمی ترین استخر استخراج بیت کوین در جهان یاد می شود. این استخر استخراج در تاریخ 2 دسامبر(12 آذر)، تیتر خبری خبرگزاری رویترز در خصوص روند صعودی بیت کوین در سال 2020 را در یک بلاک شبکه ی بیت کوین به ثبت رساند.

این تیتر خبری هم اکنون در بلاک شماره ی 659678 بیت کوین به ثبت رسیده است و متن آن از این قرار است: 

“سقوط دلار همزمان با امید ها در خصوص بسته ی حمایتی آمریکا، بیت کوین به سقف قیمتی جدید رسید”

این استخر استخراج در توییتر اینگونه اعلام کرد که هدف ماینر ها از این کار، جاودانه سازی این تیتر خبری، از هجوم رسانه های مختلف است و این کار آن را برای همیشه در بلاک چین بیت کوین ثبت می کند.

” ماینر های ما درخواست دادند تا این را جاودانه کنیم.

بلاک 659678:رویترز، 1 دسامبر 2020، سقوط دلار همزمان با امید ها در خصوص بسته ی حمایتی آمریکا، بیت کوین به سقف قیمتی جدید رسید.”

خبرگزاری رویترز در این تاریخ، مقاله ای را منتشر کرد که در آن به ضعیف شدن قیمت دلار همزمان با رسیدن بیت کوین به سقف قیمتی تاریخی اشاره شده بود. در این مقاله به همزمانی سقوط ارزش دلار همزمان با امید ها در خصوص بسته ی حمایتی دولت برای همه گیری ویروس کرونا که در مجلس در مورد آن بحث شده بود  نیز اشاره می شود. 

به نظر می رسد که رمز گشایی این مقاله در بلاک چین بیت کوین به بلاک جنسیس مربوط می شود. در سال 2009(1388) نیز تیتر روزنامه ی تایمز در آن زمان در بلاک جنسیس بیت کوین به ثبت رسیده است. ” صدر اعظم در آستانه ی دومین کمک مالی به بانک ها.”

همانگونه که در اخبار آکادمی هلاکوئی آمده بود، بیت کوین توانسته بود در تاریخ 1 دسامبر(11 آذر) در بسیاری از صرافی ها سقف قیمتی جدیدی را به ثبت برساند و از 19892 دلار نیز فراتر برود. 

همزمان با رالی قیمت ها در بازار ارز های دیجیتال، رسانه های دنیا تمرکز خود را بر روی این بازار و به خصوص بیت کوین افزایش داده اند. Peter Schiff که یک علاقه مند به طلا است و یکی از منتقدان بیت کوین می باشد، تمرکز رسانه ها بر روی بازار ارز های دیحیتال را مورد انتقاد قرار داد. “تمرکز بیش از حد CNBC بر روی بیت کوین یک رفتار ضعیف در دنیای روزنامه نگاری اقتصادی است.”

این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده می باشد  آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد. 

منبع: Cointelegraph

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (13 آذر)
پنج شنبه 13 آذر 1399 ساعت 17:11 | بازدید : 24 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (13 آذر)

بازار 13آذر - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (13 آذر)

به دنبال افزایش نوساناتی که قیمت بیت کوین را از 18300 دلار به 19،300 دلار رساند، این دارایی با رسیدن به آرامشی نسبی، با قیمتی بالاتر از 19،000 دلار معامله می شود. اکثر کوین های جایگزین نیز در مقیاس 24 ساعته، نسبتاً بدون حرکت مانده اند.

صعود بیت کوین به بالای 19 هزار دلار

ارز رمزنگاری برتر بازار، طی چند روز گذشته نوسانات زیادی را از خود نشان داد. همین چند روز پیش، بعد از تریدشدن زیر 17000 دلار، این ارز به دو رکورد متوالی جدید دست یافت.

هرچند، هر دو رکورد، و به ویژه رکورد دوم ، کاملاً رد شد و بیت کوین روز سه شنبه ظرف چند ساعت حدود 2000 دلار سقوط کرد.

این ارز رمزنگاری شده پس از آن موفق شد بیشتر ضررهای خود را جبران کند. در 24 ساعت گذشته، BTC قیمت 19،000 دلار را پس گرفته و حتی قبل از رسیدن به سطح 19200 دلار فعلی، به 19،500 دلار نیز رسید. همانگونه که انتظار می رفت، افزایش قیمت چند روز پیش بیت کوین باعث افزایش احساسات در جامعه ارزهای رمزپایه شد. شرکت تحلیل داده سنتیمنت (Santiment) با اشاره به افزایش هیجان در شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد که بیشتر افراد مرحله دیگری از هیجانات را با شدت بیشتری پیش بینی می کنند.

این شرکت نوشت که “تا زمانی که 20،000 دلار شکسته نشود، هیجان واقعی در بازار کریپتو اتفاق نخواهد افتاد.”

رکود غیرمعمول در میان آلتکوین های دارای ارزش بازار زیاد

بیشتر کوین های جایگزین نیز از روند حرکات ناپایدار BTC تقلید کردند. برخی از آنها در عرض چند روز از بالاترین سطوح سالانه خود سقوط کرده و کاهش قیمت دو رقمی را تجربه کردند. با این حال، آلتکوین ها نیز به طور کلی در 24 ساعت گذشته وضعیت آرامی داشته اند.

مهمترین حرکت اتریوم با افزایش از سطح 585 دلار به 610 دلار انجام شد. با این وجود، از آن زمان تاکنون، دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ بازار آرام گرفته و کمی بالاتر از 600 دلار در نوسان است.

ریپل (0.1٪) ، چینلینک (1%)، بایننس کوین (1-%)، کاردانو (1%) و لایت کوین (1%) از دیروز در همان نقطه باقی مانده اند. از طرفی، پولکادات از بین 10 ارز برتر بازار بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده و با 5 درصد رشد به 5.5 دلار نزدیک شده است.

هر چند وضعیت در میان آلتکوین های دارای ارزش بازار کم و متوسط به طور قابل توجهی بی ثبات تر است. Decred با افزایش 34 درصدی مهمترین برنده امروز است.

Elrond (28%), Terra (16%), Compound (15%), THORChain (12%), NEM (11%), Alrogrand (11%), Curve DAO Token (11%) و Band Protocol (10%) همگی پامپ دو رقمی قیمت را تجربه کرده اند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: cryptopotato

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

لطفآ به خدمات ما رای بدهید.؟

آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

Alternative content


تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت گیتی توان و آدرس gititavan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 348
:: کل نظرات : 36

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 47
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 48
:: بازدید ماه : 246
:: بازدید سال : 402
:: بازدید کلی : 2090